Jump to content

Zgomot ventilator


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

Hey,

De vreo luna am o mica problema la Fabia mea. Am un zgomot la ventilator cand butonul este pe pozitia 1 sau 2. Parca e un fel de harait de rurment in nici un caz din cauza unor frunze sau ceva de genul asta. E destul de enervant chiar si cand ascult muzica pt. ca vajaie in permanenta.

Vreau sa stiu daca ati mai patit vreunul dintre voi la fel? Cum remediez problema? E complicat sa ajung la ventilator? Trebuie schimbat uns sau mai stiu eu ce? Daca o duc la service trebuie sa imi demonteze bordul etc?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hamann7.0

    9

  • Al Bundy

    6

  • saboteur

    6

  • flopem

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aceeasi problema o am si eu...numa ca la mine e mai degraba scartait...da trebuiedemontata cel putin consola cu torpedoul pentru a avea acces la ventilator...nu e treaba complicata da e migaloasa. Si la fel, si la mine e foarte enervant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine face uneori numai in treapta 1 dar nu e de rulment sau huruit. Are alt zgomot fata de vitezele 2,3,4. Se manifesta si pe caldura si la AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hamann, foarte multi au patit asa ceva. Bilete de parcare, frunze....

Ideea e alta: mergi cat mai curand sa-ti curete aeroterma, altfel se va descentra si vei fi nevoit sa o schimbi. Lagarele nu sunt rulmenti, sunt niste nenorocite de bucse dintr-un material moale (alame, etc...) si din cauza descentrarii, axul poate capata joc excesiv in acele bucse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema,in treapta 1 de ventilatie mai ales,m-am dus in garantie cu masina si mi-au zis ba ca nu se aude,ba ca nu are nimic,am sa mai insist,dar care ar fi problema?Din ce cauza?Am auzit ca ar fi de la frunze sau ceva asemanator care intra prin ventilatie,ceea ce nu prea cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ccc - tinem aproape - aflu ceva iti zic, afli ceva imi zici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi problema de mai bine de jumatate de an. Am tot amanat reparatul pana cand nu schimb si senzorul de pe vaporizator (oricum pentru senzor trebuie dat jos bordul).

Nu se manifesta tot timpul insa. Uneori se aude, alteori nu (si nici nu e vorba de frunze sau altceva ce bate in ventilator).

Probabil ca in urmatoarele saptamani o sa fug pana la service sa rezolv problemele astea doua. Eventual dupa operatie va pot spune un pret.

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine in treapta a 2'a intra in fluierici aeroterma. E o problema pe care am avut'o si cu vechea skoda 120L, e din cauza ca axul rotorului e in lagare de bronz, care se uzeaza si face joc si incepe sa vibreze dupa aia rotorul cu turbina. Solutia e ori motor nou ori alte lagare facute la strung, sau daca se poate adapta pe rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mihai_sarb: Vad ca ai acelasi simptome ca si mine. Intr-adevar nu se aude tot timpul si nu cred nici eu ca e vorba de frunze sau vilete de parcare. E un suierat constant care-ti toaca creierii subliminal :( Daca ajungi la service inaintea mea si ti se rezolva problema tine-ne te rog la curent.

Eu cred ca mai stau putin pana la urmatoarea revizie cand am sa descriu fenomenul oamenilor de la service. Sincer nu as vrea sa dau bordul jos sau alte operatiuni complicate.

saboteur: Solutia data de tine suna foarte complicat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, stiu, dar crede-ma ca am mai avut problema la vechea skoda, din pacate nu ai alta solutie, odata ce lagarele de bronz s-au largit, o sa iti scartaie continuu, si tot mai nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ceva noutati cu ventilatorul?

Zgomotul a devenit enervant rau in treapta 1 si 2. Treaba e ca nu-mi fac timp sa ma programez doar pentru chestia asta. Si mi-e frica ca la reprezentanta daca trebuie demontat torpedoul etc. o sa ma "usuce" la manopera. Tot aman pana cand ajung la a 4-a revizie care ar trebui sa vina in cam 1500km.

Daca aveti vreun document cum se ajunge la aeroterma (demontat suruburi, pasi, etc.) e mai mult decat bine venit.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa scoateti filtrul de polen si sa-l curatati.Eventual cu un aspirator incercati sa aspirati prin locasul filtrului.Posibil sa fi intrat frunze pe acolo,iar la schimbarea filtrului de polen,unele sa fi ajuns dincolo de filtru si sa fie antrenate de motoras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spuneam nu cred ca e vorba de frunze sau alte impuritati. Daca dau ventilatorul in treapta 3 sau 4 haraitul respectiv nu se mai aude. Zgomotul respectiv fluctueaza in functie de cum se misca masina pe denivelari. De exemplu pot sa rulez si zgomotul sa nu fie prezent insa daca trec peste o denivelare, linie de trmavai etc, sa reapara. Uneori zgomotul este prezent de cum pornesc masina.

Am sa incerc si solutia cu aspiratorul cum mi-ai zis. Dar dupa ce dau jos capacul de la filtrul de polen de sub torpedou cum scot filtru? Trag de el pur si simplu? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti s-au uzat lagarele rotorului aerotermei. Se aud numai la turatie mica, adica in tr 1 si 2. Din pacate nu exista lagare de schimb. Ori mai mergi cu ea asa, ori schimbi tot motorul aerotermei, ceea ce nu este deloc ieftin. Mai poti apela la un prieten strungar, cu motorul demontat in brate si iti face niste lagare de numa' .. numa' ..... La servici la mine am facut asa la o Skoda Superb. Am demontat aeroterma, am plecat prin oras cu ea in brate si pe Antiaeriana, pe str Crizantemelor am gasit atunci un mic atelier care avea si un strung. Batranelul de acolo mi-a rezolvat bucsele in 30 min, din care 20 numai masuratorile si calculele. Pretul total ..... ceva la 20 RON (200.000 pt ca nu intrasera RONII in functiune).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleo! M-am panicat! Eu eram convins ca e doar de ventilator. Butuc, rurment, pale orice altceva. Ca schimb ventilatorul si gata.

