Jump to content

tremurat/smucit la sarcina slaba - ce poate fi??!


andREI
 Share

Postare recomandată

Chestia asta ma seaca en-gros... nu reusesc sa ii dau de capat.

Masina din semnatura, in treapta 3, 4 sau 5 la anumite turatii joase (1700-1900 in a 3-a, si tot mai jos in celelalte) tremura/face smucituri pana apas pe acceleratie mai tare cand dispare. Mai mult parca cu motorul rece decat cu motorul cald.

Ce am facut pana acum:

- schimbat N75

- schimbat furtunashe N75

- degripat tija actuator turbo

- schimbat duze injectoare

- cautat erori in ECU : nimic

nimic nu a prea ajutat.. ma bate gandul sa verific pompa de injectie sau controlul pompei ?

Aveti si voi vreo idee? Orice chestie de la un lucru foarte intemeiat pana la o aberatie imi pot fi utile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil care nu are nici o legatura, dar iti spun de asta anyway:

am avut un Passat B4 cu motor 1Z si am mers o perioada fara bord ( fara IC ) aveam smucituri cum spui tu cand incercam sa accelerez pana apasam mai tare .. altfel spus nu prea puteam merge constant.. trebuia sa o calc. Am pus la loc IC-ul.. s-a rezolvat toata treaba. Nu stiu care a fost legatura.. dar poate e ceva in comun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru upgrade-ul la duzele de injectoare. Ai pus Bosio Sprint 205microni ?

In acest caz trebuie sa adaptezi IQ-ul in sensul micsorarii ferestrei de injectie. Incearca valori peste 5-6 unitati IQ

Cu fumul in sarcina mare cum stai?

Daca ai facut inainte de upgrade masuratori ale IQ-ului la relanti, o sa vezi ca acum o sa ai volori raportate mai mici. Acest lucru este normal pentru ECU "simte" o cantitate mai mare de motorina injectata intr-un interval mai mic de timp si micsoreaza cantitatea de motorina injectata si raportata la relanti.

Acesta adaptare dinamica a ferestrei de injectie (IQ) nu mai are loc in momentul in care apesi pedala de acceleratie. ECU nu mai stie cita motorina este injectata pentru o valoare calculata a ferestrei de injectie si nu mai pica bine pe mapele de fum si avans. Acesta este motivul pentru care trebuie sa modifici IQ-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus Sprint 520 care nu stiu exact cati microni au dar ma uit pe site....

Da, asa e...

"110 HP

Euro AFN/ASV SPRINT 520

"0.205"

0.205mm

120%"

conform http://store.wellsfargoestore.com/Store.as...Selection+Guide

Ma intalnesc azi cu Andi sa vedem ce setari ii mai fac desi nu prea pare a necesita vreo setare. Ce fum? Nici la 4000 RPM in a 3-a nu scoate :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil care nu are nici o legatura, dar iti spun de asta anyway:

am avut un Passat B4 cu motor 1Z si am mers o perioada fara bord ( fara IC ) aveam smucituri cum spui tu cand incercam sa accelerez pana apasam mai tare .. altfel spus nu prea puteam merge constant.. trebuia sa o calc. Am pus la loc IC-ul.. s-a rezolvat toata treaba. Nu stiu care a fost legatura.. dar poate e ceva in comun?

Bord ... te referi la botul masinii? intercoolerul era ... lipsa??! adica turbina sufla in gol? Sau cum?

As vrea in mod deosebit sa ne intalnim daca se poate intr-o zi, vin eu la tine, macar 2 minute sa mergi in masina la mine sa imi spui daca recunosti simptomul. Se poate? zi-mi pe PM te rog

Cam la fel face, daca nu o calc mai tare nu iese din zona "tremuroasa"..

Eu am IC-ul (InterCooler-ul) fisurat de mult timp dar niciodata nu a facut asa desi era fisurat bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se refera la ceasurile de la bord, IC=Instrument Cluster (in cazul asta) :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ups... am gresit cu IC-ul..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tremuriciul pare a fi legat de sarcina nu de turatie.. si asta la o sarcina relativ mica apare nu la sarcina mare. Iata cum abordez problema.

In afara de o minora posibilitate sa fie de la tampoanele motorului (m-as cam mira totusi...) e o problema de alimentare. Pe principiul divide et impera as merge asa:

A.Problema la alimentarea cu motorina

B.Problema la alimentarea cu aer

A.1 Problema de gatuire pe traseu

A.2 Problema de comanda de la ECU - acesta ar comanda eronat pompa de injectie in un anumit interval

A.3 Pompa de injectie ar avea defectiuni interne

B.1 Scapa aer post turbo

B.2 Comanda turbinei devine intermitenta (cand smuceste)

B.3 Admisia de aer e gatuita (inainte sau dupa turbo)

Buun.

