Jump to content

Dieselisti, folositi aditiv iarna in motorina sau nu?


godoroja
 Share

Diesel. Folositi aditivi in motorina iarna?  

218 voturi

  1. 1. Diesel. Folositi aditivi in motorina iarna?

    • Da
      47
    • Nu
      198


Postare recomandată

Cred a se face citeva confuzii in acest topic si ar trebui precizat:

1.este vorba despre aditiv pt diesel care se utilizeaza iarna in vederea utilizarii masini in bune conditii.

Pe linga motorina clasica alimentata de la statie se mai poate introduce si aditiv suplimentar de combustibil.Intrebarea se pune daca este cu adevarat folositor sau nu?

2.discutia nu se refera la aditivi cu rol de curatare a sistemului de alimentare cu combustibil al masini.

acesti aditiv se introduc cu rolul de a curata sistemul de alimentare , dar din experienta introducerea unui flacon la un plin nu are un efect scontat deoarece dilutia este foarte mare.Se recomanda curatarea cu solutii speciale doar la service, prin urmare acest tip de aditiv este asa de figuratie.

3.motorina de iarna este o motorina aditivata la fel ca si categoriile superioare de motorina de la statia PECO.

trebuie facuta o distinctie clara intre motorina clasica, simpla, de obicei cea mai ieftina si cea premiu care este aditivata, iar introducerea suplimentar a unui aditiv la o motorina din gama premiu pot crea probleme datorita modificari parametrilor la motorina.

Conlcuzie:Primele serii de logan diesel au avut probleme cu pompele de injectie datorita calitatii combustibililui.Evident ca tolerantele de indici (la motorina) la acest tip de pompe sunt mult reduse fata de cele bosch de la masinile vag.Prin urmare problema este de fapt ce calitate de motorina se vinde la pompa fata de cea declarata in certificatul de calitate.O schimbare a filtrului de motorina des (10-15000 de km) si alimentarea de la statie cu mare vinzare de carburanti, de preferat verificata de alti soferi, te scuteste de aditiv. Totusi preventiv am intotdeauna cind plec in deplasari lungi un flacon de aditiv (2+2)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pun asa ceva in motor..Folosesc motorina Alpin Diesel de la OMV si nu am avut probleme si am avut si temperaturi de -25 C :P in nordul Moldovei unde locuiesc...deci nu cred ca au vreo importanta... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand cu motorinele E4 si E5, aditivate iarna, nu mai folosesc. Acum cativa ani foloseam un aditiv Castrol la 1 l. Cred ca mai am si acum 2 jumatati de bidon prin garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc aditiv ,2+2 (antiinghet ) nu am simtit nici o imbunatatire evidenta . Am folosit si anul trecut , nu s-a intamplat nimic , bun sau rau.

Off Topic

@cristianionut

Nu numai primele serii de logan diesel au avut probleme cu pompele de injectie ( fenomenul pilitura ) , ci si cele actuale . Nu numai Logan , ci si Modus ,Clio ....la Meganne nu am auzit inca . Crezi ca datorita calitatii combustibililui ? Acelasi carburant e folosit si de TDI si la CDTI , nu doar la DCI .

Daca tolerantele de indici (la motorina) la acest tip de pompe ar fi mult reduse fata de cele bosch de la masinile vag ar insemna ca sa se uzeze mult mai rapid .Cunosc taximetristi care alimenteaza de unde nimeresc si au peste 100 k km cu dci-uri , altii la 10-20 k km au alimentat de la o singura statie si au pilitura . Cred ca principala cauza o constituie botezarea motorinei in statii , apa din motorina creeaza pilitura in pompa de inalta presiune , mai departe ....se stie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat nu. Si daca nu ma insel si in manualul de intretinere al masinii scrie ingrosat ca" Nu este permisa utilizarea aditivilor(pentru imbunatatirea vascozitatii) a benzinei si a altor substante similare in amestec cu combustibil Diesel". :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina de la Petrom. Simplu. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg si eu pe principiul "daca merge, nu repara". Cum n-am avut probleme cu OMV Alpin si alte motorine de iarna, am ascultat manualul si n-am mai bagat alte "zemuri" prin rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc 99.9% motorina euro 5 de la rompetrol...!

omv mi se pare prea slaba si se consuma repede...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic

@cristianionut

Nu numai primele serii de logan diesel au avut probleme cu pompele de injectie ( fenomenul pilitura ) , ci si cele actuale . Nu numai Logan , ci si Modus ,Clio ....la Meganne nu am auzit inca . Crezi ca datorita calitatii combustibililui ? Acelasi carburant e folosit si de TDI si la CDTI , nu doar la DCI .

