Jump to content

Cati cai poate sa imi dea o evacuare sport?


Vlad MHL
 Share

Postare recomandată

hai sa ma dau si eu cu parerea: de unde sa vina cresterea de CP? ce influenteaza faptul ca "expira " mai usor? influenteaza "expiratia"cuplul?

...cuplul rezulta in urma aplicarii unei "forte" (in cazul nostru -pe palier) la o anumita distanta aflata de axul de rotatie(adica lungimea palierului), adica o forta aplicata la capatul unei parghii(ex.cheia dinamometrica masoara forta cu care strangi- cheile au gradatie de Nm).

FORTA SI PARGHIE MAI MARI, si CUPLUL ESTE MAI MARE . dar cand un piston apasa pe arbore(se creeaza cuplu) , un alt palier impinge pistonul si evacueaza(atunci apare o forta de reactie parca, pe care cealalta forta trebuie sa o anuleze-si atunci se pierde FORTzA). ATUNCI , daca se EVACUEAZA MAI USOR , dispar anumite forte si apare CASTIGUL de fortza-cuplu-si in final CAI PUTERE.

sau castigul este doar de reluare mai rapida a ciclului?

stim f bine..reducerea frecarilor duce la castig de putere...in cazul de fata este vorba de reducerea unor forte "negative"

Astept pareri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zici tu este aplicabil doar in anumite cazuri,nu uta ca majoritatea motoarelor au nevoie de contrapresiune,fara contrapresiune unele pierd cai,de obicei motoarele aspirate mici,sau turbo benzina.

Faceti un test puneti-va masina pe dyno (aspirat pana in 3 litri) si dupa aia puneti-va evacuare pe 76 sa zicem sa vedeti ca puterea a scazut.In cazul dieselurilor acest lucru nu se intampla,pt ca dieselurile din contra la diesel se oberva o crestere mai mica sau mai mare de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca aceasta contrapresiune -la evacuare- este bine sa fie cat mai redusa, de aia au aparut 2-3 valve evacuare/cilindru.Aceasta CONTRAPRESIUNE DUCE LA PIERDEREA DE PUTERE ...o parte din cuplu/cp este folosita sa evacueze gazele arse! reduci aceasta contrapresiune...creste puterea motorului.

nu sunt in schimb lamurit de ce aceasta contrapresiune este buna la motoarele mici sau turbo-benzinare...

Un test dyno ne-ar lamuri pe toti de tema topicului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e simpla:gazele sa iasa repede pe evacuarea au nevoie de presiune,daca masina nu poate sa dea un debit de gaze foarte mare atunci apare problema pierderii cailor!De aceea la dieseluri nu prea conteaza pentru ca majoritatea dieselurilor fac presiune garla pe evacuare,toate dieselurile de peste 130 de cai au cel putin 1.4 presiune in turbina deci si presiunea gazelor e destul de mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

In ultima perioada se pare ca readuc topic-uri la viata :D. Vreau sa renunt la catalizator. Nu am inteles daca cineva a avut probleme la ITP dupa aceasta schimbare. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

N-are treaba la ITP pt ca la diesel se masoara opacitatea fumului,nu CO2 ca la benzinare;singura chestie e sa nu se vada vizual ca e "lucrat" catalizatorul.

Si ca sa fiu si on topic,din ce stiu eu,o evacuare libera si/sau marita la diesel ajuta la scaderea EGT-ului,asta e beneficiul major.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu zic ca 0 cai frumosi nu iti da nimic .....am aflat si e sigur 100%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am scos catalizatorul la 1.9tdi-ul meu si pot garanta ca raspunsul la demaraj e altul. Si nu sunt singurul. Deci o evacuare care implica si un de-cat face o mica diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca 0 cai frumosi

Zero cai frumosi e un caz fericit, de regula se pierd cativa cai si cativa newton-metri.

Intr-adevar, "demarajul e altfel", adica e mai zgomotos, si asta da impresia ca "merge mai tare". Afirmatiile mele sunt sustinute de teste facute pe dyno. E un miracol cum pot unii sa creada ca un filtru asa-zis "sport" sau o evacuare modificata poate da 30 de cai.

