Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Nu e din Bucuresti serviceul. E din Timisoara, pe calea Lugojului in curte la fostul Dinamo sau cum se chema.

Cred ca-i zice Iliescu SRL sau asa ceva.

Modificat de raz.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Aceleasi simptome prezinta si la mine din pacate :( (BXE din 2008) Sa ma astept la ce e mai nasol - schimb de compresor sau electrovalva/supapa? Oricum zilele astea trebuie sa ajung la o diagnoza si vad exact ce nenorociri se intampla.

Eu as merge pe schimb de electrovalva  prima data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt specialist (nici pe departe) in a/c dar inainte de a schimba compresorul sau electrovalva, mai este un senzor de presiune (presostat) pe circuit (se vede usor in dreapta jos de capacele de acces la instalatie), care daca se duce nu mai da drumul la compresor. Este eroare specifica pe VCDS.

 

Daca nu faci VCDS si te iei dupa sfaturile oricarui "meserias" risti sa pui diagnosticul gresit si sa dai o caruta de bani degeaba. Deci prima chestie este o diagnoza VCDS sa vezi ce eroare iti da, nu te lua dupa erorile de pe climatronic sau pe "recomandarile" sa schimbi compresorul si nu mai stiu ce de ajunge la 6000 lei.

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca nu-i apare nimic la scanare(nici o eroare stocata pe ac), iar presiunea compresorului este 8-10bari cum zice colegul de mai jos? :)

Buna ziua! Am o Skoda Octavia 2 din 2007 model BXE si de cand a venit caldura am constatat ca daca merg cu masina prin oras nu-mi mai face fata climatronicul, dar daca merg cu ea afara nu are nici o problema baga rece. Am fost cu ea la service i-am reumplut instalalatia cu freon(lipsa doar 150g), dar presiunea in compresor nu crestea mai mult de 10 bari si neturata reusea sa o mentina putin si dupa aceea incepea sa scada. Cei de la service mi-au zis ca e compresoru de vina dar nu stiu ce sa cred, pot fi si alte cauze???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faptul ca nu apare nici o eroare inseamna 100% ca senzorul de presiune functioneaza (nu stiu), este presiune suficienta in instalatie, logic ar fi ca sa fie banuita electrovalva, apoi compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

partial adevarat.. daca nu merg ventilatoarele presiunea creste foarte mult si decupleaza compresorul ori sare supapa de siguranta.

Care e regula cu ventilatoarele? Este unul mare si unul mai mic. Cand trebuie sa mearga unul (care?) si cand amandoua? Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele odata si cu aceeasi turatie.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand e a/c oprit la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu masina de la service, inlocuit compresorul, radiator, valva aia de expansiune, curatat instalatie, freon.

 

Insa un lucru ciudat, pe low baga aer rece cu toata puterea (ventilatoarele la maxim), insa daca ii dau la climatronic 16-17 grade iar afara sunt 24 de grade imi baga foarte anemic aer rece in masina, la puterea ventilatorului mica (3-4). Iar in masina clar nu sunt 16 grade. Sincer nu mai tin minte, dar parca cand ii setam o valoare mult mai mica decat temperatura externa tin minte ca baga mai cu vitejie anul trecut. Sunt paranoic sau am uitat cum functiona climatronicul?

Modificat de raz.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti baga bine. Pe low temperatura nu mai e controlata automat. Baga ca nebunul non stop. Cand setezi temperatura intra in joc termostatul si baga aer usor pana la temperatura setata. Bafta cu noul compresor si sa te tina fara probleme.

Sent from my Android device

Modificat de axl666
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

La fel face si la mine ca si la colegul raz.ro...pe LOW face destul de rece...dar dc pun pe 20 - 21 de grade  si afara sunt in jur de 30 de grade nu baga chiar asa de rece. Temperatura interioara nu ajunge la 20 - 21 de grade nici chiar dupa un drum continuu de 2 ore. Am masurat si temperatura interioara in masina si mai jos de 26 de grade nu am vazut sa coboare in conditiile astea.

