Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Salut,cat a costat spalarea instalatiei?,ti-au mai montat vreun filtru ceva pe instalatie...stii cumva daca schimb compresorul pot sa recuperez freonul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@qlvit, sa tot vorbit pe aici de problema asta, cu un pic de efort si bunavointa de a studia cateva pagini in urma iti dadeai seama ca este vb de asa zisul simptom de ''electrovalva puturoasa'' dupa cum  ii spunea un coleg pe aici. de asemenea cred ca gasesti si rezolvarea daca studiezi un pic topicul, fara ofensa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze sunt nou pe aici Am luat pagina cu pagina si am vazut ca de la ea este problema. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat mai multe pagini in urma si nu am gasit nimic despre problema mea.Al meu baga frig dar merge foarte greu de mi-a rupt amortizorul din cauciuc din fulie.Sa fie oare si la mine acea ,,electrovalva puturoasa,,dar al meu mai si face galagie,de parca ar fi ceva rupt in el...se pierde freon cand se schimba electrovalva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

la tine nu supapa e de vina ci compresorul in sine el este problema e cam blocat ,nu se invirte usor si deacea s-a rupt amortizorul din cauciuc din fulie .

ar trebui vazut ce este inauntru defect daca nu trebuie schimbat compresorul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o skoda octavia 2, 2.0tdi, si am o problema cu clima. Nu baga rece deloc. Modific temperatura, pun pe low si baga caldura ca si cum ar fi pe high. Nu se modifica cu nimic temperatura  aerului. Care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza iti va spune...cel mai probabil electrovalva desi pot fi si motorasele de la clapetele de circulare a aerului.

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electrovalva nu determina clima sa bage aer cald.

 

Ai probleme la clapetele ce regleaza temperatura sau la senzorii de temperatura din bord 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti. Am si eu o nelamurire. Am o octavia 2 1.9 bjb si in urma cu 2 ani mi s-a stricat ambreiajul de la fulia compresorului de ac. Am mers la un mecanic, iar acesta mi-a spus ca fulia se invarte in gol, fara sa actioneze compresorul, recomandandu-mi sa o sudez. Zis si facut. Am sudat fulia si de atunci imi merge fara probleme. Problema este ca de atunci mi-a crescut consumul de carburant cu mai mult de 2%. Cand l-am intrebat pe mecanic despre aspectul cu consumul crescut acesta m-a asigurat ca nu are nici o legatura, deoarece compresorul are o supapa care porneste sau decupleaza aerul conditionat. Cu toate astea eu sunt nemultumit de consum si de puterea pe care o dezvolta masina de atunci. Credeti ca acest compresor merge ca nebunul incontinuu si asta e motivul consumului crescut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca este cuplat continuu daca ai sudat fulia de ax,cea mai neinspirata alegere,mai bine luai o fulie noua,ea are si rolul de a decupla compresorul cand primeste comanda de la calculator sau cand este decuplat manual,plus ca uzura compresorului este f.mare fiind fortat practic sa mearga tot timpul.Mai pierzi si 3-4 CP de la motor plus consumul de carburant marit.Mult mai scump ai iesit pe termen lung decat cu o fulie noua.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scot acea supapa sa o curat,se pierde freon?,sau daca schimb compresorul pot sa recuperez freonul?...sa merg la un atelier sa mi-l traga din instalatie si apoi sa demontez compresorul dupa care il montez pe al nou si sa pun din nou freonul? care e procedura

Modificat de passat3c-bkp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o2 fulia nu are ambreiaj. Si oricim compresorul se invarte tot timpul.

Se pierde freonul daca scoti supapa.

Sent from my  using Tapatalk.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. O lamurire. fulia este formata din doua piese, pe care l-am sudat intre ele pt ca altfel se invarteau separat fara sa actioneze axul. Am inteles ca intre ele exista un sistem de blocare care se stricase. Nu stiu daca este ambreiaj sau nu, dar cert este ca se defectase , iar fulia nu mai actiona axul. In prima faza am dat gauri in cele doua laterale ale fuliilor si le-am prins intre ele cu nituri de aluminiu care au cedat f repede, iar dupa asta le-am sudat si merg si acum. nu pot sa imi dau seama daca de aici imi creste consuml sau nu. ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il ai cuplat permanent,de aceea ti-a crescut si consumul si nici nu-ti mai trage cum trebuie.Vezi ca scrie sub capota cati kw trage din puterea motorului si ii inmultesti cu 1,33 si iti da cai putere iti mananca.Compresorul iti merge foarte greu,de aceea ti-a retezat niturile din aluminiu.La modelele noi fulia are in interior cauciuc,deci mai slab decat niturile din aluminiu si cand compresorul merge greu acel cauciuc cedeaza si nu mai angreneaza axul.Ceva asemanator am avut si eu:mi-a cedat acel amortizor din cauciuc,i-am facut o adaptare,l-am cuplat din nou si dupa 2 luni s-a dus de tot compresorul,a inceput sa troncane...concluzia este ca daca a rupt amortizorul din cauciuc,clar a mers foarte greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos,

fulia este alcatuita din doua componente legate intre ele printr-un element mai slab, care sa se rupa in caz ca se blocheaza compresorul si sa nu-ti rupa cureaua de accesorii, si sa nu mai poti merge fiindca ramii fara mai multe...