A1 nu prea poate fi ca am tras cu motorina sa vad daca vine usor pana la filtru. Vine usor. Filtrul e schimbat recent. Dupa filtru nu mai sunt obstacole.

A2 o tratez ultima ca e cea mai probabila si cea mai lunga

A3 refuz sa ma gandesc.. la cat costa o pompa.........

B1 si B2 se verifica usor folosind un manometru mecanic ce il voi atasa la liniile de presiune si voi citi presiunea. Daca se intampla ceva semnificativ cu presiunea cand incepe tremuriciul pot banui ceva

B3... filtrul de aer e recent schimbat (odata cu cel de motorina) iar dupa turbo mai poate fi doar galeria de admisie colmatata cu jeg de la EGR... mai vedem..

--------

A2 pe larg...

Manualul spune ca ECU controleaza debitul de motorina injectat pe baza unor marimi de intrare:

a)senzorul de turatie al motorului

b)Senzorul de presiune de supraalimentare

c)senzorul de temperatura a aerului aspirat

d)senzorul de temp. al lichidului de racire

e)senzorul de temp. al motorinei

f)senzorul de pozitie a pedalei de acceleratie

g)senzorul de pozitie a acului injectorului

h)potentiometrul supapei de dozaj (asta nu prea stiu care e...)

din astea cel mai serios (dupa cum spune si Andi) pare a fi primul (cel de turatie)

Voi reveni, insa astept ORICE fel de pareri... am nevoie de cat mai multe informatii. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg azi (acum e 02:24 AM) la 09:00 AM la Metrotehnica sa vedem ce pot zice dansii despre problema mea... simt ca imi fac iluzii desarte.. parca aud "Dom'le trebuie schimbata turbina, injectoarele si ECU ca sa fim siguri". Iar eu : "%#%%!% !!! Si mai ales Q!$)(%%...", dar ... sa vad mai intai.

Am pregatit o foaie ce o voi inmana mecanicului ce se va ocupa de masina si poate altui personaj din povestea mea. Foaia zice cam asa :

DESCRIEREA PROBLEMEI:

---------------------

Masina intr-un anumit regim de sarcina intra intr-o oscilatie de accelerare, as putea spune un gen de smucituri/"tremurat". Odata ce este slabita sarcina (adica se elibereaza acceleratia) sau este marita (se apasa acceleratia de ex. la maxim) aceasta dispare.

Totodata aceeasi oscilatie o regasesc la ralanti uneori.

CONDITII FAVORIZANTE:

---------------------

In cazul motorului rece smuciturile au intensitate mai mare si regimul de sarcina in care se manifesta este mai larg. Cu incalzirea motorului se manifesta mai greu si mai putin intens dar sunt prezente si repetabile experimental.

CE S-A FACUT PANA ACUM IN ACEST SENS:

-------------------------------------

1. S-a inlocuit valva electro-pneumatica de control a turbinei ("N75") si furtunele aferente ei

2. S-au inlocuit toate cele 4 duze ale injectoarelor. Nici un fel de modificare a comportamentului. Atat vechile injectoare cat si cele noi au fost testate pe banc special de proba si au presiunea de deschidere si jetul pulverizat in cadrul specificatiilor

3. Intercooler-ul prezinta de 3 ani jumate o fisura prin care scapa putina presiune dar de cand fisura exista (la aceeasi dimensiune) inainte de a aparea aceasta problema de smucituri. Practic cele doua probleme (fisura din intercooler si smuciturile) au evoluat fara nici o legatura intre ele

4. S-au cautat cu VAG 1551 (VAG-COM) coduri de eroare in ECU. Nici o eroare nu a fost gasita

5. S-au curatat contactele dintre ECU si mufa mare a lui cu spray de contacte special

6. Nu s-au constat neetanseitati in alimentarea cu motorina in nici un fel. Prin furtunele transparente nu se pot observa bule de aer in nici o conditie de mers, nici macar sarcina maxima

7. S-a verificat avansul la injectie. Nu numai ca este intre limite normale dar este in zona avansata (nu in zona intarziata) ceea ce este un lucru bun pentru randamentul motorului.

8. Au fost inlocuite filtrele de motorina si aer si chiar imediat dupa inlocuire tot se manifesta aceasta probleme fara nici o diferenta. (acestea au acum 4000 km)

9. Degripat tija actuator turbina

10. Verificat presiunea de deschidere turbo (intre 0,5 bar - 1,0 bar) - tija functioneaza corect

CE BANUIESC:

------------

Banuiesc ca ECU primeste in anumite conditii informatii eronate de la un senzor/senzori si intra in oscilatie din punct de vedere al comaenzii catre pompa de injectie (comanda o anumita cantitate apoi una mai mica apoi cea dinainte si asa mai departe pana cand primeste de la pedala o sarcina mai mare sau mai mica si iese din oscilatie)

ALTE OBSERVATII

---------------

Utilizand VAG-COM (unealta gen VAG1551/1552) s-a remarcat ca per injector apar diferente mai mari cand intra in oscilatie dovada ca se comanda de la ECU eronat.

