Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

nu sunt compresoare Nissens. Aia fac doar radiatoare. Dar in cutie de Nissens vei gasi Valeo China.

Compresoarele sunt Zexel ( vechi si mai rare)  sau Sanden.

Cu electrovalva cel mai bien poti vedea in mers, cu VCDS .... atunci cand apare problema

Daca scade viteza ventilatorului dintr=-o pozitie setata de tine manual, nu este ok. Daca scade cand este pe auto sau pe dezaburire parbriz, e ok.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Pai si de unde stia mecanicul cand l-a dat jos ca era NISSENS? Ca eu nu i-am spus si intr-adevar cand am schimbat sistemul AC  in vara lui 2013 si radiatorul si compresorul erau NISSENS, sau cel putin asa scria pe cutii. Mi-a spus ca scria pe el ca e NISSENS si ca el nu gaseste piese pt. modelul asta (aviz amatorilor ca am mai vazut pe aici pe unii care cautau parca Nissens). Si cum adica numai Zexel si Sanden, pai am vazut pe net o gramada de firme : HELLA (si asta chiar am inteles ca e foarte bun), LUCAS, DENSO, DELPHI,VALEO,etc.


 Si treapta de ventilatie i-mi si scade dar i-mi si creste cand NU e pe AUTO. E normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hella, Denso, Delphi, etc fac compresoare dupa modelul Sanden, la asta ma refeream.

Deci teoretic Nissens-ul tau ar trebui sa aiba valva de SAnden. Dar daca e din 2013 , nu ar trebuie sa fie probleme acolo.

 

Nu e normal sa oscileze treapta de ventilatie dintr-o pozitie stata de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Pai de-aia ma plangeam de la inceput de pacatosul asta de AC. Culmea e ca toti mecanicii cu care am vorbit (inclusiv de la Porcsche) au spus ca e ceva normal sa cedeze asa repede ac-ul la modelul asta de Skoda, de parca ar fi un consumabil.

 La service-ul care l-au dat jos saptamana trecuta mi-au spus ca problema este aceasta valva. Acum nu stiu sigur dar pareau ca se pricep si stiu sigur ca au reparat multe compresoare de Skoda si cred ca era in interesul lor sa-l schimbe si la asta si nu sa spuna dupa ce l-a desfacut ca nu se poate. Am fost acolo cand au verificat cu furnizorii lor si nu au gasit. Au zis ca cele pentru Sanden, Berg-Hella, nu se potrivesc la asta. Si mi-au zis ca ei nu-si aduc aminte sa mai fi vazut compresor Nissens.

 Treapta de ventilatie oscileaza de mult, nici nu mai stiu daca a inceput la un moment dat sau asa a fost intotdeauna. Nu mi se pare nici mie normal si intotdeauna m-a deranjat chestia asta. Dupa cum am scris intr-o postare mai sus AC-ul asta intotdeauna a mers cum a vrut el ca era pe AUTO sau NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PIPO75, si eu am aceeasi problema cu aburirea. Initial am crezut ca e de la apa care s-a infiltrat in locasul rotii de rezerva dupa ce s-a umplut chederul de la portbagaj de apa. Problema asta cu chederul plin de apa o am de cand e masina noua si nici cei de la reprezentanta nu au reusit sa o rezolve pe garantie. Dar dupa ce am sters foarte bine pe acolo si am lasat sa se usuce tot nu am scapat de aburirea geamurilor mai ales pe ploaie si cand este umiditate mare afara.

Din ce am observat, prima data sa abureste luneta si nu reusesc sa o dezaburesc nici cum. La parbriz si la restul geamurilor dupa un timp se dezabureste dar daca opresc dezaburirea si comut pe ac, auto, in cateva minute totul (inclusiv parbrizul) e aburit la loc.

Cred ca asta este o boala frecventa la O2 pentru ca am mai vazut in trafic mai multe O2 aburite. Pana anul acesta nu am avut problema (masina are 5 ani). E frustrant sa vad masini care costa mult mai putin si care nu au aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum, avand in vede ca afara sunt sub 6 grade, compresorul nu porneste - asa cum am mai spus... 

