Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Teoretic da, practic nu. se invarte axul si tot angrenajul dinauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este chiar adevarat ce spuneti pe aici. Eu ii dau dreptate lui Al Bundy.

Eu am un Passat al carui climatronic functioneaza impecabil. Temperatura de confort in cabina nu este aceeasi cu cea setata pe panou. De asemnena, temperatura de confort vara este mult mai ridicata (cam +8C) fata de cea din timpul iernii.

Algortitmul climatronicului este mult mai complex decat va inchipuiti voi.

Ca totul sa fie mai complicat, aceasta temperatura de confort variaza in functie de durata de functionare a climatronicului. Vara, in prima parte a functionarii, este mai ridicata, dar dupa cateva zeci de minute se stabilizeaza.

Cu alt cuvinte, in timpul verii, daca soferul seteaza temperatura pe 22C (auto) climatronicul nici macar nu incearca sa aduca temperatura la acel nivel, pentru ca ai ingheta si nici n-ar fi prea sanatos.

Vara, climatronicul tine temperatura in cabina (la nivelul unitatii de climatronic) in jurul a 27-30C. Iarna, in jurul a 20-24C.

AICI gasiti un log al climatronicului meu intr-o dupa-amiaza de primavara. Temperatura exterioara intre 25-28C, iar cea interioara la 29C.

Asadar, afara era mai rece decat in masina. Un junghi de climatronic, s-ar putea spune, nu-i asa? Gresiti

Aerul din masina era mult mai uscat, lucru care favorizeaza indicele de confort. Corpul uman isi mentine temperatura constanta prin transpiratie, aerul fiind uscat, temperatura interioara este tinuta foarte usor la 37 de grade printr-o transpiratie minima. Daca aerulk ar fi umend, acelasi prag de 37 de grade poate fi atind doar printr-o transpiratie abundenta

P.S. Clarkson isi face emisiunea... spunand prostii.

@Valentin...explicatia ta e foarte interesanta. Dar daca e asa cum zici tu atunci eu tot nu inteleg ce rost mai are posibilitatea de a seta o anumita temperatura pe panou daca vara climatronicul nici nu incearca sa realizeze temp respectiva la interior? Puteau mai simplu sa faca un buton doar cu 3 setari: low, medium si high si pe timp de vara se obtinea cam acelasi efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 optiuni nu cred ca ar fi fost de ajuns pentru a impaca pe toata lumea, dar o scala cu vreo 10-20 liniute probabil ar fi fost ok pentru majoritatea. :) Probabil nimeni n-o sa o faca din motive de imagine, cam care crezi ca ar fi perceptia clientilor?

 

In fine, eu invit pe toata lumea care are un climatronic generatie Golf V sa incerce pentru ei.

Folosind codurile secrete, temperatura interioara este pe canalul 1, temperatura grilelor pe 6 si 8, iar a evaporatorului pe 10. Nu e nevoie de VCDS pentru asta.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca si la masinile ultra scumpe (gen BMW Seria 7, Audi A8 ...) tot asa face. Adica tu setezi 20 de grade si cand colo in masina ai cu 5-6 grade mai mult. 

 

PS: Am mers ieri cu masina aprope numai WOT (4200-4400 rpm in fiecare treapta) timp de aprox. 20 de minute, dupa care am pornit aerul condtionat si ghici ce, nu a bagat nici pic de aer rece. Am deschis capota si evident motorul era extrem de cald, conducta de la AC care se duce spre evaportator aproape ca nu puteai sa tii mana pe ea. Ambele ventilatoare de pe radiatoare au mers 1 min dupa care s-au oprit (AC-ul inca era pornit). In schimb azi am vazut ca mers brici AC-ul sa fi fost de la temperatura mare din instalatie ? 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ăștia ca mine mai pui de dinozaur au prins și mașini care nu aveau temperatură la AC.

Subaru și acum are pe anumite modele numai orientativ niște grade, ceva gen 16 - 22 - 28.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cei care au simptomele pe care le-am avut eu, am reusit intr-un final sa gasesc un service bun pe instalatii de clima si astazi am rezolvat problema prin schimbarea electrovalvei si acum baga rece ca si cum ar fi nou.

Modificat de cosminnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva asta îți dădea și un zgomot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa dai detalii despre service-ul respectiv?

Sent from my Android device

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electrovalva nu-mi datea nici un zgomot. Service-ul respectiv l-am gasit aici pe forum la pagina 47  www.climauto-diag.ro. Am zis sa incerc si la ei dupa ce fusasem in prealabil la 2 service-uri care imi spusasera fiecare varianta lui(la un service mi-au zis ca e de vina racirea si sa incerc la reprezentanta ca-mi dau aia un diagnostic exact,ceea ce nu vroiam pt ca e foarte scump si la celalat ca e de vina compresoru). I-am sunat le-am spus probelma mea, mi-au zis ca se rezolva si sa ma duc la ei sa vada exact despre ce e vorba ca sa stie ce tip de piesa trebuie comandata si ca-mi fac constatarea gratis.

Modificat de cosminnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca si la masinile ultra scumpe (gen BMW Seria 7, Audi A8 ...) tot asa face. Adica tu setezi 20 de grade si cand colo in masina ai cu 5-6 grade mai mult. 

