Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

23 hours ago, nicutase said:

Am comandat compresor nou, sse pare ca electrovalva nu merge inlocuita separat. Cel putin asa zice omul care se ocupa de problema . Capsulata in compresor la modelul meu de compresor. Multumesc de raspuns.

 

nu este capsulata la nicun compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost schimbata electrovalva, curatat compresorul, am inteles ca avea un fel de mal in interior, completat cu freon si pus ulei in compresor. Ca rezultat, totul merge bine, pret 545 in total.

Nu stiu daca e mult sau putin, sper sa tunctioneze cel putin 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok pretul pentru electrovalva, manopera, ulei. etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, ma simt linistit in cazul asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat si eu problema cu clima.

 

Cam asa aratau valorile cu electrovalva veche si cu freon maxim in instalatie, baga aer rece doar dupa ce se incalzea motorul (70 grade+temp antingel) si nu era un aer rece rece.

 

print clima 2 clima max.jpg

 

Am comandat electrovalva pt compresorul : Sanden PX16- 1K0820803Q care are o electrovalva cu o saiba inclusa pe corpul ei si prindere cu surub in lateralul electrovalvei:

asa arata electrovalva comandata (cod produs:  THERMOTEC KTT060003):

 

20160525151148.jpg

 

Electrovalva a fost schimbata astazi, s-a curatat compresorul pe interior, umplut cu freon, si valorile arata asa:

Ce vreau sa precizez, sa fie de ajutor pt cei care au aceasta problema:

 

Costuri: electrovalva- 189 Ron/ manopera (demontat compresor/curatat partial/demontat/montat electrovalva/ scos/umplut freon)- 150 ron. Cost total 340 Ron. 

Destul de ieftin as zice eu, tinand cont ca aceleasi servicii le primeam la firme specializate si plateam aproape dublu.

 

 

 

 

 

33333.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit electrovalva (bineinteles ca nu e capsulata) , inlocuit freon si igienizat. Functioneaza perfect.

Modificat de nicutase
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog frumos sa-mi spuneti de unde luati aceste electrovalve, nu se stie niciodata cand te lasa, de cand e masina nu am umblat la instalatie, baga bine,  un minut se simte rece, dar parca ma mananca sa-i fac o freonare, ce ziceti merita?

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic vorba aia: daca nu e stricata, nu o repara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zici prea bine, se recomanda ca in cazul tuturor lichidelor/ freonul nu e chiar un lichid, sa fie schimbate la un nr de ani. In cazul instalatiei freon din cauza ca poate capta umiditate prin pori sau din alte cauze, e indicata o golire si o reumplere odata la 2-3 ani, sa se schimbe si uleiul si freonul. Totodata functionarea componentelor fara freon suficient o perioada indelungata poate cauza uzuri.  Un incarcat cu freon in Bucuresti costa 60 ron (525grame freon/ulei) odata la 2-3 ani nu cred ca e o avere.

 

 

Discutia legata de freonul frigiderului care nu se schimba niciodata nu se poate aplica pentru ca o masina nu are acelasi sistem de utilizare ca a unui frigider.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! Am sa iau in calcul o freonare sa vad cum sta, dar tot nu mi-ai spus de unde ai luat electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colaborez de mai bine de 2 ani fara probleme cu cei de la autopiesa.ro (chiar cu piese de care nu am avut nevoie, inclusiv suruburi la punte)le-am returnat si mi-am primit banii inapoi fara comentarii sau fara motiv. Piesa o gasesti la orice depozit mare dupa codul ei. Nu schimba electrovalva pana nu esti sigur ca ea e vinovata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si unde a-i schimbat-o :) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un service pe soseaua Chitilei nr 104. insa se poate schimba in orice service, nu e mare lucru, dentensioneaza cureaua de accesorii, desface compresorul si cele 2 tevi ca intra pe el. Scoate sus compresorul, desface electrovalva, curata sub ea -neaparat, si instaleaza noua electrovalva.  Daca e un om priceput o poate monta pe masina fara sa dea jos compresorul , insa e putin mai dificil, necesita indemanare si nu prea gasesti meserias sa fi facut asta de multe ori in service-urile clasice. 

