Jump to content

1.6 Diesel


maDmaX2005
 Share

Postare recomandată

Tot fierbe...

 

Asta seara am fost la un mecanic (motorist bun) si a zis ca e  o problema la chiulasa...cauze pot fii

1. Garnitura chiulasa arsa (cea mai buna si ieftina)

2. chiulasa fisurata

3. Camasa sparta ceea ce totusi nu cred...

 

El spune ca daca scop capacul de la vas ar trebuii sa fasaie si sa stea apa ok,ceea ce la mine daca scoti capacul arunca apa afara (face presiune),acum nu stiu e normal ???

 

Acum ce va rog pe voi...am de ales sa duc masina maine dimineata si sa se apuce de demontat si vazut ce si cum...daca e garnitura arsa scap usor...garnitura,planata chiulasa din nou si manopera,dar daca totusi e chiulasa fisurata sau mai rau camasa fisura cu parere de  rau v-a trebuii sa renunt la masinuta asta (cu toate ca tin la ea,face parte din familie,dar nu mai imi permit) si sa o mut la aria dezmembrari!

 

Astept un sfat totusi voi in locul meu ce ati face???daca se poate pana maine dimineata!

 

Multumesc colegi!

 

P.S Multumesc Alin pentru sfaturi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nik87

    23

  • alyn_xwt

    11

  • Equilibrum

    11

  • niku_nd4spd

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

bun hai sa recapitulam:

-garnitura de chiulasa ia doar victor reinz, altceva nu lua ca sunt porcarii

-presiune in sistem face 1 bar, deci e normal dupa ce ai alergat-o si ai desfacut capacul la vasul de apa sa tio de afara. 

-chiulasa daca a fost planata de prea mult ori, la revedere nu mai e buna. chiulasa la diesel nu prea se rectifica sau planeaza

-alta problema daca vreodata ai desfacut, sau poate altcineva a desfacut, chiulasa cu motorul cald, la revedere s-a ovalizat chiulasa si asa o sa faca mereu, trebuie inlocuita

-camasa nu e sparta ca altfel aveai un nor alb frumos in spatele tau, plus ca blocul la vw e dintr-o bucata nu ca la dacie

 

eu unu as verifica chiulasa calumea, sau as cumpara dupa un motor cu acelasi cod (atentie mare sa nu iei vreo teapa) daca ai jp, ck sau cy care sunt cu culbutori mecanici nu merge chiulasa pe jr, sb sau anumite cy care au hidraulici culbutorii si nici invers.

spune-mi intai ce cod motor ai si vedem ce putem rezolva, asta daca vrei sa o mai ti si vedem in functie de cum se prezinta daca e mai ieftin sa inlocuiesti motorul sau sa il faci pe asta.

 

de dat nu as dao pentru ca este foarte ieftin de intretinut si nu gasesti asa ceva.

eu daca as gasi cui sa dau gti-u meu la schimb pe un golf mk2 diesel, maine las da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin multumesc!

Pe masina e un motor cod SB montat si omologat de fostul proprietar,la origine a fost un diesel simplu,JP...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun. deci fiind un sb trebuie sa aiba si intercooler langa baterie/deasupra ei, turbina garet t2 cu racire cu apa si ulei. chiulasa o sa gasesti mai repede la vre-un passat b3 sau poti monta de jr ca nu are nimic, conteaza sa fie functionala masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...mersi ptr informatii!

Deci sfatul tau e sa o fac totusi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niku_nd4spd