 

se pare ca o sa se incalzeasca un pic zillele astea, poate ajunge pe la 6 grade, ca sa il poti pornii.

 

clapeta de recirculare - zgomotul trebuia sa se schimbe - se poate inspecta vizual sau cu testerul.

 

viteza ventilatorului poate sa scada/creasca si pe manual, atata timp cat modifici temperatura reglata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cind ma urc in masina dimineata dupa ce am pornit motorul dau pe dezaburire parbriz (temperatura setata HI)si luneta,daca o las la relanti se incalzeste mai greu dar daca o tin turata pe la 1100-1200 rtm se aude un releu in bord semn ca PTC-ul incepe sa lucreze. In functie de temperatura setata viteza ventilatorului poate varia +/- iar cind se ajunge la temperatura setata ventilatorul  lucreaza la minim (prima treapta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca totuși problema este de la clapeta de recirculare. De ce spun asta. Si eu am problema cu aburirea mașinii, știu din scanări ca am motorașul de la clapeta de recirculare defect,  Air recirculation Flap Positioning Motor (V113). Am înlocuit acest motoraș cu unul din dezmembrări cu modelul 1K1907511G care cică este pentru mașina mea conform ETKA. Clapeta se comporta cum trebuie adică asa http://youtu.be/LzoshufzU9A (in video e o activare recirculare urmata de o dezactivare) dar la scanare tot nu mi se șterge eroarea. Am observat ca motorașul original are codul 1K1907511 asa ca am comandat alt motoraș din Germania care este identic cu cel original. Acesta se comporta la fel ca cel original adică asa http://youtu.be/IiNxIAWqOWI, practic ca e activata sau nu, clapeta tot pe recirculare rămâne și eroarea tot nu se șterge. In acest moment nu știu ce sa mai cred decât ca ori e unitatea de climatronic defecta ori firele până la motoraș. Aseară am desfăcut din nou si am scos mufa de la motoraș în poziția fără recirculare, oricum eroarea nu se șterge iar partea de recirculare o folosesc rar și mi se pare mai important sa nu se aburească mașina. Voi revenii cu info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut la toata lumea! Multumesc pt. sugestii, dar deocamdata nu stiu ce sa mai cred. E foarte ciudat ca dezaburirea ba functioneaza ba nu . Zilele astea am tot incercat sa-mi fac o idee dar nu am reusit desi am facut ceva drumuri. Pot sa merg ore si totul sa fie ok si apoi deodata sa se abureasca fara sa mai pot face nimic. Sau invers, de exemplu ieri dupaamiza, cand masina a stat plina de abur vreo ora de mers si apoi brusc s-a dezaburit cristal. Deocamdata sunt f. ocupat si nu am timp dar trebuie sa ajung sa-mi fac o diagnoza cat de curand, ca daca incep zapezile si zloata am pus-o prin Bucuresti.

 

 FLORIN, nu inteleg chestia cu compresorul care nu porneste sub 6 grade, adica vrei sa-mi spui ca iarna nu poti sa bagi AC in masina sau cum? Eu intotdeauna am folosit AC si iarna de cele mai multe ori. Pt. dezaburire sau pur si simplu ca aerul e mai "placut" chiar daca e la 23-24 grade. Pana acum de ce a mers ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca afara sunt sub 5 grade cat de rece sa faca compresorul ca sa poti tu sa simti mai racoare decat afara? Dai pe dezaburire parbriz si vine aer mai rece de afara decat ar scoate compresorul, mai ales cand sunt sub 0 grade.Ai spus ca ai folosit AC iarna mai mereu, degeaba ai becul aprins in bord, in realitate  sistemul tot nu lucreaza sub aceasta temperatura. Intra automat in functiune peste zi daca temperatura urca .

