Jump to content

Bxe Vs. Arl


cda
 Share

Postare recomandată

Am si eu o curiozitate. Care sunt diferentele reale intre cele doua motoare? Am folosit functia search fara succes. Doresc informatii concrete de la cunoscatori, cu parerea pot sa-mi dau si eu.

Sunt sigur ca difera: turbina, ambreiaj, intercooler, injectoare. Ar mai fi cu semnul intrebarii chiulasa si nu stiu, supape, pistoane ... ? Evident ca difera softul, asta nici nu intra in discutie. Ma intereseaza diferentele hard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

pai in primul rand BXE este montat numai pe platforma mk5 si este un motor similar 99% cu BKC si BLS. Am tot auzit comparatii facute cu aceste motoare de 105CP cu vechiul motor de 130CP ASZ (montat pe mk4 dupa 2001) . Turbo mic cu 1.05 - 1.1bar (in functie de modelul pe care e pus).

Ambreiaj de 228mm.

Coduri pe OEM pentru disc ambreiaj la motorul acesta:

AUDI 03G 105 264 C

AUDI 03G 105 264 N

AUDI 03G 105 264 S

AUDI 03G 105 264 T

SEAT 03G 105 264 C

SEAT 03G 105 264 N

SEAT 03G 105 264 S

SEAT 03G 105 264 T

SKODA 03G 105 264 C

SKODA 03G 105 264 N

SKODA 03G 105 264 S

SKODA 03G 105 264 T

VW 03G 105 264 AA

VW 03G 105 264 AB

VW 03G 105 264 C

VW 03G 105 264 D

VW 03G 105 264 G

VW 03G 105 264 N

VW 03G 105 264 S

VW 03G 105 264 T

VW 03G 141 264 S

VW 03G 141 264 T

ARL este o evolutie din TDIul de 115CP. Au facut 101 si 130CP. La ceva timp s-a scos si acest 150CP pe GTI TDI, Bora, Leon/Toledo si atat. Nu pe A3 nu pe Skoda Octavia 1 . Aici la ARL avem intercooler mare montat central. Injectoarele sunt comune cu motorul ASZ (130CP) . Turbo cu presiune mai mare 1.5bar din fabrica (intercoolerul mare ajuta).

Ambreiajul la acest motor este de 240 mm (deci mai mare). Culmea diferenta de pret este de 3 ori mai ieftin un ambrieaj de ARL fata de cel de BXE (pe Sachs vorbim nu pe original)

Coduri ambreiaj ARL pe OEM:

AUDI 038 141 031 G

AUDI 038 141 032 G

AUDI 03G 141 031 G

AUDI 06A 141 031 Q

FORD 1 125 745

FORD YM21 7550 CA

SEAT 038 141 032 G

VW 038 141 031 G

VW 038 141 032 G

VW 03G 141 031 G

VW 06A 141 031 Q

Vazand codurile de mai sus (apare si audi si ford) am dat o cautare dupa vehicule ce folosesc acest disc. Uimire!! Discul este pus si pe 1.8T (AJQ, APP, ARY, AUQ, AMK, APY, AUL, BAM !!) e pus dar si pe dieseluri 1.9 130/150 (AUY, ASZ) si chiar si pe Beetle RSI 3.2 AXJ + Golf IV 2.3-2.8 V5 ! .Deci un disc foarte folosit (doar discul!)

Sper ca sunteti multumit de raspuns si mai poftiti pe la noi :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne inclinam pentru raspuns :( si revin @cda...zii frate ca vrei sa bagi 150 cp pe rasnita :(

ca si repere conf ETKA o gramada de treburi sunt comune ARL/ASZ...si dincolo BXE/BXF/BLS (ultimul are DPF parca).... deci oricum nu prea se pupa una cu alta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

usor offtopic sau reclama.... am scos 160CP din 1.9TDI 105CP fara schimbari hardware (singurul care sufera in timp este ambreiajul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Turbo cu presiune mai mare 1.5bar din fabrica (intercoolerul mare ajuta)...

Eu am de ceva timp o Bora ARL, dupa cum a spus si voinea, am cautat 2-3 minute intercoolerul amplasat lateral ca la celelalte modele, ca sa constat ca este amplasat central intre clima si apa. Ajuta si intercoolerul, iar turbina la drum are un sound incredibil intre 1500 si 2500 rpm.

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vazand codurile de mai sus (apare si audi si ford) am dat o cautare dupa vehicule ce folosesc acest disc. Uimire!! Discul este pus si pe 1.8T (AJQ, APP, ARY, AUQ, AMK, APY, AUL, BAM !!) e pus dar si pe dieseluri 1.9 130/150 (AUY, ASZ) si chiar si pe Beetle RSI 3.2 AXJ + Golf IV 2.3-2.8 V5 ! .Deci un disc foarte folosit (doar discul!)