Daca te duce peste 10 mil reparatia mai bine il schimbi cu totul eu l-am reparat pe al meu, dar daca ar fi sa mai fac asta inca o data l-as arunca si as pune altul in loc. Cu banii de i-am bagat in el imi puneam un tdi 1z in loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare prieteni! Ma invart de 2 ore pe forum si nu stiu daca sa postez sau nu, nici macar nu stiu unde as putea sa postez deoarece nu pot deschide topic-uri noi, dar am o problema care ma pune serios pe ganduri. Detin un Golf Mk2 cu motorizare diesel, motor simplu 1.6 din 90'. Treaba sta cam asa, marti tata a luat masina si a facut cu ea un drum de 150 de km, masina a stat la el toata ziua, seara cand s-a intors acasa nu s-a plans de nici o problema si nici eu nu l-am intrebat, l-am intrebat numai daca a alimentat. Miercuri seara am iesit la o plimbare prin oras si am sesizat ca masina nu se comporta cum ar trebuii, sau mie cel putin nu mi se parea normal, a pornit bine si tot, dar am observat ca nu mai tragea normal, mergea de parca cineva imi tinea piciorul si pe frana cand acceleram, pana si pedala de acceleratie trebuia sa o apas mai ferm si mai mult decat normal sa isi ia demaraj, oricum in seara aia nu i-am dat asa mare atentie. Asa, azi dimineata am iesit cu ea la plimbare, masina nu a mai fost pornita de miercuri seara, dar dinou nu am avut probleme la pornire, nimic ciudat cand am pornit de acasa, si la fel aceleasi simptome nu mii se parea ca merge cum ar trebuii, accelera greoi, daca luam piciorul de pe acceleratie parca simteam cum franeaza singura, pana si cand am coborat o panta cu ea in viteza a 4-a la relantiu viteza in loc sa creasca usor scadea, oricum ciudat de tot, am fortato putin mai tare in vitezele a 2-a si a 3-a si se simte de parca cineva ia injumatatit' puterea, de parca cineva a lasat poarta deschisa si au iesit caii :)). Oricum masina inainte sa se intample asta miercuri nu s-a mai comportat niciodata astfel, stiu cum tragea inainte...Masina mai are urmatoarea buba care am obs, poate va ajuta cu ceva, cand bruscam pedala de acceleratie masina se zgaltaia puternic, nust cum sa va explic mergea in suturi, se "zmucea" cel mai bine se obs in viteza intai si a 2-a sau, daca acceleram puternic in treapta intai si luam piciorul complet de pe acceleratie mergea in bot ca si cum as pune frana, interesant oricum. Eu din pacate nici nu am prea mari cunostinte de mecanica, mare lucru nu stiu si nu imi pot da seama de ce face asa, poate ma puteti ajuta voi, citeam pe undeva ca ar putea fi de la bujii, le-as verifica daca as stii cum :( sau ca motorul nu primeste destul combustibil, dar nu inteleg de unde lipsa asta de putere. Astazi mai spre seara trebuie sa plec la drum cu masina si ma ingrijoreaza treaba asta, nu vreau sa plec cu ea sa fie o problema de care nu stiu si sa distrug cv la motor. Ps: Fiindca postez pentru prima data si daca inca nu v-am adormit cu povestile mele disperate, salut comunitatea ^_^

Modificat de Equilibrum
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru de motorina cand a fost schimbat?  rezervorul a fost verificat curatat vreodata in 23 de ani? 

motorina mai ai in rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa cele spuse de sorin1988 esti sigur ca e de la motor lipsa de putere? facand abstractie de simptomele de zmuceala, eu weekendu trecut am mers 15 km cu aceeasi senzatie ca nu trage, ca sa realizez ca mi se blocase etrierul dreapta, putin probabil la tine sa fie la fel da merita sa pui mana pe jante cand mai mergi cu ea.

 

Legat de sistemul de alimentare, si sita de la sorbul din rezervor se poate infunda, daca ai furtunul de alimentare care vine la pompa (turul) transparent si pe undeva e infundat traseul ar trebui sa vezi pe acel furtun transparent bule de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin1988

 

Bun Sorin, greseala mea, am omis sa precizez despre filtru cand am postat, probabil ca eram si putin stresat la momentul respectiv :rolleyes: Filtrul a fost schimbat acum 4 ani, conform tatalui meu, da stiu e cam mult, cam prea mult, dar masina am mostenito' doar de acum cateva luni si chiar de filtru am uitat sa discut cu tata, de cand e pe masina etc, oricum la ce grija a avut el de ea, ma mir ca mai e pe roti inca :mellow: In legatura cu rezervorul, a fost pus pe masina anul asta cand a primit o reparatie generala, cel vechi a reusit tata sa-l gaureasca. A fost cumparat de la dezmembrari, pastrat bine nu a fost avea pamant pe el si alte mizerii, inainte sa-l punem pe masina l-am spalat si m-am uitat in el sa vad daca e cv in neregula, dar era ok, nust daca rezervorul e devina, daca era sa fie jegos trebuia sa-mi faca masina urat de cum l-am pus pe el, dar masina a mers fara nici o problema din februarie cand a fost pus rezervorul si pana acum recent, bun exceptand bruscatul de care v-am vorbit. Sii motorina chiar aveam destula atunci cand m-am plimbat :))

 

@capone26

Urata treaba ai patit, am sa verific si eu sa fiu sigur, asta ar lipsii :dry: Cat despre conducta de alimentare trebuie sa verific sa vad daca e transparenta si daca pot vedea ceva prin ea, asta va fi maine. Intrebare asa de la un prost care nu stie, sita respectiva se poate ajunge la ea cumva? trebuie demontat rezervorul? sa verific si acolo.

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sita ajungă prin portbagaj. Lângă roata de rezerva ai un capac negru. Desfaci și sub e capacul de la rezervor.

Scoți furtunele, mufa și desfaci capacul (ca la borcanul de gem) si scoți " individul" afara.

