Jump to content

porneste greu la rece


AB-33-WOB
 Share

Postare recomandată

subiectul : 1.8 K-jetronic

problema: porneshte f f f greu , doar cu umblat la avans si alte "shurube" invartite in toate partzile. cand itzi pierzi toate sperantzele porneshte, dupa ce se incalzeshte porneshte la sf de cheie in mod repetat (asta pana a doua zi, cand e iarashi rece, adica sub 30 grade cum zice cartea ). am schimbat capul distribuitor (mecanicii ziceau ca aia e problema) dar la fel. acu' zic ba ca-s injectoarele blocate ba ca, ba ca...am mai studiat si eu manualu si am doua intrebari. nu cumva originea problemei poate fi de la :

1. Warm-up valve

2. cold acceleration enrichment system ??

ashtept raspunsuri sau sugestii referitoare la rezolvarea problemei. sa fie din alta parte???? multzam' mult pt raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod de motor? Din ce an? (ca sa vad si eu doc)

Daca ai apucat sa umbli la "shurube"... nu prea e bine, ma cam indoiesc ca stii sa le mai pui la loc; acelea ar trebui reglate cu analizorul de gaze.

Manifestarea e de benzina prea multa (cand in cele din urma porneste miroase a benzina, ai senzatia de amestec bogat) sau, dimpotriva, prea putina?

Cold accel. enrichment n-ar trebui sa dea probleme la pornire, ci la accelerarea la rece.

Ar trebui sa masori rezistenta sondei de temperatura (ar trebui sa ai in carte corespondenta intre rezistenta si temperatura, dar, orientativ, cativa K = rece si 2-300ohm = cald). Cauta pe forum, am mai postat valorile.

Cu sonda decuplata ce face?

Cum functioneaza la cald? (inteleg ca porneste, dar cum merge?). Daca merge bine nu cred pot fi de vina nici capul distribuitor, nici injectoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1987 GX . "shurubele" era vb de debitul de aer, si la avans .ai dreptate, si eu le tot zic la "meshteri" ca pare amestec bogat. dupa ce porneshte miroase a benzina, plus bujiile sunt negru mat (ca si in carte, si acolo e indicat amestec bogat). ultima data l-am pornit eu, cu un prieten, amandoi fara experientza in ale mecanicii si dupa pornire, daca incercam sa-l accelerez "tragea sa moara", trebuia sa-l lasa mearga la relanti cum vrea el. dupa ce se incalzeshte merge bine, cu exceptzia faptului ca vibreaza cam tare, parca ar fi un sistem dezechilibrat, dar asta e alta problema.

deci daca nu raspunde la pedala la rece, poate fii cold acceleration enrichment system una din probleme?

daca nu functzioneaza corespunzator warm-up valve, poate sa-mi creeze probleme de genu' asta? in carte, din ce intzeleg eu, zice ca face amestecul mai bogat in conditzii de temperatura scazuta...

shtiu ca motorul trebuie sa-l regleze cu analizatorul de gaze, dar intai tre sa ajung acolo, iar in situatzia de fatza nu pot porni mashina de unul singur. multzam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate umbland la reglaje ati complicat mult diagnoza.

Sincer nu cred ca sistemele mentionate de tine sunt problema, mai ales ca pare ca se ineaca (deci problema nu este un amestec sarac). Cred ca problema este de aprindere (te-ai gandit ca poate merge in 3cyl la rece?)

Eu as proceda in felul urmator:

- as verifica/schimba filtru de aer (just in case)

- as verifica/schimba bujii, fise de bujii, capac delco, rotor delco

- compresie?

- as verifica/regla avansul (probabil 6BTDC)

- as merge cu ea (pornita cumva) la un service serios si as face corect reglajele (cu motorul cald)

Cata vreme motorul e dereglat (avans si CO) ma indoiesc ca o sa puteti rezolva problema, iar abordarea "invartitului de shurubele" mi se pare "recipy for disaster" la K(E)-Jetronic. Nu degeaba sunt sigilate reglajele alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva: posteaza info complete despre masina (marca, model, capacitate) - din pacate "sursa primara de informatii" nu ma ajuta si trebuie apelat la unele alternative :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul este vw gx 1.8 inj mecanica multipunct. filtrul, bujiile sunt noi, scanteie are. si eu credeam ca porneshte si merge in 3 cilindrii dar am verificat (scos fishele pe rand) si merg totzi 4. compresia tre' verificata, motorul a fost segmentat, planata chiulasa, deci are compresia ushor mai mare. aseara a pornit dupa cam 1 min de "automate". mergea putzin si murea... dupa care intervalele de functzionare se lungeau pana a mers constant. e drept ca i-am dat mai mult aer si a inceput sa se tureze normal. la inceput suna ca un boxer subturat, dupa care a inceput sa mearga normal. incerc in seara asta sa fac rost de aparat de masura sa masor la mufa injectorului de pornire la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca dupa ce a dat frigul, au cam inceput sa faca figurina "babatiile" noastre (vezi topicul cu a mea).

