Jump to content

Sonda Temperatura Apa


tsunamicg
 Share

Postare recomandată

nu cred ca-mi indica bine temperatura de la apa! Am testat sonda legand contactul la masa si indicatorul din bord s-a ridicat pana pe 4/5 din distanta pana la verticala! Ce poate fi: sonda sau indicatorul din bord?

PS: suna cam prostesc dar am o nelamurire: temperatura mai mica este in stanga nu, in locul de repaos al acului? (de ce nu au pus si ei o zona cu rosu pentru toti tontii ca mine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ia-le prin eliminare si fi mai explicit.poti merge sa cumperi o sonda de dacia.se potriveste si e destul de ieftina ..o inlocuiesti si vezi dupa ce se intampla..daca e indicatorul din bord este cam aiurea ..sunt mai multe cauze..nu stiu daca bordul tau este cu tranzistor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai rabdare, scoate sonda si bag-o intr-un pahar cu apa cu termoplonjor in el si termometru. Urmaresti cum creste temperatura la bord in functie de temperatura citita pe termometru. Habar nu am cat e de greu de scos la tine....:lol: Cand pui contactul evident indica temperatura ca si cum ar fi pe motor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D super tari explicatiile......sonda de dacie nu merge la vw....100%......pori sa probezi daca este sonda defecta.......scoti firul care prins pe sonda si il pui la masa.....daca il pui la masa.....ceasul ar trebui sa se duca la maxim...pt ca sonda da "-" ceasului....daca nu se ridica...inseamna ca ai ceva cu firele sau cu ceasul de temp....dar eu zic, ca cel mai probabil este sonda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amice, schimba tonul de dat lectii, ce explici tu acolo e pueril si irelevant. Daca ai citit atent primul post al deschizatorului de topic ai fi vazut ca el a facut asta!!! Testul cu conectarea la masa e unul care verifica doar continuitatea circuitului si NIMIC mai mult pentru ca inlocuiesti cu rezistenta zero. Din moment ce omul a facut asta si i-a urcat la 4/5 din cursa presupun ca se inchide circuitul. NU crezi??? Sonda poate fi decalibrata de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El zice ca i-a urcat pana la 4/5 din verticala nu din toata scala, caz in care e defect traseul de la sonda la bord nu sonda. Dar poate s-a exprimat el gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"amice"....cred ca nu ne-am ciocnit valizele in gara...daca citeai tu mai mai bine...poate intelegeai ce am scris....si..apropo...cum sa bage sonda in apa...si cum sa o masoare.......ca....acea sonda ...tre sa fie intr-un circuit alimentat la curent continuu....poate nu sti de spre ce vorbesti....chestia despre care vorbesti tu...si care poate fi probata in apa fierbinte....se numeste termostat ...nu sonda de temperatura.... :D ....si ....asta era ideea, ca rezistenta sa fie 0...ca sa vada daca este sonda ...sau traseul....

Modificat de sharky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...poate nu sti de spre ce vorbesti....chestia despre care vorbesti tu...si care poate fi probata in apa fierbinte....se numeste termostat ...nu sonda de temperatura....

1. Stiu foarte bine despre ce vorbesc, nu STII tu sa scrii romaneste corect. Nu am ce sa inteleg de la valiza ta din gara.

2. Daca tu te pricepi doar la apa calda si termostat, afla acum ca poti oricand scoate senzorul de temperatura dintr-un circuit de racire si il poti introduce intr-un pahar cu apa fierbinte cu un termometru in el pentru a verifica temperatura. La Golf 2 nu ai ce face cu VAG com ul deci asta e o metoda cat se poate de simpla. Evident ca il alimentezi , ca doar nu e "wireless" :D

3. 4/5 din jumate daca asa a zis omu', nu are importanta, cert este ca daca se incepe de la temperatura camerei se poate vedea clar cat urca si cum variaza temperatura pe bord comparabil cu real. Rezistenta negativa nu poate avea, asa ca sincer ma mir ca e 4/5 din jumate la scurt. Cate grade reprezinta "jumate" la un bord de Golf 2? Presupun ca in jur de 90, nu?

Personal as fi surprins ca legarea la masa sa nu produca valoare maxima( sau chiar minima) de temperatura in bord.

Codres ali, nici eu nu am prea inteles daca e inspre temperatura mare sau jumate acel 4/5. Se poate intampla si sa urce indicatorul normal, pana unde trebuie dupa care sa agate in ceva si sa ramana acolo....

:D Sharky, apropos de avatarul tau, sa stii ca in majoritatea cazurilor Golf V sta undeva in fumul noului Opel Astra , nu il poate atinge nici macar cu gandul....

