Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Ca sa facem noi o diagnoza inainte de a merge la service, cineva care a avut curiozitatea, a masurat cu un termometrul,  ce temperatura trebuie sa fie pe la gurile de ventilatie atunci cand dam pe aer conditionat si pe racirea cea mai puternica, adica pe albastru.

In functie de temperatura realizata de AC, cred ca ne putem da seama daca, sau lua ca punct de reper daca instalatia de AC baga aer rece corespunzator sau nu.

Spre exemplu eu am senzatia ca la mine nu baga aer prea rece, desi masina  e noua (in comparatie cu un Ford Fiesta care are AC manual) si inainte de a maduce sa fac diagnoza, programare timp etc. as putea sa ma duc la masina sa vericfic temperatura si atunci stiu care e situatia.Astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

in modulul ascuns al climatonicului la mine pe canalul 06-0 imi arata temperatura pe evaporator care este de 3-4 grade deci temperatura aerului care vine pe gurile de ventilatie.

cred ca si faceliftul are meniu ascuns al climatronicului si poti vedea efectiv temperatura pe evaporator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu  vreau sa vad efectiv temperatura, cu termometrul. Deci, din cate imi spui, temperatura la gurile de ventilare cu AC pornit pe cel mai rece, adica albastru, ar trebui sa fie 3-4 grade?Corect?

O sa masor temperatura si va spun ce iese... :icon_thumleft:

Modificat de dpc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina de 5 ani in posesie,clima merge bine,raceste ok...nu am umblat niciodata la instalatia de racire,nicio reumplere

Ma gandeam sa fac o revizie la instalatia de clima,asa preventiv,ma mult pt uleiul din sistem...dar nu mi se pare prea convenabil pt ca pretul este acelasi si pt reincarcare completa si pt reincarcare partiala/verificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Esti constient ca dupa ce se umbla la clima s-ar putea sa nu-ti mai mearga? La mine masina este din 2001, 209.000 Km si clima merge perfect fara nici o interventie. In cartea masinii am citit de schimb de lichid de frana, de antigel, ulei motor, dar nu am gasit niciunde inlocuit "freon".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU umblati la un sistem care merge in parametri.

 

temperatura aerului la gurile de racire trebuie sa fie pe la 7-8 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca pentru masina din semnatura se potriveste un compresor si radiator de clima de pe o Octavia din 2011 sau 2012 ? Am gasit la dezmembrari din anii astia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se potrivesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii noi: pentru cei care au senzatia ca nu prea baga aer rece AC, si dupa oprirea climei apare un miros urat (ex. canalizare, sosete sau tuica :D , ca la mine ) verificati intai locasul si filtrul de polen.

Eu am desfacut locasul si de acolo au cazut, nu exagerez, cam 2 pumni de flori si petale de la copacii infloriti, care, in momentul folosirii AC-ului nu racea bine aerul si in plus cand opream, mirosea a tuica, sau bautura spirtoasa, cum vreti.

Am curatat filtru de polen, adica aspirat foarte bine intre santurile lui, dat cu spray de dezinfectat AC de la MA-FRA . Schimbati pulverizatorul de la spray-ul original , ca sa nu-l consumati pe tot.

Dat cu spray si in locasul filtrului si facut putina recirculare etc.

Montat filtrul de polen, pornit AC si oprit, adica verificata treaba, rezultat=disparut miros tuica :D, aer mai rece, totul OK.

Durata cam 1 ora.Sper sa va ajute cele mentionate.Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IAr vorbiti aiurea. LA sub 5 grade compresoarul nu cupleaza. LA G5 si O2 compresorul se invarte tot timpul, deci ungerea se face oricand si oricum compresorul lucreaza la 2% chiar daca nu e apasat AC.

Edy, daca a desfacut compresorul si a scos pistoanele afara, ADIO. LA tine posibil sa fi putut remedia problema doar prin schiombarea electrovalvei de pe compresor.

CAt era cuplul absorbit, si presiunea in instalatie?

PS Te-ai intors in tara si nu stiu eu ?

Sal Cristi,

Eu nu m-am intors in tara, doar masina, care intamplator (sau nu) sta parcata la 2 blocuri de tine.

Mecanicul nici nu a demontat compresorul, nici nu l-a dat jos. Dupa ce a vazut ca alimentarea cu freon si ungerea compresorului nu a dat rezultate, a conectat compresorul din nou la tester (aparatul care verifica si freonul), i-a dat niste impulsuri electrice (cu acelesi aparat) si in timpul asta "s-a jucat" cu niste supape ale compresorului, toate astea pentru a forta ungerea si miscarea pistoanelor (asa a zis el).

Acum compresorul merge dar nu cum ar trebui (nu baga aer rece ca inainte), dar pentru ca sa porneasca compresorul, dimineata cand se porneste masina, A/C-ul trebuie lasat sa mearga cateva minute la maxim pe LOW.

Deci, daca este o alta problema care se poate remedia mai mutin costisitor, va rog.

Stima

>pai cam are dreptate acel mecanic care ti-a spus ca A/C trebuie folosit si iarna, nu doar in perioadele calduroase. parca asa scrie si in manual, macar o data pe saptamana 10-15 min sa se mai unga piesele.

Stiu ca trebuie folosit aerul conditionat si iarna, asa il folosesc chiar daca baga cald, mie mi s-a parut ciudat ca trebuie sa il folosesc si iarna pe aer rece ca sa se unga.