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...?t=3201&start=0

:censur:

Nu cred ca ar putea fi de la injectorul de pornire, acesta facandu-si treaba doar 1 sec , cat sa asigure prima explozie buna. Eu vad problema la sonda de temperatura de pe gatul de apa ce pleaca din bloc, sus. E cea mai la vedere, nu ai cum sa nu o recunosti, pleaca 2 fire in sus din ea.

Ar mai putea fi warm up valve, care trebuie ori masurata, ori spalata.

Ultimul ar fi regulatorul de aer, dar eu suspectez sonda.

Iar nu pe ultimul loc este amestecul, incearca sa il imbogatesti sa vezi daca sta.

Eu asa mi-am luat tzeapa si nu pornea. Era prea sarac amestecul si nu ii venea destula benzina din taler.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex dub: Manifestarile masinii in cauza sunt mai degraba de amestec bogat decat sarac (miros de benzina, bujii ude, pleaca dupa ce "i se mai da aer"...)

@wob: Totusi cred ca e (si) o problema de aprindere. O sa caut maine specificatiile bobinei de inductie. De asemeni, am patit (cu fosta masina, un A80 cu aprox. aceeasi injectie) o problema data de modulul de joasa tensiune - ce-i drept manifestarile erau altele, dar totusi ma gandesc si la acela. Avansul e la 6BTDC?

De ce nu va duceti cu ea (dupa ce porneste) sa o reglati inapoi la valorile de fabrica? Mai mult complicati problema cu "surubareala".

Sonda de temp. ar fi o posibilitate daca manifestarile ar fi fost de amestec sarac... dar nu e cazul. Totusi, e usor de masurat - i-ati masurat rezistenta la rece si la cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai trebui verificate presiunea (aprox. 5bar) si debitul (0.7L/20sec pt. tensiune de alimentare 12V) pompei de benzina. De asemeni, tensiunea pe bornele acesteia cu masina pornita (trebuie sa fie B+ stabil, inclusiv la acceleratii)

Bobina:

- intre borna + si masa = 12V

- intre + si - (cele 2 suruburi) = 0.5 - 0.8ohm (cu masina oprita)

- intre mijloc si - = 4000 - 15000ohm (cu masina oprita)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de cele 2 sisteme de imbogatire la rece (cold start v. & acc. enrich) - cum simtomele sunt de amestec bogat, sigur acestea functioneaza. Insa poate apare suspiciunea ca functioneaza "prea bine" (imbogatesc prea mult). Incearca sa pornesti masina cu ele decuplate.

Pentru "surubareala": rezistenta regulatorului de presiune diff. (ignition off) este 17.5 - 21.5ohm. Verifica (eventual regleaza, daca se poate) a.i. cu motorul oprit, ignition on, senzorul de temp. decuplat, ai 80..110mA la borne, cu spike-uri de 110mA la apasarea pedalei de acceleratie (asta apropo de cold acc. enrich.)

Cred ca pana una-alta ai suficiente elemente... te astept cu rezultate la testele de mai sus, iar f. de aceste rezultate continuam diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratzilor, e groasa rau. e ceva de genul celui ceruia ii statea relantiul la 3000 si nu shtie de ce :lol: . ieri noapte am stat pana la 2 juma' si am studiat manuale pe net si am invatzat si eu motrou asta, bata-l vina. astazi am mers la mashina si am inceput sa verific ce invatzasem. temsiunea la firele care duc la warm-up valve si regulatorul de presiune. ambele nu era pic de curent. am mers pe fire si ce credetzi ca am gasit? ambele fire se terminau brusc, lipite de "ramura" principala cu banda!!!! nu am continuarea lor pe acea ramura, iar "electricianu' vietzii" le-a ascuns , sa nu se vada ca habar n-are ce e cu ele. plus ca acel termoswech de pe cotul de apa radiator-bloc lipseshte cu desavarshire!!!!!! cum mama draku sa imi functzioneze pornirea la rece , mama ei de treaba si meshterii P**II m@$e care se baga daca nu shtiu care-i treaba. am legat injectorul 5 pe direct la baterie si face "tzak" am concluzionat ca sarmanul ar lucra da nu prea are informatzie ce si cand.... acum ca problema e localizata, ruga-v-ash zicetzi-mi daca putetzi de la ce la ce sa trag fire sa fac treaba functzionala?? intzeleg ca primul pas ar fi sa cumpar un termoswech. dar nu am muf pt el. ash rezolva cu jumperi, dar la ce sa il conectez??? se face cumva o punte intre injectorul 5 si termoswechu asta? de unde iau alimentare pentru treaba asta? asta ar fi partea warm-up valve-termoswech care intzeleg ca functzioneaza impreuna. a doua problema ar fi regulatorul de presiune. am mufa dar la ce sa o leg??? nu am fire libere nici unde pe codul ala de culoare....sper sa reushitzi careva sa ma lamuritzi, ca eu unu nu mai merg la nici un meshter, fac cu mana mea ca mai rau ca ei n-am cum.