Cat poate sa coste motorul aerotermei? Si cum il dau jos? Asta ma framanta.

Daca se poate rezolva usor la un strung atunci probabil o sa ajung si eu sa-l fac asa daca diferneta de pret e foarte mare.

Mai vreau sa stiu daca asta e o "boala" a Fabiilor sau doar eu am sunt mai "norocos". Ce a putut cauza strcaciunea asta?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai avut la 2 masini aceeasi problema!!!

va spun la toti rezolvarea garantata si usoara

VASELINA TEFLONATA....adika cu teflon,,,,,asta e solutia care m-a ajutat

totusi vreau sa stiu la fabia pe unde se scoate si cum aeroterma sa mi-o rezolv si la asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtru e in dreapta sub torpedou.Are 2 capace pe laterale care se imping in mijloc,se scoate capacul si se trage filtrul in jos.Ai grija sa fie oprita aeroterma.Scutura filtrul,curata-l cu aspiratorul si baga si teava de la aspirator pri locasul filtrului.La mine a ramas pornita aeroterma,si dupa ce am scos filtrul,pe canalul de intrare mai erau frunzulite,iar fiica-mea a pus contactul sa porneasca radioul si a pornit si aeroterma si a tras ceva de pe acolo.

Pt "flopem",tb sa desfaci panoul de sub torpedou.Eu n-am demontat-o inca niciodata.

Modificat de marian_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flopem - Ce masini ai mai avut cu aceasta problema? Sa inteleg ca nu Fabia?

Unde gasesc vaselina teflonata?

Si inca o data daca a mai dat cineva jos aeroterma de la Fabia poate furnizeaza niste hinturi.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este o problema doar la Fabia,de cand a dat frigul,am observat si eu la Golf cand o pornesc si e rece,are un

zgomot ciudat timp de 4-6 secunde,apoi isi revine.Daca dau turatia la maxim,nu mai face zgomotul respectiv.

Credeam ca doar Dacia face asa ceva dar vad ca.... :D

Cu vaselina teflonata sau siliconica se rezolva doar temporar problema.Cel mai bine este sa poti schimba bucsele

cu unele originale sau facute din bronz grafitat. Eu stiu strungarul care poate sa faca asa ceva,dar e mai nasol (cred) cu demontatul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor chiar nu are nimeni idee cum se demonteaza aeroterma la Fabia? Sau cineva care a mai facut-o?

Pretul unei aeroterme noi pe la cat poate ajunge? Are cineva idee?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sincer am avut o dacie la care suna si am avut un audi mai vechi,,,,dar nu e chestia de masina ,,la toate care au aeroterma lpe acest principiu cam suna dupa ce se uzeaza

vaselina teflonata este in industrie,comert,etc ..cre ca si la pese auto

dar spuneti-mi si mie cum naiba se desface aeroterma la fabia,,,chiar asa nimeni nu stiue ,,sau macar unde e pozitionata

ca mi-o rezolv eu:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la Fabie, dar am desfacut-o la Golf 3. Operatiunea mi s-a parut super-simpla fata de Dacie. A durat cam 10 minute s-o dau jos. Mai intai am dat jos torpedoul din cateva suruburi, apoi aeroterma care era prinsa in trei suruburi daca-mi aduc bine aminte. Apoi deconectezi mufa, dupa care poti sa treci la demontat (in casa sau la bordura :lol: )

Atunci eu am inlocuit carbunii, ca astia la Reprezentanta au spus ca nu se repara nimic la ea si drept urmare se schimba cu totul. Atunci am adaptat carbuni de la o aeroterma de Mercedes Sprinter pe care i-am ajustat cu smirghel.

Apropo de scartait si vibratii. Problema vine ori de la uzura normala (ani buni de folosinta), ori de la calitatea infecta a bucselor care ar trebui sa se autolubrefieze (bronz grafitat). Unele sunt atat de proaste ca in loc ca materialul bucsei sa asigure ungerea, se formeaza in interiorul ei un strat aderent sau foarte dur care nicidecum nu "aluneca".

Daca nu e uzura mare in bucse e indeajuns sa fie curatate pe interior, dar cat se poate de fin, fara a lua din material, dupa care se pune vaselina grafitata. In caz contrar se fac la strung sau se adapteaza de pe altundeva. Daca se fac la strung, de preferat e sa se foloseasca un material asemanator. Daca gasiti alte bucse mai mari (pentru ajustat) ale unui motor de turatie mare, cum e si aeroterma, e si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia aeroterma e vizibila daca se demonteaza torpedoul. Eu am vrut sa vad ce e sub torpedou si l-am luat jos.Intradevar, aeroterma se afla exact in spatiul liber lasat de torpedou, si tot trei suruburi are. Probabil mai complicat o sa fie sa intelegi care e exact partea care trebuie demontata, pentru ca daca nu ma insel e un bloc de piese puse una dupa alta printre care e aeroterma, clapeta de recirculare si filtrul de polen....eu nu am demontat aeroterma, dar am o problema si eu cu ea. Merg doar treptele 3 si 4...ce fac cu ea? A mai avut cineva problema asta cu ea sau imi poate da cineva un sfat unde sa ma uit dupa bube?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!