Jump to content

Geometrie directie cu probleme


iully2
 Share

Postare recomandată

Am intalnit chestia asta la o masina cu geometria buna si cu anvelope de calitate proasta care s-au tocit aiurea .

Am pus alte anvelope pe puntea fata si nu mai traga in nici o parte.

Ia incearca si tu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la geometrie, la rotile din fata totul e perfect. La rotile din spate mi-a zis ca am o mica problema, dar nu necesita intervenite. Am o diferenta de cateva minute, insesizabila. A zis ca e din cauza bucselor care sunt inmuiate pe spate.

A facut el o tura cu masina, si a mers cu viteza peste 100km/h si a zis ca nu sunt probleme. Chiar a ramas surprins ca nu bate nimica si e foarte silentioasa.

Mecanicu mi-a zis ca la diferenta asa mica de cateva minute chiar nu merita sa inlocuiesti bucsele sau bratele originale care merg perfect.

Am sa atasez doua poze cu reglarea geometriei.

10032009611.th.jpg 10032009612.th.jpg

Sper ca au fost de folos si daca poate sa descifreze cineva paginile de mai sus este binevenit :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu cateva intrebari dar din pacate nu ma bagat nimeni in seama, am cerut si eu ceva lamuriri si pareri nimik mai mult . Multumesc !!! Asta e.

Modificat de george gga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu nu ti-am raspuns? Ce ai vrea, sa iti duc eu masina la ei? Du-te si trage-i de urechi si explica-le pasul tau. Considera ca munca efectuata de ei nu e corespunzatoare. Cu cat vei astepta mai mult, va fi mai greu sa-i tragi la raspundere.

Trebuie refacuta geometria. Desi se pare ca ei nu-s in stare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai' ma George nu mai fi si tu suparat.

Aceeasi problema am avut-o si eu acu o luna cand am inlocuit un cap de bara .

Tragea spre stanga si stateam cu volanul virat de parca mergeam cu vant lateral .La reglarea geometriei s-a constatat o diferenta de 9 (noua) grade pe roata din dreapta la care inlocuisem capatul de bara , desi il inlocuisem cu grija.

Asa ca ...mergisa iti regleze geometria si spune-i meseriasului ce-ti face reglajul ca sa iti aseze volanul pe pozitia normala. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Volanul cand regleaza geometria il aduce in pozitie normala?

Da George, volanul il pune in pozitia lui fireasca, adica drept si ulterior iti regleaza si iti face corectiile directiei. Au un sistem de blocare al volanului in pozitia respectiva.

dar din pacate nu ma bagat nimeni in seama

Nu trebuie sa fim rautaciosi. :icon_thumright: Cred ca nu s-a sarit intentionat peste postul tau. Oki?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca am fost rautacios, imi cer scuze in fata tuturor. Multumesc R_a_z_v_a_n, dukku, si Cosmin. O precizare pt Cosmin nu ai citit primul mesaj in intregime, eu nu am facut geometria, doar am schimbat capete le de bara. Din cauza asta intrebam cum se face geometria la Passat, in ce consta pentru ca nu vreau sa dau de vreun mecanic nepriceput. Daca-l miros ca nu le are, nu-l las sa se apuce de treaba.Inca odata va multumesc.

Modificat de george gga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Hai lasa scuzele ca nu s-a suparat nimeni. ;) :Driver:

Daca nu stii un service competent unde fac cum trebuie geometria, mai bine mai astepti si sa cauti ceva referinte prin zona. Nu e de joaca cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi poate recomanda cineva un service in Bucuresti, este cea mai buna varianta pentru mine. La preturi acceptabile, nu din acelea sa-ti rupa gura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Autosoft in Dristor e vreo 80 de lei .