ca o completare la comportamentul motorului fara aceste conexiuni, ieri am facut amestecul mai bogat, cred ca f bogat, dar motorul suna bine. asta seara a pornit la prima cheie !!!???? in mod repetat. ce naiba mai e si asta??? nu pot lasa asha reglajele ca miroase a "bogat" de-ti muta nasu', dar e drept ca merge brici.... ashtept lamuriri privitor la cablacele celor 3 piese. multzam' pt tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratzilor, e groasa rau.......

:lol:

AB-33-WOB, potzi veni masina mea, motorul e asemanator (EV)

mai vezi ca exista K-Jetronic larg specificat aici :

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page03

si mai cauta in manualul de g2 de aici

http://volkswagen.msk.ru/vw_doc/vw_golf2_89.zip

in system wiring diagrams, ar trebui sa gasesti raspunsul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, ajutatzi-ma !!!! toata saptamana m-am culcat la 2-3 noaptea studiind diverse manuale de vw. m-au bagat mai rau in ceatza, cate cartzi, atatea variante de sisteme..... oricum am localizat problema. trebuie sa interconectez piesele care sunt in "aer" si anume:

1. cold start valve (care functzioneaza, am pos-o pe direct)

2. thermotime switch

3. warm-up regulator

4. auxiliary air valve.

spunetzi-mi va rog careva , pe culori, care fire se unesc cu care

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-ti dau maine ce am eu - din pacate probabil ca nu am chiar culorile firelor, ci mai degraba o schema generica de interconectare :)

Vedem maine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine si asha shefu', ca masor tensiunea sau rezistentza la borne. ashtept cu nerabdare in suflet !! daca nu potzi posta trimite-mi te rog la livisbox@k.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine si asha shefu', ca masor tensiunea sau rezistentza la borne. ashtept cu nerabdare in suflet !! daca nu potzi posta trimite-mi te rog la livisbox@k.ro

Dang! Se pare ca n-am scheme electrice deloc de la masina asta (eu am documentatie mai mult de Audi, nu de VW, si pe Audi nu s-a pus motorul asta). O sa mai caut, sa vad daca gasesc vreun Audi cu un motor similar si sa vedem daca putem incropi ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oh :salut: f****** s***....multzam oricum de interesul manifestat..... n-ar fi problema cu cold start valve, m-am gandit deja sa o pun la un swith in bord, ar mai ramane warm-up valve........mai vedem ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa-ti trimit schema K-Jetronic de pe Audi 80 (ai acolo warm-up valve si auxiliary air valve). Din pacate in ELSA nu gasesti nici o schema K sau KE-J (cel putin pt. Audi, ca VW n-am deloc), asa ca ce am gasit am gasit din alta sursa.

Nu prea ai spatiu in casuta, insa, si aici chiar n-am cum le pune :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Faza cu opritul cand apesi acceleratia poate fi de la "overrun cut-off valve", adica aia care taie alimentarea cu benzina cand eliberezi acceleratia in mers. Si eu am avut exact aceeasi problema si de la aia a fost.

Uite si niste documentatie in legatura cu "warm uo regulator", care are foarte mare importanta si la pornirea la rece si la mersul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
oameni buni, ajutatzi-ma !!!! toata saptamana m-am culcat la 2-3 noaptea studiind diverse manuale de vw. m-au bagat mai rau in ceatza, cate cartzi, atatea variante de sisteme..... oricum am localizat problema. trebuie sa interconectez piesele care sunt in "aer" si anume:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Dezgrop acest topic cu aceeasi problema.

De cind a dat frigul (adica sub 5 grade) masinuta mea porneste destul de greu, si trancane parca e scuter in 2-3 pistoane...

Relantiul e ~1000rpm il tine destul de bine.

Dupa ce se incalzeste merge foarte bine, deabia se aude, nu consuma (mult), baga caldura, etc...

Bujii noi, fise noi, fara erori pe motor...

Ceva idei ?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei de care folosesti?Ma gandesc la acel tacanit ca e de la tacheti(un pic de uzura,ulei gros si se amorseaza mai greu).Referitor la pornire,in ce sens?Tii mai mult pe automat?Sau nu porneste la prima cheie?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w40 Valvoline Durablend.

Dar nu se aude acanit de tacheti, parca merge in 3 pistoane, seamana cu Trabantul daca te apropii de teava de esapament...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!