Jump to content

Geometrie directie cu probleme


iully2
 Share

Postare recomandată

Intr-un final, exasperat de trancaneala pe care o facea pe roata stanga fata, am hotarat sa ii schimb bratele superioare pe ambele parti, brate care intradevar s-au dovedit a fi vinovatele. Gata nu se mai aude nici un zgomot indiferent de cat de prost e drumul. Dar dupa ce am iesit din service incantat ca nu mai trancane nu am observat ca trage putin dreapta, am observat doar cand am plecat sa ud noile brate :) :D. Inainte de a schimba bratele masina mergea perfect, doar ca trancanea la unele denivelari.

In service pe langa bratele superioare am mai schimbat si placutele de frana. Dar sa o iau cu inceputul, bratele nu le-am cumparat de origine VW, datorita pretului dublu :D, asa ca am cumparat unele facute in Danemarca si se numesc ceva cu S, daca nu ma insel Serex dar nu sunt sigur, bratul superior din spate (cel dinspre portiera) este identic cu cel original, insa cel superior fontal (de langa far) nu este exact ca cel original, cel original fiind putin mai curbat. Inainte de a le monta pe masina, le-am comparat atent cu cele originale, atat ca material cat si ca dimensiuni erau identice cu exeptia bratului superior frontal care era mai drept decat cel original insa lungimea era aceeasi, de aceea la montat au intrat perfect si nu au pus nici o problema atat cele pe dreapta cat si cele pe stanga. Apoi a urmat schimbatul placutelor pe spate unde si aici operatia a decurs fara probleme.

Daca montajul pieselor a decurs normal, care este explicatia ca trage dreapta? In urma dezbaterii problemei cu un prieten la fel de "expert" in ale mecanicii la o bere, am zis ca ar fi placutele de vina pana ce vor lua forma discului, ca acum ele infraneaza putin roata, dar am verificat si asta, roata nu se incalzeste si nici nu scoate zgomote. Chiar daca ele la dimensiunile luate ochiometric erau la fel, pot sa difere putin si sa afecteze directia sa traga dreapta?

Bratele au fost cumparate de la Volkspart ceea ce ma face sa nu cred ca nu ar fi pentru modelul asta de Passat sau de o calitate asa proasta.

Scuzati daca nu am fost coerent in explicatii dar dupa cat am dezbatut problema sunt terminat :D !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat poate costa o reglare a unghiului de fuga la o reprezentanta VW?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic si mi-a zis ca vechile brate au dereglat unghiul de fuga din cauza jocului, nu aveau joc de speriat si mai ales ca masina mergea drept cu bratele respective, dar acum dupa ce rotile stau fixe si nu mai au joc ele se duc dupa unghi. Asa ca el mi-a zis ca ar fi cel mai potrivit o reglare a unghiului. Ca la operatia de schimbat bratele nu vad cum sa fi dereglat mecanicul unghiule de fuga ca doar bratele alea nu au nici un reglaj, tin doar rotile fixe. Ce se poate intampla daca mai merg inca vreo 3000 de km cu masina asa sa traga drepta? Se poate strica ceva? Asi dori sa ma duc la unghi cu cauciucuri noi (rodate) cu jantele drepte si echilibrate, ca asi vrea sa iasa perfect ca mie personal cand aud ca la o masina trebuie umblat la unghiul de fuga deja o consider un harb ;).

edit: unde pot gasi un tabel cu valorile care trebuie sa le aibe unghiul de fuga?

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am schimbat si eu un brat superior pe care l-am cumparat de la aceeasi firma, facut tot in Danemarca. Nu cred ca baietii ti-ar da altceva decat iti trebuie. Eu mi-am reglat unghiul de fuga si te pot ajuta cu valorile nominale pe care mi le-au trecut cei de la service pe fisa. Sper sa fie si bune. Pentru axa fata : convergenta totala (+0*10' +0*20' +0*30'); Semiconvergenta (+0*05' +0*10' +0*15'); Unghi cadere (-0*40' -0*15' +0*10' +0*30'). Restul fisei este goala la valori nominale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu la mine de cand am luat-o trage putin dreapata si inca nu am facut unghiul (shame on me! ;) ).Nu se intampla nimic rau poate doar sa iti toceasca cauciucurile inegal..asta depinde si de cat de tare este dereglat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am schimbat si eu un brat superior pe care l-am cumparat de la aceeasi firma, facut tot in Danemarca. Nu cred ca baietii ti-ar da altceva decat iti trebuie. Eu mi-am reglat unghiul de fuga si te pot ajuta cu valorile nominale pe care mi le-au trecut cei de la service pe fisa. Sper sa fie si bune. Pentru axa fata : convergenta totala (+0*10' +0*20' +0*30'); Semiconvergenta (+0*05' +0*10' +0*15'); Unghi cadere (-0*40' -0*15' +0*10' +0*30'). Restul fisei este goala la valori nominale.

