Jump to content

Geometrie directie cu probleme


iully2
 Share

Postare recomandată

Mi-am rezolvat problema, aveam doar noroi in interiorul jantei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Astazi in urma unei depasiri neinspirate, am reusit sa dau cu roata stanga fata in coltul unui scuar. Anvelopa s-a facut praf, iar janta (Road America) este putin/mai mult frecata. Intucat impactul a fost destul de puternic zic eu (sau sa mi se fi parut de la explozia cauciucului), dupa ce am pus roata de rezerva, am impresia ca acum imi trage putin dreapta. Saptamana viitoare vreau sa ma programez la o verificare a directiei. Stiu ca e o intrebare cam aiurea dar la ce ar trebui sa ma astept cel mai rau ? Mentionez ca totusi janta nu s-a infundat/indoit vizibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de impact - se poate stramba un brat - am un prieten care a evitat pe cineva, a luat (ca si tine) o bordura sanatoasa, a julit bine o janta - buza ei, plus un brat strambat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la o verificare de directie se poate vedea exact ce este de vina, nu ? Intreb pentru ca nu a mai facut niciodata o astfel de verificare ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o verificare iti poate spune daca ai o problema pe partea aia. Eventual da jos roata si fa o inspectie vizuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai m-am uitat cand am schimbat roata dar iti dai seama ca "ochiometric" nu am putut sa-mi dau seama. Mi s-a parut ca totul e ok. Banuiesc ca daca s-a strambat ceva catusi de putin, are efect asupra directiei. Oricum se pare ca singura solutie va fi o verificare facuta de un profesionist. Voi reveni cu detalii. Merci de ajutor :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa aia ai grija sa pui pe faat cauciucuri cu acelasi profil si grad de uzura.

janta ar fi bine sa fie verificata si goala pe aparatul de echilibrat,si abia apoi cu cauciucul pe ea,avand in vedere ca a fost nitel solicitata.

verifica si jocurile,sa nu fii cedat vreo bucsa,ceva.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mi-a aparut o miscare scurta stanga dreapta in volan ca si cum rotile nu ar fi echilibrate sau ar avea o galma dar am verificat si nu asta este problema.Precizez ca am verificat elementele de directie si par in regula.poate cineva sa ma ajute cu o idee,sfat,solutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata discurile si placutele cu un spray de curatat frane.

E posibil sa fie ceva mizerie intre placuta si disc.

Eu am avut tot asa un tremurat in volan mai ales pe drumuri denivelate si desi toti mecanicii invinuiau discurile de frana, dupa o curatare cu acest spray nu am mia avut pbme. Si de atunci tot sa fie vreo 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta daca vibratia apare la franare,daca nu,nu as cauta la discuri.

ai dat jos rotile,sa le pui pe masina de echilibrat,si ai verificat sa nu existe galma pe interior?

nu poti lega aparitia vibratiei de ceva anume?in ce conditii apare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

la ce viteza joaca volanu?

daca zici ca ai verificat directia cap de bara ,rotule ,bucse, verifica jocul volan adica unde se cupleaza tija volan cu caseta ai o cruce cardanica sar putea sa ai uzura.

apropo de cauciucuri prin echilibrare se ajusteaza numai greutatea cauciucului rezultata din turnarea lui poate fi un pic stramb[slabita sarma in el ] foarte putin sesizabil la masina de echilibrat deoarece se face la o anumita turatie

o zi buna

Modificat de scotian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba vulcanizarea unde le-ai echilibrat. ;)

Si eu am trecut prin asta.

Discurile afecteaza doar la franare. In mers nu.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Va salut  ,am descoperit azi cind am schimbat rotile ,punindu le pe cele de iarna ,la roata (de vara )din spate stinga uzat cauciucul pina la sirma.Aveti vreo idee de la ce ar putea fi?Are bucse ceva pe acolo ?Masina merge bine ,nu bate nimic in spate nu trage in nici o parte.

Va multumesc si sper ca am postat unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu iti sta putin "stramba/inclinata" aceea roata. Si eu am vazut acelasi lucru, cu toate ca am schimbat bucsele si ca am fost la reprezentanta Skoda sa imi fac geometria... Le-am zis ca am schimbat mai multe si pe fata si pe spate acele bucse. Dar pe foaie nu am vazut nicaieri cum ca ar fi facut unghiu de cadere... am mers dupa aia prin dej parca la un service sa imi re fac unghiul si au zis ca nu se face ca nu-i bmw... deci i-am lasat balta pe aia dupa care am lasato asa toata vara, si acum am vazut ca cauciuccul spate dreapta il pot arunca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura este pe o parte anume sau pe toata banda de rulare ?

