Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Ai dreptate. Am avut aceasta problema, dar se intampla din cauza turbinei pe care o schinbasem de asemenea cam in acelasi timp cu compresorul. Era o problema de boost presure. Am mers la un tip in buc si am rezolvat-o prin reglarea tijei turbinei. Imi pare rai sa iti spun, dar nu compresorul este problema. Din veea ce cunosc eu, el functioneaza incontinuu, doar ca presiunea din el este eliberata de electovalva. Asa ca trebuie sa cauti in alta parte. Poate pe la turbo, cine stie. Zic si eu. Eu nu aveam putere, iar motorul intre 1500-1800 ture mergea in valuri, datorita presiunii f mari din turbina, neeliberata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, compresorul se invarte continuu... dar cand este comandat - ca sa lucreze, atunci creste cuplul, cand il baga in sarcina - si consumul.

 

oricum, cand temperatura exterioara se apropie de 0 grade, compresorul nu lucreaza...

 

pentru a identifica de unde ai cresterea de consum, recomand sa faci o diagnoza, un log in mers, ne uitam pe ele si vedem de unde este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salutare ! Dupa nr. de reply-uri in acest topic vad ca intr-adevar AC-ul si in special compresorul este o problema generala la Skoda 2. Nu i-mi vine sa cred cum toata lumea vorbeste cu atata seninatate despre schimbat compresoare ,electrovalve sau intreg sistemul de AC de parca ai schimba un filtru de aer sau vreun alt consumabil. Vorbim de AC mai oamenilor si vorbim de o masina care in multe cazuri sare de 20000 euro. Nu mi se pare normal sa stau sa schimb compresorul sau intreg sistemul anual sau din doi in doi ani. Si toti de la toate reprezentantele/serviceurile sa-ti spuna cu seninatate ca e ceva normal la acest model. Acum un an si jumatate, dupa ce am schimbat turbina, pe la 98000 km, am schimbat tot sistemul de AC (compresor, radiator,vaporizator,..) ca asa "recomanda" toata lumea de la Porsche pana la cel mai amarat service si ( AVIZ AMATORILOR) ghici ce ?... nu a durat un an jumate si AC-ul iar nu functioneaza. Diagnosticul...bineinteles ca e vorba de "celebra" electrovalva de la compresor.

  Dar sa revin la problema mea actuala. Asta vara aerul a mai mers cum a mai mers, ba baga ,ba nu baga. Era in functie de cum mergeai cu masina, daca motorul era turat aerul functiona ok (la drumuri lungi) dar daca mergeai in trafic aglomerat (eu stau in Bucuresti) atunci functiona cu intermitente. Pe la sfarsitul verii am fost la un service si au facut o completare de freon ca ziceau ei ca de la asta e problema. Bineinteles ca nu a avut nici-un efect. Am zis ca asta e, oricum vine frigul si o sa vad in vara lui 2015 ce fac.

 Dar problema mea mare aici incepe, cand a inceput sa se racoreasca afara. Masina se ABURESTE in interior f. tare si intr-un timp f. scurt si chiar am probleme mari in trafic, de multe ori trebuie sa trag pe dreapta sa sterg parbrizul sau geamurile laterale. Va dati seama ca de cand cu frigul asta si cu vremea asta umeda toata problema s-a amplificat . Degeaba dau ventilatorul la maxim sau pe dezaburire ca de multe ori face mai rau, e ca si cand i-mi BAGA ABUR in masina. Am fost la un service care si repara compresoare nu numai le schimba si dupa ce a golit instalatia de freon si a dat jos compresorul ca sa schimbe electrovalva asta blestemata..surpriza!! Pentru modelul asta de compresor- NISSENS- NU EXISTA PIESE DE SCHIMB, adica electrovalva. Ei au crezut (desi i-i anuntatsem ca-l mai schimbasem ) ca este cel original -SANDEN- sau ceva de genul.