Cred ca e un pret bun si sunt baieti serviabili si bine pregatiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine trage masina dreapta, insa stiu sigur ca e de la cauciucuri. Unul e mai greu. Am facut geometria de 2 ori si chiar cel responsabil cu geometria a zis ca nu are pe ce sa imi ia banii, ca e buna. Asa ca m-am resemnat si tin si eu mai bine de volan :vaidecapulmeu: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai schimba cauciucurile de pe fata intre ele. Oricum masina trage dreapta putin din cauza caderii soselei inspre drepta. Asa ca mai compensezi cu cauciucurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai stau cateva mii de km si dupa aia orcum le schimb intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu cateva intrebari. Am schimbat acum 2 zile capetele de bara pe ambele parti erau terminate. Acum masina trage in dreapta. Nu asta ar fi problema pentru ca este normal ca dupa schimbarea capetelor de bara, chiar daca au fost infiletate aceleasi numar de filete, sa nu mai fie ca cele dinainte, si este necesar dupa mine 100% sa fac geometria la roti. Problema este ca volanul si-a schimbat pozitia adica sta un pic spre stanga(3-4 grade). Daca ar fi sa-l aduc in pozitie normala, masina se duce mai tare in dreapta. Cei care a-ti stat linga mecanicul care v-a facut geometria, spuneti-mi si mie ce regleaza la geometrie. Volanul cand regleaza geometria il aduce in pozitie normala? Este foarte enervanta pozitia asta spre stanga cu 3-4 grade.Va multumesc!

Hai sa-ti spun si parerea mea. Dupa ce schimbi capetele de bara se face obligatoriu geometria, chiar daca le infiletezi pe cele noi la loc cu acelasi numar de ture nu poti sti sigur daca ai nimerit-o. O geometrie dereglata duce la mers instabil, tocirea inegala si prematura a cauciucurilor, uzura excesiva a rulmentilor - toate evident la rotile din fata, deoarece in cazul passatului nu se poate regla nimic la puntea spate semirigida si nici la cea independenta specifica tractiunii integrale la b5. Exista situatii cand mansina nu trage, desi este dereglata geometria, adica atunci cand fiecare roata are un unghi de convergenta aproximativ egal, dar ambele diferite fata de specificatii. Unghiurile sunt:

- unghiul de cadere ( de carosaj), sau unghi de inclinare a rotii in plan transversal;

- unghi de convergenta sau unghi de inclinare a rotii in planul orizontal;

- unghi de fuga sau inclinarea pivotului in planul longitudinal al vehiculului;

- unghi de stabilitate sau inclinarea pivotului in planul transversal.

La masinile noastre (si la aproape orice se face in serie) nu se poate regla decat paralelismul adica unghiul de convergenta. Se infileteaza capetele de bara (sau se desfac evident) pana cand se incadreaza in specificatiile aparatului de masura. Se mai pot masura restul unghiurilor si se inlocuiesc reperele care determina dereglari - brate, portfuzete, fuzete, jante, arcuri, amortizoare, rulmenti. In cazul unor accidente importante se aliniaza caroseria daca se poate sau se schimba ansamblul de lonjeroane etc.

Acum concret se face asa. Se verifica jocurile, daca exista brate cu uzura, arcuri rupte, jante care fuleaza, orice alt defect de natura mecanica se inlocuiesc piesele inainte de a se face directia. Se umfla cauciucurile la valoarea prescrisa si ar fi biune sa fie echilibrate pentru a nu afecta proba de drum. Dupa aceea se pune masina cu rotile pe niste platane si se aseaza volanul la punctul 0. Cosmin a amintit foarte corect ca ar fi bine sa pui volanul cu Vag- comul la valoarea 0 - vei fi sigur ca ai nimerit volanul ok si ca esp-ul va lucra perfect. Volanul se mai si blocheaza cu o cala in anumite etape ale reglajului ca sa fii sigur ca ramane drept. Operatia propriu-zisa consta in infiletarea si desfacerea capetelor de bara pana cand valorile indicate de aparat sunt ok. Se face proba de mers.

De exemplu, la proba de drum, masina trebuie sa mearga efectiv drept

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumim de precizari valioglu , chiar sunt de folos. Acu mai ramane sa gasesc un service bun pentru geometria la masina mea. Nu de alta, da am o experienta neplacuta cu un service autorizat dacia care mi-a schimbat o bieleta si mi-au dat masina sa o folosesc spunandu-mi ca merge perfect, fara a se gandi macar sa faca geometria (si le si spusesem sa aiba grija sa refaca geometria dupa ce schimba bieleta). Au facut geometria dupa ce m-am intors eu la ei sa reclam ca trage dreapta, cu scuzele de rigoare din partea sefului de atelier, dar sotia mi-a ramas pe cap spunandu-mi de atunci in continu ca masina nu mai e la fel ca inainte. Acu caut un service bun pentru amandoua masinile (Logan si Polo), deci daca cineva cunoaste serviceuri bune in bucuresti... rugam sa le precizeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