 

PS: Am mers ieri cu masina aprope numai WOT (4200-4400 rpm in fiecare treapta) timp de aprox. 20 de minute, dupa care am pornit aerul condtionat si ghici ce, nu a bagat nici pic de aer rece. Am deschis capota si evident motorul era extrem de cald, conducta de la AC care se duce spre evaportator aproape ca nu puteai sa tii mana pe ea. Ambele ventilatoare de pe radiatoare au mers 1 min dupa care s-au oprit (AC-ul inca era pornit). In schimb azi am vazut ca mers brici AC-ul sa fi fost de la temperatura mare din instalatie ? 

 

compresorul este decuplat in timpul acceleratiilor mai energice si cand temperatura motorului este mare, deci e posibil sa fie o cauza .

 

 

 

Air conditioner compressor cut-off

To reduce engine load, the Diesel Direct

Fuel Injection Engine Control Module J248

switches the air conditioner compressor off

under the following conditions:

• After every starting cycle (for

approximately six seconds).

• During rapid acceleration from low

engine speeds.

• At coolant temperatures in excess of

248°F (120°C).

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Am nevoie de niste sfaturi. Am un Seat cordoba 1.9 sdi motor asy. 2005. Zilele trecute a cedat aerul conditionat. Au constatat cei de la service ca, cuplajul de la compresor e spart. fulia se invarte dar nu si axul compresorului. Mi-au zis ca trebuie schimbat tot compresorul, deoarece fulia s-a spart pentru ca s-a blocat acesta?
Ati mai intalnit problema?
Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, s-a mai intalnit problema sa se blocheze compresorul. Si da, trebuie inlocuit compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Am nevoie de niste sfaturi. Am un Seat cordoba 1.9 sdi motor asy. 2005. Zilele trecute a cedat aerul conditionat. Au constatat cei de la service ca, cuplajul de la compresor e spart. fulia se invarte dar nu si axul compresorului. Mi-au zis ca trebuie schimbat tot compresorul, deoarece fulia s-a spart pentru ca s-a blocat acesta?

Ati mai intalnit problema?

Multumesc

 

Vezi că există și acest topic http://vwforum.ro/topic/46439-compresor-clima/page-16 poate te ajută.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Skoda2, 2008 (tipul 1Z AABKDX01)

 

problema: cand pornesc aerul conditionat pe LO si afara este ff cald se aude un zgomot mult mai mare decat de obicei in instalatie dar si atunci cand rotesc volanul stanga/dreapta indiferent daca sunt sau nu in mers (ca un scartait puternic resimtit sub pedalier)

 

Daca ati mai intalnit problema sau aveti niste sugestii va rog sa ma ajutati.

 

Multumesc,

fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inregistreaza zgomotul si posteaza aici 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu o problema cu A.C,in sensul ca nu mai baga aer rece sau ft putin.am fost la 2 service si unul din mecanici mi-a zis ca e de vina compresorul si trebuie schimbat ,cel de-al doilea mi-a zis ca este infundat nu stiu ce filtru din radiatorul de ac,undeva in dreapta radiatorului (are un dop alb)si ca nu se poate schimba doar filtrul ala ca nu merge desfacut si imi trebuie radiator nou.,masina skoda octavia 2 2006 1.9 tdi cod bjb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul ala nu se infunda asa rau.  deci cel mai probabil iti trebuie compresor si filtru (dar cum la tine este varianta de filtru nedemontabil, iti trebuie tot radiatorul)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi andrei_221,cel ce mi-a zis de filtru mi-a zis ca imi merge compresorul bine in sensul ca isi face presiunea care trebuie si ca sigur nu are probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

presiunea se citeste DUPA acel filtru... deci daca presiunea e buna, inseamna ca trece freonul prin filtru.

 

A pus tester ? cat era cuplul absorbit de compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a pus tester insa nu stiu cat era cuplul absorbit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inregistreaza zgomotul si posteaza aici 

 

nu am aceasta posibilitate.

 

multumesc,

fi

Modificat de fi's
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva codul compresorului AC (producatorul) pentru o skoda 2.0 bkd vin TMBBE41Z958024806 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Si eu am ceva probleme cu climatizarea.Am o skoda octavia 2, 2007, la care sistem de racire nu mai functioneaza la capacitate maxima, in sensul ca trebuie sa merg la low mereu ca simt ceva catusi de putin.

Freonul a fost verificat si totul este ok, insa nu stiu daca trebuie sa schimb tot compresorul sau doar electrovalva sau ambreiajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca ai platit degeaba pentru o diagnoza incompleta.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. cea mai sigura optiune este sa schimbi tot compresorul si filtrul uscator (sau tot radiatorul , dupa caz)

2. poti incerca si doar cu electrovalva. daca este doar ea defecta , iti va merge instalatia. Daca nu, tot la compresor vei ajunge.

3. acest tip de compresor nu are ambreiaj, se invarte tot timpul

 

 

@Kenko

 

pe octavia 2 diesel, compresoarele au fost marea majoritate Sanden si cateva Zexel(foarte proaste, s-a renuntat repede la ele)

 

ca si cod sunt mai multe posibilitati : 1K0 820 803 F (G, J, K, L, Q, S etc) sau versiunile revizuite 5N0 820 803 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!