Jump to content

Dieselisti, folositi aditiv iarna in motorina sau nu?


godoroja
 Share

Diesel. Folositi aditivi in motorina iarna?  

218 voturi

  1. 1. Diesel. Folositi aditivi in motorina iarna?

    • Da
      47
    • Nu
      198


Postare recomandată

Dieselisti, folositi aditiv iarna in motorina sau nu?Daca folositi, mentionati intr-un post si de care aditiv.Poate facem si noi o statistica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat nu . Mi se pare suficienta motorina de iarna de la OMV ( parca Arctic Diesel se numea ) :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alpine diesel se numeste si este intr-adevar de ajuns. Din cand in cand, daca am bani niste bani in plus, imi mai iau si niste aditiv ca nu strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesc aditiv Castrol,cred ca nu strica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar uneori , daca prognoza prevede temperaturi sub -20 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masina diesel de un an si ceva si iarna trecuta nu am folosit aditiv nici Alpine diesel, si nu am avut nici o problema, chiar si dupa ce masina a stat o saptamana nemiscata in viscol si zapada. Sper sa nu am nici in continuare.

ar trebui sa folosesc? (aditivi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eu Nu e neaparat nevoie sa folosesti in conditii de pana la -10grade. Sub aceasta temperatura este recomandat. Aditivul nu ajuta doar la pornire, mai ajuta si la felul in care se arde motorina rece, pe care o fluidizeaza pentru o ardere mai completa.

Nu stiu cum e iarna dar e bine ca vara sa mai pui la un plin de motorina si vreo 3-4 litri de benzina. Astfel motorina e mai fluida si se arde mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

votat cu nu. Tot OMV scrie pe bonul meu de motorina pe timp de iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Alimentez tot de la OMV. Am avut o SOB inainte si nu am avut probleme legate de acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e iarna dar e bine ca vara sa mai pui la un plin de motorina si vreo 3-4 litri de benzina. Astfel motorina e mai fluida si se arde mai bine.

Sper ca n-ai aplicat metoda asta, in cazul motorului tau... :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e iarna dar e bine ca vara sa mai pui la un plin de motorina si vreo 3-4 litri de benzina. Astfel motorina e mai fluida si se arde mai bine.

Vladutz :) !

3-4l benzina la un rezervor de motorina inseamna appr. 6% din volum. Efectele imediate sunt:

1) Scaderea indicelui cetanic si implicit o ardere mai proasta, respectiv o pornire ceva mai dificila la motoarele cu avansul static (mecanic) retardat.

2) Scaderea viscozitatii, cu repercursiuni negative asupra pompei de motorina si a garniturilor de etansare ale acesteia.

Metoda mai sus mentionata se aplica numai la motoarele diesel de generatie veche, motoare (cu injectie indirecta) ce aveau iarna probleme cu geluirea motorinei. Nu se mai aplica la motoarele diesel moderne si cu atit mai putin vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred necesara utilizarea aditivilor suplimentari, in conditiile in care deja anumite statii pun in vanzare motorina aditivata special pentru temperaturi joase. Vezi OMV cu aditiv Coldex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender

1) Scaderea indicelui cetanic si implicit o ardere mai proasta, respectiv o pornire ceva mai dificila la motoarele cu avansul static (mecanic) retardat.

2) Scaderea viscozitatii, cu repercursiuni negative asupra pompei de motorina si a garniturilor de etansare ale acesteia.

1) Tu arzi mai bine si mai repede o foaie sau un caiet? Iar 2) daca tu crezi ca benzina pusa in motorina va strica pompa si garniturile acesteia, atunci o sa ma duc la benzinarii sa le spun "nu e frumos sa ne puneti acid sulfuric in rezervor". Ce dracu.... Ma abtin de la alte comentarii! Si DA, ma refeream la masinile cu motoare diesel mai vechi care nu au "injectie indirecta".(are si ea un nume, trebuie sa il stiii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender Si ca sa stii, eu am mers si cu 10 litri de benzina + 52 litri de motorina(incluzand si rezerva bineinteles) cu fostul meu golf de 90CP TDI si a mers lux.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...eu am zis ca se arde mai repede motorina, violent cum spui tu, adica e mai BINE ca iti trage masina la nevoie. Amesteca cum am spus eu si vei simti 'zvacul mai bine'. Nu vei avea nici o problema, ai incredere. Pompa daca se unge cu un amestesc de densitate mai mica, e chiar mai bine. Despre cifra cetanica nu am zis nimic pentru ca ai dreptate. Respect celor mai mari. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa am "incredere"? In ce?

Eu nu pun dupa ureche, ori dupa ce zice unul sau altul, toate prostiile in rezervor. In cartea tehnica a masinii scrie negu pe alb ca motorina nu se aditiveaza, si cu atit mai putin nu se amesteca cu benzina.

Si ca un ultim comentariu, cifra cetanica nu influenteaza arderea combustibilului in etapa principala de injectie. In aceasta etapa combustibilul este injectat peste "flacara deschisa". Benzina are continutul caloric mai mic decit motorina (BTU), deci amestecul este mai putin "energetic" decit motorina

"Zvicul" de care vorbesti nu vine de la injectia pilot, singura care este afectata de benzina prin scaderea cifrei cetanice, ci de la injectia principala de motorina.