Sau e ca in bancul cu Radio Erevan: "E adevarat, insa nu 30 de cai, ci 3, si nu ii da, ci ii ia" :D

Sa ma exprim mai plastic, e ca si cum mi-as tatua pe scula o scula mai mare.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un citat din descrierea unui downpipe decat.

The THS Tdi downpipe/decat is designed to replace the existing restrictive catalytic converter in your Audi/VW/Seat or Skoda 1.9Tdi. It will significantly increase turbo spoolup speed and increase bhp output. The Downpipe is constructed of T304 Polished Stainless Steel and features a flexi-joint to allow sufficient movement between the engine and exhaust system. All bends are produced using a CNC Mandrel Bending machine. This ensures that there is no ovaling of the pipe. TIG welding is utilized on flexi and flange joints for superior strength. You will not be able to find a better made downpipe.
Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Am avut ocazia la un motor de 1,6 16 valve, gama Chevy sa merg fara toba finala. Simteam clar lipsa de putere. Concluzia e decat una.

Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e sa mergi fara...alta e sa mergi cu ceva sport si de calitate. Nu cred ca un Miltek sau Sebring fac evacuari doar pentru sunet. Masinile de curse nu sunt facute sa sune frumos sunt facute sa scoata performante. De aceea evacuarile sport se numesc asa pentru ca aduc un plus fata de variantele de strada... La fel si in cazul suspensiilor, franelor si asa mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a4 2.0 TFSI de 200 CP si a4 2.0 TFSI MTM de 220 CP. Din umilele mele cunostinte stiu ca diferenta de 20 CP o face evacuarea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-ori habar n-ai cat inseamna "20 de cai"

-ori habar n-ai ce inseamna si ce implica o "evacuare"

-ori n-ai nici cea mai vaga idee cum si de unde vin calutzii astia, mai ales ca vorbesti de o herghelie intreaga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sune-mi atunci de unde este diferenta de putere intre cele doua masini. Ce alte componente difera intre cele doua masini ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: qwk...alt soft al ECU.

Eu astept un raspuns la ... de ce ar face Sebring si alti productori de renume in motorsport evacuari, daca ele dau doar sunet si mandria proprietarului ca acolo in spate au stantat "Sebring" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta imi aminteste de un coleg de-al meu de la seviciu care si-a cumparat un Golf3 1,9TDI si cu mandrie imi spunea ca "am motorul exact ca al tau".

Nicio evacuare nu poate da mai mult de cativa cai, pur si simplu nu are de unde, evacuarea nu produce energie. 4 CP deja inseamna 3000 (3 mii) de wati, de unde credeti ca vine acest surplus de putere? Si chiar daca se obtin cativa caluti, cresterea este insesizabila, castigati mai multa putere daca circulati cu luminile stinse sau cu geamurile inchise.

Poate in "motorsport" conteaza 1CP in plus, dar in uzul normal este insesizabila diferenta. Si da, singurele efecte masurabile sunt zgomotul si mandria proprietarului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de motor (turbo, aspirat bla bla...). La 1.8T clar e diferenta, uneori de peste 10 cai / 20 NM.

0111ec_graph02.gif

Un pic de lectura (referitor la 1.8T) pentru cei care nu cred ca o evacuare modifica performantele (putere/cuplu)... in mai bine sau mai rau, dupa caz:

1.8T exhaust test

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nicio toba stok nu este restrictiva. E doar un spatiu volumetric in care viteza gazelor este incetinita prin expandarea lor brusca.

Prostiile gen "tobe sport" sunt niste accesorii si atat scumpe ,lucioase. Singurul motiv pentru care adevaratele masini de competitie nu le mai au este ideea de a usura masina pe cat posibil, orice poate fi inlaturat este scos,pana si clantele,presurile, tapiteria ,fete de usi etc.

Cateva cifre pe hartie aduc baniti frumosi la vanzatori...

Singurul lucru cu adevarat eficient este un header bine acordat. Insa 'urlatoarele' = zero castig de putere.