Imi permit o rectificare: discul de ambreiaj la AUQ si ARX este identic si are diametrul de 225mm ! Verifica si tu in ETKA dupa cod 038 141 032E. Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Usor offtopic... Stie cineva ce diametru are discul de ambreiaj pe ASV?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

225mm pe Golf 4 ASV (presupun ca e acelasi si pt Leon) nu am ETKA pt Seat.

AUQ - 240mm imi da mie ETKA - 06A141025K

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASV-ul pe ETKA Skoda are 225mm. Cod 038 141 031K.

AUQ - 240mm imi da mie ETKA - 06A141025K
Nu inteleg...de ce obtinem date diferite. :huh: Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca stiu de ce: tu te uiti in ETKA la Golf, eu la Octavia 1 !! :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa vezi ... insa din cate vad in topic era vorba de un Golf sau Bora nu de Skoda :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, insa printre codurile de motor enumerate de Dragos este si AUQ, de la octavia RS. Si deci valoarea data concret pt diametrul discului (240mm) nu corespunde ca ce indica ETKA. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

doru eu scot informatiile din TecDoc si acolo asa apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte curios de ce datele tehnice nu corespund. Nu e Domino sau Monopoly, e totusi un program serios pt auto. Oare de unde provin neconcordantele ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cda...zii frate ca vrei sa bagi 150 cp pe rasnita :lol:

Nu mi-ar prisosi. :beerchug: Nu credeam, de fapt nu stiam ca cele doua motoare sunt atat de diferite. Merci mult pentru raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Din topicul asta am inteles ca eu, motor BKC am disc de 228 mm, toate bune si frumoase!

Cine poate sa-mi raspunda la intrebarea asta "the spline count on the disc "?

Dau o bere, ceai, cola ... in functie de preferinte! :D

Modificat de lucianwwl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

:vaidecapulmeu: ma scuzati k ma bag si eu asa aiurea . Am si eu o intrebare cu ce presiune lucreaza turbina de pe motorul de 105 cp Codul Bxe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca a specificat Dragos mai sus:

"pai in primul rand BXE este montat numai pe platforma mk5 si este un motor similar 99% cu BKC si BLS. Am tot auzit comparatii facute cu aceste motoare de 105CP cu vechiul motor de 130CP ASZ (montat pe mk4 dupa 2001) . Turbo mic cu 1.05 - 1.1bar (in functie de modelul pe care e pus)."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pe BXE - modelele noi monteaza GT1646V... o turbina intre VNT16 pentru care nu am gasit date de loc pe net. Daca nu ma insel, pe modelele mai vbechi era KKK K03...

Din cate am inteles, GT1646 e mai buna decat K03 - si e capabila de performante un pic mai bune. Nu stiu sigur, dar se pare ca si noile motoare de 2L/140 au tot turbina asta, cu mentiunea ca 140 de la Audi/Seat cam au VNT17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
ne inclinam pentru raspuns :icon_bounce: si revin @cda...zii frate ca vrei sa bagi 150 cp pe rasnita ;)

ca si repere conf ETKA o gramada de treburi sunt comune ARL/ASZ...si dincolo BXE/BXF/BLS (ultimul are DPF parca).... deci oricum nu prea se pupa una cu alta...

Din ce am inteles eu de mai sus BLS = BXE cu filtru de particule DPF; asta face cumva BLS-ul euro 5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o intrebare pentru cine stie sa imi raspunda :) . Injectoarele de pe ARL/ASZ se potrivesc pe BXE ??? Pentru up-grade ? Ma tot chinui sa gasesc injectoare de up-grade pentru acest motor (BXE) . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la BXE - de-asta am si eu - insa s-ar putea sa mearga. Merge sigur intre cele din aceeasi generatie - 115 merge cu 131 si cu 150.

Sa nu le fi venit vreo idee geniala la talpa de prindere, oringuri, etc. Poti verifica daca talpa si setul de oringuri pt ambele au acelasi cod. Daca da, posibil sa mearga... Vezi ca au fost 2 tipuri de piulita la contactul electric. Ambele merg, dar se calculeaza axarea diferit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

hm.. cica bxe se monteaza doar pe platforma mk5... uite ca bxe se monta si pe audi prin ~2001.. deci d aia se compara cu motor de 130 cp.. ca s de prin aceleasi timpuri.,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simgurul audi cu motor bxe este A3 din 2007 incoace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!