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CALIN.G ,cred ca nu vorbim aceasi limba ?! Cine a spus ca vreau sa simt mai racoare decat afara ? AC -ul nu se foloseste doar pt. a raci aerul. Du-te in Suedia si o sa vezi ca aia nu folosesc AC -ul decat iarna in general. De ce crezi? AC-ul baga aer mult mai uscat decat afara. Daca afara PLOUA sau NINGE poti tu sa dai pe orice dezaburire vrei fara AC, ca nu o sa-ti dezabureasca in veci eficient( adica sa ai vizibilitate pe tota suprafata vitrata a masinii) decat daca temperatura devine atat de ridicata incat invinge umezeala ( si atunci doar exact unde bate gura de ventilatie). Sa stea cine vrea in caldura aia, dar eu nu vreau. Nu vorbim de "DACIA lui tata aici". Un AC care functioneaza corect (asa cum a functionat si al meu toate iernile pana acum) poate sa-ti mentina masina dezaburita si la 23-26 grade setate cu numai 2-3 trepte de ventilatie daca afara ploua sau ninge usor. Daca totusi umezeala este f. mare (dupa ce mergi mult pe ploaie puternica de exemplu) doar atunci in mod normal este nevoie si de butonul de dezaburire.

 Sper ca am fost clar acum si va rog nu incercati sa ma convingeti ca pot sa-mi dezaburesc masina doar cu aerul de afara cand ploua/ninge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul nu porneşte sub 5 grade plus. Chiar dacă ai pornit sau nu AC-ul din maşină. Aşa cum a mai spus şi Florin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe timp rece pana in primavara nu dau drumul la AC dar cand este aburit , am PTC care baga caldura in cateva minute in prima faza pana se incalzeste motorul se dezabureste foarte bine cu aerul caldut pe care il produce, dupa care nu mai este o problema. Esti singurul care sustine ca fara AC nu ti se dezabureste masina, majoritatea nu au aceasta dotare si dezaburesc fara probleme.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se aburesc geamurile de cand mi-a murit ac-ul. Acest fenomen se produce doar in perioada mai racoroasa, ploioasa. Cand functiona AC-ul nu se aburea nici un centimetru, absolut niciun geam. Este drept ca la masina anterioara (Golf 3) nu aveam clima si nu se abureau geamurile decat daca aerul era tras din interior.

Problema cu aburitul o intalnesc si la masina de serviciu (logan mcv) dimineata cand e rece, sau cand ploua si nu dau putin AC, chiar daca aerul este de afara.

Care este fenomenul, nu stiu, insa asta se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ALEXANDRINOS, esti singurul care pare sa aiba aceleasi simptome la masina de aceea te rog sa dezvolti unpic subiectul daca se poate. Esti sigur ca e de la AC, ce anume de la AC ,etc. Asta incerc si eu sa explic aici, cand AC-ul merge, in masina nu mai este abur pe nici-un centimetru de geam,ca e parbriz, ca e geam fata sau spate.Si asta chiar daca afara este frig si ploua sau ninge. Diferenta este evidenta la aerul care intra cu un AC functional dat drumul chiar daca este aer cald.

Nu stiu ce inteleg unii prin dezaburire dar stiu sigur ca in conditii de umiditate exterioara extrema si combinata cu frig, in nici-un caz sistemul de ventilatie normal nu face fata eficient umezelii asa cum o face un AC. Am condus prea multe masini cu sau fara AC ca sa nu stiu diferenta.

 

 Daca ve-ti intreba orice service specializat sau producator/reprezentanta, toti v-or spune ca AC -ul ESTE CEA MAI RAPIDA SI EFICIENTA METODA DE DEZABURIRE, daca nu vrei sa tii cont de consumul usor mai ridicat. Daca sistemul este de tip clima automata ,atunci chiar producatorii recomanda folsirea acestuia si pe timp de iarna.

 

 CALIN.G, eu nu zic ca nu poti dezaburi cu ventilatia (ca doar nu s-a inventat AC -ul odata cu masina) dar aceasta are limitele ei. Toti prietenii si colegii cu care am tot vorbit in ultima vreme despre problema mea mi-au confirmat ca si ei folosesc AC iarna pe vreme urata, asa ca sunt mai mult decat convins ca nu sunt singurul care crede ca ventilatia nu este in multe cazuri suficienta. Dupa cum am mai spus AC mai are o functie in afara de a raci si aceea este DEZUMIDIFICAREA. Este valabila atat la AC de masina cat si la cel pt. locuinte. Aceasta se realizeaza printr-un filtru special/vaporizator cred si o face chiar daca aerul este in prealabil incalzit. Dar este necesar ca AC-ul sa fie pornit, ca aerul sa intre prin sistemul de AC.

