Jump to content

Dieselisti, folositi aditiv iarna in motorina sau nu?


godoroja
 Share

Diesel. Folositi aditivi in motorina iarna?  

218 voturi

  1. 1. Diesel. Folositi aditivi in motorina iarna?

    • Da
      47
    • Nu
      198


Postare recomandată

Trebuie mentionat ca de cand motorul diesel s-a inventat, el a fost, este si va ramane cu injectie.

Exista doua tipuri de injectie:

- directa - direct in camera de ardere/turbionare profilata in capul pistonului

- indirecta - intr-o precamera de ardere. Aceasta este mai greu de explicatcum si de ce, dar voi pune aici si doua imagini.

Atentie. Injectia se face numai in cilindru. Nu exista injectie in galerie. Aceasta exista numai la motoarele pe benzina. Mai nou, se trece la injectia directa in cilindru si la motoarele pe benzina, dar sunt multe probleme de rezolvat (temperaturi, ungere, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:censur:

Oricand, cu toata placerea si aproape pe orice subiect de diesel.

Sunt impatimit. :colors:

By the way.

La injectia cu precamera de ardere se pare ca se renunta in favoarea celei directe, deoarece sunt multe probleme datorita uzurii, pentru crearea unui raport de compresie satisfacator.

De ex, la motoarelecu injectie directa raportulde compresie, in general, este in jurul la 16 - 19 (mai sunt si exceptii desigur), in timp ce la cele cu precamera de ardere raportul de compresie depaseste in mod uzual 20 - 22.

Mai mult, se observa ca din ce in ce mai multe motoare folosesc ca metoda de alimentare, pe partea de inalta presiune, common-rail. Asta inseamna ca nu mai exista o pompa de injectie clasica, ci o pompa cu o singura iesire, ce creeaza o presiune intr-o rampa de peste 1000 bar. La multe motoare aceasta presiune din rampa comuna este de 1400 - 1800 bar.

Pana acum aceste presiuni erau greu de atins datorita lipsurilor de prelucrare mecanica. Odata cu dezvoltarea prelucrarii mecanice a elementelor de injectie s-au putut atinge asemenea calitati ale prelucrarii.

Cred ca toata lumea isi da seama ca la un astfel de motor, o impuritate, oricat de mica, o frecare ce depaseste limita, o picatura de apa, poate avea ca efect distrugerea iremediabila a pompei de inalta presiune.

Deci inca o data. Aveti grija ce puneti in rezervoare. Schimbati filtrele la timp si nu folositi altceva decat motorina corespunzatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban Daca esti asa impatimit de diesel, de ce un SDi si nu un TDI ? :lol: :lol: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza unei mici diferente de pret de vreo 3000 eur. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut o mica supriza astazi cand am alimentat la OMV Vasile Milea am vazut ca au bagat Alpine Diesel la pompe .. pe ei ! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bagat si eu ieri de la OMV Giurgiului si am vazut si eu Alpine Diesel. a inceput campania. la pompe flacai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am pus ieri un plin! Si mi-am luat si lichid de parbriz pentru -70 grade! :D Ma pregatesc de iarna! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-70 !!! Special pentru Groenlanda , Siberia etc. presupun :study: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, Siberia rar are -70. La temperatura aia e mai interesant daca pneurile nu se caseaza sau daca motorul porneste sau chiar functioneaza... :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai s-ar putea sa functioneze intr-o incapere incalzita. De pornit nici nu poate fi vorba. Nici pe benzina nu poate porni, datorita uleiului care are limita de pompabilitate pe undeva pe la -35 evident cel mai bun ulei posibil. Un 5w40 are pe la -30, 10w40 pe la -25 -30, iar 15w40 pe la

-15 -20 in functie de calitatea lui. Parca si benzina are temp de inghet pe undeva pe la -60 sau -50. de motorina nici nu mai vorbim. de la -25 incepi sa-ti faci probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit titlul de pe sticla! ;) Amestecul pe care l-am facut este 1:2, lichid/apa si merge pana la -10 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am glumit iti dai seama, dar oricum ceea ce am scris acolo este adevarat

Oricum, daca te duci pe topicul meu cu motoarele 1,9 sdi o sa vezi ca am scris acolo "cititi cu atentie eticheta sau prospectul inainte de cumparare"

multi care doresc sa vanda produsele baga din top asa sa se afle in treaba. te cred ca si eu am vazut asemenea minunatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Eu folosesc aditiv Metabond Megasel pentru omogenizarea motorinelor (nu alimentez intotdeauna de la aceeasi pompa cand merg la drum lung) si pentru o ardere mai buna. Deocamdata am simtit doar o reducere a consumului de la 7.8 - 8% la 6.5 -7% la un Mercedes 300 SDL cu motor de 3000cmc care se stie ca inghite mult.

