Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Pai si daca tacane inseamna ca merge? De fapt ce face ea efectiv? Cum functioneaza?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. o sa iti iei avertisment daca tot citezi postul anterior.

2. electrovalva da drumu la freon in compresor, ca sa isi faca acesta circuitul. Electrovalva este cea mai des intalnita cauza pentru nefunctionarea compresorului de AC de tipul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La tractorul meu A/C functioneaza perfect cand temperaturile nu-s chiar mari, insa pe caldurile vietii din vara, cand aveam frig, cand transpiram ca un cal. Suspectez electrovalva. Imi poate spune cineva ce parametri trebuie cititi si unde/cum trebuie umblat ca sa vad ce nu e in regula? Nu e urgent, ca momentan nu e cazul de frig in masina, geamurile se dezaburesc instant cand dau pe butonul dedicat. A fost schimbat radiatorul, curatat si umplut sistemul, nu pierde freon, zilele trecute cand am facut test (sa vad daca mai merge clima) sarea consumul instant de la 0,5 la 0,7-0,8 cand cuplam clima pe auto. Daca dadeam pe eco, revenea consumul la 0,5, deci compresorul isi face treaba. Dar la vara iar ma apuc de injurat.

Din cate stiu, trebuie luata alta piesa (o sa va rog pe voi sa imi ziceti un cod), mers la service si scos freonul, schimbata piesa, umplut sistemul si vazut daca e ok.

Va astept cu niste sfaturi, daca aveti un pic de timp si pentru mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa ne spui ce compresor ai pe masina. pe urma vedem daca gasim electrovalva de schimb.

ca sa vezi ne-functionarea supapei trebuie sa ai vcds si sa o prinzi cand nu face frig. se citeste curentul si cuplul absorbit de supapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trag ceva pe mine si ma duc pana la masina, ca tot trebuie sa incui poarta. Revin.

 

Scrie pe el VW AG si are ceva cu verde, mai mult nu am reusit sa vad. O fi Valeo?

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, ma incadrez in target, vreo 600 lei daca nu intervine si altceva.

Cum ma uit cu scannerul sa vad ce valori imi indica? Banuiesc ca trebuie sa fie macar 10-15 grade cand ma apuc de treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi bine vreo 15 grade.

 

motor pornit, clima pe LOW, intrii pe AutoHVAC, measuring blocks, si citesti curent specificat, curent absorbit, cuplu absorbit, presiune, temperatura vaporizator...

daca cuplul e pe la 3-4 Nm si curentul pe la 0.6 ( cu cat e mai cald afara, cu atat e mai mare curentul), iar presiunea nu creste peste 5-7 bar, e supapa..... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, pozez cu telefonul ce ai scris si cand vad temperaturi mai mari, bag testerul pe tractor.

 

Multam fain, daca erai prin zona, la tine as fi apelat sa iti bagi manutele pricepute in masina, dar asa, macar o bere (virtuala) tot o dau!

Sa traiesti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt asa priceput, stai linistit. 

 

Eu te-as mai sfatui sa cauti un service care are aparat de curatat instalatia de clima, din cel cu recirculare de freon...   ca sigur e si span metalic prin ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost facuta curatarea la inceputul verii trecute (cand am schimbat radiatorul de clima), ma plictisisem cat am stat pentru operatiunile automate ale statiei de frig. Vacuum a tinut la fix, rezultate bune (am si hartiile in masina, le-am pastrat). Dar oricum, la schimbarea supapei, se va face curatare si test vacuum, inainte de a se baga freon. Am la cine merge, e un service bunisor in Piatra (Expert Auto, fac treaba ok).

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Ce reprezinta cuplul absorbit in VCDS ? Variaza in functie de temperatura de afara sau temp lichid de racire? Azi la 12 grade temp exterioara, la relanti, aveam cuplul 2,7 Nm ... curent specificat si curent absorbit 0.82 A

Am citit ca trebuie sa fie pe la 3,5 - 4, cuplul absorbit.

Sa ma pregatesc sa schimb electrovalva?

Inca o chestie:

Anul trecut am pierdut freonul in 2 luni dupa un refill.Am verificat instalatia si imi scapa frt putin, pe la dopul alb din plastic..Nu am reusit sa il desfac.

Acum 2 zile am turnat picatura pe langa el si l-am incalzit cu o suflanta de aer cald, in speranta ca se va dilata si va astupa porul respectiv.Apoi am pus poxipol si am fost la o noua verificare.S-a bagat 15 bari in instalatie timp de vreo 5 minute si nu au mai fost pierderi.M-am intors la service si am bagat freon, apoi am pus testerul si aveam cuplul 3,7 Nm.Motorul cred ca inca era cald.Azi cand am pus testerul si am gasit 2,7 masina nu fusese pornita deloc.

