Jump to content

1.6 Diesel


maDmaX2005
 Share

Postare recomandată

Pui amestecul in vas cu capacul desfacut pornesti motorul si urmaresti nivelul,dupa ce scoate aerul in vas completezi la nivel pui busonul si verifici dupa ce se incalzeste furtunul cu termostatul daca deschide catre radiator acolo face presiunea.Vezi daca se incalzeste radiatorul peste tot dupa ce deschide termostatul daca face circuitul complet,si nu scoate aer in vas este totul in regula.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nik87

    23

  • alyn_xwt

    11

  • Equilibrum

    11

  • niku_nd4spd

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pui amestecul in vas cu capacul desfacut pornesti motorul si urmaresti nivelul,dupa ce scoate aerul in vas completezi la nivel pui busonul si verifici dupa ce se incalzeste furtunul cu termostatul daca deschide catre radiator acolo face presiunea.

Aha...mersi!

Termostat recomanzi ceva?

Wahler,Meyle,Febi,ceva mai bun,vezi ce au la magazin in functie de pret,nou sa fie.

Multumsc,acum am vazut mesajul.

Sa incerc varianata asta cu apa sau sa risc iar 6 litri antigel :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi o zi,doua cu apa sa vezi daca sunt probleme ca este cald afara urmaresti daca baga caldura daca face circuitul bine si sa vezi nivelul in vas sa ramana constant dupa aerisire.Mergi cu ea sa vezi in sarcina cum stai cu temperatura si daca este O.K adica sa stea ceasul fix pe 90" sa nu treaca peste poti pune antigelul

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult!

Sper sa se rezolve problema ca deja ma exaspereaza problema asta...am bagat in ultima luna de cand cu problema asta 12 litri de antigel si enorm de multa apa distilata...

Dar de bolborosit niciodata nu a bolborosit in vas...Caldura baga,doar ca apa se ridica foarte lent pana la 30grade si pe urma la drum intant la 90grade,poate fii cumva vreo sonda nasoala?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi dupa ce schimbi termostatul cum stai cu temperatura,cand ti-a prajit garnitura urca indicatorul peste 90" se ducea acul peste 100 sau nu ai observat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da se ducea peste 90-100grade...dar se ducea lent pana in 30-50 si pe urma instanteneu se ducea in 90 -100 (si acum face la fel)...cu tot cu ventilatorul pornit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nik87

mai verifica si pompa de apa .mai sunt cazuri in care elicea pompei nu e bine fixata pe ax si dupa un mic timp de functionare incepe sa "patineze" si-ti poate face efectul care-l ai tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @floro_st205...

O sa incerc poate reusesc azi sa schimb termostatul si cred totusi ca ar trebuii si pompa apa,aseara nu am reusit sa schimb decat furtunul care se sparsese si sa pun apa in motor...

Practic termostatul si pompa apa au ramas neschimbate!

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu vesti noi...nu stiu daca bune sau proaste...

Masina nu avea termostat de loc,e posibil totusi de aia sa fiarba(adica sa faca presiune la drum intins)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de aia fierbe, termostatu la 90 de grade, se deschide, lasa pompa sa traga apa din radiator, si inacelasi timp discu ala metalic inchide circuitul de bypas care recircula apa doar prin motor, fara termostat, tragea apa si direc din chiulassa o baga prin bloc, dar si din radiator chiulasa, termostatu are dublu rol in acest caz! , in mod normal de functionare,termostatu mentine temperatura optimpa, prin comutarea circuitelor.

monteaza termostat bun de 87 grade, si daca mai fierbe ,inseama ca sa ars si garnitura, sau ceva, daca ai fiert motoru de atata ori,circuland cu masina defecta!

lichid de racire foloseste antigel G12 eu zic ca e bun , are triplu rol, e anticoroziv, ingheata la temperaturi mai joase decat apa, si fierbe la temperatura mai mare decat apa, de aceea se foloseste in motor antigel si nu apa, cum fac carpaci! pe urma ridica capota pe marginea drumului!

daca pui apa in circuitul de racire, si ai si termostat montat ,va fierbe la nesfarsit, doar daca pui termostat de temperatura mai mica ,va merge cu apa

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorin1988 Multumesc mult ptr sfat!