 

Anul trecut am fost cu masina la Compexit, reprezentanta Skoda din Cluj si mi-a facut o reumplere cu freon si o verificare la climatronic si ei au zis ca functioneaza in parametrii. Din pacate eu nu am simtit mare diferenta si am mers din nou la ei si iar au verificat climatronicul...dar cu acelasi rezultat...pt ei functioneaza ok. Dar ei verificau tot timpul cu climatronicul pe LOW. Ei zic ca daca merge ok pe LOW inseamna ca e bun climatronicul. M-am certat cu consilierul de service si i-am zis ca asa bine-inteles ca merge ok, dar cand il pun pe 20 - 21 de grade nu realizeaza niciodata temperatura respectiva. El tot sustinea ca asa merge la toate Octaviile, ca cumva asa e proiectat climatronicul din fabrica. I-am zis ca, am fost cu un Passat din 2007 si la ala cand pui de 20 de grade dupa 30 de min ti frig in masina sa stai in tricou...a zis ca Octavia nu e Passat.

 

In fine...anul trecut l-am lasat asa...ca a venit toamna si a trecut caldura...dar din pacate nu am scapat de problema. Nu am nici o eroare in VCDS si presiunea din cate tin minte e pe la 17 - 18 bari...care din cate am citit pe topicul asta ar fi ok.

 

Aveti ceva idei despre care ar fi problema?
 

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot pe VCDS trebuie verificate clapetele de reglare a temperaturii si senzorii de temperatura din tubulaturile de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am aici un log in mers la climatonic facut anul trecut, cam 15 min de mers...daca poti sa arunci o privire Temp setata pe climatronic era de 21- 22 de grade, pus pe AUTO si afara erau in jur de 30 de grade. Vad ca presiunea incepe de 13.6 si coboara pana la 12. Temp interioara nu coboara mai jos de 27 de grade.

 

LOG-08-005-006-003.xls

 

Doar pe LOW presiunea e de 16 - 17 bari. Aici este un screenshot cu climatronicul pe LOW:

 

post-7178-0-12130500-1370077262_thumb.jp

 

Pentru clapetele de reglare a temperaturii ce grup trebuie sa urmaresc? Cum apare denumirea lor in VCDS?

 

Merci.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca lucreaza OK. Atata timp cat temperatura la gura din stanga si aia din dreapta e de 4-5 grade inseamna ca lucreaza ok.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca lucreaza OK de ce totusi nu ajunge sa realizeze nici dupa 2 - 3 de mers continuu 21- 22 de grade temperature interioara, cat selectez pe climatronic? Inseamna ca sistemul e subdimensionat din fabrica pt volumul Octaviei.

 

4 -5 grade la gura din stanga si aia din dreapta face pe LOW. In rest cu el setat la 21 - 22 face cam 6 - 8 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata nu o sa ai temperatura in masina egala cu cea setata indiferent de masina,valoarea este apropiata mai mare cu 3-4 grade .Pierderile sunt mari geamurile au efectul de sera,pavilionul emite caldura,persoanele din interior emit 38gr..Efortul instalatiei de a mentine un 25-26 grade este mare de aceea la gura de ventilatie sunt 4-5 gr,plus aerul de afara fierbinte(peste 40 gr.) care este impins in racitorull de clima,tu cat ai vrea sa scoata.? Si frigiderul are pe pereti -gr,si in interior sunt 5-8 gr si nu are geamuri expuse in soare.Deci odiferenta de pana la 5 gr peste temperatura setata este normala,doar nu este un congelator.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand a facut Ckarksin review la Skoda Yeti,temp de pe climatronic era aceeasi cu cea din interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact

- minutul 4:00.