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la diesel, da sonda aia nu trebuie sa aiba 2 contacte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, doua are cel putin... La modelele mai noi chiar 4 si 6. Si ce daca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma...daca nu ai ce face....atrage atentia cui vrei tu...nu mie....nu stiu de unde pana unde ai tu vreo problema cu mine...si legat de opel.si vw....care este problema ta cu avatarul meu?atotstiutorule.....de aia reprezentantele de opel sunt pline de masini la garantie....(apropo...conduc un opel astra...si este VARZA...de la frane....consum...si tot ce vrei tu..)...FRUMOS DIN PARTEA DA....FACI RECLAMA LA OPEL PE FORUMUL DE VW....SUPER TARE! :lol: ....aaaaaaaaaa...bine zis......un vw sta in FUMUL lui opel...m-ai facut sa rad....

gtd-ul are 2 sonde de temp....fiecare cu cate 2 contacte....

Modificat de sharky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la subiect.....

Poti sa incerci daca iti merge bine sau nu indicatorul din bord incercand sa conectezi o rezistenta la mufa ce intra in sonda si sa vezi daca iti arata corect in bord sau iti variaza. Bineinteles pentru asta trebuie sa cunosti intre ce valori merge indicatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate nu e nevoie sa ne agitam ..trebuie sa ajutam omul

@sharky sonda de dacia a mers foarte bine pe passatul meu mk1 inlocuind-o pe cea defecta...la golf 2 nu stiu ...:)

Modificat de sinucigasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

HAI SA NU MAI FIM OFFTOPIC orice alta discutie care nu este legata de acest topic va fi penalizata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

shimano, din punct de vedere practic este dificil sa gasesti o rezistenta variabila (mai multe fixe)care sa faca asta. Pe langa ca trebuie sa stii exact care e intreaga plaja de valori. Iti garantez ca nu sunt multi care pierd vremea sa faca asta la mai multe valori de temperatura si sa dea valorile undeva. Decat asa, mai bine conectezi alt senzor care esti sigur ca e bun si faci ce am zis mai sus, iar daca nu indica bine pe bord in mod sigur nu e de la el.

sharky, nu am nimic cu tine. Daca bine imi aduc aminte reclama de la Opel Astra era ceva de genul "Scuze Golf 5" dupa care scria accelereatia 0-100 :D .

De ce sunt doi senzori de temperatura la GTD??

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Yo...printre certuri...daca sonda (respectiv mufa) are 2 fire, nu se leaga nimic la masa. Ca sa verifici sonda pui aparatul de masura sa vezi daca se incadreaza intr-o plaja de valori, iar pt instrument, ii legi un potentiometru de 5kohmi la mufa si te joci cu el, adica ii dai valorile cunoscute si vezi ce arata. Din pacate imi da "upload failed" asa ca tot ce-ti pot spune e ca la 80 grade senzorul tre sa aiba intre 300 si 400 ohmi, iar daca pui o rezistenta (sau potentiometru reglat la 350 ohmi) pe contactele mufei, acul tre sa stea undeva la mijloc.

PS

La mine senzorul care da in bord e cel negru.

Modificat de rzone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rzone, deci sunt doi senzori? Ce face fiecare? Ai zis ii dai valorile cunoscute :icon_thumright: .. care sunt alea? Pana la urma nu am inteles pentru ce e pontentiometrul de 5k? Ai spus ca la 400 Ohmi e pe 80 grade. Care e plaja de rezistenta 10 grade - 100 grade de exemplu? In pozele pe care le-am vazut eu la Golf 2 era un senzor de temperatura doar care arata similar cu ceea ce s-a folosit si mai recent la toate VAG urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un grafic pe care vreau sa-l uploadez... "Upload failed. Please ask the administrator to check the settings and permissions"

Rezistenta senzorului variaza logaritmic cu temperatura, si merge de la 5-7 kohmi la 0 grade, pina la 200 ohmi la 100 grade. La 80 are voie intre 300 si 400.

La mine sint 2 pt ca unul da informatii calculatorului (cel albastru) iar cel negru e pt bord. Daca e alta culoare probabil ca o sa difere putin valorile dar ideea de baza ramine: la rece kiloohmi, iar la cald sute de ohmi, poate fi si sub 100.

Potentiometrul il pui in locul senzorului sa vezi la valorile cunoscute cum se misca acul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot fi mai multi senzori de temperatura. Eu am 4 senzori identici de genul celui din poza.

Trebuie sa vezi care e cel pt indicatorul din bord, la mine are fir galben/rosu.

