Jump to content

Cauciucuri


big danny
 Share

Postare recomandată

Deranjez iarasi cu o intrebare: care e diferenta intre indicii 93 H si 97 H la anvelopele de iarna cu dimensiunea 215/55/16?

Mai exact am 4 anvelope de iarna, cam vechi ce-i drept, dar cu destula carne pe ele, 2 sunt Michelin Primacy Alpin, au indicele 93 H si au DOT-ul 4309. iar celelalte 2 sunt Pirelli Sottozero, au indicele 97 H si cu DOT 4008, respectiv 3807.

Credeti ca reprezinta un pericol faptul ca sunt asa vechi?

Modificat de cbogdanel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt atat de vechi, inca 2-3 ani le poti rula linistit cobinate 2 de-un fel pe fata (preferabil cele mai "carnoase") si celelalte 2 pe spate. Pana in 5 ani, poate chiar 6-7 daca au fost depozitate corespunzator nu-ti fa griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DOT de 2009 e foarte bun, chiar si 2007 poate sa mearga linistit. Vezi sa nu aiba crapaturi si verifica daca nu s-au intarit cumva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au crapaturi, insa nu am inteles faza cu "intaritul". Cum ar trebui sa fie mai exact? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai citeam pe alt forum cum un baiat a patinat la plecarea de pe loc la 4-5 grade dimineata cu alea de vara, de se facusera ca plasticul. Acelasi lucru (cica) se intampla si alea de iarna de calitate proasta. Pipaie un cauciuc nou de iarna si compara-le cu ale tale.

Ale mele sunt 90% ca in prima zi, dupa 5 ierni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut RAR-ul la masina si am o nedumerire pe carte au trecut la optinui in partea de jos 235 45 17 si 205 50 17 ? mai are cineva trecut aceasta dimensiune sau poate fi o greseala?

Mai apare 205 55 16 si 215 55 16. Dar de 205 50 17 nu am mai auzit...

Vad ca pe 18 sau 19 nu apare nimic maxim 17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am trecut pe carte si aceste dimensiuni 235x45x17. Sunt dimensiunile cauciucurilor pe care le puteti pune pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pe jante de 17 ce cauciucuri imi recomandati acum am 235 45 17 sa pun tot la fel si de iarna?

PS. Acestea sunt jantele acum le-am luat nu stiu cum le cheama.

post-30913-0-04538900-1386005218_thumb.j

Modificat de pit-bull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 17 sunt cam scumpe, daca treci pe jante de 16 vei avea preturi mai bune la anvelope 205/55/16 (cele mai uzuale).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi pe DN1 intre Campina si Floresti am avut o explozie pe spate dreapta . Eram pe banda a doua cu 100 km/h . Pina sa apuc sa trec pe prima banda si sa opresc am vazut in oglinda cauciucul se rostogolea pe cimp.  Cand am oprit eram cu janta si numai cu flancurile cauciucului.  Anvelopele sunt Continental Wintercontact 205/60R16.

 

Acum vreau sa iau doua cauciucuri sa le schimb pe ambele de pe fata . As merge tot pe Continental, sunt cotate chiar foarte bune dar surpriza de azi imi lasa un semn de intrebare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce data de fabricatie aveau anvelopele si ce grad de uzura? erai cu masina incarcata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele au fost luate in 2007, rulaj de max 35000 km. Nu arata uzate la limita de utilizare . Masina era neincarcata , doua persoane fara nici un fel de bagaje , revervorul 50%,

 

Problema lor , de care am mai scris e ca si cele de iarna si cele de vara dupa ce le pun pe janta cam in 2000 km capata un sunet neregulat. Cel care a explodat era zgomotos. Cred ca cuplurile mari de tractiune si frinare duc la uzuri ale flancurilor care vazute acum in ruptura sunt fragile, fara o armare consistenta.

 

Am vrut sa pun niste poze dar site-ul nu accepta atasamente char daca in test scrie de 1.99MB acceptati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele au fost luate in 2007, rulaj de max 35000 km. Nu arata uzate la limita de utilizare . Masina era neincarcata , doua persoane fara nici un fel de bagaje , revervorul 50%,

 

Problema lor , de care am mai scris e ca si cele de iarna si cele de vara dupa ce le pun pe janta cam in 2000 km capata un sunet neregulat. Cel care a explodat era zgomotos. Cred ca cuplurile mari de tractiune si frinare duc la uzuri ale flancurilor care vazute acum in ruptura sunt fragile, fara o armare consistenta.

