Jump to content

Probleme compresor clima


snaemih
 Share

Postare recomandată

Depinde de tipul compresorului, tu la care te referi?

Eu am SDC Series

Poate PX series, SD sunt cu ambreiaj.

schimbat compresorul pe garantie la PBV1 (compresor Zexel)....acum 3 luni,...........luna trecuta a iesit masina din garantie si nu mai am nici garantie la compresor..banuiesc ca mecanici de acolo nu au schimbat ceva.....in momenul in care l-as masina mai mult de 12 ore nu mai cupleaza AC decat dupa 5 min..ramane sa fac o diagnoza..am gasit undeva in sectorul 3 cu 35 ron

Ajungi pana la urma la schimbarea compresorului, eu l=am schimbat in garantie diun acelasi motiv.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni sau marti il schimb sa vad ce timp imi fac, o sa ma uit exact ce am si ce o sa pun o sa fie altceva decat porcariile de sanden si zexel, sper sa se potriveasca .

Ma gandeam sa o las peste noapte la spalat dar imi e ca se va opri fiind timpul prea mare si oricum instalatia este impecabila ca doar a primit 5 sau 6 spalari in ultimul an .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

De ceva vreme am probleme cu climatronicul masinii din semnatura.Raceste cam slab de cateva luni, si neinformat fiind am tot amanat orice masura de verificare/reparare.De doua zile am avut urmatorul incident: am incercat sa pornesc fara succes motorul de 2 ori (dupa ce mersese inainte cam 30 de minute, dar complet fara racire), imediat dupa ce se oprea demarorul,motorul murea instant cu o zgaltzaiala violenta, fenomen clar de motor blocat.La a treia actioanre la cheie a luat=o din loc, cu un zgomot suplimentar la motor, un fel de fasait.Dupa cele 19 pagini de topic parcurse cu amaraciune crescanda , realizez ca s-a belit compresorul +restul restul problemele care apar dupa asta.Mentionez ca in 4.5 ani si 60.000 km nu am schimbat niciodata freonul sau nici ulei la acest compresor, desi poate ca as fi evitat moartea lui prematura.

Intrebari:

1.Pot sa mai merg o perioada cu masina cu compresorul blocat?Avand in vedere ca reparatia ma va duce "decat" pe la 4000 de lei , as mai amana-o un pic, dar is obligat sa folosesc masina zilnic.Cureaua nu e rupta si nu prezinte urme de uzura periculoase(deocamdata cel putin).

2.Unde recomandati sa fac reparatia ca sa faca treaba buna in bani corecti?Doar la reprezentanta?

3.Ce marca de compresor sa solicit?Is cam obosit si n-am inteles clar care ar fi marca recomandata, mai ales ca parerile nu sunt unanime in acest sens...

4.Alte sfaturi, pareri,( compasiune :icon_thumright: )? mai merita sa incerc ceva inafara de operatia completa de schimb de piese?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca motorul se oprea de la compresor ca el se bloca.

Deci s-a blocat si s-a rupt cuplajul de la fulie si acuma merge decat fulia si compresorul nu....asa e?

Daca da poti merge linistit mullt timp, ca si cost Clodius doar ce a prezentat ce i s-a intamplat si a platit aprox 25 de mil cu totul.

Compresorul este un sanden banuiesc cu garantie.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat azi o chestie tare stranie. Am venit de la drum lung (Transfagarasan - Bucuresti). Afara cald (~32 grade dupa estimarile mele). Am mers tot drumul cu clima pornita. La un moment dat pe autostrada a fost un ambuteiaj si am incetinit. Observ cum incet incet temperatura din bord (care apare pe maxi-dot) incepe sa creasca pana ajunge pe la 40 grade. Cand se decongestioneaza drumul, incepe sa scada (pana pe la 37). Ajung in Bucuresti, mers destul de fluent, incepe sa creasca temperatura si ajunge la 47.5. Opresc clima. Am mers apoi inca vreo 6 km pana acasa timp in care temperatura a tot scazut ajungand la 35 grade.