In principiu motorul diesel poate functiona numai cu ulei, dar din pacate acesta nu se autoaprinde la temperaturile furnizate de motoarele actuale (compresie de pina la 20:1)!

Prin "aditivarea" motorinei cu benzina nu influentezi modul in care arde marea majoritate a combustibilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care poate nu stiu:

- functionarea motorului cu aprindere prin compresie(MAC) sau mai bine cunoscut sub numele de DIESEL se bazeaza pe aprinderea carburantului prin cresterea temperaturii in camera de ardere.Acest lucru se realizeaza printr-un raport mare de compresie. Bun, deci motorina se autoaprinde sub forma unei mici "explozii" sau mai impropriu spus detonatie.

- functionarea motorului cu aprindere prin scanteie (MAS), cunoscut sub numele de OTTO, se bazeaza pe aprinderea carburantului datorita unei scantei produsa de un dispozitiv auxiliar, numit bujie. La aceste motoare, datorita volatilitatii combustibilului, riscul aparitiei aprinderii combustibilului lui ca la motorul diesel este foarte mare. In acest scop, prima data s-a micsorat raportul de compresie. Nefiind suficient, deoarece aparea inca detonatia(explozia combustibilului datorita cresterii temperaturii), inainte ca sist de aprindere sa produca scanteia, s-au adaugat in combustibil aditivi. Acesti aditivi pentru benzina au rolul de inhibitori, ce "controleaza" aparitia detonatiei. Deci s-a obtinut un combustibil antidetonant.

Deci, din punct de vedere stiintific si chiar functional nu este recomandat de a se adauga benzina in motorina sub diferite proportii stabilite "soferistic". ACESTE INTAMPLARI ADEVARATE LE INTALNITI DOAR PE LA SOFERII DE CAMION, TRACTOR, BULDOZER ETC,CARE-SI ADUC AMINTE DE MOTORINA DE TRACTOR CARE ERA MARMELADA SI VARA.

Ca parere personala, eu nu am folosit niciodata asemenea amestecuri. Fosta mea masina, un passat 1,6 diesel a facut la mine peste 270.000 km.

Avet mare grija ce puneti in rezervor. Chiar daca o motorina este mai scumpa, la o anumita statie, pentru 500 sau 1000 lei in plus, ceea ce la un rezervor de 60 litri inseamna 60.000, adica 2,5 litri nu cred ca merita sa va bateti joc de sistemul de injectie si de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povestea ta cu camioanele nu e departe de adevar. De adaugarea benzinei in motorina am aflat acum 9 ani, cand in familie aveam un Opel Vectra cu motor de Isuzu 1.7 TD 80CP care dupa mers 3 saptamani in strainatate, a primit un rezervor PLIN la granita in Romania. Motorina a fost atat de proasta si vascoasa, incat am mers pana la Bucuresti cu 30km/h. Totul a fost pierdut, DAR si regasit pentru vreo 800-900 de marci pe vremea aia. :) Atunci am aflat de aceasta inovatie romaneasca care mi s-a recomandat dar intr-adevar la masini diesel si turbo diesel cu carburatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci am aflat de aceasta inovatie romaneasca care mi s-a recomandat dar intr-adevar la masini diesel si turbo diesel cu carburatie

Vezi ce scrii ca ne mai cred si altii.

La tine e vorba de calitatea proasta a motorinei, sau mai rau, faptul ca statia PECO probabil atunci nu avea motorina de iarna.

Asta am patit-o si eu, cand am avut acum cativa 8 ani o problema cu cutia de viteze si pana am gasit piesele necesare masina a stat din octombrie pana in decembrie. Cand am vrut sa pornesc motorul, pe un ger de -20 am constatat ca sufletu. Motorina era marmelada. Am adaugat benzina in proportie de 20% si am tras pe tur pana a venit lichid. Am pornit motorul cu amestecul minune, l-am incalzit , am golit motorina din rezervor si apoi am fost la PECO si am pus motorina de iarna. Se mai intampla si la altii, stai linistit.

Dar la tehnologia actuala a sistemelor de injectie, nu este deloc recomandat sa se faca astfel de amestecuri. Mai bine se cumpara aditiv de motorina, special creat pt a proteja sistemele de injectie.

Multumesc de timpul acordat, si sper ca nici eu nu "am lovit prea tare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare.. exista motoare diesel cu carburatie? nu din totdeauna motoarele diesel au fost cu injectie? ( fie ea directa sau indirecta in galerie )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista carburatie la diesel.... exista poate pentru shpritz (ala ... apa cu vin... il stiti voi :) )

Editare ulterioara: faza cu shpritul se vrea ceva offtopic NELEGAT de vreun membru, comportamentul lui sau alte aspecte legate de el/ea (avem vreo ea, apropos?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greseala mea! Credeam ca daca nu e TDI si e TD, e pe carburatie. :12: Data viitoare voi :censur: Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!