Am schimbat termostatul,am pus wahler la 87grade,si antigel Hepu G12 roz...am facut o proba prin oras si a mers ok,dar diseara o scot la un drum mai lung! Sper sa fie ok!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin1988

i-mi place ca stii teorie ,dar mai exerseaza un pic (nu fac misto )

fara termostat nici vara nu vezi temperaturi de 80 grade la apa ,darami-te acum .iar daca ai instalatia de racire ce functioneaza normal (si cu termostat montat ) cu apa in loc de antigel ,nu fierbe ,pt ca temp motorului va fluctua in jur la 88°-90°C cu maxim 5° si nu va ajunge la temp de fierbere a apei ,plus ca temperatura de fierbere a apei creste cu cateva grade atunci cand apa este sub presiune .

nik87

deci pt a nu mai arunca banii pe antigel ,pana nu rezolvi problema ,poti folosi linistit apa .numai sa nu te prinda inghetul :icon_thumleft:

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca termostatul a fost buba...aseara am iesit pe A1 si pana la km 30 nu a mai facut probleme,s-a ridicat apa foarte putin peste 90grade dar dupa de am sarit de 140km/h,probabil atunci deschide a 2a treapta la ventilator.

Sper sa se fii rezolvat!

Multumesc colegilor care m-au ajutat alin_xwt, calin.g , floro_st205 si sorin1988.

Va doresc o zi buna si multi km alaturi de masintutele voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

eu zic sa iei schema cu circuitul sa o studiezi mai in detaliu, eu am scos termostatu din cauza ca era apa in circuit in loc de antigel "masina imprumutata", si tot fierbea , pentru ca termostatul trebuia blocat pe deschis ,nu inlaturat de tot, de aici si dedusul ,termostatul comuta circuitele pentru a mentine motoru la temperatura prestabilita (de fabrica a termostatului)

pune un ibric cu apa pe aragaz, baga o sonda de masurat in apa, , verifica ce face apa de la 90 in sus,

ai sa vezi ca se formeaza bule, din ce in ce mai mari,.daca apa a inceput sa faca bule, pompa de apa nu mai are randament optim, si fierbe motoru.

cu apa in motor , ai sa il arunci mult mai devreme decat lai arunca daca ai fi foslosit antigel,

nu stiu doar teorie ,vorbesc din experienta!.

antigelu ai citit nu, temperatura de fierbere creste in functie de concentratie de la 100 grade C in sus,

ce mai trebuie verificat este fulia de la arbore de ce tip este, pe golf sa pus cea care antreneaza pompa de apa si alternatoru de un diametru mai mare, dubla,. iar pe passat sau pus fulie dubla,dar cu fulia de antrenare a pompei de apa separat,de un diametru mic, si daca a lucrat nea gigi vasile, au pus fulia aia mica, pai pompa de apa are o turatie injumatatita, de unde debit pt racire,

asa este si acum tot teorie stiu!

f

pt oameni de genul asta, rad toti de noii, adu sarma si patentu, punei apa ,merge! pps. faza cu termostatul scos functioneazxa la alte marci, la dacia 1980 de ex, aici nu vorbim de dacia din 80

Modificat de sorin1988
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa ai vro fisura la paletii din pompa de apa daca este cu paletii din plastic..mi sa intamplat mie chestia asta! I-am inlocuit cu unii din fier de la o pompa de apa veche si merge ok acum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin1988

atunci de ce motoarele opel-benzina ,care au termostat de 92° (deci +5° ,fata de cazul nostru ) si apa in instalatie (pe care nu am pus-o eu) ,nu fierb ? desi manometrul indicator se apropie si uneori trece un pic peste 100° ?

poate ma lamuresti !

si daca tot ai experimentat cu termostatul in ibric ,de ce nu i-ai pus ibricului un capac etans ,transparent ,cu o valva de 1,5 bar (sa nu-ti explodeze ) ,sa te poti uita in el cand ajunge la 90° ,sa vezi daca mai face bule ?

daca citeai atent postul ,eu am sugerat ,sa foloseasca apa pana cand rezolva problema ,nu sa o lase definitiv acolo .

