Jump to content

Geometrie directie cu probleme


iully2
 Share

Postare recomandată

Schimba puntea, doar sa iei una dreapta. Cred ca de la gropi si de la incarcatura se indoaie puntea in timp.  Problema apare des la masinile care cara mult, am vazut logan de firma care a carat materiale de constructii si avea rotile spate  /\.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi baieti! In conditiile in care imi uzeaza in mod rezonabil doar cauciucurile late de vara, atunci cred c-o voi lasa asa.

Nu cred ca e de la incarcatura, pentru ca de 12 ani am masina si 99% a mers doar cu mine si servieta mea ?. Poate gropile... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fostul Passat am schimbat puntea, doar roata din stânga se uza pe interior, aveam roți pe 18. Aceeași poveste, cu cele de iarnă, pe 16, nu sesizam nimic. Bucșele noi (Lemforder) n-au rezolvat problema. Am luat cu 100 lei o punte de la dezmembrări, am pus-o pe mașină după ce am terosonat-o (oricum arăta mai bine decât puntea veche), am reglat geometria (s-au uitat cruciș la mine, dar am insistat să umble la șuruburile de la bucșe, puntea nefiind pusă perfect drept) și apoi am montat anvelope noi. :) 

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

scriu si eu aici .. sa nu mai deschid alt topic.

am schimbat azi rotile de vara cu cele de iarna si mi au scanat profilul la rotile de iarna, cu rezultatul din imagine:

rotile fata /spate pe dr au profilul tocit mai mult pe mijloc ...ciudat ... si sunt mai tocite decat cele de pe stg.

 sa fie de la geometrie ?

thumbnail.jpg

m am uitat acasa la ele si chiar asa sunt tocite.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce presiune circuli in general? si ce diametru au rotile de iarna? cele scanate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele scanate sunt de vara....

235x45 R18 ...presiune 2.5 bar

Si in astea de iarna am bagat tot 2.5 bar la dim. de 215x60 R 16.

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o fi bun ceasu unde faci presiunea. Nu stiu ce sa-ti zic. Verifica in al 2 lea loc presiunea in roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica ? tu zici ca e mai mult? sau mai putin ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura pe mijloc= roti prea umflate.

Uzura pe laterale- roti prea dezumflate.

Uzura pe interior/exterior- geometrie proasta/bucse/brate uzate.

Daca testul este corect, atunci inseamna ca ai rotile prea umflate. Pe capacul de la rezervor ce presiunea iti indica?  Exista mai multe posibilitati:

a. sa circuli mult cu masina goala si atunci sa ai presiunea prea mare.

b. sa faci presiunea cu rotile reci si atunci tu bagi 2.5 bar si dupa ce se incalzesc sa ai mai mult. E suficient sa aiba o variatie de 0.2 ca 2.7 bar este mult pentru o masina fara incarcatura.

c. sa nu fie calibrat manometrul de presiune si in loc sa bagi 2.5 sa fie mai mult.

Cred ca ai presiunea prea mare, cel putin asta rezulta din test.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. multumesc frumos.

da, presiunea am facut o cu rotile reci - asa scrie si in manual

 o sa refac presiunea cu rotile reci la 2.3.

pe capac rezervor am ptr 2 pers+bagaje = 2.6 bar ptr incarcare partiala si

2.3 bar pentru incarcare partiala in regim comfort, poate creste consumul de carburant

preponderent merg 2 pers + bagaje asa ca valoarea presiunii si modul de aplicare sunt corecte.