 

Va salut,

Scriu cu referire la posturile mele din pagina 45 (in acest moment), la problema care am avut-o cu compresorul de AC. Problema am rezolvat-o abia acum, din lipsa de timp, am urmat sfatul celor de pe forum si am mers la  www.climauto-diag.ro.  Problema a fost doar electrovalva, specialistul de acolo a reparat-o fara sa fie nevoie sa o schimb. Foarte multumit de lucrare, mai ales reparatia a fost facuta in a treia zi de Paste, cand cei de acolo aveau liber, eu am inteles gresit data programarii iar specialistul a venit din liber sa ma ajute. Manopera + freon + ulei = 200 lei. Ii recomand, stiu meserie si sunt f amabili.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee de unde pot cumpara supapa de pe compresor pentru o Octavia 2? Am fost la un service si nu vine decat cu compresorul, oficial, dar poate din cei care au schimbat-o sa imi spuna si mie.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sunat si eu la climauto-diag, maine ma duc la ei sa vad ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pt cunoscatori: a reparat cineva in vreun fel radiatorul de clima de la Octavia 2, daca rasufla pe la surubul de plastic situat in partea superioara ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel surub are o garnitura (oring) metalic.

Se desurubeaza surubul, se scoate afara - are in continuarea lui 2 tije de plastic cat radiatorul de lungi, se inlocuieste oringu si se monteaza la loc.

Se verifica dupa reumplerea cu freon sa nu existe pierderi.

Eu asta am patit anul trecut de am ramas fara freon, si pana sa realizez despre ce e vorba am schimbat electrovalva, desi nu ea era de vina.

Asta e....

La reprezentanta ma puneau sa schimb: compresorul si radiatorul. Asa am scapat numai cu electrovalva + un oring + reumplerea de 2 ori cu freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am vb cu cei de la climauto-diag acel surub nu prea se scoate.

am fost la ei si nu au reusit sa il scoata asa ca am luat radiator nou.

a mai patit careva asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

DA ! Am incercat sa desfac si eu surubul acela de plastic . L-am fortat pana si-a facut joc cheia . Bineinteles ca l-am usurel , cu spray , iar incercam , pana si-a facut joc . Era intepenit . Daca se desfacea era variante ieftina , nu s-a desfacut - varianta scumpa schimbat radiator . Dar acum stau linstit , pt ca noul radiator este capsulat tot . 

post-86853-0-16681000-1368532372_thumb.j

post-86853-0-12913500-1368532382_thumb.j

post-86853-0-94591000-1368532501_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, in urma unui studiu indelungat pe acest forum am inlocuit acea supapa regulatoare de la comresor(Sanden). Acum clima functioneaza perfect ca in prima zi. Simtomele inainte de inlocurie: Avea freon dar baga aer fierbinte, mai erau momente cand baga dar aleator. Daca va ajuta cu ceva va pot ajuta cu codul supapei Vemo:V15-77-1014. Costul total cu tot cu freon 400 rondin care Supapa 320 ron. Pot trimite si poze cu supapa daca este cineva interesat. Masina este o Skoda Octavia 1.9 Tdi 2008 BXE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reusesti sa il desurubezi, ceea ce nu cred, schimbi oringul. La mine nu a mers. Deci solutia in cazul meu a fost radiator nou. Salut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! am si eu o problema in genul celor prezentate mai sus; nu functioneaza ac la parametrii normali, asa ca am fost la un specialist si mi-a spus ca e de vin cupla electromagnetica, pentru ca nu cupleaza bine sau cupleaza cu intermitenta. Aveti careva idee despre acest lucru? Am o2 din 2005 fara climatronic . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

DA ! Am incercat sa desfac si eu surubul acela de plastic . L-am fortat pana si-a facut joc cheia . Bineinteles ca l-am usurel , cu spray , iar incercam , pana si-a facut joc . Era intepenit . Daca se desfacea era variante ieftina , nu s-a desfacut - varianta scumpa schimbat radiator . Dar acum stau linstit , pt ca noul radiator este capsulat tot . 

 In poza 1si 2 nu este fitrul dehidrator??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da , este surubul de plastic din capatul filtrului . Nu se desface intotdeauna . Chiar nu imi pare rau , pt ca eu 8 ani nu am avut nici o problema cu clima .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Imi cer scuze da sunt offtopic,am si eu o nelamurire legata de incarcarea cu freon a instalatiei si anume:am fost azi la un service pt a completa freonul cu aparat special ce nu am vazut sau mai bine zis nu a facut nu a introdus datele masinii ci a tastat cantitatea de freon care trebuia introdusa in sistemul de climatizare.Pana aici toate bune aparatul a inceput sa-si faca treaba(scria pe ecran recliclare,vacum,etc)dar nu am vazut nimic de ulei si toata treaba asta a durat in jur de 15-20 min.intrebarea mea este daca acesta este procedeul si de unde a stiut aparatul cat ulei sa bage.aparatul era Texa comfort.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu a scos ulei, nici nu a fost nevoie sa bage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai citeste topicul respectiv

Daca e defecta supapa, trebuie inlocuita. gasesti detalii in topicul dedicat

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Daca a tastat 525 grame , cat intra la noi , este corect . Restul face aparatul , dupa cum ai vazut : reciclare , vacum , reintroducere freon plus ulei . Daca este nevoie iti baga si substanta de contrast , pt a vedea unele scurgeri . Datele masinii le introduce daca nu stie cantitatea de freon necesara masinii respective . La unele masini scrie pe tragarul masinii toate datele necesare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!