Ai schimbat numai un brat? Acele brate nu se schimba pereche, atat stanga cat si dreapta? Intradevar nu mi-ar fi dat alte brate dar filtrul de motorina mi l-au dat de la non-PD ;), oricine poate gresi, asa ca am sa il schimb cand ma duc sa iau telescoape ca parca dau semne de oboseala ;).

Inainte sa schimbi bratul masina mergea drept? Dar dupa schimbarea lui? Dupa operatie a trebuit sa ii faci unghiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat un singur brat. Nu stiu daca e bine sau nu, dar bugetul m-a obligat sa fac doar atat. Citeam pe undeva pe forum ca e bine sa schimbi cam totul, cred ca se gasesc pachete cu toate piesele. Eu am cumparat masina acum trei luni , iar vechiul proprietar abia schimbase capetele de bara, am reglat atunci unghiul de fuga. Masina imi tragea dreapta dupa reglaj (poate din cauza strazii care are o anumita declivitate catre dreapta, nu stiu exact, vezi ca s-a mai discutat apropo de tras dreapta). Dupa ce i-am schimbat bratul se pare ca trage mai putin, sau poate chiar deloc. Deocamdata o las asa, nu ii mai fac nici un unghi. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit pe aici in forum pe undeva ca daca vrei sa schimbi un brat sau doua e bine sa cumperi un "pachet", un set complet. Vrea cineva sa ma lamureasca si pe mine ce inseamna asta? E vorba de tot setul de brate si e cumva mai avantajos la pret? Multumiri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai citit pe aici in forum pe undeva ca daca vrei sa schimbi un brat sau doua e bine sa cumperi un "pachet", un set complet. Vrea cineva sa ma lamureasca si pe mine ce inseamna asta? E vorba de tot setul de brate si e cumva mai avantajos la pret? Multumiri!

Salut. Acel pachet contine in mod normal setul de brate, capete de bara, tiranti. In principiu cam tot ce poate avea joc. Pretul unui astfel de kit este in jur de 12 mil. sau poate chiar mai mult (probabil depinde si de fabricatie). Ideea este ca ar fi indicat sa schimbi tot kitul deoarece datorita uzurii unui brat de exemplu, apar jocuri si in celelalte piese, asa ca o sa schimbi azi bratul superior, peste catva timp pe cel inferior s.a.m.d. Tot ceea ce am scris pana acum sunt lucruri pe care le-am citit de pe forum si sper sa fi retinut bine, sa nu te dezinformez. Cauta si o sa gasesti mult mai multe informatii. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce umblii la brate e bine sa verifici geometria fata. Trebuiau sa te anunte inainte sa iesi cu masina de acolo. Nu stiu ce au desfacut sa puna bratele - ca sa iti spun sigur; (de obicei se scot greu si mai demonteaza si alte piese cu repercursiuni directe pe geometrie).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce umblii la brate e bine sa verifici geometria fata. Trebuiau sa te anunte inainte sa iesi cu masina de acolo. Nu stiu ce au desfacut sa puna bratele - ca sa iti spun sigur; (de obicei se scot greu si mai demonteaza si alte piese cu repercursiuni directe pe geometrie).

Eu am schimbat bratul superior , cel dinspre sofer. Nu au desfacut decat 2 suruburi care spre norocul meu au iesit foarte usor de acolo. Sunt convins ca poate putin, putin mi-au afectat si geometria, dar am considerat ca deocamdata nu e cazul sa merg din nou la un service pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in alta parte nu ai mai gasit, fix la reprezentanta vrei?de ce?

nu ai pe ce da banii??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in alta parte nu ai mai gasit, fix la reprezentanta vrei?de ce?

nu ai pe ce da banii??