Rezistenta variaza astfel:

20 grade - 1000 ohmi

60 grade - 250 ohmi

100 grade - 75 ohmi

post-698-1189327076_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 senzori de temperatura identici?? Bestial, oricum, precis indica lucruri diferite...

rzone, de aia te-am intrebat de valori pentru ca am presupus ca ar putea fi logaritmic. Oricum, cu o rezistenta variabila obisnuita de 5K nu prea poti scoate 100ohmi de obicei.. :( . Plus ca deja apar neconcordante in ce spuneti voi doi :icon_thumright: Codres_ali zice 100 grade= 75 Ohmi, tu spui 200 Ohmi..... Nu e mai simplu cu un pahar cu apa fierbinte si un termometru? Ii verifici pe toti 4 unul cate unul...

Am atasat aici ceea ce cred eu ca e senzorul de temperatura la masina in discutie. Dupa intelegerea mea, pe langa faptul ca ma mir foarte tare ca aveati calculator de bord, existenta a doi senzori este justificata(unul trimite la bord, celalalt la motor). Mai mult de doi insa care sa monitorizeze aceeasi temperatura nu prea cred ca e posibil si nu are sens. Pot fi senzori identici, asa cum a zis codres_ali, insa nu monitorizeaza acceasi temperatura, a lichidului de racire.

Eu as ruga deschizatorul topicului daca poate sa ne dea "part number" la senzorul ala si sa puna o poza daca are cu ceea ce a verificat el...

Din cate inteleg eu cel care masoara temperatura lichidului de racire la modelul ala de Golf 2 este doar UNUL si este asta din poza: b251 191 501. Asta trimite la motor valoarea...I-am gasit si eu pe toti acei senzori care sunt chiar 5 identici!! :icon_thumright: NU fac altceva decat trimit la bord citirea...Prin urmare dupa intelegerea mea sunt b149 919 501 si b251 191 501 . Cel care trimite la bord este b149 919 501. Este senzor cu un pin!!

Cel mai simplu ar fi atunci sa il inlocuiesti cu un altul dintre acesti senzori identici si atunci vezi daca se comporta la fel indicatorul de bord.. :rolleyes:

post-7602-1189363197_thumb.jpg

post-7602-1189364605_thumb.jpg

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu potentiometrul e cum ai zis, dar e o metoda bruta sa vezi daca misca acul...invirti potentiometrul, daca se misca verifici si valoarea. Neconcordantele apar pt ca avem senzori diferiti, desi de la 200 la 75 ohmi cred ca s-ar putea folosi de la una la alta.

M-am uitat in haynes si treaba e cam asa (valabil si la ulei si la apa): unul e switch - la ulei face scurt la masa, si intrerupe cind apare presiunea de ulei, se leaga la bec pe traseul + -> bec -> switch, plusul preferabil pe contact. Celalalt e traductorul, e mai greu de masurat cu aparatul ca are o logica mai ciudata, dar se leaga la fel, doar ca prin instrument (atentie la polaritatea instrumentului ca daca-l legi invers o sa vrea acul s-o ia la stinga si evident, n-o sa se miste).

La apa e la fel, unul e cel cu kiloohmii la rece si sutele de ohmi la cald, celalalt e switch, tre sa fie deschis, daca e in scurt ori e paradit ori iti fierbe apa. Legaturile sint la fel ca la celelalte. In haynesul meu nu sint valorile de la senzorul de apa, nu sint convins ca le gasesti (la injectie tre sa poti masura in caz de probleme la motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la diesel am 2sonde(senzori)pt apa-unul e temperaturasi unul e pt releul de bujii sa dea info ca motorul e cald sau rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la diesel am 2sonde(senzori)pt apa-unul e temperaturasi unul e pt releul de bujii sa dea info ca motorul e cald sau rece

asa e!! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ma scuzati ca nu am mai raspuns dar am fost plecat vreo saptamana! senzorul meu pentru bord (sau cel putin ala care cred eu ca este) este cu un singur pin si se afla in dreapta capacului de la motor (cum ma uit din fata masinii)! Iau maine un senzor nou sa vad daca se rezolva treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
....poate nu sti de spre ce vorbesti....chestia despre care vorbesti tu...
1. Stiu foarte bine despre ce vorbesc, nu STII tu sa scrii romaneste corect. Nu am ce sa inteleg de la valiza ta din gara.

:offtopic: Sa nu inducem poporul in eroare,omul stia sa scrie bine romaneste... deci corect nu STI

http://dexonline.ro/search.php?cuv=sti

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!