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura este doar pe interiorul  cauciucului  (spate) si a ajuns la sirma si doar pe partea stinga ,dreapta arata normal .


  1. roata sta normal,nu bate ,nu se aude nimic.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a fost lovita in bordura. Se pote rezolva, dar trebuie sa gasesti omul...

Pana-l gasesti iei alta punte din dezmembrari.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era lovita in bordura ar fi uzat pe exterior ma gindesc,oricum multumesc si o sa caut o punte sa vad cit o fi de scumpa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa cauti nimic. Mergi intai la geometrie si verifica daca puntea e ok. Vezi postul 89, nu mai scriu o data, dar cred ca te poate ajuta.

Vezi ca pe spate se gaseste axul rotii - poate nu e o problema de la punte.

Daca a ajuns la sarma cauciucul poate e alta problema - poate chiar cauciucul in sine. Ai multe posibilitati aici: a atins undeva in caroserie sau l-ai taiat in ceva, ai mers cu presiunea scazuta si in urma incalzirii excesive s-a distrus, ti l-a inlocuit cineva in service, a fost defect si s-a desprins banda de rulare, ai amortizorul defect si s-a uzat neuniform, ti-a curs motorina pe el sau un alt solvent puternic si l-a topit, a fost pe fata si l-a distrus o directie nereglata iar pe spate doar s-a desavarsit "opera", ai mers cu frana de mana trasa si nu tine decat pe partea aia, ai etrierul sau culisele blocate etc. etc

A, mai e o chestie. Daca o roata are probleme cu unghiurile - indiferent daca e la puntea spate, o data cu cauciucul se duce si rulmentul. Cu cat se uzeaza cauciucul mai tare cu atat se strica si rulmentul

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o nedumerire.cand merg cu jantele R17 pe masina cu 225/45 trage foarte tare in dreapta si imi sta si volanul virat.am facut geometria de 3 ori si tot degeaba.am pus acuma iarna jantele de tabla R15 cu 185/65 si surpriza.nu trage dreapta si sta volanul drept fara sa fac geometria la roti .

 

ce?cum?de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,pentru Crissebi,controleaza si bucsele de la puntea spate sa nu fie uzate,asa imi tocea si passatu-l meu din cauza bucsilor uzate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare!

Am inceput peripetiile cu facutul geometriei in urma noilor jante si a unor cauciucuri noi, mai mare pacatul sa le uzez aiurea.

In loc sa nimeresc la Augusta, am nimerit la prima locatie, tot pe stanga. Acolo mi-a facut geometria, dar tot imi tragea dreapta. Dupa tura de proba si ofensa adusa ( am intrebat daca aculo e Augusta :D ), am plecat spre locatia cautata. Aici am mai avut o tentativa, s-au gasit presiuni diferite in anvelope, s-au echilibrat aceste presiuni, dar cam atat. Baiatul tot intreba daca masina a fost lovita, dar nu este asa, verificata de n ori, nu a fost lovita. El mi-a spus ca roata din stanga are un avans de 1cm fata de cea din dreapta.

Precizez ca masina a inceput sa traga dreapta dupa ce am schimbat bratele de sus, cu totul, dar si bucsa mare din spatele rotii dreapta.

Intre timp am mai schimbat o data bucsele de sus si toate amortizoarele masinii. Tare mi-e greu sa cred ca mi s-a strambat sasiul, vreun lonjeron sau brat de la gropi. Baiatul de la Augusta propunea sa desfacem suruburile la cadrul masinii si sa remediem problema. Asa ceva as face in ultima instanta, mai ales ca nu mi-a facut asa de cand am cumparat masina.

Atasez tabelele celor 2 tentative, poate ajuta la elucidarea misterului.

Sugestii ce as putea sa fac si unde sa ma duc?

post-94030-0-33816000-1404762841_thumb.j

post-94030-0-68188000-1404762886_thumb.j

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am un passat 1.9 131cp an 2004 si dupa 120-130km  joaca pe asfalt .. abia poti sa tii .. din ce cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Telescoape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!