eu am schimbat buscse bascula, bucse bara stabilizatoare, burduf planetra stanga (ALA DINSPRE CUTIE) si volanul atarna tot cam 5 grade catre stanga (stanga mea). Tot geometria de refacut? si un service ok, care sa nu ia pielea de pe tine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am reusit sa-i dau de cap cu pozitia volanului dupa ce am reglat pozitia lui prin geometrie, de 3 ori. Calculatorul arata ca totul este ok in schimb volanul statea in dreapta cu cateva grade, cea ce ma enervat teribil. Am reusit sa-l pozitionez drept, nu eu mecanicul care mi-a facut geometria. Multumesc tutror pentru parerile exprimate. Pentru cei care sunt in situatia mea sau au fost sa stiti ca dupa aceasta experienta, nu are cum sa nu va regleze pozitia volanului corect (apropo de cei care s-au plans de aceasta problema).Batetii la cap pe mecanici sa va faca treaba buna.

Modificat de george gga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o mica problema la directie la Passat B5.5

Trage foarte putin spre dreapta. Ce este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regleaza directia la un service computerizat. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

problema mea la care as vrea cateva sfaturi este urmatoarea : cu cauciucurile de vara pe jante de aluminiu (225\55\16) ma trage dreapta, cu cele de iarna pe jante de tabla (195\65\15) ma trage stanga.Ce trebuie sa verific sau cu ce trebuie sa incep ?

ps: jantele sunt curate pe interior, situatia asta se aplica numai cu rotile echilibrate avand aceeasi presiune, si toate cuciucurile sunt de acelasi model. Nu am incercat inca sa le schimb intre ele pentru ca au sens de rotatie si tre' sa le dau jos de pa jante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat sa le schimbi de pe spate pe fata, pe aceeasi parte? ca sa iti ramana sensul de rotatie.

uzura caucicurilor este lafel?, ma refer la pertea interioara a cauciucului si la cea exterioara, sau poate ai vreun cauciuc deformat, eu am patit asta, coama unui cauciuc era deformata.

Modificat de Stelian.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o problema mai ciudata la Passat in sensul ca la viteze de peste 90 la ora volanul are oscilatii stanga-dreapta... vreo sugestie ceva? geometria?

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact acelasi lucru am patit si eu cand luam mana de pe volan laviteze mai mari de 60 facea volanul stanga dreapta, de fapt eu schimbasem cauciucurile de pe spate pe fata ca erau mai bune, miam dat seama dupa ce am cumparat cauciucuri noi pe fata, probabil erau tocite neuniform poate si de la frane bruste, oricum si eu intrasem in panicam credeam ca am ceva la caseta de directie.

poti sa pui rotile din spate poate sunt mai bine si poti sa te convingi daca este de la cauciuc sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum cateva zile am schimbat capetele de bara , automat reglat unghiul de fuga.

mi au reglat prima oara unghiul de fuga dar am observat ca volanul imi statea stramb in linie dreapta

m am intors la service ul cu pricina , mi au spus ca au asezat volanul dupa senzor

am repetat procedura , acordand mai multa importanta cifrelor aratate pe ecran , au pus volanul "drept" dupa cum arata calculatorul , dar statea stramb, le am indicat acest lucru ei raspunzandu-mi ca nu au ce sa faca , ca daca nu il pun pe 0 grade se aprinde esp.

am asezat eu volanul "dupa ochi" si s au bagat baietii sub masina ... strange aia ... desfa aia... s au inverzit toate cifrele pe monitor , in afara de una singura

baietii au iesit de sub masina si au inceput sa stranga sculele

i am atentionat in legatura cu ce am vazut pe monitor si mi au raspuns ca ala e unghiul de cadere si nu se poate regla

intrebarea mea este :

se poate regla unghiul de cadere? sau nu?

mentionez ca volanul imi sta drept si nu trage in nici o parte si nici esp nu s a aprins , dar nu as vrea sa ma trezesc cu un cauciuc tocit pe jumatate , ca sunt aproape noi

Modificat de cera_mic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!