Jump to content

Miros ambreiaj Ars


Eto
 Share

Postare recomandată

Va salut. La masina din semnatura am o problema, masina o am cam de un an de zile. Tin sa specific ca mi s-a intamplat de doua ori faza care o sa vo spun. Cand am urcat o bordura destul de mare cam de 15 cm, dar nu am urcat perpendicular, am urcat paralel cu ea, am bagat in viteza 1 m-am apropiat usor de bordura si am lasat usor ambreajul si am accelerat, simteam ca nu vrea sa o urce desi ambreajul era lasat aproape de tot. Intrun final am urcato dar s-a simtit un miros de ambreiaj ars sau a nu stiu ce ars. Faza asta mi s-a intamplat de doua ori intrun an. Intrebarea este... e ceva normal din cauza ca bordura era un pic cam mare sau e ceva anormal si e ceva pe duca? Tin sa specific ca fratele meu are un Golf 4 care l-am avut eu inainte si timp de 2 ani cat o fost la mine am urcat borduri ff usor si fara probleme si nu s-a simtit niciodata un miros de ars. Se poate ca passatu sa fie mai sensibil la urcat boduri de cat golf 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu 1 singura data chestia asta.. o bordura foarte inalta la Spitalul de Urgenta, eram cu masina anterioara (un Polo Classic) si am avut acelasi simptom - mirosea oribil a ambreiaj. Cred ca urcatul pe bordura e un chin suficient de mare ca sa nu te mire mirosul, mai ales daca bordura e mare - atentie si la pneu, cu ocazia asta, pentru ca astfel de manevre nu fac bine nici plasei de armare si nici cauciucului. Adauga si masa Passat-ului fata de cea a Golf-ului si... alta data nu mai face! :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea este... e ceva normal din cauza ca bordura era un pic cam mare sau e ceva anormal si e ceva pe duca?

Stai linistit, e ceva normal ca atunci cand fortezi in treapta 1 sa urci o bordura sau o panta mai abrupte si sa tii ambreiajul jumatate cuplat sa miroasa a incins. In principiu nu e nici o problema atat timp cat nu faci din asta un obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai clar ca nu fac, de doua ori anu asta mi s-a intamplat aproximativ in acelasi loc unde am parcat. Oricum parerea mea e caun Golf 4 e muuuult mai prielnic pentru drumurile noastre decat un Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum parerea mea e caun Golf 4 e muuuult mai prielnic pentru drumurile noastre decat un Passat.

Stiu ca sunt OT, dar m-ai facut curios de ce crezi tu una ca asta. Eu cu Passat-ul actual niciodata nu am simtit miros de incins de la ambreiaj, indiferent pe unde l-am bagat. Si am cu el un an si 32.000 km si merge perfect. Ar fi chiar o idee sa pornim un nou topic pe tema aceasta, daca vrei sa discutam mai in detaliu, ca e o idee interesanta, dupa parerea mea.

Scuze inca odata moderatorilor si colegilor pentru acest OT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e sa nu turezi mult masina cand esti patinat asa cum tinde sa faca majoritatea oamenilor. Preferabil sa dai mai mult drumul decat s-o turezi la 3000 (diesel) cum am mai vazut pe unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mirosit a ambreiaj ars numa cand am urcat doua borduri extreme, aia era faza. In rest masina merge perfect. Ma refer ca e mai buna pt romania la faza cu brate, bucse etc. E mai putin pretentios un G4 decat un passat. Dar ce confort ai in passat si ce stabilitate... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ridic urmatoarea posibilitate: ambreiaj ars sau cauciuc ars? Daca urci piezis este posibil sa iti fi patinat cauiciucul si sa fii lasat o dunga neagra pe bordura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Desi topicul este vechi, incerc sa readuc problema.

Nu am mai patit pana in seara asta, cand aceiasi chestie - ambreiajul prinde foarte sus - bordura inalta (dar cu mini-rampa de urcat pe ea), 3500 de ture in marsarier, ambreiajul dat drumul in proportie de 80% si se chinuie sa urce, dar nu urca decat cand ii dau drumul de tot si urca (dar nu la fel de incet cum ma asteptam - cred ca e normal, odata ce-l eliberez de tot). Ok, am considerat "reactia" normala, pana cand in masina (ventilatiia fiind pornita), mirosea infernal a ars (cred ca ambreiaj ars, desi e impropriu spus). Am deschis capota, nu venea de la motor.

Am crezut prima oara ca o fi fost in locul respectiv ceva, de mirosea asa. Am repetat aceiasi actiune (adica chinuit ambreiajul vreo 3-5 secunde la urcare), aceiasi chestie, acelasi miros infernal.

Stie cineva... cam care ar putea fi "problema" si ce rezolvare as putea gasi?