  Deci nu stiu daca trebuie sa porneasca sau nu COMPRESORUL (acesta presupun ca se ocupa de puterea/presiunea de racirea a aerului), dar cert este ca sistemul de dezumidificare functioneaza daca AC-ul este PORNIT. Iarna e logic ca nu trebuie ca acest compresor sa functioneze tot timpul, instalatia nu are nevoie de freon la temperaturi scazute, dar asta nu inseamna ca AC-ul nu functioneaza. Eu de-asta intrebam (cred ca pe FLORIN) ce vrea sa zica cu compresorul la sub 6 grade care nu porneste, ca asta nu inseamna ca aerul nu circula prin SISTEMUL DE AC (care e separat de cel de ventilatie) daca acesta este pornit. Acest aer va fi  USOR MAI RECE si DEZUMIDIFICAT.

  Nu sunt nici pe departe un specialist, dar eu asta stiu despre AC.

  Problema mea este oricum ABURUL care i-mi intra cateodata brusc in masina si apoi nu mai pot sa scap de el. Trebuie sa vad exact daca e de la AC si daca da atunci de la ce anume, ca pana la urma sistemul de AC nu e format numai din compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut PIPO75!

Eu sunt convins ca problema cu aburitul geamurilor este de la faptul ca nu-mi mai functioneaza climatronicul. S-a intamplat ca ac-l sa moara exact toamna trecuta si din seara aia geamurile nu s-au mai dezaburit cum trebuie. Am mers doi ani si vara si iarna si pe ploaie si pe ceata si niciodata nu mi s-au aburit geamurile ca acum, moment cand nu functioneaza sistemul de climatizare(compresorul evident ca se invarte, ca asa trebuie, insa banuiesc ca ar fi electrovalva care nu face treaba). Daca dau pe dezaburire nu mai am probleme cu aburirea geamurilor fata si a parbrizului. Am facut masuratori cu vcds-ul si la sfatul lui Al Bundy am schimbat electrovalva. Nu s-a rezolvat problema si din motive financiare am lasat-o balta. Eu banuiesc ca ar fi vorba de faptul ca atunci cand ac-ul ar trebui sa functioneze sistemul de climatizare foloseste aerul din interior, pentru a racii mai rapid si se intampla exact ce se intampla la o masina care nu are AC si se foloseste aerul din interior.

Am venit intr-o noapte cu un prieten de la bucuresti la pitesti si nu si-a dat seama ca aerul pentru dezaburire era din interior; in 50km avea gheata pe interior la geamuril din spate, asa rau se aburea in masina. Cum a comutat pe aerul din exterior in 30 min erau aproape uscate.

Nu stiu care este explicatia logica pentru acest fenomen dar realitatea este cea relatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ALEXANDRINOS, vreau sa-mi fie clar fiidca e important pentru mine. Deci, ai schimbat valva la compresor, compresorul functioneaza si tie tot nu-ti merge AC-ul ? Nu-ti merge numai iarna sau si vara ? Pentru mine e important, fiindca am fost sfatuit la service sa schimb valva asta si pe langa ca nu gasesc valva pentru compresorul meu (NISSENS)  si deci ar trebui sa-l schimb cu totul, eu unul nu sunt convins ca aceasta valva ar fi cauza.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine sint verificate urmatoarele procedee de a reduce condensul din masina, niciodata nu folosesc recircularea ca se abureste instant, plus am grija in interior sa nu am apa scursa pe covoare, aceasta cand este cald se transforma in vapori de apa si se lipesc de geamuri, sa am filtrul de polen cat mai curat, sa treaca volum de aer din exterior cat mai mare.In rest are climatronicul grija cum sa faca echilibrul de temperatura bineinteles setat tot timpul pe 22 grade asa cum scrie in carte ca este optim.Plus ca seara la ultima cursa aerisesc 3 min. cu usile deschise larg masina sa iasa caldura, se egaleaza temperaturile, nu am surpriza dimineata sa o gasesc deja aburita.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 CALIN.G, asa este dar trebuie ca acest climatronic sa si functioneze. Nici eu nu folosesc nici-o data recircularea decat daca trec printr-un loc unde aerul este poluat, urit mirositor, f. mult praf,etc (pt. situatiile acestea exista recircularea si nu pt. altceva). Cei care o folosesc pt. altceva, gen incalzire/racire mai rapida gresesc total. In sfarsit ,vroiam sa spun ca sunt constient si este corect ce ai scris tu mai sus ,dar problema mea este ca nu functioneaza AC-ul automat.