Ce credeti ca are in ea o "toba sport de calitate" adica una care costa 200 euro? O teava dreapta cu simple gaurele bagata intr-un tub nitel mai mare.atat. nimic acordat dupa vreun criteriu anume. Doar ca unele sunt mai lucioase.. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era vorba de masinile de curse care inlocuiesc evacuarea cu ceva mai performant. Nu ne referim la tobele de 3mil din targ. Vorbim de ceva cu adevarat calitativ. Mi-e greu sa cred ca un miltek/sebring/etc. care a castigat premii in motorsport a dat spaga ca sa isi faca un nume ca sa vanda si el tablaraiele cromate :D

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zicea bine colegul stealth evacuarea trebuie personalizata dupa fiecare motor in parte, adica daca maresti fluxul de gaze de pe evacuare prin marirea considerabila a puterii motorului atunci e normal sa se schimbe evacuarea cu una mai permisiva (in primul rand diametru mai mare a traseului), de asemeni daca se pune o evacuare mai permisiva fara sa se modifice nimic la motor efectele sunt necunoscute si depinde de la caz la caz daca sunt benefice sau nu, deoarece se vor schimba digramele de cuplu/putere, acuma depinde cat in bine si cat in rau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circoloco,stiu ca ti-e greu sa crezi, pentru ca omul crede ce isi doreste el sa creada, avem nevoie ca si femeile, sa ne luam accesorii dar sa credeam ca nu am dat banii ca prostii doar pe sclipici, ca de fapt ea si baga cai putere in plus, 5-12CP.. Nu, nu baga nimic, nici sebring nici altcineva, du-te si ia una si uita-te prin ea, o sa vezi ce am scris in celalat post, o teava dreapta, simpla cu gaurele.

Aia scumpi, mai baga niste vata de sticla,alaturi de 100 euro in plus, sa mai atenueze putin din zgomot, eventual ii schimba putin tonalitatea,nu se mai aude spart asa,ci putin inmuiat,infundat ... dar tot o urlatoare ramane si zero "performanta".

Cum ziceam toba OEM nu e restrictioneaza nimic, scopul ei e sa reduca viteza undelor de soc cu care ies evacuarile din cilindri, intr-o toba stock gazele care intra in teava de intrare dau de o camera cu volum mare,incetinesc, apoi sunt "intoarse" pentru a mai parcurge odata traseul si atat,insa ele deja sunt deja insutit atenuate in viteza si faptul ca sunt puse se se intoarca in toba nu mai inseamna nicio restrictivitate.

Unii cred ca "bai, alea au site, au table in ele" care restrictioneaza, orice ar fi, suprafata gaurilor sitelor sau perforatiilor e intotdeauna suficienta si mai mare decat diametrul maxim al tevii.

Am o intrebare, de ce maisnile de maxima performanta nu au niciun fel de tobe? :) ca nah, ce , strica acolea o toba Sebring,de inox polishat-300 euro numai, care mai baga 5-10 cp in plus? :))

Bottom line, cat timp nu ai facut modificari majore la motor,remapare ,turatii ridicate, marirea cilindreii,supercharged, turbocharged etc care implica debite de gaze net mai mari, nu are niciun rost sa pui tevi mai groase si tobe goale pe motorul stock ca nu iti iei decat amenzi, injuraturi si batai de cap cu raru si politia.

Pierzi sigut cativa Nm la condusul prin oras ,sarcini medii, cu alte cuvinte iti merge mai naspa , masina va fi mai putin "driveable" la mersul de zi cu zi, nu mai schimbi usor treptele la turatii de oras.

Header,da, merge bine si pe stok, chiar poti obtine ~5% putere marita, adica la un motor stok de 100cp poti obtine ~ 105cp.

Dar cumparati-le, ca na, comertul e sangele economiei si al tarii :))

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ziceam toba OEM nu e restrictioneaza nimic

Stealth, aici se discuta despre evacuari. Se pare ca pentru multa lume evacuare inseamna toba finala... :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hangyouridols

F bine punctat @stealth;alaturi de tobele sport pun si filtrele sport,dar nu e on topic.

Intr-adevar,daca masina nu e puternic modificata hardware,evacuarea e doar de fass;cand ai modificari,gen turbina,injectoare cu debit marit,atunci si admisia impreuna cu evacuarea e un must have.Principalul rol al evacuarii este o evacuare permisibila a gazelor(cum deaja a mentionat mai sus @stealth) si prin asta scaderea EGT-ului(temp gazelor de evacuare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Poate sunt of topic...dar ce parere avetzi de "tobe sport" pe TDI ???

Clar ca nu o sa fie ca benzina NICIODATA dar...se aude destul de frumos???

poseda cineva asa ceva ?:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!