Jump to content

Launch Control Pe Dsg


dany
 Share

Postare recomandată

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dany

    19

  • Paul_L

    7

  • C Z R

    7

  • Executron

    5

Top Posters In This Topic

In ce mod vrei tu. Daca treci cu pedala de 3/4 din cursa modul de lucru al cutiei seamana mai mult cu S. Nu am scos niciodata ESP in off. De obicei merg in D. In S nu am trecut decit in mers in special cind am vrut un regim cu accelerari bruste oricind. In S turbo lag-ul este mult redus pentru ca nu coboara sub 2300 ture si turbina e in ture deja in orice moment.

@ Executron. Nu stiu cum e tiptronic dar DSG-ul nu prea sta pe ginduri. Tiptronicul are si convertor de cuplu care la dsg nu mai exista . Cind esti in mers la 1200 si o pui la blana retrogradeaza una sau doua trepte urca brusc in ture si tasneste. Lag-ul se simte poate 0.2 - 0.3 sec. Chestia cu retrogradarea a doua trepte nu ai face-o tu ca sofer pe manuala ca si schimbarea apoi la limita rosie a turometrului.

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai Paul, ca baietii de aici spun ca are un anumit "lag" atunci cand vrei sa pleci de pe loc, adica cand se gandeste. Stiu ca DSG schimba mult mai rpd decat tiptronic dar chestia asta cu plecatul greu de pe loc nu e turbo lang. Eu vorbeam cand mergi tu cu a IV-a de exemplu cu 1300 rpm (pe manual ca sa nu schimbe ea) si iti bagi piciorul la fund, nu ca retrogradeaza rpd sau nu.

Ei bine ala e turbo lag cand simti ca motorul accelereaza greu pana la 1600-1800 rpm cand isi da drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Executron. Problema aici este ca dany a invatat ca nu trebuie sa ii dai blana sub 2000 de ture ca sa nu intre turbina in surge. Ori daca o iei usurel intotdeauna e clar ca iti pleaca ca o caruta. Ce ii explicam eu ca poate cu motorul cald sa dea in ea un pic si va vedea ca la demarajul motorului de 170cp nu se tin prea multi dupa el nici la plecarea de pe loc. In nici un caz logan-uri. Daca nu dai un pic in ea creste greu in gama de turatii 800-2000 mai ales ca la apasare usoara pe pedala de acceleratie va schimba pe la vreo 1800 . Daca apesi pedala mai mult isi va modifica turatia la care schimba, va merge mai mult in treapta 1 pina la 2800 - 3000 si cind va schimba va fi tot in zona de cuplu maxim nu va cadea iar la 1200. In felul acesta va trece foarte repede de zona unde nu ai putere 800-1800 unde se manifesta turbo lag. Algoritmii cutiei DSG sunt adaptivi . Nu exista limita de turatie sau cuplu la care sa schimbe. Se adapteaza in functie de cit apesi pedala. Daca abia atingi pedala se straduieste sa pastreze un consum minim. Daca vede si kickdown intelege ca vrei comportare sportiva de la ea si scoate tot ce poate din motor. Si are ce scoate.

Daca statea pe ginduri la pornirea de pe loc crezi ca facea suta mai repede decit manuala ? Trebuie insa sa o simti un pic si sa experimentezi.

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul: stiam ce e ala un surge si dinainte de deschiderea topic-ului;) cert e ca nu dau talpa in tr1 din cauza de surge..ca nu are unde sa retrogradeze si sa aibe o turatie > 2000. eu stiu ce poate motorul dar numai peste 2000rpm si in mod sport...cam asa o folosesc cand plec la munte pe centura ploiestului unde iti trebuie mereu sprint. din pacate esti in mers si ai alte rotatii.

azi am incercat de pe loc sa apas frana si am accelerat dar nu se ducea mai sus de ~1500rpm oricat de tare apasam eu acceleratia atat timp cat aveam frana calcata. cum eliberam frana era un pic de tot mai sprintena decat daca plecam de pe loc fara frana apasata. in concluzie nu merge sa plec de pe loc mai tare in nici un fel. am incercat si cu esp off in modul S. probabil e un fel de protectie....chiar sunt curios cum la cei cu dsg au sprint de pe loc. va trece turometrul mai mult de 2000rpm cand tineti frana apasata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dany nu mai umbla dupa cai verzi pe pereti cu frina si alte chestii. Ia piciorul de pe frina si calc-o brusc in kickdown . Nu va fi sub 2000 mai mult de citeva zecimi de secunda si spune-mi cum a plecat de pe loc. Cum crezi ca se face suta in citeva secunde ?

