Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

Poate nu avem aceleasi notiuni, eu stiu ca snurul presupune marirea gaurii cu o sula (da, asa se cheama...) si o pila rotunda dupa care se baga o bucata de snur prin cauciuc care nu e lipita cu nimic, sta prin umflarea anvelopei si prin presiunea care o strange. Nu mi-as paria viata pe asa ceva. Petecul in schimb e un mic kit, inclusiv adeziv, special conceput pentru a rezolva o pana.

Singur ai spus ca se foloseste pentru ca e comod si ieftin (de acord), nu am inteles argumentul pentru care nu ar fi o solutie proasta. poate argumentul exista dar nu l-ai exprimat. Eu ma opresc aici cu OT, dar asta e sfatul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu pt petec "montat la cald" la viteze de peste 90km/h; snurul reprezinta o varianta economica, rapida insa mai putin sigura la viteze mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La multi ani tuturor, sa aveti un 2014 excelent!

 

Ieri am schimbat si eu rotile la Passat si, uitandu-ma pe cele de vara, nu am gasit la niciunul din cele 4 cauciucuri indicatia sensului de rotatie. Doar inscriptiile Outside si Inside.

Precizez ca am urmatoarele tipuri de cauciucuri:

- 2 x Continental ContiSportContact 3
- 1 x Dunlop Sport SP1
- 1 x Michelin PilotSport 3
toate de dimensiuni 235x40xZR18 95Y.
 
Am stat 40 de minute intorcand fiecare din cele 4 cauciucuri pe toate partile si cautand sensul de rotatie, dar... nimic!
 
Doar Dunlop-ul are un soi de sagetica, dar face parte din logoul firmei, in niciun caz nu e sensul de rotatie:
post-753-0-10019700-1388617057_thumb.jpg
 
Sa inteleg ca daca se respecta marcajele Outside/Inside, nu conteaza sensul de rotatie?
Mai are cineva cauciucuri fara sens de rotatie?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele au sageata cu sens, altele doar Inside sau Outside (de obicei Outside).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insusi marcajul outside iti indica sensul.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e acelasi lucru, pentru ca daca nu am sens de rotatie, pot pune roata pe oricare pozitie pe masina!!

Daca aveam restrictie la sensul de rotatie, puteam sa pun roata doar pe stanga sau pe dreapta (fata sau spate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Outside iti da sensul de rotatie. Exteriorul (acel outside) al tuturor celor 4 roti merge in aceeasi directie :).

Este folosit marcajul outside/inside pt anvelopele asimetrice.

Daca pui inside vei vedea ca o anvelopa calca diferit, invers sensului normal de rotatie.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum a spus The_Ego insusi outside iti da sensul. ia incearca cu el pe jos, asa cum ar veni e masina, roteste cauciucul cu outsid in interior. nu ii schimbi si sensul ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) nu am mai auzit de cauciuc pentru partea dreapta sau stanga a unui autoturism :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am setul de roti de vara cu jante separate, iar diferenta Outside/Inside fata de sens de rotatie ar fi ca in primul caz pot pune roata pe orice pozitie, fara sa dau jos cauciucul de pe janta. Chiar si asa, sensul de rotatie se inverseaza cand pun roata pe partea opusa, chiar daca evident notatiile Outside/Inside sunt respectate in continuare, ceea ce NU se intampla la cauciucurile cu sens de rotatie (unde daca am pus roata pe partea opusa nu se mai respecta sensul de rotatie).

 

Evident ca e acelasi lucru in cazul in care nu ai cauciucul montat pe janta si evident ca nu exista "cauciuc pentru partea dreapta sau stanga". Ce am zis eu e valabil in cazul in care ai setul de roti complet (cu tot cu jante).

 

Insa diferenta intre cele 2 tipuri de cauciucuri exista, adica la cele cu Outside/Inside nu conteaza sensul de rotatie (pentru ca atunci cand schimbi latura masinii se schimba si sensul de rotatie), spre deosebire de celelalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat ce zici.

Ca o concluzie, sunt 2 tipuri de inscriptii referitoare la montajul anvelopelor. Fie o sageata cu rotation, fie inscriptia outside (outer) / inside (inner). Cea cu rotatia se aplica anvelopelor cu o amprenta simetrica, pe cand celalalta este pentru cele asimetrice.

Da, anvelopa asimetrica va lasa o amprenta in oglinda fata de cea de parte opusa. Strict din acest punct de vedere poti sa zici ca au sens de rotatie opus, insa ele au fost gandite ca partea interna a anvelopei sa aiba un rol si cea externa altul.

direction.jpg

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia faceti un exercitiu de calcul si vedeti ce se intampla, de exemplu la un BMW, care are rotile de zici ca l-a lovit buldozerul din parti, deci sunt foarte inclinate. O sa spuna unii ca sunt cauciucuri speciale si inclin sa le dau dreptate, nu prea cred ca sunt cauciucuri normale la masinile de acel tip. La ale noastre, daca inclini cauciucul pe suprafata de rulare, se mananca de-l ia naiba. Ei, la masini de tipul bavarezelor gasim cauciucuri doar cu inscriptia Outside, sunt convins. Nu am stat sa le studiez pe strada.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Intervin putin, desi nu sunt specialist, am cateva cunostinte despre anvelope! 

