Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

salut, am o problema cu clima la un audi a3 2003, compresorul porneste, ventilatoarele se pare ca functioneaza , s-a incarcat instalatia cu freon nu are presiune, ca prim verdict compresorul insa poate fi si supapa de expansiune? este aceasta reponsabila de presiunea sistemului de ac, aveti idee unde este pozitionata aceasta supapa?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca acel audi are acest tip de compresor, cu supapa regulatoare. Sigur nu e cu ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se refera la supapa de laminare. este in spatele motorului , inspre habitaclu, unde intra cele 2 conducte de freon in habitaclu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia are o astfel de supapa? Zgomotul despre care aminteam e de la freon. Am desfacut aeroterma si am curatat-o. Era multa mizerie adunata, operatiunea e foarte simpla dar obligatorie (anual). Zgomotul e la fel.

Randamentul racirii nu mai e ca inainte, asa ca nu sunt convins ca doar inlocuirea elecrovalvei e o solutie buna pe termen lung.

Modificat de KimDiesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Scriam pe acest topic cu cateva pagini in urma ca la Octavia mea clima nu face fata cand sunt temperaturi ridicate afara si la un service mi s-a recomandat schimbarea compresorului.

Weekendul acesta am reusit sa fac rost de un VCDS si am facut un test cu clima pe LOW, afara erau peste 30 de grade. Acestea sunt valorile dupa vreo 10- 15 min de la pornirea climei, cu motorul turat la 2500 rpm:

post-7178-0-00067500-1345980672_thumb.jp

Ce parere aveti despre aceste valori?

Din ce am citit pe acest topic ar cam fi ok, totusi presiunea mi se pare cam scazuta. Am verificat si pe masina cumnatului meu, un Golf 5 cu acelasi cod de motor ca si Octavia mea si la el presiunea cu clima pe low la relanti e in jur de 19 bari si la 2500 rpm trece de 20 de bari. La mine urca la maxim 17 bari la 2500 rpm. In rest celelalte valori sunt cam la fel. Precizez ca de aprox 2 luni am facut o reincarcare cu freon la reprezentanta Skoda, si mi-au zis ca nu am pierderi. Nu stiu daca la Golf 5 este acelasi compresor ca si la Octavia, daca codurile de motor sunt identice.

De asemenea temperatura pe vaporizator nu a coborat sub 6 grade. Altii ziceau ca au 3 -5 grade, dar si la cumnatul meu e la fel.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresoarele sunt la fel la octavia 2/ golf V.

par in regula valorile, mai trebuia si cuplul abosrbit de compresor.

Octavia are o astfel de supapa? Zgomotul despre care aminteam e de la freon. Am desfacut aeroterma si am curatat-o. Era multa mizerie adunata, operatiunea e foarte simpla dar obligatorie (anual). Zgomotul e la fel.

Randamentul racirii nu mai e ca inainte, asa ca nu sunt convins ca doar inlocuirea elecrovalvei e o solutie buna pe termen lung.

da, octavia 2 are supapa de laminare. E obligatorie intr-o instalatie de freon. (asta sau mai exista alte versiuni de instalatii cu conducta cu orificiu fix, care face acelasi lucru - dar nu la skoda)

post-17228-0-69550200-1346004203_thumb.j

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea temperatura pe vaporizator nu a coborat sub 6 grade. Altii ziceau ca au 3 -5 grade, dar si la cumnatul meu e la fel.

Eu zic ca si la tine e pe la 3-4 grade, altfel nua vea cum sa fie aerul suflat pe gurile laterale la 4 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se vede in screen shot-ul din VCDS de mai sus, era la 6 grade temperatura pe vaporizator si nu am vazut sa scada mai jos. Nu mai stiu exact cat era cuplul aborbit de compresor, dar cu clima pe low parca era in jur de 7 - 8 NM daca bine tin minte.

Am facut si un log in mers la clima. Am setat clima pe 20 de grade si pe AUTO si am mers vreo 20 de min cu masina. Afara erau in jur de 30-31 de grade.

LOG-08-005-006-003.CSV.txt

Ce am observat si mi se pare ciudat e ca desi la inceput ventilatia porneste pe maxim, dupa cateva min ajunge la nivelul 3 aproximativ. Dupa cum se oberva si in log, la sfarsit temperatura interioara nu a coborat sub 27 de grade, dar presiunea in instalatie s-a redus, si a crescut usor si temperatura pe vaporizator si temperatura aerului pe gurile laterale. Stiu ca asta e oarecum normal...dar mi se pare ca la mine prea devreme se reduce turatia ventilatorului si creste temperatura aerului pe gurile laterale. In felul acesta la temperaturi ridicate nu cred ca ajunge niciodata sa realizeze temperatura interioara ceruta.

Am facut mai multe verificari de felul acesta cu clima setata pe AUTO si la 20 de grade...si la fel s-a comportat de fiecare data. Dupa 20 - 30 de min de mers cu masina, temperatura interioara aratata in VCDS era cu 7 - 9 grade mai mare decat cea setata pe climatronic si se simtea ca aerul suflat nu mai e la fel de rece.