 

Repet, nu schimbati electrovalva decat daca sunteti neaparat siguri ca aia e problema. Apelati cu incredere la colegii de forum care fac scanari si va indruma ei spre rezolvare, se lovesc de problemele astea des si stiu exact solutia, sa nu schimbati piese dejeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On ‎5‎/‎28‎/‎2016 at 11:10 PM, calin.g said:

 dar parca ma mananca sa-i fac o freonare, ce ziceti merita?

Freonul este lifetime. Nu se uzeaza, nu se schimba. Asta este si ratiunea pentru care la golire, in vederea unei reparatii, freonul si uleiul din instalatie se recupereaza.

In service plan si in manual producatorul nu impune schimbarea freonului.

Daca, eventual, nu ai cantitatea prescrisa de producator in instalatie, poti sa-l completezi. Altfel nu are sens sa faci modificari. Dupa cum spunea si loghy - daca nu e stricata, nu o repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.05.2016 at 5:37 PM, deenman said:

Discutia legata de freonul frigiderului care nu se schimba niciodata nu se poate aplica pentru ca o masina nu are acelasi sistem de utilizare ca a unui frigider.

   Intr-adevar nu are acelasi sistem de utilizare. Frigiderul merge 50% din timp, iar AC la masina merge de 5-10 ori mai putin. Este drept la o temperatura mai mare, dar rar. Daca la mine desi masina are 15 ani, si cu AC pus pe pozitia 1 raceste imediat si suficient, de ce sa merg sa-mi bage cine stie ce porcarii in instalatie la presiuni si cantitati dubioase? Sa arunc bunatatea de freon original pentru niste chinezisme probabil? Daca ai pori si curge, astfel incat ar trebui reincarcata, este defecta instalatia. Degeaba o incarci, bani aruncati. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul nu e Life time, niciun aparat care a recuperat uleiul nu il baga la loc in instalatie, va baga doar ulei proaspat. ( asta daca nea meseriasu nu il filtreaza si il pune la loc in in borcanul de ulei proaspat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate verifica un senzor G65 (switch presiune freon)? sau macar firele sa le verific? inafara de vizual mai pot face ceva cu un aparat de masura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da o skoda octavia 2, motorizarea de 2.0L.

La cuplarea A\C ventilatoarele nu cupleaza si nu baga aer rece, pe diagnoza apar urmatoarele:
3 Faults Found:

4527 - Coolant Fan Control Circuit 1
          P0480 00 [039] - Electrical Malfunction
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 120569 km
                    Date: 2000.14.02
                    Time: 16:13:56

4531 - Fan 1 Control Circuit
          P0691 00 [039] - Short to GND
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 120569 km
                    Date: 2000.14.02
                    Time: 16:13:55

4875 - Coolant Pump 2
          P261A 00 [039] - Open circuit
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 120569 km
                    Date: 2000.14.02
                    Time: 16:13:55

De unde sa incep cu verificatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La scanare aparea senzor 00819 - High Pressure Sensor (G65): Open or Short to Ground. Am sters eroarea, si cupla AC-ul cu o temperatura la vaporizator intre 2-10 grade, presiune refrigerant 13-14 bari, baga aer rece. La repornirea masinii iar aparea eroarea, am verificat firele si sunt ok, am curatat mufa si senzorul si la fel aparea eroarea, asa ca am dat jos grila de la proiector fata dreapta si am desfacut cu o cheie de 17 senzorul si e pocnit, nu a pocnit la desfacere, era pocnit de ceva timp ca se vede pe fisura ca e oxidat tot, e o problema des intalnita si chiar au fost in SUA niste recall-uri pe treaba asta la reprezentanta pe garantie, pocneste senzorul intra umezeala in interior si nu mai baga aer rece, am facut comanda senzor 3 pini mufa ovala marca Hella si ajunge maine. Multumesc pt informatiile de pe acest topic, de mare folos.

