Jump to content

Probleme cu incalzirea in masina?


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Pentru ca eu si masinuta mea intram in prima iarna impreuna, ma deranjeaza urmatoarea faza :down: :

Dupa pornirea de dimineata (10 grade afara), pozitionez robinetul de caldura la maxim (28 grade), ventilatorul pe treapta 2 sau 3 si directionarea aerului pt. dezaburire. De-abia dupa un mers de vreo 4 - 5 km indicatorul apei la motor imi indica 90 grade si incepe sa dea caldura mai bine.

Este normal sau trebuie sa vizitez service-ul? Daca puteti, astept sfaturile voastre... :lol:

Multam fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu cred ca ar trebuii sa astepti putin incalzirea motorului si dupa aceea sa dai drumul la caldura.Si la mine se intampla acelasi lucru daca dau drumul la caldura se incalzeste foarte greu iar daca inchid caldura se incalzeste mai repede.Dar al meu e diesel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, tre sa astept 10 minute.Bineinteles stand la semafoare.E normal sa se incalzeasca mai greu.Dieselul si mai greu decat benzina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-o anumita masura cred ca e normal sa se intample asa. De altfel, in "manualul de utilzare" cu care a venit masina, la capitolul "incalzire si ventilatie" scrie ca: "Puterea maxim posibila de incalzire si o rapida dezghetare a geamurilor se pot obtine numai daca motorul a atins temperatura sa de functionare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati reglajele de temperatura in pace, mai ales cei cu climatic si climatronic, nu se face mai repede cald daca dai la maxim caldura, fiindca motorul nu s-a incalzit si nu are de unde sa dea caldura :lol:. LA 1.2 HTP se atinge temperatura de 22 de grade dupa 8 minute, asa am citit eu undeva pe net, si perfect valabil in cazul meu. Dieselurile se incalzesc mai greu din cauza ca randamentul motorului pe motorina este mai mare, respectiv pierderea de caldura este mai mica. De aceea exista si acea bujie care le ajuta sa se "incalzeasca".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu baga caldura imediat dupa ce am pornit motorul si sunt absolut sigur ca e normal.

Sunt masini mai destepte (a se intelege mai scumpe) care au diferite sisteme electrice de incalzire a motorului si baga caldura mult mai repede.

La mine incepe sa bage caldura imediat ce temperatura motorului a trecut de 60C. Cel putin pe vremea asta, la iarna mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul este rece, chiar daca sta si 15 min pe loc, nu baga nici o caldura, cel putin la diesel. Eu pornesc motorul, stau vreo 2 minute si apoi plec, ca la vreo 5 min dupa, sa dau drumul la aer si sa fie caldutz si bine. :lol: Cei care au scaune incalzite, sa fie fericiti, ca alea se incalzesc la max.2 minute de la plecare. Eu am si sunt atat de eficace incat nici nu mai dau drumul la caldura cateodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia cred ca e alta ( sper sa nu gresesc :lol: ).. exista un circuit de racire mic in jurul motorului si un circuit mare care trece si prin caloriferul de la bord. Circuitul mare nu va primi apa decat dupa ce se incalzeste destul apa ca sa deschida termostatul bimetal si sa aiba ceva debit....

( asa era la Dacie cel putin.. nu ma omorati acum daca la skoda nu e la fel :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spuneti voi pare a fi totul normal cu incalzirea mai lenta...

:D Dar la iarna (minus 10 - 20 grade) ce facem?? :-(

OT: In Carrefour exista niste huse de scaun cu incalzire electrica (la bricheta). :lol: Are cineva asa ceva sau aveti OEM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca in momentul in care apa e calda, atunci aveam si noi caldura in masina. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mama mea are pe polo huse electrice si vreau sa spun ca se incalzesc destul de repede,mai repede ca scaunele mele incalzite si sunt ok ca se pot adapta la orice masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se porneste la rece cu caloriferul deschis( comutatorul pe roshu sau pe temperatura ridicata asa cum e la cele cu AC ) atunci este normal ca termometrul de apa de pe bord sa indice cresterea de temperatura mai tarziu pentru ca apa circula atat prin motor cat si prin calorifer, deci un circuit mai lung. Posibil sa fie mai sanatos pentru motor sa se porneasca cu circuitul mic astfel incat sa se poata incalzi mai repede, dupa deschiderea caloriferului apa se va raci ( normal ) apoi isi revine. La dacie chiar se putea sesiza pe termometrul din bord imediat dupa deschiderea caloriferului o scadere a temeperaturii. La skoda n-am observat, posibil ca circuitul din motor sa aiba volum considerabil mai mare decat caloriferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Iar daca motorul e rece, masina trage aer de afara, si mai rece si tras prin radiator, impiedica ca apa sa se incalzeasca mai repede. Nu? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DRAPAR - ce-ti pot spune in mod cert - la climatic nu e nevoie sa duci regulatorul in zona rosie, instalatia va baga cald in forta chiar cu regulatorul pe 22C pana la atingerea temperaturii cerute. Mie imi da caldura destul de repede, dar am alt tip de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi baga repede caldura, insa nu va asteptati totusi sa fie instant :D

Dupa cateva minute e caldurica in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Iar daca motorul e rece, masina trage aer de afara, si mai rece si tras prin radiator, impiedica ca apa sa se incalzeasca mai repede. Nu? :D

Vlad nu stiu exact ce ai vrut sa spui, insa intr-adevar la filtrele de aer exista pe admisie o clapeta care in functzie de temperatura aerului decide de unde sa traga aer. Insa, cu cat aerul este mai rece cu atat se deschide mai mult clapeta si va trage aer de langa galeria de evacuare, acolo unde este cel mai fierbinte. Practic in jurul galeriei este o tabla ca o palnie in varful careia este un furtun inchis prin acea clapeta direct in filtrul de aer sau pe admisie. Dar asta are mai putzin de a face in mod direct cu incalzirea ci mai mult cu performantzele motorului. Ma rog undeva cercul se inchide.