Sau e normal, sa miroasa a ambreiaj in astfel de situatii?

Multumesc. :D

PS: Uneori cand dau drumul la ambreiaj (doar in a-II-a treapta, rareori si in a-3-a), undeva intre 80% - 90%, se aude un scartiit foarte scurt si ascutit pana il eliberez de tot.

Modificat de likudio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca spui ca ambreajul iti prinde sus si miroase cand fortezi putin eu zic ca ar cam fi discul de ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stai linistit likudio, si a mea face la fel. Cand fortez ambreiajul la urcat de borduri imi miroase a ars. Durata si intensitatea mirosului este direct proportionala cu nivelul de forja pe care il aplic in momentul urcarii. Nu stiu exact de ce se intampla asta, dar am observat ca la cealalta masina (Octavia 2) nu se intampla asta. E clar ca nu ii convine cand trebuie sa urce borduri si asta se manifesta prin acel miros. Dupa cum se vorbea si mai devreme in topic daca faci din asta o obisnuinta o sa iti pice la un moment dat discul... sau tot ambreiajul.

Modificat de T-B0N3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
VolkswagenPolo
A mirosit a ambreiaj ars numa cand am urcat doua borduri extreme, aia era faza. In rest masina merge perfect. Ma refer ca e mai buna pt romania la faza cu brate, bucse etc. E mai putin pretentios un G4 decat un passat. Dar ce confort ai in passat si ce stabilitate... :)

Salut,

am si eu o problema asemanatoare. Ieri dupa un drum lung am forjat putin masina iesind cu spatele dintr-o curte, urcand un deal destul de mare. Dupa care a inceput sa miroase urat. Azi am mai fost la drum cu masina dar inca se simte. M-as duce la service insa problema e ca nu sunt in tara si ma asteapta drumul de intoarcere 1000km. Care o fi problema? Daca e la ambreiaj e grav? Patinari, zgmote ciudate si alte chestii nu am obsservat doar mirosul, care ma enerveaza. Masina e un polo din 2003 cu 100k kilometrii.

Modificat de VolkswagenPolo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trece in cativa km, nu sant probleme. Si eu am patit cu ambreiaj nou, la o fortare cum ai facut tu, dar n-am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Aceasi problema am avut si eu. Am urcat cu spatele o rampa de vreo 200 merti si o inclinatie de 40 - 45 % ... Pe la jumatate a inceput sa miroase ingrozitor si parca nu mai avea forta sa traga ....

Tin minte ca acelasi lucru l-am patit acum cativa ani cu un logan, undeva la munte , incercam sa urc o panta cu spatele.

Ce se intampla de fapt? se roade discul de ambreiaj ? Pot aparea probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult 200 m in rampa si marsarier. normal sa miroasa a ferodou. Si in timp sigur se va duce (uza). Pentru o bordura urcata daca tot sistemul de cuplare motor la cutie e OK nu are voie sa miroasa.

Metoda pe care eu o cunosc pt. a verifica starea discului de ambreiaj, de fapt a calitatii ferodourilor respectiv a uzurii "soarelui" de la placa de presiune este urmatoarea: coborare rampa (30 grade sau mai mult) in viteza a 2-a fara a se accelera sau apasa pedala de frana: daca masina nu mai "tine" in frana de motor si se accelereaza respectiv ii creste viteze = probleme. Fizic, inseamna ca forta de inertie nu mai poate fi "stapanita" de motor prin absenta unei bune cuplari la transmisie (adica "patineaza" discul). Se impune schimbarea piesei defecte ( disk cel mai adesea sau placa presiune) cat de repede este posibil caci altfel apar probleme mai mari (mai ales financiar)

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu cu un matiz pe plaja , am fortat asa de tare matizul incat a mirosit o saptamana in masina a ferodou ars

matizul nu a avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O data sau de doua ori nu e o problema. Dar odata cu incingerea pana la fumegarea ferodoului, pentru ferodou incepe un proces de coacere, incetul cu incetul el devenind un material casant. Din aceasta cauza se rupe ferodoul pe disc. O utilizare corecta face ca ferodoul sa-si pastreze proprietatile pana se ajunge la nituri, cand evident trebuie schimbat discul. Nu recomand schimbarea ferodoului ci doar inlocuirea completa a discului. Ferodouri + nituri + manopera (batut si strunjit) aprox. jumatate pret din unul nou. Si in plus se poate intampla sa mai dai odata cutia jos. Eu am patit-o. M-am zgarcit si nu am ascultat de sfaturile altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Este un opic vechi, dar nu am gasit alt loc mai adecvat pt a va intreba ceva, chiar daca sunt putin off topic (pt ca eu am un Polo 9N3 2007). Am vazut ca aici sunt persoane destul de pricepute :D : azi a trebuit sa ies dintr-un garaj aflat sub nivelul drumului de acces si am urcat in marche-arriere o panta mare, eu sa zic 30 - 35 de grade cel putin. A cuplat f bine dar la un moment dat cand am aceclerat mai mult a patinat f putin, dar oricum motive avea, pt ca ambreiajul era cam 3 sferturi cuplat, deci nu era pedala prea sus. Acum nu vad diferenta, merge tot exact ca inainte. Masina are 5 ani si o am de noua. Ce ma intereseaza pe mine este dupa cat timp dispare mirosul pt. ca acum pe seara dupa 2-3 ore de stat, am mers putin cu ea si inca mai mirosea putin, chiar daca nu am mai "maltratat-o". Oricum promit ca in garajul acela nu mai intru :D.