 

Ideea e ca masina ar trebui sa pastreze teperatura setata. De aia are senzori care sa masoare diferiti parametrii (temp interioara, nivelul radiatiei solare ...) ca sa ii foloseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un compresor nu a mai mers de jumatate de an (lipsa conducta de inalta presiune) am sanse ca acesta sa fie totusi in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca masina ar trebui sa pastreze teperatura setata. De aia are senzori care sa masoare diferiti parametrii (temp interioara, nivelul radiatiei solare ...) ca sa ii foloseasca.

 

Asa este si normal dupa mine...temperatura reglata pe climatronic sa fie atinsa la interior dupa un anumit timp rezonabil. Asa scrie si in manual. Dupa cum spuneam....acum cativa ani am circulat ca pasager in Spania cu un Passat B6 luat de nou, avea 70.000 km la bord. Temp exterioara era peste 30 de grade. Daca puneai climatronicul pe 20 - 21 de grade...dupa aprox 20 -30 min de parcurs iti era frig in masina stand in tricou. Chestia asta nu se intampla niciodata la Octavia mea....nici daca setez climatronicul mai jos de 20 de grade. Daca voi ziceti ca functioneaza OK, singura explicatie logica e ca la Octavia 2 sistemul este subdimensionat. Eu am varianta pre-facelift, din 2005, poate ulterior situatia s-a schimbat odata cu aparitia facelift-ului.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este chiar adevarat ce spuneti pe aici. Eu ii dau dreptate lui Al Bundy.

 

Eu am un Passat al carui climatronic functioneaza impecabil. Temperatura de confort in cabina nu este aceeasi cu cea setata pe panou. De asemnena, temperatura de confort vara este mult mai ridicata (cam +8C) fata de cea din timpul iernii.  

Algortitmul climatronicului este mult mai complex decat va inchipuiti voi.
Ca totul sa fie mai complicat, aceasta temperatura de confort variaza in functie de durata de functionare a climatronicului. Vara, in prima parte a functionarii, este mai ridicata, dar dupa cateva zeci de minute se stabilizeaza.

 

Cu alt cuvinte, in timpul verii, daca soferul seteaza temperatura pe 22C (auto) climatronicul nici macar nu incearca sa aduca temperatura la acel nivel, pentru ca ai ingheta si nici n-ar fi prea sanatos. 

Vara, climatronicul tine temperatura in cabina (la nivelul unitatii de climatronic) in jurul a 27-30C. Iarna, in jurul a 20-24C.

 

AICI gasiti un log al climatronicului meu intr-o dupa-amiaza de primavara. Temperatura exterioara intre 25-28C, iar cea interioara la 29C.

 

Asadar, afara era mai rece decat in masina. Un junghi de climatronic, s-ar putea spune, nu-i asa? Gresiti

Aerul din masina era mult mai uscat, lucru care favorizeaza indicele de confort. Corpul uman isi mentine temperatura constanta prin transpiratie, aerul fiind uscat, temperatura interioara este tinuta foarte usor la 37 de grade printr-o transpiratie minima. Daca aerulk ar fi umend, acelasi prag de 37 de grade poate fi atind doar printr-o transpiratie abundenta

 

P.S. Clarkson isi face emisiunea... spunand prostii.  

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe. Când m-am dus acum la service să verifice AC și le-am spus despre umiditate, s-au uitat la mine tare ciudat, n-au mai auzit despre așa ceva. Așa că dacă ei nu știu, nu li se poate reproșa ceva utilizatorilor obișnuiți.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un compresor nu a mai mers de jumatate de an (lipsa conducta de inalta presiune) am sanse ca acesta sa fie totusi in regula?

Oricum la tine se invarte tot timpul compresorul. cine stie ce o fio tras in el fara conducta,.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii urmeaza sa il curete (de fapt, tot traseul frigorific). Ma gandeam ca, teoretic, cuplajul nu este activ, ca in lipsa senzorului de presiune compresorul nu este folosit. Doar fulia se invarte. Macar teoretic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!