 

Am vrut sa pun niste poze dar site-ul nu accepta atasamente char daca in test scrie de 1.99MB acceptati

 

Te referi la Continentaluri de iarna si de vara ?

Cat despre flancuri ranforsate, alea sunt marcate XL.

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mare semn de intrebare imi ridica si mie galma cat o nuca la Dunlop Fast Response de vara fabricate in 2012 folosite 8 luni 10000km , FARA LOVITURA / FRECARE DE BRODURI !!! 

concluzie nimic nu mai este cum a fost, in mare parte din cazuri rewiewurile sint mega subiective uneori aranjate, si tre sa te bazezi doar pe experienta ta sau a cunoscutilor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Te referi la Continentaluri de iarna si de vara ?

Cat despre flancuri ranforsate, alea sunt marcate XL.

 

Cel care a explodat este un Continental de iarna . Toti care au vazut cauciucul sau poza mi-au zis ca e mai mult decit ciudat cum s-a retezat complet cauciucul si am ramas pe janta numai cu flancurile si sa scriu la Continental  . O masina mai putin stabila decit Passat-ul se putea si rasturna la faza asta

 

fotografie :

 

IMAG0081.jpg

Inca o fotografie :

 

IMAG0085.jpg

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai mers pe pana in trecut ? Intreb ca am mai vazut ceva asemanator , cu anvelopa care s-a mers pe pana.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de piny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a avut niciodată pana. Si de la explozie, am frinat , si pina cind am văzut cauciucul rostogolindu-se pe camp nu au fost mai mult de 3..4 secunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

destul de urat ce ai patit.ai scapat ieftin totusi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie schimbat

 


nokian fara indoiala vand anvelope stiu bine ce zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ca intervin, cauciucul care a explodat , era din 2007? nu era tare sau ceva de genu asta? pentru ca si eu era sa patesc o trasnaie pana m-am decis sa cumpar totul nou, nu te lasa pacalit de cum arata anvelopa in exterior. ca nu pare uzata.. am vazut anvelope de zici ca erau noi din 2005 si erau tari ca piatra, aveau un zgomot la rulare de zici ca mergeai cu caruta.. iti dai seama ca la o viteza mai mare cand se incing si jantele si frecarea anvelopei cu asfaltul ce impact are? eu zic ca anvelopele au un rol foarte important pentru masina si cel mai mult viata soferului, nu de fiecare data te poate salva dotarile masinii si numele ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem undeva ca producatorii nu mai recomanda folosirea dupa 6 ani.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai avut explozia pe spate, era mult mai nasol sa o ai pe fata. Am si eu o galma mica pe lateralul unui cauciuc din setul de vara (235/40 R18), o sa-l schimb cat de curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O chestie oarecum similara am patit si eu, rulam cu 140/h (aveam un cui intr-o roata, stiam de el, dar nu l-am scos, asteptam sa ajung acasa si sa rezolv pana cu un kit cu snur), am trecut peste o margine de asfalt (carosabilul era in trepte, asfaltasera pana la un punct si lasasera cca 4-5 cm marginea), dupa vreo 200 m simt ca parca fâșâie ceva, opresc rapid, vad roata stanga-spate pe janta, o dunga pe flanc. Incerc sa o umflu- dar sarise cuiul. Muzica urla in masina (AC/DC- eram bucuros ca tocmai recuperasem permisul) si mai aveam vreo 7 km pana acasa. Era noapte, deci scot telefonul, pun pe lanterna, ridic masian pe cric, pun rezerva de roaba (aia ingusta, asa aveam la Chevrolet), ma sui in masina si merg cu maxim 80 pana acasa. Dimineata in cateva minute pusesem snurul, bagat presiune si gata treaba. Era pacat de cauciuc, dar l-am salvat. Am avut si noroc ca ma prinsesem de chestie (eram pe un pod, rulam cu viteza mica, tocmai trecusem de o curba).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca petecul e mult mai sigur decat varianta cu snurul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde si pana unde este peticul mai sigur? la vulcanizare se foloseste snurul cel mai des din comoditate si costuri.. nu iti mai da roata jos, scoate janta.. echilibrat montat, etc. Dar asta nu inseamna ca daca e folosit din comoditate e si mai prost ! Eu zic ca snurul si peticul sunt undeva la acelasi nivel 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!