Mersi anticipat pt orice raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dispare cand dispare....

Acum, nici discul tau nu mai e ca nou, nici tratamentul aplicat nu l-a ajutat. Urmareste daca iti mai face figuri, cand il mai fortezi si e cuplat total, nu cum l-ai tinut tu azi.

Daca nu mai face, nu ai de ce sa iti faci griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Pai cuplat total merge ca nou. Sa speram ca azi nu va mai mirosi asa tare. Oricum in cateva zile trebuie sa dispara mirosul. Mersi pt raspuns. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

Va spun si eu o problema legata de mirosul ambreajului deoarece ma lovesc si eu de asa ceva. Acum 2 ani am schimbat ambreiajul la masina mea un passat 2.5 V6 4 MOTION deoarece s-a stricat rulmentu de priza aflat in centrul volantei, am optat pentru un kit de ambreiaj sachs, masina de fabrica cel original a fost luk care a rezistat 160000km discul mai avea si el putin pana la nituri si tinea sus. Dupa montarea ambreiajului sachs am zis ca se va schimba treaba dar tot sus tine, volant a ramas tot originala luk deoarece nu au fost probleme la ea nu bate, nu vibreaza si nu are joc. Masina merge ok doar ca ma supara faptu ca prinde tot sus si in plus a aparut treaba cu mirosu de ambreiaj ars, cum o fortez umpic sa urc o bordura hop si miroase umpic ambreiaju, de cand cu zapada asta, nu mai zic ca daca e zapada mai mare si o fortez miroase ambreiaj asta numai cand sunt cu el in stadiu de patinaj spre debraiere definitiva, odata debraiat nu mai miroase si nu o turez foarte rau sa zic undeva la 1800rpm, 2000 rpm maxim. Prima data cand a mirosit am zis ca e nou si pana se aseaza umpic probabil dar iarna asta daca nu am mirosit de 10 ori pe putin, ambreiaju are deja 20000km de cand e montat.

Voi ce parere aveti? Eu sunt mecanic si nu stiu ce sa mai cred, am zis ca o sa iau un Luk la vara si sper sa se rezolve problema.

Modificat de Romario
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-ai schimbat personal sau in service ? Inainte de demontare a placii vechi si montare a placii noi, trebuiau facute niste masuratori ca sa fii sigur ca noul asamblu va lucra corect. Placa noua se pare ca este pentru alt model de volant. In momentul de fata ti-ar trebui un disc mai gros cu aprox. 2mm. Nu cred sa gasesti. Tot placa trebuie schimbata. Acuma vezi la demontare sa nu fie volantul albastru-violaceu. Cam ciudat cum s-a dus rulmentul de priza in 160. Asta daca stii sigur ca sunt reali 160 kkm. Sa nu fie si alte belele.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul a fost montat de mine personal, am masurat diametru la discul Luk si al placii ele fiind la fel cu cele Sachs. Kilometrii sunt reali, masina este cumparata de noua de la Porsche in anul 2001 si mers cu ea tata dupa care din 2008 am mers numai eu cu ea. Rulmentul de priza a ramas fara ungere, cand l-am dat jos era uscat numai avea gram de vasilina si il luase rugina, bine si acele din el erau sparte. Eu cred totusi ca e o problema de fabricate a kitului de ambreiaj, material prost folosit la ferodou discului. Kitul sachs este facut special sa se potiveasca pe volant Luk originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e din ambreiaj.

La multe masini am intalnit problema asta. 

Cred ca vina e a ansamblului pompa de ambreiaj/cilindru receptor.

Sau chiar tija de actionare. Poate sunt editii diferite.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cilidru receptor il am in vedere sa il schimb cat decurand. Sambata o sa ii schimb nuca de la levieru schimbatorului de viteze de sub masina care vine la partea de la cutie, are joc acolo in nuca si odata cu venirea frigului are momente cand o bagi fortat in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!