Grija la tija de la plutitor.

Ceva de genul :ben090510_08.jpg

Sent from my S5 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_XXZ

 

Mersii pentru indrumare, o sa verific si sita respectiva cine stie poate am vreo surpriza si acolo :dry:  Cat despre conducte sa stiti ca le-am verificat atent si nu am vazut nici o urma de bule si pentru ca am fost cuminte am fost azi si am luat un filtru nou nout care e gata sa fie pus pe masina. Intrebare nemuritoare, cat de greu se schimba filtrul, e ceva inginerie de rachete si trebuie sa merg la un mecanic sau as putea sa ma descurc si singur? Daca da la ce sa fiu atent, ce sa fac, ce sa nu fac!? :D Maine vreau sa il pun sus neparat si sa vedem daca mai face mofturi, sper sa fie doar atat sa nu fie mai serioasa problema. O sa va anunt ce am reusit ^_^
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e greu deloc, doar sa fi atent la directia de scurgere a motorinei prin filtru mai precis la conectarea filtrului la furtun, o sa ai pe filtru 2 sageti care indica directia motorinei.

Uitate bine la cel vechi inainte sa il dai jos si o sa intelegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersii pentru indrumare, azi n-am reusit nimic din pacate, maine sa vad cum stau cu timpul, poate reusesc sa-l schimb :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun se pare ca incurajat si impins din spate, am decis sa schimb singur filtrul, mare prostie :tuktuk:  M-am apucat acum o ora jumate, am inspectat atent filtrul vechi sa vad cum este montat si cum vin furtunele in el si am avut grija la ce mi-ati spus voi, am dat cu ochiul si peste cel nou, cel nou fata de cel vechi are sageti pe el care arata sensul furtunelor. Bun toate bune si frumoase pana acum, am dat jos epava aia de filtru, i-am deconectat fiecare furtun etc. si l-am pus pe cel nou in locul lui, i-am atasat conductele, m-am asigurat sa fie stranse bine si dupa am zis sa-l incerc, masina a pornit din prima desi nu m-am asteptat, a mers bine cateva secunde vreo 10 si dupa s-a inecat si a murit, sigur a mers pe motorina care mai era in motor, incerc a 2-a oara la fel porneste, putin mai greu de data asta si cu piciorul pe acceleratie a stat pornit, cum am luat piciorul a murit. M-am uitat la conducte si am vazut pe conducta transparenta (turul cred ca e) bule de aer care se intorceau in filtru. O chestie am uitat sa o verific este o chestie galbena cu 2 iesiri, ca si un dop care e in filtru si se pare ca pe ea are o sageata, cand am dato' jos am uitat sa vad cum era, pe langa ca era un jeg pe ea, 'mne feri :vaidecapulmeu:bun pe urma am curatat chestia aia si dupa am obs sageata, da' deja era tarziu. Totusi eu cred ca e montat corect, am incercat sa o pun si invers, dar parca a fost mai rau (nu a pornit). Nu stiu e ca si cum nu ar trage motorina din rezervor, sau trage foarte putina, in filtru era foarte putina, cel vechi era plin cand l-am dat jos. Atasez niste poze sa vedeti cum e montat, se vad si sagetile si chestia aia galbena de care v-am vorbit, sa-mi ziceti daca sunt montate gresit sau nu si pe langa un video in care se vede cat de putina motorina trage, plina cu bule de aer :( Scuzati murdaria care e prin compartiment, stiu e multa...

 

7668.jpg

h6d4.jpg
eek8.jpg

vdgd.jpg




 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai prins aer pe instalatie,  poti incerca o varianta mai  :RO flag: sa umpli filtrul si anume scoti furtunul transparent de pe pompa de injectie si tragi din el pana se umple de motorina binenteles inainte sa nu ai motorina pe furtun, apoi il montezi la loc pe pompa de injectie

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mandra treaba, dar in filtru nu e multa motorina, s-ar putea sa trag in gol doar aer, oke dar filtrul e montat corect asta ma ingrijoreaza, conductele, chestia aia galbena, inca nust cum se numeste :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e ca nu ai destula motorina in filtru, tragi aer pana vine motorina sau daca ai niste motorina la indemana umple-l pana la refuz si incearca asa.