:) Nu tin neaparat sa fie o reprezentanta, numai ca de obicei astia lucreaza alt fel, ca fug tare de serviceurile alea in care vad mecanici unsurosi cu berea sub nas. Gasesc ceva serios in Bucuresti? Si anume unde? Ca abia astept sa ii fac unghiul ca mi-e sila de masinile care trag si deja am inceput sa ma comport cu ea ca si cu un harb :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la serviceul descris mai sus nu sunt mecanici unsurosi si cu berea in nas.

am fost placut surprins sa vad ca oamenii muncesc si comunica.

fara fite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista acele fise cu valorile pe care le are masina cand iese din fabrica? Ca faza cu diferitul valorilor de la masina la masina parca nu e chiar asa ca toate sunt facute dupa aceeleasi standarde de marimi si apoi nu pot sa aibe unele rotile mai drepte decat celelate, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea unele suruburi de la directie au iesit foarte greu, semn ca nu a fost umblat la ele din fabrica. Pe filete am gasit urme de pasta de montaj de culoare alba. Am schimbat un cap de bara la care s-a distus prima data burduful de protectie; pe cand am observat era deja tarziu, se distrusese si capul de bara. Am cumparat altul nou marca Sterex productie Denmark. Dupa 1000 Km aprox. am observat crapaturi in burduful de protectie articulatie... . Daca originalul s-a dus, inlocuitor la fel de bun nu se mai gaseste!!!. Iata solutia care imi convine cel mai mult: sa inlocuiesc burduful existent cu unul folosit original dar mult mai bun ca si calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o pb cu directia la masina,adica azi schimbai un brat superior dreapta si capetele de bara stanga-dreapta si dupa ce plecai cu ea imi trage volanu in dreapta si cand iau curbe nu-si mai revine volanu in linie dreapta!cineva imi zise ca ar fi caseta de directie,dar nu cred sa fie asta,deoarece inainte sa schimb alea nu avea nici un fel de pb!va rog ajutati-ma si pe mine ca nu stiu ce poate sa aiba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dute si fa unghiul de fuga, deoarece dupa schimbare roata si-a schimbat pozitia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dute si fa unghiul de fuga, deoarece dupa schimbare roata si-a schimbat pozitia

pai din cauza asta nu isi revine volanu pe directie dreapta?si fusei sa fac unghiu de fuga,insa aia imi zisera k sunt anvelopele cam uzate si ca trebuie sa mai schimb inca 2 brate,de care insa nu stiam ca trebuie schimbate!si imi zisera sa revin dupa ce schimb si bratele alea,insa nu sunt asa convins de profesionalismul acelui service la care fusei sa reglez unghiu :lol:!intr-adevar anvelopele sunt uzate,sa fie si asta o pb asa mare?insa,repet,inainte sa schimb piesele respective nu aveam nici o pb cu anvelopele actuale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dute si fa unghiul de fuga, deoarece dupa schimbare roata si-a schimbat pozitia

Cred ca te referi la unghiul de convergenta, care de altfel este singurul care se poate regla la masina lui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

MDa am tot citit topic-uri pe forum dar nu m-am lamurit.

Deci acum vreo 2 luni am observat ca imi bate stanga. De fapt imi batea de mult stanga dar nu prea m-a interesat pentru ca oricum schimbat jantele. Le-am schimbat si repede la geometrie. Am facut-o si totu era perfect. I-am dat 160 pe autostrada si se comporta perfect.

2 luni mai tarziu parca iar s-a dezeschilibrat adica iar imi bate stanga in acelasi mod, fara alte reactii secundare.

Se poate strica geometria in 2 luni/3000 km? Jantele sunt echilibrate, presiunea OK si din cate stiu nu am batai aiurea pe la directie (mai scartaie uneori ceva p-acolo dar nu cred ca-i de la aia...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil doar daca dupa reglare nu a strans ceva bine inapoi si asa s-a dereglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai luat vreo groapa ma zdravana sau ceva? ca de asa ceva nu ducem lipsa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura nu se deregleaza, eu zic ca ai luat ceva mai serios, groapa, etc. Si da, se poate deregla in 2 luni si 3000km. Insa conteaza mult pe unde mergi si cum mergi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce zic. Acesti km au fost facuti 90% in Bucuresti, dar groapa naspa rau nu am luat (in afara de cele normale, care n-am cum sa le evit) pentru ca incetinesc mult la gropi, merg incet in general pentru a proteja janta.

Ma surprinde ca s-a dereglat parca brusc asa. Ieri era calumea si ziua urmatoarea fara sa-mi dau seama (masina intotdeaua a avut probleme la directie deci a batut tot timpul intr-o parte) a inceput sa se comporte ca inainte.

Eh oricum de data asta cand imi fac geometria (maine daca am timp) o sa ma bag si eu in "groapa" sa vad ce si cum e acolo (desi eu ridic des masina pe cris sa verific daca are batai).

Masina merge f. bine la drum lung dar in oras mai troncane ca deh... gropi. Fac si eu ce pot incetinind mult la gropi dar... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!