  INTREBAREA MEA, aveti idee chiar nu se gaseste valva pt. compresorul asta ? Si de ce baga abur asa tare, ca nu am vazut pe aici sa se planga altcineva de asta ,dar credeti-ma chiar este o problema serioasa si nu exagerez. Am condus multe masini la viata mea, de la Matiz pana la Volvo dar nu am patit niciodata asa ceva. Sincer, am inceput sa-mi schimb serios parerea despre Skoda si in mare din cauza acestui pacatos de AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba compresorul cu abureala din interior, compresorul sub 4 grade nu lucreaza, cauta si schimba filtrul de polen, scapi  de condens.Cauta sa ai presurile uscate in interior, eventual cand cobori seara din masina scutura-le bine de apa, de aici ai multa umiditate in interior care la caldura fuge pe geamuri.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si iti mai zic si eu ceva: inainte sa ajungi la destinatie opreste caldura si cand ai oprit echilibreaza temperatura interior/exterior adica, deschide toate usile si lasa sa se aeriseasaca bine vreo 5 min, pentru ca s-a acumulat umezeala in interior. A,si schimba filtrul de polen.Eu dupa ce l-am schimbat a fost mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de polen sau blocat climatronicul pe recirculare. Incearca o scanare cu vag sa nu ai erori la motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce filtru de polen?Are caloriferul spart.Se poate nici sa nu ajunga antigel pana la presuri ca sa observe

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut, nu am umiditate in interior. In geneal circul singur in masina si pe pres nu se strange apa in exces. Si oricum problema am avut-o de cand a inceput sa se racoreasca si chiar daca era soare si uscat afara. de asemenea filtrul de polen a fost schimbat acum cateva mii de km. la ultima revizie cand deja aveam probleme si nu s-a inbunatatit nimic. Crede-ma dupa cum am scris mai sus am condus destule masini si multe sute de mii de km. si stiu sa deosebesc astfel de simptome de o problema reala. Am verificat si sub presuri si in toata masina, nu e nimic umed sau scurs. Chiar daca sterg geamurile in interior foarte bine, in maxim jumatate de ora sunt pline de APA . Cumva aerul i-mi baga aer umed de undeva. La ultimul service la care am fost si care mi-a zis ca e dusa electrovalva, mi-au spus ceva de condensul care se strange in vaporizator si mi-l baga mie in masina sau cam asa ceva si asta din cauza ca compresorul nu merge. Precizez ca pana de curand, se simtea cand compresorul cupla si aerul (chiar daca era dat la 23 grade ) se simtea ca era mai racoros/uscat si atunci m-i se dezaburea, dar apoi brusc aerul din nou se simtea mai cald si umed si masina se abureste instantaneu (cam in 20 sec. se abureste toata masina). Dar in ultimul timp foarte rar se mai dezabureste si nu e prea placut sa mergi cu geamul deschis pe vremea asta.


 Hmm.. chestia cu blocatul pe recirculare ar fi de luat in calcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Undeva e apa multa;sub mocheta mai e stratul ala gros vatuit care se poate umezi fara sa ajunga la mocheta.Eu am filtrul de polen din fabrica si compresorul belit din iarna trecuta,si pana nu am dat cu ea in rau ,nu am avut treaba cu aburitul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Pai si daca e caloriferul spart nu ar trebui sa scada nivelul de lichid de racire ? Si astia la service-uri nu vedeau nici-unul, ca doar le-am descris simptomele. I-mi cer scuze ca nu va citez/raspund direct la cei care scrieti diverse pareri dar nu prea ma pricep la asta. E prima data pe un forum pt. mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu nivelul lichidului de racire cum stai ? Te-ai uitat la el ?

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa si intre apa de la ploaie pe undeva,controlati si la roata rezerva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nivelul lichid racire este ok. Deci presupun ca nu e caloriferul nu? Daca gresesc va rog sa ma corectati. Cat priveste evntuala apa de ploaie, dupa cum am spus mi-a facut probleme si cand era uscat afara si ar trebui sa se observe undeva umezeala, ar trebui sa fie balta undeva ca sa se abureasca in halul asta.

