Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

am spus mai sus ce trebuie urmarit

 

Compresor oprit :  post-17228-0-62591800-1429884300_thumb.j

Compresor pornit : post-17228-0-55449200-1429884312_thumb.j

 

Valorile pot sa difere in functie de temperatura de afara, etc dar in principiu astea sunt. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

la mine cuplul absorbit era 7 Nm iar presiunea pe HIGH urca  la 13 (turata)

la relanti presiunea era 10, dar pe LOW era de 6 (diferenta prea mica)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pe un aparat de incarcare freon se pot urmari presiunile pe conducta de joasa (cupla albastra) si presiunea pe inalta ( cupla rosie)

 

In stare de repaos, presiunile sunt egale. Cu clima pornita la maxim, presiunea pe joasa trebuie sa se duca spre 3-4, iar cea inalta spre 10-15 ( in functie de mai multi parametri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la senzorul de presiune, nu la electrovalva, cum o depistez daca este defecta...

Am avut ventilatorul de clima blocat si ma gandesc sa nu fi zapacit senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ai observat, in una din poze se poate vedea presiunea. Aia este indicata de senzorul de presiune. Si nu ai cum sa il dai peste cap, daca nu a mers ventilatorul, nu a mers nici compresorul.

Fa verificarile indicate si o sa iti dai seama unde e problema. Postezi aici observatiile sa le interpretam

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. cred ca maine ma apuc de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,sunt nou pe aici,am cautat despre problema mea dar nu am gasit un raspuns...sau nu am fost suficient de atent...in fine sa incep sa ma vait :)

Sunt fericitul sau nefericitul proprietar al unei skoda octavia 2 1.9 din 2007.

Mi-am luat masina prin ianuarie,sh,nu am probat aerul conditionat daca baga rece pentru ca nu pornea din cauza frigului de afara.

Acum cand a venit caldura am dat clima pe rece si nimic.

Am crezut ca nu-i suficient de cald afara si nu porneste cu toate ca erau mai mult de 4 grade(peste aceasta temp scrie in carte ca functioneaza).

S-a facut si mai cald afara si tot nu functiona pe rece...merg sa verific si sa-i bag freon.

Avea cu 100 de grame mai putin freon,a fost incarcata instalatia dar degeaba.

Tipul respectiv a conectat si un tester la masina si ii aparea ca nu lucreaa compresorul cum trebuie,spunea el ca nu face presiune,in rest nu aparea nici o eroare.

A desfacut si un furtun sa vada daca e pilitura sau mizerie in instalatie si era curat...

Recomandarea lui a fost sa schimb compresorul cu unul cumparat de la el 150 de euro plus spalat instalatia si manopera lui inca 650 de lei...

Am cautat si in alta parte si am gasit cu 800 de lei compresor,curatat instalatia si montaj deci primul tip era cam jepcar pe romaneste...

Acum am facut ceva verificari de unul singur si situatia se prezinta in felul urmator:

Baga rece acum dupa completarea cu freon dar nu suficient de rece...si nu tot timpul,ba baga ba nu baga.

Ventilatoarele pornesc cand pornesc clima.

Furtunele de la ac sunt reci,acum nu stiu daca suficient de reci...

Acum ce este de facut?

Schimb compresorul?

Se poate repara compresorul?

Este posibil sa fie de la valva respectiva(am mai citit diverse pe internet)?

Imi recomanda cineva un service bun sau un meserias bun in aer conditionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 800 de lei absolut tot, adică și piese etc. pare suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tipul cere 100 euro pe compresor si restul 350 lei ce mai e de facut pe acolo.

Din cate am inteles eu cu asta se ocupa,are multe compresoare,le aduce de afara...ofera si garantie.