Legat de varsta anvelopelor ce pot fi folosite, asa cum a spus cineva mai sus o anvelopa nu ar trebui folosita daca are o varsta mai mare de 5 - 6 ani. O anvelopa este "construita" din mai multe materiale (substante chimice si materiale de la elastomeri la metal) care "se coc"  pentru a ajunge sa dea proprietatile finale ale anvelopei. Ganditi-va la anvelopa ca la un amestec de materiale care in urma unor reactii chimice ajunge sa aiba anumite proprietati. Eii... in 5 ani o anvelopa este supusa la mai multe solicitari (cateva dintre cele zilnice aici: https://www.youtube.com/watch?v=bnG4KHa0DgA ) cum ar fi solicitarile datorate expunerii la soare, la frig, la diferite substante chimice, la oxigen sau ozon (spre exemplu flancurile anvelopei sunt fabricate dintr-un amestec de cauciuc diferit, mai dur ce asigura protectia in cazul lovirii (de borduri, de exemplu). Toate acestea se cumuleaza si pot deveni in timp la fel de importante ca uzura (masurabila in "mm") caii de rulare a anvelopei. Recomand sa aveti foarte mare grija la alegerea anvelopei si sa luati in considerare producatorii de renume, chiar daca nu alegeti gama premium a acestora, majoritatea au si gama "buget" (BFGoorich sau Kleber de exemplu de la Michelin) si entry level (Tigar, Kormoran, Uniroyal tot de la Michelin).  Toti producatorii pun foarte mare accent pe buget si entry, sunt piete in dezvoltare iar proprietatile celor de la "buget" sunt destul de aproape celor premium.

 

          Dati importanta anvelopelor si ganditi-va ca sunt singurul contact intre masina si asfalt. In plus, in mers, suprafata anvelopei in contact cu asfaltul este aproximativ egala cu cea a unei palme!

 

P.S. Daca sunteti interesati, cam asa se fabrica majoritatea anvelopelor de turism din lume: https://www.youtube.com/watch?v=K474RYse9P8.

Modificat de enkidu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Michelin DT1 ce inseamna?

 

Ps. am gasit:

  • DT1 - marcaj special Michelin - se poate schimba numai in pereche; nu inteleg la ce se refera exact ma gandesc ca se poate folosi un michelin cu aceleasi specificatii cu unul DT1?
Modificat de pit-bull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu cred ca inseamna altceva decat ce spune acolo, doar ca nu stiu cu ce ar afecta daca, printr-o intamplare, ar fi nevoie sa pui (temporar sau definitiv) un alt cauciuc in pereche cu cel DT1. Se strica ceva sau afecteaza asa tare tinuta de drum? Eu port Michelin Primacy HP de cand am masina, m-am obisnuit cu tipul de aderenta pe care il ofera, dar nu am nici o inscriptie DT1 pe ele, desi au fost cam scumputze...

Modificat de obsess3d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema cu cauciucurile ce leam pus recent pe masina . deci problema e urmatoarea daca pun o incarcatura in jur la 3 4 sute de kg cauciucu dreapta spate agata in aripa . care ar putea fi problema . specific ca masina sta in echilibru nu e mai lasata in partea dreapta iar cauciucurile sunt cu bordura ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jantele si dimensiunile anvelopelor se incadreaza conform specificatiilor producatorului? Verifica ce ET au jantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

un rewiev scurt despre Dunlop BlueResponse 215/55/16, la masina din semnatura:

distanta: Bucale-Craiova [270km]

- ieri, pe ploaia ce-a fost, am reusit reprize scurte de 130-140km pe autostrada si a fost superb; jos palaria la aderenta. Portiunile de vit maxima au fost scurte [ca mereu intalneai cate un tir in fata] dar senzatia de acvaplanare nu am simtit-o [comparativ cu fostele Continentalui EcoContact si Goodyear Efficiency]. Nu mai stiu cat a fost media de vit in bord, dar mai mereu a stat intre 100 si 110km/h.

- dupa ce am iesit de pe autostrada, un drum semi-aglomerat Pitesti-Craiova: foarte buna stabilitate in curbe si franari bruste [idioti cu radare + cazaturi cu nr de BG in cale].

  Sunt f multumit de achizitie. Ramane sa vad durabilitatea in timp a anvelopelor, cat de repede se tocesc. Cand cumpar anvelope ma intereseaza doar:

- aderenta uscat / umed

- zgomot rulare si consum

Modificat de RadulescuRomulus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si fastresponse franeaza bine pe ud si uscat. Sper sa te tina mai mult de 15k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci jantele is pe 16 si dimensiunea cauciucurilor e de 215/55/zr16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

confirm ce a spus RadulescuRomulus . am si eu 4 cauciucuri noi sport blueresponse 205 55 R16, si dupa 5000km se comporta f bine. consumul la masina a scazut cam cu 1L. fata de bridgestonuri nu se compara. pe ud cu alea patinam la fiecare plecare de pe loc. de acum incolo doar Dunlop scrie pe mine:)

Modificat de sandman84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci jantele is pe 16 si dimensiunea cauciucurilor e de 215/55/zr16

Jantele sin OEM sau aftermarket? Daca sint AM verifiva E.T-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jantele sunt  aftermarket dar unde pot verifica E.T ul


jantele sunt mak mistral miror pe 16 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape sigur e de la ET. Cauta marcajele de pe janta si compara-le cu cele standard (vezi fisiere pe aici pe forum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit ceva pe net cica ar fi 7x16


Lățime7.0

Inch16

Ofsset (ET)45.0

Suruburi5

Distanța108.00

Gaură72.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!