In alta ordine de idei aerul intra prin radiator in camera motorului insa radiatorul nu este deschis, deci aerul rece raceste apa tot rece. Poate atzi vazut multzi umbla iarna cu cartoane in spatele grill-ului. Asta pentru ca atunci cand termostatul deschide si apa circula prin radiator se raceste atat de repede incat la drum lung intins, unde se merge cu viteza motorul nu reuseste sa se incalzeasca ... de fapt merge inchis, deschis, inchis, deschis ( ma refer la termostatul de la radiator ). La mashinile mai vechi existau obloane pentur inchiderea grill-ului. La cele sovietice aveai levierul in cabina. La lada exista o inginerie de musama cu capse pe care o prindeai pe exterior in fatza grill-ului ( asa ca gluga la canadiana :D ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stiti ca si Sdi-ul meu am aceeleasi simptome. Dar fiind invatat de pe dieselul anterior, nu imi fac probleme. Oricum se incalzeste in masina (22-24 grade) dupa primii 2-4 km. Eu las masina un pic pornita inainte de a pleca de pe loc, aprox 3-6 min, timp in care curat geamurile,farurile, etc.

Este absolut normal. Nu poate sa dea caldura instantaneu. Nu va faceti probleme ca si la -20 este aproximativ la fel, dar mai creste putin distanta pana cand veti avea caldura. Este mai bine sa caborati cu 5 min mai devreme, sa porniti motorul si cand plecati de pe loc sa fie numai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: In Carrefour exista niste huse de scaun cu incalzire electrica (la bricheta). :D Are cineva asa ceva sau aveti OEM?

tot OT: ai idee la ce pret sunt? Stiam ca anul trecut aveau la Augsburg la vreo 10euro/buc. La pretul asta m-ar tenta si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cam pe la 600.000 cred ca sunt caci cam atata a dat si maicamea pe husa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni: Informatia a fost nitel gresita. Se gasesc in Augsburg - Militari la pretul de 13,55 euro (cu TVA inclus). Se pot vedea pe www.augsburg.ro in Catalogul pe luna noiembrie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai fac un topic nou, o sa va povestesc problema mea chiar aici, pentru ca este legata de "caldura in masina".

In ianuarie 2004, inainte de a iesi din garantie, am dus masina la o ultima revizie si unul din motive a fost ca aerul introdus era fie prea rece, fie prea cald, adica nu mai exista nivel intermediar. Mi-au zis ca niste "usite" care lasa aer cald/rece nu mai functionau cum trebuie, le-au schimbat (nu au fost scumpe) si totul a fost OK.

In vara asta, din cand in cand (dar destul de rar, probabil de maxim 3 ori) mi s-a intamplat ca in timp ce aveam A/C pornit, sa ma invadeze brusc un val de aer fierbinte. Nu am tratat problema iar acum a devenit si mai grav - aproape tot timpul imi baga aer super fierbinte! Desi pozitionat pe rece, desi incerc uneori sa pornesc si A/C, aerul ramane super fierbinte. Si e greu... mai ales in zilele aseta ploioase cand am nevoie de aer sa dezaburesc geamurile.

Voi ajunge, deci, in service. Dar pana atunci - vreo idee? Vreun sfat?

Ah, si de curand, se aude si un uruit puternic, in dreapta, incepand cam de la viteza 2 in sus. Asta ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni: Informatia a fost nitel gresita. Se gasesc in Augsburg - Militari la pretul de 13,55 euro (cu TVA inclus). Se pot vedea pe www.augsburg.ro in Catalogul pe luna noiembrie!

Anul trecut mi-am luat 2 buc de la Ausburg. Sunt ff bune iarna. Singurul neajuns e ca nu ai un potentiometru sa reglezi nivelul de incalzire. Se incalzesc cca 5 min (la punctul maxim sunt chiar greu de suportat :colors:) dupa care se decupleaza si tot asa. Una din huse s-a defectat dupa numai 1 luna. S-a intrerupt rezistenta chiar la mijloc. A trebuit sa desfac husa...

Le-am dat cu tot cu masina iar acum am din fabrica :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind topicul aceasta, astazi, intamplator, am vazut pe parbriz la masina un sticker care zice ceva de genul: nu folositi huse ca obstructionezi airbagurile laterale. :salut: Nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@charisman: ai o defectiune la sistemul de comutare rece/cald (actuator, senzor...) sau la senzorul de temperatura interioara. VAG-COM, service... N-are nimeni ce alta idee sa-ti dea.

@vladmhl: e vorba de husele care imbraca scaunul, nu de cele care se pun pe mijlocul scaunului, asa banuiesc ca sunt cele incalzite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@charisman: pe timpul verii am avut aceeiasi problema, intra aer cald dintr-o data. vizita la service a aratat ca ventilatorul pentru radiatorul de clima avea momente de "tristete" si se oprea. dupa ce a fost schimbat totul a reintrat in normalitate. la partea cu comutarea, asa cum a zis s_c, mai mult ca sigur ca este vorba despre senzor de temperatura interioara sau exterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!