Prima data am crezut ca mi s-a bulit senzorul ala de temperatura si-a luat-o razna de la caldura dar parca toata treaba a fost legata de functionarea climei. Parea ca s-a incins ceva pe langa senzor (cand am luat viteza pe autostrada s-a mai racit si a scazut temperatura). Apoi cand am inchis clima de tot, temperatura a scazut dramatic.

Are cineva vreo explicatie la acest comportament? Unde este situat senzorul de temperatura exterioara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura exterioara indica cel mai bine in mers. Cand se merge in coloana, caldura degajata de asfalt, caldura data de radiatoare incalzeste si acest senzor. Senzorul este langa proiectorul din stanga (partea soferului). Este in spatele grilei de langa proiector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni sau marti il schimb sa vad ce timp imi fac, o sa ma uit exact ce am si ce o sa pun o sa fie altceva decat porcariile de sanden si zexel, sper sa se potriveasca .

Ma gandeam sa o las peste noapte la spalat dar imi e ca se va opri fiind timpul prea mare si oricum instalatia este impecabila ca doar a primit 5 sau 6 spalari in ultimul an .

Cand au facut spalarile au inlocuit si valva de laminare (expansiune) cu una oarba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai spune-ne si noua de ce se strica compresoarele, ca eu nu m-am prins inca ...

Povestea e lunga si imbarligata rau. Am sa postez ce am facut service, ce am scris la Skoda, ce mai zice poporul si ce cred eu personal.

Partea I - Schimbare oficiala de compresor.

Am fost la Service si am stat cu ei de la 8 AM la 15 PM. La asemenea pret nu m-au refuzat sa le stau pe cap :))

1. Recapitulez - mi-a cedat compresorul Sanden 5N0 820803 pe masina Octavia 2 din 2008.

th_DSC02010.jpg

Enlarge: http://i7.photobucket.com/albums/y256/Cain2/DSC02010.jpg

2. L-am schimbat azi tot un Sanden dar model diferit Sanden compressor 1K0 820808 B oficial la reprezentanta.

th_DSC02012.jpgth_DSC02011.jpg

Enlarge: http://i7.photobucket.com/albums/y256/Cain2/DSC02011.jpg

Enlarge: http://i7.photobucket.com/albums/y256/Cain2/DSC02012.jpg

Note: Modelul 808 este mai mare in volum (diametru) decat 803 si putintel mai scurt. Se vede clar ca s-a umblat la design pt a schimba volumele in anumite zone.

Also - am schimbat si radiatorul vechi (*see picture) cu un nou condensor / radiator 1k0 820411Q. La asta se poate schimba filtrul de uscare fara sa schimbi tot radiatorul. La cel vechi cu plastic era dificil si se gaseau mai greu filtre. S-a mai schimbat si valva si ce mai trebuia pt o schimbare completa.

th_DSC02015.jpgth_DSC02014.jpg

Enlarge: http://i7.photobucket.com/albums/y256/Cain2/DSC02015.jpg

Enlarge: http://i7.photobucket.com/albums/y256/Cain2/DSC02014.jpg

Note de instalare:

M-am "argumentat" cu ei acolo sa videze instalatia timp de 45 de minute, ei nu si nu, cica vidarea este pt a vedea daca nu exitsa scapari. Ca default vidarea e de 10 minute. Imi arata asta pe ecran si eu vad ca blipuieste ultima cifra, si zic - Pai nu poti sa o schimbi? - Ba da poti sa bagi cat vrei. In final cadem de acord la 30 de minute dupa ce dam argumente cu vidarea instalatiilor AC de casa.

Stau cu ochii pe masina lor de spalat:

Vidare 30 de min...se termina...urmeaza...1 minut - guess what? - verificare etanseizare - dupa care intorducere ulei proaspat si umplere instalatie parca. Cand se intoarce ii exlpic... stia si el - doar ca asa e cutuma. Baiatul a fost super de treaba - am discutat deschis si a fost proactiv (*extrem de important in RO).