Ideea este ca pana sa-l schimb as vrea sa stiu sigur de unde este,sa nu o iau pe ghicite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am o problema cu clima pe al meu seat: a venit caldura, cand pornesc masina dupa ce a stat in soare, pun sa zicem pe 18 grade, si plec de pe loc. Pana se gandeste ea sa bage rece, trece multisor, minim 5-7 minute... daca pun direct pe LO, baga mai repede parca...

la fel facea si anul trecut, dar parca incepea dupa vreo 3-4 minute. am reincarcat instalatia anul trecut, crezand ca e de acolo, nicio schimbare, am trecut-o la "asa face toate", dar acum e deja deranjant...

la fel, cand stau la stop mai multisor, baga aer caldut, cred ca se opreste compresorul?

nu am nicio eroare pe vag

vreo idee?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate.... electrovalva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit f multe pagini din topicul asta, peste tot se zice sa facem si o diagnoza, dar nicaieri nu zice nimeni unde sa citim, ce grupuri, in ce conditii (temperaturi, motor cald/rece, turat, neturat), si care ar fi valorile normale,si cele aiurea pentru electrovalva si compresor?

pls, daca are cineva timp, chef?

merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca si in cazul meu tot electrovalva sa fie?

Ce face ea mai exact,cu ce e responsabila?

Dupa cum am spus mai sus,mesterul lu' peste spunea ca compresorul nu face presiune suficienta sau ceva de genul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pls, daca are cineva timp, chef?

merci mult

si pe cuvant ca nu ai vazut ce am scris si aratat cu poze , cateva posturi in urma? Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

pls, daca are cineva timp, chef?

merci mult

si pe cuvant ca nu ai vazut ce am scris si aratat cu poze , cateva posturi in urma?

 

da, am vazut cele 2 poze, dar nu stiu cum e corect si cum nu, care diferenta inseamna ca e elecrovalva, care compresorul...

ma gandeam ca nu e foarte complicat sa fie toate informatiile intr-un singur post, si sa poata vedea oricine cand are probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, cand dai drumul la clima, urmaresti curentul la electrovalva si cuplul abosrbit de compresor.

daca curentul este maxim (0.820 A) si cuplul trebuie sa urce la 4-7 Nm, cu o creste a presiunii spre 8-12bar

daca curentul este maxim dar cuplul 1-2 Nm, atunci electrovalva este afectata

nici acum nu e clar ce trebuie urmarit si cum trebuie sa fie corect? Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un log

cred ca e exact ce spui tu, pe la randul 774 a inceput sa bage rece, cand si-a dat drumul

deci electrovalva sa fie?

cat de sigur este acest diagnostic? pot sa cumpar electrovalva si sa ma duc la mecanicul meu? mai e nevoie sa ma duc la altii specializati oare, pentru alt diagnostic?

merci inca o data!

LOG-08-002-003-001.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti recomanda o supapa compresor AC pentru urmatorul cod compresor SANDEN 1K0 820 859 Q?

http://www.autokarma.ro/supapa+regulatoare+compresor/vw/golf-v/1-9-tdi/17484/10343/10454/0

Cel la 309 lei se potriveste?

 

EDIT: am gasit ca fiind model PXE16 acest compresor 1K0 820 859 Q/ model no 1601

 

Sa inteleg ca se potriveste acea supapa?!

Modificat de czsilviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un log

cred ca e exact ce spui tu, pe la randul 774 a inceput sa bage rece, cand si-a dat drumul

deci electrovalva sa fie?

cat de sigur este acest diagnostic? pot sa cumpar electrovalva si sa ma duc la mecanicul meu? mai e nevoie sa ma duc la altii specializati oare, pentru alt diagnostic?

merci inca o data!

stie cineva?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu un log si dupa 5 min am constatat ca a inceput sa bage rece in conditiile in care curentul a fost maxim pe compresor (0.820 A) in tot acest interval, iar cuplu si presiunea au inceput sa creasca usor pana la valorile indicate.

Am atasat pe grafic ultima parte cand lucrurile "s-au deblocat"

 

Aceiasi intrebare o am si eu... E de la elecrovalva?

post-4041-0-26059400-1430479838_thumb.pn

Modificat de Twinsen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, electrovalva lenesa

curentul maxim indica electrovalva deschisa la maxim ( si ar trebui sa fie in tandem cuplu maxim si presiune maxima) insa dpdv mecanic ea este blocata, gripata... si dupa o vreme incepe sa isi dea drumu de la vibratii, presiune, etc

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de raspuns. este sigur? mai trebuie sa merg la diagnostic la specialisti? sau o pot cumpara direct? ar tebui sa schim si dezumidificatorul? spalarea instalatiei?

merci inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu expun parerea mea. Mai departe fiecare face ce considera potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!