Ce ar putea fi in neregula, daca cu clima pe LOW valorile sunt ok? Sau nu setez eu bine climatronicul? Dar nu cred ca asta e ideea sa umbli tot timpul cu el pe LOW ca sa raceasca suficient, ca atunci ce rost mai are climatronicul?. Ziceam ca in urma cu 2 saptamani am facut un drum de Austria si afara erau 38 de grade, climatronicul era setat pe 21 de grade si pe AUTO dupa 2 - 3 ore de mers continuu nu cred sa fi fost mai putin de 28 de grade in masina.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai ramane posibilitatea unei probleme la senzorii de temperatura de pe tubulaturile de ventilatie

salveaza log-ul in format csv sau xls ca nu inteleg nimic din el.. fug ochii printre randuri

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In VCDS nu am nici un cod de eroare la climatronic. Cum as putea verifica senzorii respectivi?

Am salvat logul in format xls. Si celalat era in format CSV, dar am adaugat un .txt la sfarsit ca altfel nu ma lasa sa-l uploadez pe forum.

LOG-08-005-006-003.xls

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa de laminare sa fie cauza fasaielii din bord? Ma gandesc ca nu mai deschide complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca supapa de laminare e prostia aia cat un pachet de tigari.... nu are ce sa deschida, e doar gauri.. poate e infundata, asa se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca e infundata cu depuneri... Unde se afla si pe unde se poate avea acces la ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e greu de ajuns la ea la TDI. Este in spatele motorului, in peretele habitaclului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva vreo idee despre problema mea expusa cateva posturi mai sus ? (parametri OK cu clima pe LOW, dar cand e pusa pe 20 - 22 de grade nu realizeaza temperatura aceasta. Nu sunt erori la climatronic) Se pot face ceva setari la climatronic ca sa nu scada nivelul ventilatiei asa de repede si sa nu urce temperatura aerului pe gurile de ventilatie pana cand nu se atinge temperatura setata pe climatronic?

Stiu ca sunt putin off-topic, dar nu stiam unde sa postez altundeva problema aceasta. Initial am crezut ca e problema cu compresorul si la mine.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Am tot cautat pe aici, dar nu am gasit un comportament apropiat de cel pe care il are climatronicul de la masina mea.

De multe ori imi baga aer rece cu fluctuatii....(mai tare, mai incet, etc etc). I-am verificat freonul si este ok, a trebuit sa completez doar cu 50gr, dar comportamentul este acelasi. De exemplu, daca merg la drum intins cu peste 100 de km/ora se simte cel mai bine, dar si in oras. Daca merg cu butonul de recirculare apasat, totul este ok.

Mentionez ca stiu ca motorasul v71 e pe duca pt ca se aude "rontzaind", si presupun ca mai este inca unul, pentru ca se aud unele zgomote prin bord prin spatele climatronicului.

Stie cineva de la ce ar putea fi? sper sa fie motorasele si nu compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza si aflii sigur unde e problema.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa vin la tine...ca tot te-am sunat pt problema cu pornirea la cald....nasol este ca munca imi ocupa tot timpul...:( inclusiv weekendul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TE astept, chiar si duminica pentru o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

sal unde pot gasi supapa dupa compresor si la ce pret compresorul e sanden

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut,vreau sa schimb compresorul de clima ca al meu scartaie de-l ia mama dracu si nici nu prea mai face fata.Am gasit pe la 1200ron,credeti ca sant bune?Ideea e cum sa fac,sa ma duc la un atelier sa-mi traga freonul,dupa aceea sa-l pun pe cel nou si sa merg din nou la atelier sa-mi puna freonul la loc?voi ce recomandati,unii zic sa fac o spalare la instalatie si sa-mi monteze un nou filtru...chiar e necesar?am o alta varianta mai simpla...as putea repara compresorul meu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doar face zgomot si nu mai da randamentul scontat, de ce nu incerci sa faci un schimb freon si ulei? Poate se rezolva problema mult mai ieftin si mult mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput a inceput sa faca zgomot de credeam ca bate motoru,dupa aceea s-a rupt amortizorul de cauciuc de pe fulie si bineinteles ca s-a autodecuplat...nu s-a blocat dar merge greu,cred ca il dau jos si il desfac sa vad ce este in el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu clima -unhappy.gif
nu mai pleaca nici compresorul nici electroventilatorul , are cineva
habar ?? Anul trecut mi-a facut aceeasi problema , am fost la skoda si
ziceau sa schimb tot cca 4000 ron + manoperaunhappy.gif,
eu am curatat doar instalatia + incarcare cu agent frigorific , nu mi-a
plecat in service clima dar la doua zile dupa surpriza a inceput sa
mearga si sa bage chiar mai bine frig. Are cineva idee de la ce poate
fi?? Am scanat de erori si nu am nici una sa imi apara pe tester (
testul l-am facut la skoda ) confused.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!