Also am facut 2 spalari :blink: (*din alea de 3 cicluri) ca mai iesea mizerie si am adaugat ceva ulei extra la compresorul nou, am vazut si spanul dar am si verificat uleiul murdar din fostul compresor.

In instalatia de freon ai un fel de zat de cafea in fostul ulei, iar in sita din compresor se vad particule minuscule de metal (*aschii). Avand in vedere ca am spalat acu o saptamana la PBA si tot am scos mizere azi, eu zic sa renuntati la ideea de o singura spalare si sa gasiti o cale pt 2-3, cu schimbare ulei la compresor si spalarea lui de span pe cat se poate (*spalarea desfacuta a compresorului probabil doar un tehnician din cartier o sa aiba chef sa o faca). Stii cum e... odata ce ai span, el face singur alt span... nu mai tre sa ai probleme de lubrifiere, frecare sau dilatare.

Email la Skoda - nu au raspuns inca la emailul 2:

-----Original Message-----

From: X

Sent: Friday, August 13, 2010 5:06 PM

To: 'sks.service@skoda-auto.cz'

Cc: 'info@skoda-info.cz'; 'teodorliscan@bradytrade.ro'; 'Radu Petrica'

Subject: RE: Octavia II 1.9 TDI - Sloppy AC compressors manufacturing, poor design and lack of proactive results from Skoda management/PR.

Importance: High

Hi Service Skoda,

I'm still waiting for a clear answer - if your on sale compressors for 1.9 TDI have been thoroughly tested in all weather, temperatures and lubrication conditions. I need to know if I should buy one from you or one from the free market - and with no AC in the summer I need to rush this.

Note - Overall please expand the range of your homework and provide some updated decent information - see the official VW North America factory note on the type of compressors you used and also an article here showcasing the same topic - http://www.my-gti.com/1038.

If the technical solution is still pending with VW and the existing Sanden compressor you have on sale is not fixed or optimized, or it is showing new problems, please at least have the decency to tell me to wait until I should buy a new official more resistant compressor.

It would also be wise to train your dealers and importers to inform the users to request careful bug cleaning of the AC radiators at every 5.000 KM and to replace the compressor oil at least at 2 summer intervals; full AC skoda service system washing could also be suggested at the same time. These would be optional new procedures for anyone to buy.

My confidence in Skoda is close to zero these days and I'm not mentioning here the other factory problems I have: The right door window who does not close and you have to press a couple of times to get it fully up and also your MP3 player who starts and closes sometimes like it has a mind of its own.

Skoda - this is sloppy Quality Assurance work on your part and -maybe- some of your managers should be way below target in their annual evaluations.

And don't think for a second to blame VW for the poor, cheap and fragile compressor design they approved. That's a shoddy answer from a manager that does not want to go the extra mile. At least be proactive with your Skoda clients and find ways to reduce the global number of AC Skoda fails.

Best Regards,

X

-----Original Message-----

From: sks.service@skoda-auto.cz [mailto:sks.service@skoda-auto.cz]

Sent: Tuesday, August 10, 2010 9:45 AM

To: X

Subject: Octavia II 1.9 TDI - Air conditioning manufacturing

Dear Mr. X,

we received your letter, in which you expressed your dissatisfaction with the vehicle.

We regret very much that you have had difficulties with a product of our company and we apologize on behalf of the manufacturer.

We examined your complaint and passed it for direct handling to our representation in Romania. The importer organization representing the brand

Modificat de Cain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai nou, unele compresoare au fost intoduse in oferta de piese originale cu piesa la schimb (x) si pretul cu 40% mai mic.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai nou, unele compresoare au fost intoduse in oferta de piese originale cu piesa la schimb (x) si pretul cu 40% mai mic.

