Jump to content

Schimbare Turbina Audi A6 Model 2004


Thomas T
 Share

Postare recomandată

Salutare! Sunt intr-un mare necaz si as avea nevoie de parerile voastre. Am un Audi A6, 1.9 TDI, model 2004, cutie tiptronic,etc.

Cu cateva zile in urma in timp ce mergeam cu masina, dintr-o data am simtit o scadere a puterii motorului si incateva secunde mi s-a aprins un bec martor de pe bord (cel care simbolizeaza un motor portocaliu). Am fost cu masina la service iar cei de acolo dupa ce au facut o diagnoza a motorului au spus ca turbina este dusa si trebuie schimbata neaparat. Undeva pe in partea dreapta a motorului era mult ulei scurs pe la o supapa. Cel de la service mi-a spus ca nu sunt sanse sa o reconditionez pe cea veche.

A mai patit cineva asa ceva? Sunt oare cauzele acestea reale? Daca da... cam cat costa o turbina noua?

Astept opinii...si va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca trb sa schimbi turbina vorbeste cu zGB el aducea turbie Garrett. Firma despre care vorbes eu este cea care furnizeaza turbinele pentru VAG.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar s-au uitat sa nu fie un furtun de la turbo spre intercoler spart??? sau au pus calculatorul si el a spus ca e turbina, ca eu stiu ca turbina nu are nici un fel de senzor pe ea care poate fi citit cu vag-ul...turbina se verifica mecanic , doar valorile ei se citesc cu vag-ul prin senzorul de presiune...asa ca verifica bine furtunurile de la turbo sa nu fie unul spart ca pe acolo se pierde presiunea care o face turbina. :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul a conectat calculatorul si habar n-am ce a citit el acolo. Apoi a desfacut capacul acela mare de pe mijlocul motorului sub care era o mare pata de ulei in dreapta. Doar uitandu-se cum merge si dupa ce i-am expilcat ce simptome avea masina in mers a zis ca e vorba despre turbina. Uleiul acela a zis ca sarea de la o supapa. A zis ca turbina se putea reconditiona numai daca nu se ajungea pana la acea scurgere de ulei. El mi-a cerut 550 de euro pentru schimbarea ei...si as dori sa stiu daca acesta este pretul real. Din cate mai stiu eu o turbina noua este mult mai scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina trgae bine pana la un anumit moment si doeodata ramane fara putere nu e necesara schimbarea ei ci curatarea, cati km are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipos: o intrebare pt mine: a mea are 200k ar trebuii curata? parca nu mai trage ca acu 20 de mi de km..cam cat costa operatiunea de curatare imi spui si mie te rog, multumesc. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la Service Bosch din BV mi-au cerut un pret de 550 euro + TVA pentru o turbina noua de Audi A6. Cum vi se pare pretu...mult sau putin? Habar nu am cat este pretul de piata a unei turbine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un pret corect.

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la Service Bosch din BV mi-au cerut un pret de 550 euro + TVA pentru o turbina noua de Audi A6. Cum vi se pare pretu...mult sau putin? Habar nu am cat este pretul de piata a unei turbine.

Pana la urma am afalt unde ar fi in BV un "om priceput" la turbine. Cica pe undeva pe strada nucului (e in Noua). O sa aflu exact cum se numeste serviceul si adresa, eventual nr de telefon, pentru ca o sa ma duc si eu la curatat, avand in vedere ca oricum motorul este desfacut tot din alte cauze nenorocite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Audi din semnatura oferta Scorpion Focsani pt o turbosuflanta noua a fost de aprox. 4500 RON,si nu inteleg de ce este asa mare diferenta fata de preturile mentionate in ac. topic,(550 eur+tva).M-am interesat de turbina pt ca cea din dotare nu permite o turatie a motorului mai mare de de 2800-3000 de ture,indiferenent de ce treapta ar fi cuplata la cutie,si in plus masina se accelereaza lent(din inertie as putea spune).Un mec mi-a reglat un surub (care avea un sigiliu de vopsea pe el si care actioneaza un fel de treapta superioara a paletilor turbinei,cred),si doar asa pot ajunge la turatii mari,insa in schimb consumul mi-a crescut destul de mult,si nu se mai aude acel suierat specific la intrarea in functiune a turbinei.Astept in acest caz ,din partea forumului,pareri daca este afectata turbina ,mai poate fi remediata sau trebuie inlocuita.Multumesc. :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba a umblat mecanicul la mecanismul VNT, toata problema este la comanda mecanismului VNT. Masina trebuie pusa pe tester si vezut cum functioneaza actuatorul . Am mai auzit eu de astfel de mecanici si prin Buc :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Audi din semnatura oferta Scorpion Focsani pt o turbosuflanta noua a fost de aprox. 4500 RON,si nu inteleg de ce este asa mare diferenta fata de preturile mentionate in ac. topic,(550 eur+tva).M-am interesat de turbina pt ca cea din dotare nu permite o turatie a motorului mai mare de de 2800-3000 de ture,indiferenent de ce treapta ar fi cuplata la cutie,si in plus masina se accelereaza lent(din inertie as putea spune).Un mec mi-a reglat un surub (care avea un sigiliu de vopsea pe el si care actioneaza un fel de treapta superioara a paletilor turbinei,cred),si doar asa pot ajunge la turatii mari,insa in schimb consumul mi-a crescut destul de mult,si nu se mai aude acel suierat specific la intrarea in functiune a turbinei.Astept in acest caz ,din partea forumului,pareri daca este afectata turbina ,mai poate fi remediata sau trebuie inlocuita.Multumesc. :lol:

daca ajungi prin bucuresti da un tel si ne uitam la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fericire pentru mine problema cu turbina s-a rezolvat repede si foarte ieftin. Dupa ce am trecut pe la mai multe service-uri unde toti "datatorii cu parerea" dadeau verdict clar ca turbina trebuie inlocuita, am ajuns in orasul meu natal, la Campina. La service-ul de aici mecanicii au vrut, inaite sa dea vreun vedrict clar, sa desfaca totusi turbina si sa vada ce se intampla acolo. Inainte sa defaca turbina au facut o tura cu masina, cu testerul conectat. Au observat ei ca turbina baga un volum prea mare de aer - de 4 ori peste limita precrisa de producator. Apoi au desfacut turbina si mi-au spus ca de fapt era infundata cu funingine si de aceea nu mai functiona normal. Dupa ce au curatat-o , au montat-o pe masina si totul este OK acum. Si m-a costat doar 150 RON. Suna bine,nu?

Imi vine sa urlu cand stiu ca am fost la 3 serviceuri in BV (inclusiv la dealerul local TESS unde mi s-a spus in urma dignozei ca masina functioneaza perfect). In rest, la toate aceste service-uri nimeni nu a avut curiozitatea sa desfaca ceva la motor. Puneau testerul, apoi pe baza simptomelor pe care le descriam ca le are masina, spuneau clar...TURBINA...trebuie scimbata. In secundadoi imi ofereau un pret pentru una noua. Talharie..nu gluma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a dat doar cu solutie va reveni simtomul, pana nu faci planeitatea geometriei variabile nu faci nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cipos, spune-mi te rog, a mea are 165k, are sens o curatare a turbinei ? Nu cred ca a fost curatata vreodata si masina nu mai trage ca cea a unui prieten cu masina identica.

Imi poti da ceva detalii, cat dureaza, pret.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pina iti raspunde Cipos iti pot spune eu ca SIGUR are sens.

Eu am facut-o la el pe la 136,000 km si este SUPER !

Acum am 158,000 si nici o problema.

Daca nu a fost desfacuta niciodata ,nu o sa crezi cind o sa vezi ce este inauntru.

Restul detaliilor sigur lle afli de la Cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu azi turbina la Cipos si e OK. A aparut si o schimbare, parca turbina intra mai devreme decat inainte. Acum abia ma obisnuiesc cu ea. Am aflat si cateva lucruri interesante despre masina ( ex. debitmetrul nu mai are mult, probleme la 3 injectoare, km reali departe de cat am pe bord, etc ). E bine ca am aflat de ele, ca sa le iau din vreme.

Stie cineva un loc unde pot verifica compresia la motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dat fiind ca initiatorul topicul si-a rezolvat problema si discutiile au inceput sa o ia "pe langa" acest topic se inchide. Aveti alte topic-uri in care puteti discuta de turbina in general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Date masina :

Audi A6 2.5 TDI V6

Nr. Identificare : WAUZZZ4BZYN013725

Putere : 110 KW

TIP MOTOR : AKN

Capacitate : 2496 cc

An fabricatie : 2000

Ma intereseaza ce turbo se potriveste la mine , masina este cipuita ( asa am luat-o ) si nu mai am cum sa-i pun mapa originala. Ma intereseaza o turbina mai mare care sa se potriveasca ( daca exista asa ceva .. ) . Am inteles ca se potrivesc doua modele , unu de 150 cp si unu de 180 cp ..

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdannovaceanu

iti dau eu una de 180 de cai.detalii pe prv sau gsm 0742241011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am redeschis acest topic, in urma unor probleme mai recente a unor colegi. Am zis ca acesta sa ramana pentru probleme specifice referitore la turbina de A6 (ce se potriveste, sfaturi, curatire, etc). Daca problema se incadreaza in categoria "probleme turbina" la modul general, va rog sa folositi topicurile legate de asta din aria TDI (AICI, AICI sau AICI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

o problema similara am si eu la AKN. In urma schimbarii distrubutiei(masina abia ce am luat-o) am obserbat ca acel Ţsuierat al turbinei s-a amplificat. In urma verificarii am constatat ca se datora faptului ca nu era stransa bine galeria(partea care catre intercooler) si rasufla pe acolo. problema este ca daca o strang (etansez) practic nu mai am turbo, masina se acceleraza foarte lent si nu mai trage deloc. Daca ma poate ajuta cineva, ce sa curăţ, ce sa verific , etc. menţionez ca am curaţat galeria de admisie si intercooler-ul. Mulţumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

inante de a schimba distributia, masina targea bine ? Sar putea sa nu fie pusa chiar la semn distributia sau avansul din pompa de injectie. De pornit cum iti porneste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bogdannovaceanu
o problema similara am si eu la AKN. In urma schimbarii distrubutiei(masina abia ce am luat-o) am obserbat ca acel Ţsuierat al turbinei s-a amplificat. In urma verificarii am constatat ca se datora faptului ca nu era stransa bine galeria(partea care catre intercooler) si rasufla pe acolo. problema este ca daca o strang (etansez) practic nu mai am turbo, masina se acceleraza foarte lent si nu mai trage deloc. Daca ma poate ajuta cineva, ce sa curăţ, ce sa verific , etc. menţionez ca am curaţat galeria de admisie si intercooler-ul. Mulţumesc anticipat!

verifica furtunele de la vacuum ca si la mine niste idioti au vrut sa imi schimbe turbo si de fapt erau coturile sarite si furtunele sparte la vacuum............intr-o saptamina ajung si eu la cetateni si poate dai o fuga cu masina pina acolo sa vedem ce si cum...!

Modificat de bogdannovaceanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!