CE SPUNE MANUALUL DE REPARATIE AL MASINII

-----------------------------------------

Manualul indica faptul ca ECU foloseste ca marimi de intrare semnalele de la anumiti senzori:

1.Senzorul de turatie al motorului (citeste prin inductie de pe volant turatia)

2.Senzorul presiunii de supraalimentare

3.Senzorul de temperatura al aerului aspirat

4.Senzorul de temperatura al lichidului de racire

5.Senzorul de temperatura al combustibilului (situat in pompa de injectie)

6.Senzorul de pozitie al pedalei acceleratiei (doua potentiometre pe circuite separate)

7.Senzorul de pozitie al acului injectorului nr.3

8.Potentiometrul supapei de dozaj (situat pare-se in pompa de injectie)

Daca un senzor trimite un semnal eronat atunci probabil ca se poate ajunge la o alimentare defectuoasa - posibil situatia mea.

Legat de problema vibratiei puternice la ralanti manualul mai specifica posibile cauze:

a) Turatia de ralanti prea redusa (folosind VAG-COM am setat ralanti-ul la maxim - dar am experimentat si alte turatii fara vreun succes)

B) Furtunurile de combustibil neetanse (s-a verificat - nu este cazul)

c) Placa de protectie (din partea posterioara) nu este fixata stabil (???)

d) Conductele de tur si cea de retur sunt montate invers (nu este cazul !!)

e) Filtru de motorina obturat

f) Sistemul de aerisire al rezervorului este obturat, sorbul din rezervor este murdar

g) Avans la injectie setat incorect (verificat - nu este cazul)

h) Injectoarele sunt defecte (nu e cazul - au fost inlocuite)

i) Pompa de injectie defecta (DOAMNE FERESTE SA NU !!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu postari dupa ce ma intorc de la Metrotehnica. Dragos, tu stiai pe cineva pe acolo sau ? Ceky sau asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

vorbeste cu dl Weselosky (sunt doi domni W. - cel mai tanar - cred ca Bogdan )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Metrotehnica. Totul a durat f.putin pentru ca Kuli (sau asa ceva) mi-a explicat ca el are aceeasi masina, acelasi motor, aceeasi caroserie.... SI ACEEASI PROBLEMA !!!

Si ca nu stie ce sa ii faca... :P insa presupune ca ar fi de la pompa de injectie. Si mi-a recomandat asa... sa merg la Express Dizel Pomp pe Sos.Alexandriei. M-am dus si acolo un baiat dragut mi-a diagnosticat problema in 30 de secunde. Se pare ca era jeg la un soi de actuator electromecanic din interiorul blocului electronic de comanda a pompei de injectie.... uff am reusit sa termin propozitia... :P

Si a curatat cat a putut, a verificat electronic pompa (a montat un cablu la mufa MARE a pompei si a verificat functionalitatea. Actuatoru mergea beton pe mufa testerului dar pe mufa lu ECU mai prost, agatza... am verificat conexiuni electrice, contacte etc. si par bune. Am intrebat cam cat ar fi si mi-a zis ca datul jos pompei de pe masina, pus pe stand, verificat, reglat debit, schimbat garnituri si/sau role (ce-or fi alea??!) ma costa 225 EUR fTVA si am crezut ca leshin..... tensiunea mi-a scazut, "monitoru'" a inceput sa flicker-e... :( :D

Am cerut o varianta mai accesibila si mi-a zis ca poate scoate modulul electronic numai si sa il curete insa se pierde reglajul de debit. Am zis... bine....... si a facut asta, cu curatare cu aer comprimat (i-am varat repede 200 kLei in buzunar) si a facut reglajul de debit dupa aia, mai dupa ureche, reconstituind ralantiul si cu proba de traseu.. a venit destul de la fix. Si a costat 1.200 kLei la jecmanitoarea de la tejghea....

TOTUL MERGE PERFECT ACUM :P :P :D :D :P :D

Si viata sexuala a ramas la fel de buna ca sa citez o reclama !! :P LOL!

Va recomand cu mare caldura Express Diesel pe Sos.Alexandriei nr. 199E (chiar la iesirea din oras, pe stanga)

DECI: Totul e bine... topic closet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 years later...

salut

cred ca am aceiasi problema

masina ta era DSG?

mie imi trepideaza/tremura la turatii de 1500-2000 in viteze mari, a 5-a sau a 6-a se simte cel mai bine

dupa ce trece de 2000 masina mi se pare ca se comporta normal

 

mersi

bogdan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fii sigur ca in 2004 nu exista modelul TIGUAN ( care se face doar din 2008) si nici motorul in cauza nu era PD sau CR, era un VP. Adica avea pompa de injectie clasica si injectoare mecanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!