seara buna

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.Am si eu o problema cu masina mea, vw passat din 2001, b5,5, 131 cp, AWX.Am observat in urma cu vreo 7-8 luni ca imi aparuse uzura pe exteriorul cauciucurilor de vara, dar am neglijat si nu am luat nici o masura.In cursul lunii octombrie anul acesta am schimbat cap de planetara dreapta, deoarece gasisem  filetul stricat,apoi am schimbat brat suspensie inferioara stinga(cel cu bieleta antiruliu),dupa o saptamina am schimbat brat suspensie superior dreapta(cel curbat),si cele 2 bielete antiruliu(stinga si dreapta).Dupa aceea m-am dus sa echilibrez rotile fata.La vulcanizare mi-a zis ca i-mi fuleaza cauciucurile pe fata, le-a vazut ''la ochi'', eu nu am vazut ca fuleaza,si ca degeaba i-mi echilibreaza rotile ca o sa-mi bata in volan.I-am zis sa echilibreze rotile, pe urma vom vedea.Mi-a echilibrat rotile si ma duc la alta vulcanizare sa verific daca intr-adevar fuleaza cauciucurile, si baietii de aici au zis ca e in regula,nu fuleaza.De unde concluzia, cel de la prima vulcanizare a vrut sa ma abureasca sa cumpar de la el cauciucuri probabil.In fine, merg sa-mi fac geometria la roti.Vorbesc cu mecanicul ca prima data sa verifice daca sunt jocuri la brate,bascule,bielete directie si daca totul e in ordine sa facem geometria.Zice ca nu sunt jocuri, si incepe sa fixeze pe masina toate dispozitivele de masurat,fixeaza volanul.Apoi ma cheama sa-mi arate masuratorile care au iesit pe calculator.Mi-a zis ca masuratorile au iesit bine si nu e cazul sa faca reglare de unghi de convergenta.Imi explica ca rotile sunt putin deschise ,dar asa se face pentru a contracara tendinta rotilor de a se inchide in timpul mersului.Mi-a zis ca e bine si nu e cazul sa regleze nimic.A doua zi m-am uitat mai cu atentie pe Raportul aliniere vehicul si am vazut ca de fapt nu e chiar in regula, si anume faptul ca unghiul de convergenta masurat al rotii din dreapta(0° si 22 ′),   nu se incadreaza in limitele din specificatii si anume  depaseste limita maxima admisa care este de 0°si 11′.Unghiul de convergenta al rotii din stinga masurat este 0°si 04′care de asemenea este mai mic decit limita minima admisa care este de 0° si 07′.
De asemenea si la unghiul de cadere masurat al rotii din dreapta (- 1° si 04′ ), care este putin iesit din limite, deoarece limita maxima admisa este -1° si 0′ .Eu cred ca trebuia sa regleze unghiul de convergenta macar ,sa se incadreze in plaja de valori (min.-max.), celelalte unghiuri am inteles ca nu se pot regla.Eu am tras concluzia ca i-a fost lene sa desfaca piulitele bieletelor de directie si sa invirta putin de ele in asa fel incit unghiurile sa se incadreze in limite.Va rog sa ma ajutati,dati-mi niste sfaturi, sunt in regula unghiurile de directie sau trebuie sa ma duc la alt service auto ca sa-mi refac din nou geomteria rotilor.Atasez raportul de aliniere vehicul.

Spoiler

 

 

passat b5,5 raport geometrie.jpg

Modificat de costirazvan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la alt atelier si am facut o noua verificare a geometriei.Dar de asta data au iesit alte valori si la fel ca si data trecuta, mecanicul nu a reglat nimic.In schimb am observat ca valorile unghiurilor min. si max. de la specificatii de la acest atelier sunt diferite fata de valorile unghiurilor min. si max.de la specificatii de la primul atelier.La fel ca si rindul trecut, mecanicul mi-a zis ca unghiurile sunt in limite si totul e ok. O sa postez si tabelul cu valorile masurate al unghiurilor de la al doilea atelier.Va rog ajutati-ma si pe mine cu sfaturi si spuneti-mi si mie daca valorile masurate de la primul  si al doilea atelier sunt bune.De asemenea sa ma ajute si pe mine cineva care are tabelul acela cu valori originale (din fabrica) ale unghiurilor min.si max.de la specificatii pentru volkswagen passat 2001-2005(B5,5),awx,131cp si sa-l posteze pe forum.1449583787_raportpassatb55geometrie2.thumb.jpg.24b0a76cdad7577b5e904cf86a294049.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!