si asa e ,aici nu vorbim de dacia din '80 ,vorbim de vw din '80 (atunci a fost pus pe piata 1.6D ,sau '83 motorul 1.6TD ) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare motor a fost dezvoltat diferit. de ex motorul de audi de 2226 cm este in principiu un motor de 1.8 cu un cilindru in plus. adica internele sunt la fel, supapele sunt la fel etc. dar ca si temperatura de functionare audi 100 cu motorul asta functiona la o temperatura mult mai mare fata de golf de 1.8. la audi imi pleca ventilatorul la aproape 100 de grade pe cand la golf la 90 si ceva pleaca ventilatorul, asa ca totul depinde de cum a fost testat si dezvoltat motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers fara termostat, adica cu el blocat total pe deschis. vara nu mi-am dat seama ca urca temp la 90 si acolo intepenea indiferent de conditii. la venirea iernii observasem ca apa nu mai urca mai mult de 1 linie. cea mai simpla proba...am bagat un carton in fata si imediat au urmat 3 zile de caldura berechet. urmarea...am schimbat termostatul , pompa de apa si lichidul pentru ca oricum eram la limita de inghet potrivit unui densimetru. la pompa de apa va recomanda pompa hepu, vine cu paleti metalici si o garnitura foarte bine gandita ca cea oem. la termostat behr de 87grade este ce trebuie. inainte sa bag antigelul am bagat o solutie de curatat instalatia dar care nu continea soda/clor si nu ataca furtunele ca sa nu contaminez antigelul nou cu mizerii . mentionez ca fostul antigel avea cel putin 10 ani :)) era maroniu,verde si destul de multe mizerii,suspensii in borcan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antigelu ala verde de se gaseste in benzinari, la 8-10 lei, e prost corodeaza aluminiu,., motoarele mai vechi au flansele cu stuturi de la termostat, iesiri chiulassa , si se mananca rezultatnd in neposibilitatea de folosire a pieselor alora, ulterior sa trecut la plastic

eu am vorbit, pt ca am studiat pompa de apa, si functionarea circuitului, la motoarele astea daca leai scos termostatu de tot, mai rau ii faci., el trebuie blocat pe deschis si montat la loc, cat sa iti faci treaba daca ai probleme pe undeva in camp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Si eu am avut aceeasi problema in urma unei lovituri si am fost la service cu ea si mi s-a spus ca motorul atingea undeva caroseria si una din planetare si de aia vibra toata. Au bagat 2 cricuri intra planetare si partea din fatza a masinii si au intins-o, adica au departat motorul de partea din spate si de atunci nu mai vibreaza, adica acum motorul se tine numai intampoane si vibratia este normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceeasi problema cu vibratiile. Nu sti mai exact unde atingea motorul de caroserie, ca as vrea sa verific si eu.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am avut aceeasi problema in urma unei lovituri si am fost la service cu ea si mi s-a spus ca motorul atingea undeva caroseria si una din planetare si de aia vibra toata. Au bagat 2 cricuri intra planetare si partea din fatza a masinii si au intins-o, adica au departat motorul de partea din spate si de atunci nu mai vibreaza, adica acum motorul se tine numai intampoane si vibratia este normala.

   :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. "alinst"

Exact nu mai stiu, era undeva in partea din spate-dreapta cum te uiti la masina din fatza.



Am o problema mai veche la timonerie care se "agraveaza" de la o luna la alta. Imi intra foarte greu intr-a treia si a patra in sensul ca le gasesc greu ca de intrat intra. Asta numai in ordine crescatoare, ca daca vreau sa fac frana de motor nu pot sa bag dintr-a cincea intr-a patra si dintr-a patra intr-a treia de exemplu, trebuie sa le iau de la a doua in sus. Am schimbat cateva bucse micute in partea din fatza, acolo deasupra cutiei, dar mare lucru nu s-a imbunatatit.

Poate cineva sa ma ajute cu vreun sfat unde sa umblu? Trebuie sa schimb toata timoneria sau e ceva mai putin complicat?

Multumesc.

Modificat de Pricu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te ajut eu daca esti din brasov, si daca vrei ii facem si un mic upgrade la timonerie care o sa iti placa:)

suna-ma si rezolvam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa verific mai atent acolo. O sa schimb si tampoanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!