Din ce am inteles eu Xul vine de la reconditionat. Desi nu e cert. Dar intradevar - toate merg la schimb. Nu stiu sigur la ce se mai folosesc alea vechi avand in vedere ca au un design putin diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am reusit si eu dupa a 5-a vizita la service sa-i conving sa schimbe compresorul, asta cu doar cateva zile inainte sa expire garantia

Problema consta in existenta unui "vajait" la compresor in special dimineata la rece, racirea mergea bine, dar exista huruitul asta care era deranjant plus ca poate era pe duca compresorul

Am avut Denso pe masina, nu stiu exact ce cod, acum mi-au pus tot Denso cu codul 1K0 820 859 S

Merge super, parca raceste ceva mai bine ca cel dinainte dar e posibil sa fie placebo, in schimb e super silentioasa, aproape ca nu aud nimic in masina la viteze mici ( nu am nici un motor zgomots)

Cred ca cel vechi face mai mult zgomot decat normalul doar ca huruia mai tare la rece

E nsoala faza cu garantia, adica piesa are garantie doar cat are masina, adica deloc:) ca tocmai a iesit masina din garantie, in chimb daca plateam eu manopera avea 2 ani garantie, sper sa nu crape ceva repede:)

In legatura cu Denso, voi ce stiti sunt mai bune sau mai proaste decat Sanden?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

Eu nu prea merg cu clima pornita ptr ca sunt sensibil . Dai 17-18-19 mii pe o masina si pica compresorul dupa 2 ani . Este inadmisibil asa ceva . Ar trebui sa ni le schimbe ei pe gratis . Sper sa nu mi se strice compresoru asta vreodata ^_^ . Toate autoturismele din grupul VAG au aceasta problema cu compresoarele ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu doar Skoda, am prieten cu audi si nu a avut nici cea mai mica problema, doar o completare de freon dupa 6 ani :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu doar Skoda, am prieten cu audi si nu a avut nici cea mai mica problema, doar o completare de freon dupa 6 ani :)

Span = reziduri metalice milimetrice in sistemul de racire cu freon.

Toate masinile grupului VW din 2007-2008 (2009?...) au problema asta de span - mecanicul de la service Skoda a avut un Golf 5 si i-a schimbat compresorul - pe net sunt sute de povesti, in fiecare service din Ro repara cam 2 pe zi cu probleme la compresor. (*alte defecte tehnice nu sunt incluse - adica pot aparea si alte probleme, mai rar si diferite de span). La O2 noua facelift - pe noile compresoare Delphi le crapa fuliile.

Designul compresoarelor VW fara ambreiaj este "firav" si predispus uzurii. Imposibilitatea decuplarii totale prin existenta unui ambreiaj, permite un regim de utilizare prelungit atat vara cat si iarna (*chiar daca e la un volum mic de racire/miscare freon prin instalatie/miscare componente in compresor).

La toata povestea asta se adauga si proasta lubrifiere (din design) si tendinta de a manca putin ulei vara.

Din concluziile mele spanul se produce mai ales iarna, pe diferentele de temperatura si lipsa unei temperaturi in crestere similara in structurile metalice aflate in frecare. Si da - compresoarele astea, merg si iarna by default, dar la voum mic/redus. (*again - ca nu au ambreiaj sa se decupleze total).

Spanul apare in doua zone,

la cuplajul central cilcular pe axa - care activeaza cilindri si schimba volumul de eficienta.vw_compressor_limiter_1K0820803-150x143.jpg - Spear-Parts-Of-A-C-Compressor.jpgsi partial pe cilindri cand se cumuleaza span intre camasa si cilindru pe segmenti. In final ai span de teflon - il vezi ca zatul de cafea in ulei - si span metalic care se poate observa si el in sita compresorului. Pe sita/filru respectiv se face poza full zoom HD si se treimite la VW pt garantie - daca esti in doi ani.

De ce nu au cazut la toti - "teoria / unii au noroc"

- Nu exista noroc in mecanica ci doar parametrii diferiti de utilizare, de producator si volum/design, care afecteaza perioada de timp necesara obtinerii unui rezultat similar. Multi nu realizeaza ca deja au problema si compresorul lor raceste mai putin. Eu timp de un an am crezut ca pierd freon si e ceva simplu de rezolvat. Tot crezi asa pana cumulezi indeajuns span sa il faca total ineficient la turatii mici. Spre final imi mergea doar dimineata sau la turatii peste 3500.