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, la pornirea de pe loc, exista acea "secunda" de intarziere pana cupleaza ambreiajul dupa eliberarea franei.

Daca insa anticipezi corect cand se face verde si eliberezi frana corespuzator (deci cu 1 sec. mai devreme de a dori sa pornesti), masina pleaca super!

Si asta zic la motorul meu de "doar" 105CP.

Metoda cu frana pusa si acceleratia apasata usor mi se pare prea mult pentru mersul in oras, chiar daca e eficienta. O mai folosesc cand am drum liber in fata la vreun semafor izolat... :(

Iar treaba cu eliberat brusc frana si apoi kick-down genereaza un mare soc in cutie, care probabil ca la motoarele mult mai puternice ca al meu este compensat de cuplul mare existent la trecerea in treapta urmatoare (a 2-a). Mie nu imi place cum face masina prin metoda asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu kick-down nu o fac...e prea mare efortul pt cutie...nu ziceam de semafor sa plec primul...ci esti intr-o situatie cu cedeaza si cand prinzi cateva secunde intre masinile care trec cu prioriotate sa te bagi repede fara sa stingheresti pe nimeni...

xti: poti accelera mai mult de 1500rpm cu piciorul apasat pe frana? aceeasi intrebare pt cei cu dsg daca au amabilitatea sa incerce si sa imi(ne) zica si mie(noua).

multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind spuneti ca e prea mare efortul in cutie e clar ca nu intelegeti pricipiile unui sistem drive-by-wire. Pedala ta de acceleratie nu actioneaza direct asupra motorului cum nici selectorul de la DSG nu actioneaza asupra cutiei decit in pozitia P din motiv de siguranta. Ambele actioneaza niste senzori care transmit informatie catre ECU si calculatorul cutiei.

Cind tu esti in D si ii dai kickdown nu e decit un mod de ai spune ansamblului motor+cutie ca vrei sa plece foarte repede de pe loc. Ansamblul va alege modurile de a executa ce ii ceri tu fara a depasi nici un moment anumite limite impuse de constructor.

Solicitarile asupra cutiei vor fi mai mari daca in D tii frina apasata si accelerezi decit daca faci cum ti-am zis eu. Acesta este si motivul pentru care oricit apesi pe acceleratie nu creste turatia peste 1500 pentru ca ar depasi o limita de cuplu (putere) transmisa prin ambreiajul patinat. Frina din motive de siguranta este asistata dar nu este drive by wire decit cea de mina( deget)

Ansamblul motor cutie va incerca sa execute ce ii ceri tu dar niciodata nu va depasi anumite limite constructive de cuplu, putere, turatie impuse de constructor ca limite de siguranta. Acestea sunt principiile de baza a unui sistem drive by wire cum este ansamblul motor cutie dsg.

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ce am scris eu mai sus - e vorba de acel soc pe care il simt la faza cu eliberat frana si kick-down (nu inseamna neaparat ca e ceva rau, ci pur si simplu nu imi place cum se "zmuceste" masina). Zic de cuplarea primei trepte, ca pe urma e un vis frumos! :huh:

Nu am mers pe masini cu DSG care sa aiba mai multi CP ca a mea, asa ca e foarte posibil sa nu se resimta asa puternic, nemaiavand nevoie sa creasca sus de tot in turatii ca la motorul meu.

LE: Poate un moderator sa mute topicul la aria tehnica? Nu e vorba doar de DSG la Passat si sunt si altii interesati. Multumesc!