Deci este vorba de o siguranta, pe care tu acum nu o mai ai. In rest, compresorul se invirte continuu, atita doar ca prin electrovalva de care vorbesc colegii se invirte in gol ( plimba freonul in el fara sa faca presiune ) sau se invirte in sarcina ( baypassul este inchis si creeaza presiunea ).

Cresterea de consum si scaderea de putere indica la prima vedere o nefunctionare a valvei, deci o functionare a compresorului in sarcina tot timpul, sau pur si simplu este altceva, si fiindca a aparut in perioada in care ai umblat la compresor, tu asociezi fenomenul cu compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult tuturor. Ma gandeam sa cumpar o fulie noua si chiar gasisem pe la 400lei, numai ca ma gandec la aspectul in care o voi schimba si apoi mi se va rupe elementul de impreunare datorita mersului gru al compresorului. Cred ca cel mai bine il voi inlocui cu totul. Si totusi, Lucian. 1950, daca am inteles bine chiar daca am cuplat fulia ptlrin sudura, supapa elibereaza presiunea cand nu folosesc ac si invers. Asta inseamna ca nu ar trebui sa creasca consumul in mod economic. Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi, daca compresorul se invarte greu putem remedia problema? Poate nu are ulei suficient in freon. Nu stiu ce sa zic. Care ar fi cauza si daca se poate remedia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se invarte greu, de regula este gripat si nu ai ce sa ii mai faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu modelul de elctrovalva pe care trebuie sa il acizitionez pt un compresor cu codul 5N0 820 803. Pe compresor scrie Sanden PXE 14.

Masina este o Skoda Octavia II, 1.9 TDI din 2008.

 

Pe net (Autokarma) am gasit electrovalve Vemo doar pt PXE 16. Am intrat si la Vemo pe site si nu gasesc electrovalva pentru compresorul meu.

 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, 


Pentru o Octavie 2 din 2005, 1,6 MPI, Nu mai functioneaza ventilarotul de la radiator....cel mic. Iar cel mare porneste des si pe turatir mare. 


Mentionez ca am verificat si se roteste cel mic daca il invart manual. ce au zis cei de la Skoda este ca trebuie schimbat pentru ca e ars.....Si ca ar fi comandata pornirea lui de catre cel mare. 


Nu ma prea pricep eu prea mult.....Ma ajutati cu ceva sfaturi....ce sa verific? Totusi este 850 Lei unul NOU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai scrie in mai multe topic-uri. Ai un raspuns dincolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am fost la reprezentanta cu masina din semnatura pentru ca nu mai functiona climatronicul asa cum trebuie ( abia mai baga ceva rece setat pe low si asta cu intermitente). Baietii au facut o diagnoza si a iesit asta :

- code for compressor off - 0

- actual compressor current  - 0.820 A

- specified compressor current - 0,820 A

- compressor rotations - 1000/min

- compressor load - 4 Nm

- refrigerant pressure - 10 bar

- outside temperature unfiltered - 38,5 C

- temperature behind condenser - 19,0 C

- interior temperature - 29,0 C

- voltage terminal 15 - 14,0 V

Au spus ca trebuie schimbat compresorul de AC si radiatorul de la clima, curatat instalatia, s.a.m.d. Sa mai incerc o diagnoza in alta parte sau sa ma apuc de cumparaturi?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicureddogsflo

supapa compresor este defecta ,curentul este ok consumat de compresor.

nu deschide circuitul cum trebuie, presupun ca au verificat nivelul de freon si ulei din circuit.

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 10 bar presiune, e destul freon acolo.... 

 

e clar.. ori supapa, ori compresor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sper sa nu te invat gresit, dar nu trebuie sacauti electrovalva cu aceeasi serie ci cu aceeasi mufa. La mine asa a fost. Am schimbat compresorul cu tot cu valva. Avand aceeasi mufa, cu toate ca compresorul avea alt cod nu a fost nicio problema. Corectati-ma cei care va pricepeti, daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!