 Inca o data, cand se abureste am observat ca aerul care intra prin gurile de ventilatie este foarte cald, aproape fierbinte, si umed. Asta in conditiile in care clima (AC dat drumul,deci nu e pe ECON) este data pe 22-23 grade. Din cand in cand incearca sa se dezabureasca si reuseste uneori si atunci am observat ca aerul care intra este mult mai racoros/uscat chiar daca e setat la aceleasi 22-23 grade, ca si cum AC-ul ar cupla si ar baga aer intr-adevar CODITIONAT. Dar nu tine mult si imediat iar intra aer foart cald si masina se abureste f. rapid toata.

  Am incercat in toate modurile, pe HI, pe LO, cu dezaburire in continuu, pe ECON, etc. Degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai as merge pe ECON, dar masina tot se abureste si atunci cand apas pe dezaburire geamuri ,automat ea intra pe AC si din cand in cand acesta dupa cum am spus mai reuseste cate ceva, dar in ultimul timp foarte rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum intra pe automat,la mine pot pune dezaburirea si pe ECON,de fapt asa am uscat bordul.Da pe dezaburire,intra AC,apoi da juma de grad in sus sau jos,ar trebui sa intre pe ECON si sa ramana pe dezaburire

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu de ce crezi ca inginerii au pus automat AC cand dai dezaburire parbriz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot inginerii aia care au facut din tot sistemul AC un consumabil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Cred ca la toate masinile CU aer conditionat in momentul cand dai pe dezaburire intra AC-ul automat, eu asa i-mi aduc aminte de la alte auto. Si in general la masinile de generatie noua si mai ales cele cu CLIMA este indicat sa utilizezi AC-ul si pe timp de iarna. Oricum pt. o dezaburire eficienta este necesar sa folosesti oricum AC-ul.

  Cat priveste "inginerii de la Skoda" ,i-mi pare rau sa o spun si i-i dau dreptate lui DANIM dar au facut cea mai proasta treaba posibila. Vorbesc de cei care s-au ocupat de AC bineinteles, fiindca la alte capitole masina asta sta foarte bine.Sunt extrem de frustrat din cauza acestui pacatos de AC care niciodata nu mi-a placut nici cand functiona in parametrii normali. Ca era pe AUTO sau nu el oricum functiona cum vroia el. Masina asta a costat peste 24000 euro (e model LAURIN&KLEMENT) si acum stau cu carpa in mana cand conduc ca sa sterg parbrizul. Dupa ce am reparat/schimbat AC-ul de doua ori in primii 100000 km. (acum am 130000).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Astazi dupa ce am ajuns la munca, in pauza, am verificat Filtrul de habitaclu ,doar asa ca sa fiu eu impacat si fiindca multi m-au indemnat sa-l schimb. Asa cum ma asteptam filtrul este ok, chiar arata mult mai bine decat ma asteptam. Cateva mizerii marunte, totul uscat, nu mirosea, pus cum trebuie. Deci a cazut sigur si varianta asta. Totusi daca sunt la capitolul asta ,trebuie sa spun ca am fost SOCAT de inventia inginereasca a celor de la Skoda pt. capacul locasului pe unde este accesul la filtru - o foaie de poliuretan negru cu cateva gauri pt. gurile de ventilatie de la picioare. ASA CEVA !! O asemenea chitrosenie n-am vazut niciodata la nici-o masina la care am mai schimbat acest filtru. Ok, am inteles, nu e la vedere, dar sa te zgarcesti in halul asta pt. o bucata de plastic ? Totusi masina a costat ceva, cu piele si toate cele, si sa pui o foaie de poliuretan pe care trebuie sa o mulezi pe dupa tevi si bord ca sa astupi o gaura...?