Sa se fi pierdut iar din freon pe la dopul ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Din 100 , daca au reusit 2 sa desfaca dopul . Dar nu a rezistat lipitura . Si eu am avut aceeasi problema si m-au costat mai mult verificarile si umplerile cu freon , decat radiatorul . Freonul la mine rezista 2 saptamani , iar umpleam , lipeam , verificam  . Radiatorul a costat 333 ron , verificarile 900 ron . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul absorbit reprezinta puterea necesara compresorului sa faca presiune.  Daca electrovalva deschide spre maxim ( curentii cat mai spre 1 A) si cuplul trebuie sa creasca.

Daca afara este temperatura scazuta, curentii si cuplul vor fi mici. Daca afara e foarte cald, curentii si cuplul vor fi mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Din 100 , daca au reusit 2 sa desfaca dopul . Dar nu a rezistat lipitura . Si eu am avut aceeasi problema si m-au costat mai mult verificarile si umplerile cu freon , decat radiatorul . Freonul la mine rezista 2 saptamani , iar umpleam , lipeam , verificam  . Radiatorul a costat 333 ron , verificarile 900 ron . 

Nu m-a costat frt mult verificarea si freonul.Tocmai de asta am ales sa incerc sa il lipesc.Daca nu tine, urmatorul pas este un nou radiator dar fara dop de plastic.

 

Cuplul absorbit reprezinta puterea necesara compresorului sa faca presiune.  Daca electrovalva deschide spre maxim ( curentii cat mai spre 1 A) si cuplul trebuie sa creasca.

Daca afara este temperatura scazuta, curentii si cuplul vor fi mici. Daca afara e foarte cald, curentii si cuplul vor fi mari.

La 12 grade temperatura exterioara la mine curentul este 0.82 A. Cuplul ar fi trebuit sa fie mai mare de 2.7 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Asta vreau sa-ti spun , sa nu te chinui sa faci verificari . Eu am cumparat si o solutie de lipit radiatoare din Turcia , inca 160 ron plus freon 80 ron plus manopera 50 . Plus alte verificari si freon la indemnul meanicilor , ca sa-mi ia banii . Noul radiator Nissens - Danemarca este complet din aluminiu .

post-86853-0-87445300-1397376305_thumb.j

post-86853-0-51116000-1397376320_thumb.j

post-86853-0-74041400-1397376376_thumb.j

post-86853-0-63554200-1397376465_thumb.j

post-86853-0-70412800-1397376513_thumb.j

post-86853-0-56444600-1397376606_thumb.j

Modificat de GTI_MARS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca si la mine intr-un final si-a data duhul electrovalva. Pe la 14 grade afara presiunea statica in instalatie (AC off) este de 5.2 bari, deci freon este. Cuplul absorbit cu AC off este 1.4 Nm si cand il pornesc (clima pe low) curentul prin electrovalva se duce la 0.820 A, dar presiune canci. Cuplul absorbit de compresor ramane la 1.4 Nm. Ca si compresor am Sanden, mai sunt si alte firme in afara de Vemo (eventual ceva mai bune) care fac eletrovalva aia ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat a inviat. :)

 

 

Da, caz tipic de electrovalva dusa. Exact asta este si situatia mea

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu mai raceste deloc masina, stiu deja ca am radiatorul crapat la dopul acela alb si trebuie schimbat, pana acum fiind iarna nu m-am grabit sa fac manevra.

 

Acum as vrea sa il schimb si nu imi este foarte clar ce sa pun: radiato Nissens sau radiator original? Pana acum am pus DOAR piese originale pe masina, deci daca as stii ca radiatorul original are niste avantaje clare in defavoarea altuia, as da mai multi bani. In afara de pret... unde mai este diferenta?

 

Un consultant de la service imi zicea sa schimb si compresorul pentru ca s-ar putea sa trebuiasca schimbat si el in curand si apoi mai platesc un radiator. Momentan nu am probleme cu compresorul, l-as mai pastra. 

 

Din cate am inteles la radiatoarele noi se poate schimba filtrul (daca nu gresesc) si atunci o eventuala reparatie pe viitor ar fi mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se schimba doar filtrul.

 

ia Nissens, NRF , Valeo, Delphi. Sunt la fel toate. isi fac treaba.

 

Referitor la compresor, da, o sa pice la un moment dat. Cel mai bun sfat ar fi sa speli instalatie cu un aparat special cu freon, sa schimbi radiatorul, supapa de pe compresor si uleiul din acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Daca e sa judecam asa, toate piesele vor pica si motorul la un moment dat :lol: (am 224 000 km la bord acum). Da vreun semn cand pica compresorul? 

 

Teoretic isi fac treaba la fel toate, dar oare nu racesc vreunele "mai prost"? Repet, daca e vreun argument tehnic nu ma deranjeaza sa cumpar unul mai scump, dar vreau sa stiu care e acel argument, pentru ce anume sa platesc mai mult. La revizii pun doar filtre OEM, iar motorul merge ca nou la atatia km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu racesc mai bine. 

Semnele clasice ale compresorului sunt pornire intarziata ( baga frig la 10-15 minute dupa pornirea instalatiei), functionare intermitenta a racirii, lipsa totala a racirii...

Filtrele au importanta mai mica ca sunt OEM. Uleiul bun schimbat la maxim 10.000 km  e cheia la motorul PD....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!