In curand o sa imi iau si un Golf 2 1.6 TD (prima dragoste;) sa vedem ce se intampla. :hainoroc:

Ca fapt divers - ultima data cand am fost prin Arad am intalnit un mecanic care isi alimenta Jetta din '90 (motor VW 1.6 TD) cu ulei de bucatarie in amestec de 50% cu motorina!!! Masina merge perfect (chiar un pic mai silentios fata de ce stiu eu) de 6 ani. Personal ma tenteaza prea putin astfel de experimente dar e un lucru de apreciat la ce rezista motoarele Diesel fabricate prin anii '80 - '90

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezista pentru ca pompele de injectie au tolerante mai mari si presiuni de injectie mici si orificii mai mari la injectoare. Nu e numai meritul faptului ca atunci era alta mentalitate ref. la fiabilitatea masinilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am pus si eu un flacon de aditiv in motorina...

sa fie placebo oare?sa nu fie?

parca "toarce" ceva mai linistit matorasul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TD merge mai bine cu ulei amestecat cu motorina decat D.

Din cate inteleg eu cu cat ai presiune mai mare la injectie poti baga ulei mai mult in amestec (evident ca risti sa strici pompa daca e prea vascos amestecul la un moment dat)

Si cred ca e mai silentios din cauza efectului de ungere in primul rand.

Am o intrebare, oare se poate testa cu VAG cum modifica temperatura de autoaprindere adaugarea diversilor aditivi in motorina? Incepand de la ulei :vaidecapulmeu: si pana la benzina :vaidecapulmeu: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pun aditiv, si anume Megasel de la Metabond, dar nu numai iarna, ci permanent.

Masina fiind noua nu as putea preciza vreo mare diferenta fata de inainte cand nu puneam, dar am deja peste 2500 km de cand pun Megasel si motorul merge foarte bine, consumul e OK. De motorina, pun aproape mereu (si chiar fac eforturi in acest sens) de la aceeasi statie, Petromul de la Aurel Vlaicu. Acum pun Nordic Diesel si e OK. Cea mai joasa temperatura la care am folosit masina a fost saptamana trecuta pe la 6 dimineata cand am plecat la Constanta si erau -3 grade. Masina a pornit perfect si a mers fara nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina precedenta (diesel) am tot pus aditiv anticongelare si a fost frectie la picior de lemn, in sensul ca la -25C mi-a inghetat motorina pe conducta de alimentare. Aditivul fluidizeaza motorina dizolvand parafina dar daca sunt cativa nemernici de pompagii care baga apa in rezervoare statiei, atunci :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit aditivi. Iarna trecuta nu am avut nici o problema cu motorina de la MOL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep a 6-a iarna Polo-Tdi+inca doua cu Golf-TD.N-am folosit nici o data aditiv,n-am avut probleme si in anii trecuti nici motorina nu cred ca era cea mai buna.Cred ca daca era nevoie de aditivi,ne-ar fi fost indicat asta producatorul,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am pus niciodata aditiv in motorina si nici nu cred c-o s-o fac.

consider ca este suficient ce pun cei de la OMV.

iarna trecuta a pornit fara pb la -15 grade. e adevarat ca bujiile incandescente au lucrat mai mult dar rezultatul a fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea tehnica nu am gasit nici o recomandare pentru a adauga aditivi , iar masina a pornit bine iarna trecuta si la - 16 grade cu motorina de la MOL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Nu folosesc aditivi si nici motorina speciala de iarna. Dar trebuie sa spun si ca am garaj, deci masina nu sta afara la temperaturi negative.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!