Toate compresoarele VW fara ambreiaj au sansa sa cada pe problema spanului in perioada de utilizare intre 2-5 ani. Sansele de a cadea compresorul se reduc la masinile care: stau in garaj noaptea iarna, la cei care folosesc mai putin ACul vara, la cei care curata radiatorul de muste, la cei care isi schimba filtrul de la condensator si schimba si uleiul la compresor la 2 ani.

Sper ca noul Sanden, modificat pentru o ungere mai buna si un regim termic mai constant, cu mentenanta la doi ani sa ma tina cat masina.

Modificat de Cain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum functioneaza un compresor O2

In sfarsit cu VIDEO

http://www.sanden-europe.fr/Movie/VideoCompressorPXE-eng.htm

Intreresant deci cilindrii pot ramane imobili!! / doar axul si piesele atasate se misca non'stop - asta inseamna ca iarna sa avem grija sa ramana pe ECON, (*ca sa reducem orice extra frecare initiala la pornire pe frig/ulei compresor rece), iar toamna dupa/la 2 ani sa facem mentenanta sistemului cu schimbare de ulei frigorific in compresor.

sanden_pxe16_air_conditioner_compressor_volkswagen_golf_1k0820803_dimensions.jpgsanden_pxe16_air_conditioner_compressor_volkswagen_golf_1k0820803_cutaway.gif

Modificat de Cain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus delphy nou aseara si merge super :Driver:.

Tind sa cred ca principala diferenta intre aceasta instalatie si altele este filtrul din condensor care este foarte mic si din cauza lui se intampla multe.

De obicei acel filtru se colmateaza si se face ca un dop, acest lucru ducand la stricarea compresorului, neputand s afaca un circuit complet.De ce or fi scos buteliile alea mari d efiltre si au pus janghina asta de condensor cat felia de pizza nush.

Asta fata de Sandenul vechi merge in parametri bine grav, pe joasa la relanti sta in 2 iar e turatie 2000-2500 in 1,6-1,7 iar denso statea in 3 si 4 deci e diferenta enorma.

In fine, sa speram ca cel nou merge mult si nu mai am probleme cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ce model de Sanden ai avut montat ?

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni ii fac poza :), am uitat si e la servici ca trebuie trimis inapoi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut.

De 3 zile am cumparat o Octavia II 1.9 TDI 2005. Clima nu functioneaza. Nu schiteaza nici un gest. Nu porneste nici ventilatorul. Nu am nici o eroare in vag-com. Presiunea imi arata undeva la 6 bari.

Freon am in instalatie. Ce poate avea??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citește si tu prin topicul acesta, e posibil sa-ti fie compresorul dus sau doar electrovalva... dar nu ai de unde sa stii pana nu este verificat de cineva.

6 bari de presiune ai atunci cand nu este clima pornita... cand pornesti ar trebui sa scada la 2 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand pornesti ar trebui sa scada la 2 bari.

Cand pornesti clima ar trebui sa creasca presiunea, nu sa scada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

my bad, nu stiu ce rahat am vrut sa scriu... nu mi-am baut inca nessul :-<

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e bine trebuie sa scada spre 2 ....pe joasa si sa creasca pe inalta. Si chiar la sharan face la fel ...iar va bagati in seama aiurea.

Fara sa fie pornita si incarcata la nivel cu 525 g de gaz pe inalta trebuie sa stea undeva la 10 si pe josa undeva la 6 , cand pornesti in relanti cea de pe josa trebuie sa tinda spre 2 si pe inalta trebuie sa cfreasca in jur de 17 +, la 24 daca ajunge pe inalta decupleaza compresorul.

@SanX de unde stii ca ai freon in instalatie?

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e bine trebuie sa scada spre 2 ....pe joasa si sa creasca pe inalta. Si chiar la sharan face la fel ...iar va bagati in seama aiurea.

Nu a specificat despre care conducta e vorba,dar deobicei se vorbeste despre inalta,adica de crestere de presiune(cea mai des utilizata expresie).Intai citeste cu atentie si dupa aia ..."baga-te aiurea" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!