Modificat de XTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xti> cam tine de b6 pt ca gti-urile(de ex.) din cate stiu eu au LC.

daca nu e asa atunci imi cer scuze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la surge...m-as mira sa poti sa faci asa ceva in treapta 1-a cu totul stock. Ii dai surge dintr-a 3-a in sus. Asa ca stai linistit si baga picioru in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

chiar daca s-a pus praful pe topicul acesta nu inseamna ca am stat degeaba. din ce am citit pe net, am dat de urmatorul LINK . din ce inteleg eu, se poate flashui firmware-ul DSG-ului pentru a activa LC masinilor cu MY 2007 si acele vin-uri dar nu imi dau seama daca este valabil si pt alte modele VW cu dsg MY2007(in cazul acesta B6). poate raspunde cineva care are access la aceste TSB-uri(lucreaza in service autorizat vw).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am 2.0 FSI si la cei 150 de cai nu am astfel de probleme. Daca e prima ta masina cu cutie automata, e normal. E o chestie de obisnuinta. Toate cutiile automate au lag fata de cele manuale. Dar cu timpul ne obisnuim. Apreciezi altfel distantele si apesi putin inainte. :icon_cheesygrin:

Motorul tau e puternic asa ca eu cred ca e numai chestie de obisnuinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e prima masina avand cutie automata...din cate stiu la motorizarile pe benzina cutia nu este dsg si este probabil sa difere un pic. prin acest Launch control se rezolva acel lag :icon_cheesygrin: din prima mie de km m-am obisnuit...ca apasi sau nu apesi..ma refer la traficul din bucuresti unde mai e nevoie de un zvac uneori pt a te strecura fara sa deranjezi pe cel care vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... nu am avut niciodata diesel... posibil sa fie aici o diferenta, nu stiu. :)

Eu nu am DSG, poate e si asta, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La benzina oricum zvaneste mai mult in general ca dieselul (e un lucru stiut, dieselul n-are acel raspuns "fulger" ca la benzina). Nu cred c-are treaba sau nu ca e DSG/tiptronic/steptronic etc.

@dany si eu mi-am adaptat stilul de mers. :) In sensul ca nu mai schimb banda aiurea sau ma strecor. Sau cand am nevoie sa schimb banda si e trafic (ala din fata a oprit de exemplu) pun semnal, brachez stanga rotile si astept pana cand cineva opreste sa ma lase. E cel mai "safe" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.........si astept pana cand cineva opreste sa ma lase. E cel mai "safe" :)

exact ca si mine....tocmai pt a nu te trezi la biroul de accidente usoare si cu permisul luat ca sa nu mai zic de raniti etc....asta e...ne obisnuim cu lag-ul si conducem (mai) prudent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar GT/GTI/R32 au activata aceasta functie (pe golf). Nu cred ca exista pe Passat.

Eu am testat o data LC si masina "face rau" tare.. Nu pleaca "nervos" ci pleaca gen "liniute". Nu cred ca vrei asa ceva in traficul de zi cu zi. Masina e destul de instabila, cu esp off, si poate "fugi" in toate directiile cand pleaca de pe loc (pierde aderenta puternic). In nici un caz nu se poate folosi asa ceva la semafor.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Hai lasa-ma... ;) ; pentru ...ON TOPIC (si nu numai), cred ca se intelege si fara "traduction" ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

140 CP DSG ... din prima ma zii m_am obisnuit cu ea ... iar acu , dupa 7 luni nu am nici o problema cu ea ... nici la liniute nici la nimic ... e ca si cum as avea o manuala ... nu stiu de ce va plangeti cu totii ... un singur lucru stiu sigur , nu duceti in N si pe urma accelerazi puternic dupa care duceti in D ... in timp faceti cutia praf ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Din ce am citit aceasta functie este inhibata la o2 si passat. Am testat la mine si turometrul nu trece de 1500 rmp (dupa cum spunea si dany). A reusit totusi cineva sa o activeze pe o2 sau passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

- se scoate esp

- se cupleaza S(port)

- se calca frana

- se tureaza in 2400 rpm (la tine sigur difera numarul de ture .. trebuie sa-ti dai seama singur unde-i cel mai bine .. dar NU la prea multe ture ca ai putere prea mare)

- se da drumul la frana

- se accelereaza tare la inceput dar la foarte putin timp (1 sec) se lasa pedala de acceleratie doar la jumate pentru a prinde aderenta, cand ai simtit ca a prins atunci o calci si ramai cu ea calcata

(nu conteaza ordinea la primele 2)

--> daca nu scoti esp si nu esti in S(port) iti ramane cuplata si .. se intampla ce ai zis .. o "rupi" .. incerci sa pleci de pe loc cu rotile blocate .. :lol:

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!