  Dar...apropo...parca spuneai ca tu nu folosesti nici-odata AC -ul iarna, atunci cum climatronicul tau functioneaza ? Aceasta implica setarea AUTO, ceea ce inseamna automat sistem AC deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ALEXANDRINOS, vreau sa-mi fie clar fiidca e important pt. mine. Deci, ai schimbat valva la compresor, compresorul functioneaza si tie tot nu-ti merge AC-ul ? Nu-ti merge numai iarna sau si vara ? Pt. mine e important fiindca am fost sfatuit la service sa schimb valva asta si pe langa ca nu gasesc valva pt.compresorul meu (NISSENS)  si deci ar trebui sa-l schimb cu totul, eu unul nu sunt convins ca aceasta valva ar fi cauza.

De toamna trecuta nu mai merge climatronicul. Compresorul se invarte tot timpul, insa electrovalva nu da drumul freonului in circuit. S-a intamplat sa fie electrovalve noi, blocate. Poate acest ghinion am avut eu. Ca sa vezi daca este electrovalva trebuie sa faci niste masuratori cu vcds-ul. Vorbeste cu "Al Bundy". Se pricepe si-ti va explica mai bine.

Mult succes.

Scuze de intarziere dar a fost internetul nefunctional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pipo 75, eu tin climatronicul pe auto cu AC neactiv la 22 de grade,  functioneaza perfect, azi la pranz a fost soare, interiorul cald si deja baga  pe consola centrala aer rece de afara fara a umbla la setari, pe seara cand am plecat, baga cald dar se muta automat pe parbriz si la picioare, toate astea fara sa pun mana pe reglaje, pe auto cu AC off. Asa lucreaza un climatronic  corect fara sa pui mana pe el dar sa fie pe Auto.Nu il ating cu saptamana, doar daca am nevoie rapid de dezaburire cand este rece si asta cand suntem full in masina, se abureste repede de la respiratie, pana se incalzeste putin maresc viteza pe parbriz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare ! PROBLEMA REZOLVATA cu aburitul. Acum dupa anul nou am avut ceva mai mult timp sa ma ocup, asa ca am fost la Porsche Nord. Diagnostic dupa o prima verificare/diagnoza = MOTORAS CLAPETA RECIRCULARE defect. Eu deja observasem ca nu se intampla nimic cand apas pe butonul de recirculare asa ca le-am sugerat din start sa inceapa cu verificare pt. acesta. L-am schimbat (total 1100 lei !!!) si intr-adevar nu mai am problema cu aburirea. Pt. o diagnoza eficinta si la AC ,daca va mai fi nevoie (fiindca este foarte posibil ca AC-ul sa nu fii functionat corect de mult timp daca ventilatia era blocata pe recirculare) trebuie sa revin cand se va incalzi afara.

 

 A .., era sa uit, atentie cu motorasul asta fiindca chiar si la Porsche a trebuit sa-l comande de 2 ori fiindca primul nu se potrivea cu toate ca avea acelasi cod si producator, am vazut eu cu ochii mei.

Modificat de PIPO75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca sunt incompetenti si mai sunt si scumpi. Un motoras este 550-600 lei, de restul de bani ce au facut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!