A si chestia aia se numeste ventil filtru

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ma duc acum si incerc, sper sa reusesc ceva. Bun ventil sa retin de acum inainte, dar totusi e montat bine?!  :dry: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da din cate stiu trebuie sa fie cu sageata inainte cum l-ai pus tu, nu inapoi spre rezervor

Modificat de niku_nd4spd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun am rezolvat sa zicem, am scos turul, l-am golit de motorina si am tras din el pana mi-o venit acru, a venit motorina pe el pana la urma si l-am conectat inapoi la pompa, l-am strans cat de bine am putut si am incercat sa o pornesc, si a pornit, mersii Doamne. Am lasato sa mearga o perioada am verificat furtunele de scurgeri dar n-am gasit nimic si dupa ce am oprit masina am vazut ca a iesit o bula de aer care a urcat spre filtru, interesant, dar si daca vreau nu pot strange mai tare surubul ala, are cap drept si aproape e distrus, mai tare nu pot. dar a pornit nu a fost problema si cat timp e pornita nu e nici urma de bule, doar cand o opresc, are ceva? Am plimbato putin sa vad cum se comporta si ce am observat in primul rand, nu mai tremura asa rau la ralanti cand e motorul rece si parca nu se mai bruscheaza cand apas acceleratia, insa de tras parca nu s-a schimbat nimic, inca simt ca trage slab si nu imi place, am crezut ca se va rezolva odata cu filtrul, la ce altceva sa ma uit? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu ai scoso la capat, eu cand il schimb nu ma obosesc sa umplu filtru, trage pompa f bine, merge neregulat 10-15 sec si dupa aia nu mai am treaba cu ea, poate ai si pompa obosita, oricum desfa si sorbul in rezervor, s-ar putea cu ce mai gasesti si pe acolo sa se mai imbunatateasca ceva.

 

P.S nu stiu ce masini ai mai condus, sau ce asteptari ai de la motorul asta da senzatii mari legate de ,,tras,, nu o sa ai, depinde poate e si dereglata pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am crezut ca o sa scap repede capone :)) , il pun sus si gata, dar nah a vrut masinuta neaparat sa ma invete si pe mine niste mecanica, si asa nu stiu multa.  Pompa ma gandesc si eu ca e batrana deja, nici nust daca a schimbato tata vreodata :dry: si o sa verific cat de repede si sorbul respectiv. Cat despre tras, eu nu stiu de tine dar is foarte multumit cum trage motorul meu chiar daca e doar 1.6, cand trebuie pleaca ( reusite motoare :wub: ) si nu stiu asa am avut senzatia cand am iesit cu ea acum seara, ca merge la fel, dar dupa pe la ora 8 am iesit dinou cu ea, singur de data asta, prima data era varumeu langa mine si sora in spate si s-a comportat foarte bine, am venit multumit acasa, deci poate a fost doar in capul meu, m-am speriat degeaba. Are ea 23 de ani, da' inca nu ma dezamageste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele astea cu injectie indirecta (IDI) si aici le includ pe toate 1.6/1.9 mai putin 1.6 td SB ca nu am mers cu nici una cu motorul asta, au tendinta de a fi mai lesinate pe caldura mare mai ales in trafic, de unde si senzatia ca "nu trage", ele au nevoie de aer cat mai rece ca sa simti ca au un pic de vana in ele.

In caz ca nu ai verificat deja sa arunci un ochi si la filtrul de aer sa vezi in ce stare este  si pentru pompa si injectoare poti sa torni un aditiv pentru diesel la un plin, merge bine si cel mai ieftin (abro) il gasesti in supermarketuri peste tot, ca efecte o sa simti ca trage un pic mai bine iar motorul o sa fie mai silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa verific si filtrul de aer, is foarte sigur ca si ala a prins radacini pe acolo. In legatura cu aditivii, am tot citit diferite topic-uri pe forum si tin minte ca intr-unul ziceau ca ei nu ar pune aditivi in motorina, ca nu stiu ce se poate intmpla etc. Cum e pana la urma cu aditivii astia, is periculosi cumva pentru motor sau ce e cu ei? Nu e ca nu vreau sa pun, da' mai bine ma informez :D. O problema ar mai fii si va las in pace :icon_redface: , am observat ca daca ma invart putin prin oras si tot schimb vitezele des, frana, aceleratie si dinou frana, acceleratie, asa e in traficul din oras ce sa faci temperatura motorului sare peste 90 de grade si se inclina acul spre a 2-a [cenzurat] alba, cred ca 100 de grade e acolo sau mai mult :dry:  sau cand plec la bunici la tara e drumul foarte rau pe acolo si nu pot rula numai cu viteza a 2-a si rar cu a 3-a la relanti si acolo se incinge motorul destul de bine, dar in restul situatiilor daca merg constant cu ea sau la drum intins nu depaseste niciodata 90 ar trebuii sa ma ingrijorez sau e normal? Nu stiu eu multe dar stiu ca temperatura nu are voie sa sara de 90 oricat de frig sau cald e afara. Antigel este in ea numai ca e cam vechi si ala, cum scot antigelu afara sa il inlocuiesc? trebuie dat jos vasul de expansiune? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!