Daca tolerantele de indici (la motorina) la acest tip de pompe ar fi mult reduse fata de cele bosch de la masinile vag ar insemna ca sa se uzeze mult mai rapid .Cunosc taximetristi care alimenteaza de unde nimeresc si au peste 100 k km cu dci-uri , altii la 10-20 k km au alimentat de la o singura statie si au pilitura . Cred ca principala cauza o constituie botezarea motorinei in statii , apa din motorina creeaza pilitura in pompa de inalta presiune , mai departe ....se stie .

Da din pacate cea mai mare problema e ca romanul e tot roman si implicit si motorina.Prin urmare folosesc aceeasi statie (petrom ) de circa un an si se pare ca nu e botezata pina acum.......... cu apa :D

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

La motoarele PD ce recomandari aveti (vara-iarna) ?

Am auzit ca sunt mai pretentioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am votat cu DA..spre surprinderea pe care am avut-o in legatura cu numarul de "utilizatori" ai aditivilor.

Chiar si in cursul anului mai folosesc aditiv (marca Metabond) ...tinand cont ca am un motor destul de batranel sub capota....si trebuie sa il mai dezmortesc.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorina de la petrom are aditiv iarna...deci nu mai e necesar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si pe internet pe undeva si in cartea de la peugeotul 206 pe care l-am avut si scria clar ca producatorii de masini interzic folosirea aditivilor de ulei si combustibil considerand ca acestia dauneaza motorului. Eu personal am folosit la peugeot si dupa un timp a inceput sa scoata fum..am renuntat la aditiv si dupa vreo 5-600 de km nu a mai scos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu merg 100% pe nu daca era necesar iti spuneau producatori sa bagi aditivi (la fel si cu tepa de aditiv de motor daca cititi pe un bidon de ulei ce specificatii are vedeti ca e de 2-3 ori mai aditivat ca mama duralubului) la fel si cel de motorina daca se inventa un aditiv care sa scoata apa din motorina luam si eo dar asa .....nui vad rostul daca ingheta iarna imi iau petrom (deabia astept )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

am votat nu. nu am folosit niciodata nici la masina actuala nici la celelalte diesel pe care le-am avut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu folosesc aditivi, ci numai motorina aditivata (ma rog, daca exista un pic de adevar in reclama lor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am folosit aditiv de motorina la toate masinile pe care le-am am avut (TD, DTI, TDI); nu pot avea incredere in reprezentantii benzinariilor, asa k pun eu (iarna o cantitate mai concentrata, de obicei cum scrie pe flacon iar vara mult mai putin). Ce va pot spune: nu stiu cat de `bine` face la motor dar eu unul nu cred k ii face `rau`; as vrea si sa exemplific: Craciunul trecut, undeva in Ukraina, 4 zile motoarele nepornite, minus 19,20 chiar si 24*C. Eu cu un Tdi din 2001, colegul meu cu un TDci din 2004, ambii cu combustibil de la aceeasi statie Petrom, eu insa cu aditiv; a mea a pornit la a 2 cheie <FFF scurt> iar a colegului la a 5-6 cheie (contact lung). Vreau sa precizez k masina lui nu are vreo prbl mecanik si eu cred k diferenta a fost facuta de cei cativa ml. de aditiv

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e suficient de relevant testul.poate avea vreo bujie arsa, ceva.le verificase recent?

ar trebui ca toti cei care nu folosim aditivi sa patim asa, se ating si prin sudul tarii noastre -20 iarna lejer.sau era oricum motorina bagat de voi foarte proasta de la inceput....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!