 Acum sa va descriu si ultimul drum pe care l-am facut dimineata pana la servici, poate totusi CINEVA stie CE SE INTAMPLA. Dimineata masina uscata frumos si in interior(a stat nemiscata de Vineri seara), am dat pe ECON si am plecat. Am dat pe econ fiindca intr-adevar asa se abureste mult mai greu/tarziu. Dupa aproape o ora (eu fac o ora si un pic pana la munca) masina a inceput sa se abureasca, mai ales in partea din spate unde nu bat ventilatoarele, dar si in fata incepuse. Cu toate ca stiam ce va urma (am zis sa fiu convins si mai ales sa va descriu mai bine) am dat drumul la AC (am inchis ECON-ul), nivelul de ventilatie la 3. In 20 sec. masina a inceput sa se abureasca puternic peste tot inclusiv parbrizul. Am apasat pe dezaburire, deci automat AC la nivel maxim pe parbriz si geamuri fata. In alte 15 secunde nu mai vedeai nimic, de fapt aproape ca siroia apa pe geamuri in interior. Deci AC-ul in loc sa-mi bage aer conditionat i-mi baga de undeva de pe circuitul lui aer umed in interior. Unde mama dracului poate sa stea atata umezeala, e in vaporizatorul ala ? Stie cineva ceva ? Ma dispera chestia asta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Folia de poliuretan, care acopera acel spatiu.... toate au asa, inclusiv Passat. De fapt nu toate - la cele mai noi, nu mai exista .... au scos-o de tot - Golf 6, Jetta 6, etc....

 

2. ai verificat daca nu e blocata clapeta de recirculare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 1. ok dar mie tot mi se pare o solutie jalnica.

 

 2. si cum se verifica sigur ?  Asa din cate i-mi amintesc, parca am folosit de curind recircularea in spatele unei dube care scotea f.mult fum si si se simtea cum zgomotul ventilatiei se schimba iar apoi dupa ce am dezactivat-o a revenit la sunetul normal. Dar o sa mai verific in seara asta. Sau nu se poate decat pe tester?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa se auda ori miscarea clapetei,ori la treapta mai mare cum se redirectioneaza aerul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aerul iese tot prin bord, aia nu poti vedea.

iei un betisor parfumat din acela care scoate fum, il pui la picioarele pasagerului si te joci cu recircularea si se va observa fumul daca este aspirat sub torpedo sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut! Astazi am plecat spre casa cu gandul sa va dau vestea cea mare, ca sa rezolvat cu "aburitul" si clapeta de recirculare era "vinovata". Dar ca sa fiu mai exact :

 

 ieri dupaamiaza cand am plecat de la servici m-am jucat putin cu recircularea asa cum mi-ati sugerat unii dintre voi. Ledul se aprinde/stinge dar in rest nu se simte/aude nici-o schimbare nici la treapta mare de ventilatie. Dar la un moment dat realizez ca masina nu se mai abureste si am lasat-o in pace. Am mers pe ECON ca nu ploua afara si deabia intr-un tarziu cand a inceput sa se abureasca am dat pe dezaburire ( automat AC la maxim pe geamuri), Si ce sa vezi, totul a functionat cum trebuie chiar daca dadeam si treapta mai mica. Astazi dimineata, ploaie, frig, exact ce trebuia ca sa ma conving. SI ce sa vezi.. totul functiona impecabil, am folosit numai AC-ul in toate modurile, treapta mica, dezaburire, AUTO, masina "cristal" nu alta, superfericire. Dupaamiaza cum v-am spus sa vin acasa convins ca era de vina clapeta. Totul a mers super vreo juma de ora, cand deodata... iar problema cu aburirea. Brusc am simtit cum aerul (temp. era setata la 23) care iesea pe ventilatie se incalzeste f. tare si e umed si in jumate de minut toate geamurile erau in aburi. Am zis ca-inebunesc. Am mers cu geamul deschis ceva timp si apoi iar am simtit cum aerul se schimba, am inchis repede geamul si intr-adevar AC-ul iar i-si facea treaba si masina s-a dezaburit in curand.

 Chiar nu stiu ce sa mai cred. Oare e posibil sa o ia panoul de comanda razna? De exemplu intotdeauna treapta de ventilatie scade sau creste chiar si cu 2-3 nivele chiar daca nu e pe AUTO, ceea ce mie nu mi se pare logic.

 Nu stie nimeni sa-mi raspunda la prima mea intrebare in caz ca de vina e electrovalva asta blestemata de la compresor? Intrebam daca intr-adevar pt. compresoarele model NISSENS (ce am eu acum) nu exista electrovalva de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!