 

 

20160531174101.jpg

20160531174132.jpg

20160531174149.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De curand am achizitionat o skoda octavia 1 SH si climatronic-ul nu baga aer rece, am bagat freon si totodata compresor-ul proneste. Ma puteti ajutca cu sfaturi ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor! Am o problema cu clima (Masina Passat b5 din 2000 cod motor AJM). Am cumparat masina acum doi ani si clima nu functiona. Intr.un final am decis sa o incarc..am fost la un service, am incarcat.o si tot nu baga.  Electroventilatorul porneste in momentul in care pornesc climatronicul, dar mi.a zis mecanicul ca nu imi cupleaza compresorul.. a luat capacul de la servo si a verificat daca ii vine curent la compresor si mi.a zis ca e ok primeste curent. 

Mi.a spus sa schimb compresorul..ca e dus.. 

Mai trebuie verificat ceva, poate fi intepenit sau alte probleme  sau pot incepe direct sa imi caut compresor? 

Va multumesc! astept parerile tuturor..

Modificat de dany_gifx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai facut o diagnoza, sa vedem ce erori ai stocate pe climatronic ? da nu, acesta este primul pas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut, intradevar cand pornesc imi da pe climatronic "Diagnose" de mai multe ori :)

 

Modificat de dany_gifx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Ma poate ajuta cineva, vo rog, cu interpretarea urmatoarelor rezultate (pornit, oprit, recirculare): 

  0.0   Compressor Shut-Off Code

  0.820 A   Compressor Current (actual)

  0.820 A   Compressor Current (specified)

  900 /min   Compressor Rotations

  7.6 Nm   Compressor Load

  13.6 bar   Coolant Pressure

  40.4 %   Radiator Fan Activation (actual)

  63.6 %   Radiator Fan Activation (spec.)

  41.5°C   Outside Temp. Unfiltered

  32.0°C   Outside Temp. Regulation

   -   Fresh Air Intake Temperature

  83.0°C   Coolant Temperature

--------------------------------------------------------------------------------

  7.0   Compressor Shut-Off Code

  0.005 A   Compressor Current (actual)

  0.000 A   Compressor Current (specified)

  0 /min   Compressor Rotations

  0.0 Nm   Compressor Load

  10.0 bar   Coolant Pressure

  21.6 %   Radiator Fan Activation (actual)

  0.0 %   Radiator Fan Activation (spec.)

  43.0°C   Outside Temp. Unfiltered

  32.0°C   Outside Temp. Regulation

   -   Fresh Air Intake Temperature

  84.0°C   Coolant Temperature

--------------------------------------------------------------------------------

  0.0   Compressor Shut-Off Code

  0.820 A   Compressor Current (actual)

  0.820 A   Compressor Current (specified)

  900 /min   Compressor Rotations

  8.4 Nm   Compressor Load

  14.4 bar   Coolant Pressure

  29.6 %   Radiator Fan Activation (actual)

  66.0 %   Radiator Fan Activation (spec.)

  44.5°C   Outside Temp. Unfiltered

  32.0°C   Outside Temp. Regulation

   -   Fresh Air Intake Temperature

  84.0°C   Coolant Temperature

 

Am incarcat recent cu freon, dar mi s-a spus ca nu e buna presiunea atunci cand am facut operatiunea si ca ar putea fi de vina compresorul, iar schimbarea electrovalvei ar putea remedia problema. Masina baga aer, dar nu asa cum ar trebui, nu imediat dupa ce plec de pe loc si mai putin la temperaturi ridicate. Stiti din valorile de mai sus daca e o problema cu electrovalva sau e altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din valorile de mai sus, pare ca totul e ok, dar nu ai pus valoarea de pe evap. ca sa vezi daca este electrovalva vezi cuplul imediat dupa pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!