Jump to content

Bloc Motor Spart


andH
 Share

Postare recomandată

v-am mai stresat eu acum ceva vreme cu un topic despre un passat 1.6 benina din 2002 pe care dupa ce l-am cumparat am descoperit ca are probleme la motor. in momentul ala m-am gandit ca cel mai grav lucru posibil ar fi sa-i segmentez motoru. l-am dus azi in service si l-au desfacut si... SURPRIZA blocul motor e distrus.

in concluzie nu-mi ramane decat sa-i caut alt motor. daca se ocupa vreunul dintre voi cu asa ceva sau daca stiti pe cineva dati-mi un semn.

pls help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de procedura de "bucsare" sau de "alezare" a auzit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu incerca sa repari blocul motor daca e fisurat ca mai rau te complici. Schimba-l e singura solutie viabila sau o sudura profesionala. Ce ai patit mai exact?

P.S. Termenul de alezare il stiu de la Dacie cand se doreau a se schimba pistoanele cu unele mai mari si se rectifica blocul motor. Nu ti-as recomanda.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic mai pe larg ce presupun eu ca s-a intamplat. oricum am formulat gresit eu numele topicului.

cand au desfacut motorul cei de la service au vazut ca segmentii erau aproape complet uzati si pe "camasa" aparuse un sant. motorul fiind din aluminiu, camasile nu se pot schimba pur si simplu. eu cred ca o bucata de metal probabil din segmenti s-a desprins si asa a aparut santul respectiv. am vazut ca sunt niste urme si pe chiulosa.

se pare ca se poate totusi face ceva. se razuie o portiune din camasa pana se uniformizeaza(cred ca procedeul se numeste honuire) si se pune un alt cilindru prin presare la cald.

urmeza sa-mi desfaca tot motorul sa vad ce se intampla si pe ceilalti cilindrii.

pretul unui motor nou mi se pare destul de mare, iar un motor SH imi e frica sa iau dupa ce mi-am luat super tzeapa cu masina asta care nu are decat 83000km.

asta desi pare o improvizatie, pare o alternativa buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, eu credeam ca s-a fisurat. Da din ce stiu eu, ce-ai descris tu e OK (da, se cheama honuire si procedeul initial de razuire a camasii se numeste alezare (din cate stiu eu)) si daca e facut calumea o sa te tina cat o sa tina masina :angry:

Worst case, il repari si-l vinzi cu bani OK.

P.S. Pe ce topic ai postat tu mai demult? Tin minte 1-2 cu tepe de genu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul este 1,6l benzina, putere 75kw(102 CP), cod ALZ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in caz ca mai aveai nevoie de inca o parere,merge alezat fara probleme.nu e nevoie sa-l schimbi.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca merge alezat, dar ma intreb cat e de rezistent in timp si daca e de incredere. la un moment dat tot tot sa s-o vand, dar nu vreau sa ma injure ala care o ia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in caz ca mai aveai nevoie de inca o parere,merge alezat fara probleme.nu e nevoie sa-l schimbi.bafta.

atunci iti trebuie alte pistoane,

intai vezi la ce reparatie se poate aleza si dupa se poate lua o hotarire,

si cit costa pistoanele de reparatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alezarea se face dupa cota pistoanelor din motor, nu este nevoie de altele.rezista lafel ca cele originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deocamdata nu-i desfacut tot motorul, doar un cilindru si nu stiu cum arata ceilalti. segmentii cred ca o sa-i schimb pe toti daca tot am desfacut motorul, si pistonul de pe cilindrul ala stiu sigur ca trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

segmentii obligatoriu trebuie sa-i schimbi.pistoanul(pistoanele)daca are zgarieturi va trebui schimbat.nu stiu daca nou vei putea cumpara doar unul,poate sh.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei si poti, poti folosi aceleasi pistoane, dar trebuie sa bucsezi blocul, eu unul nu sint de acord cu bucsarea

daca alezezi blocul trebuie sa folosesti pistoane de reparatie, in cazul acesta motorul este nou!

PS "pistonul de pe cilindru"??????

Modificat de GOLFISTUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se razuie o portiune din camasa pana se uniformizeaza(cred ca procedeul se numeste honuire) si se pune un alt cilindru prin presare la cald.
se cheama honuire si procedeul initial de razuire a camasii se numeste alezare si daca e facut calumea o sa te tina cat o sa tina masina :lol:

bucsare=honuire,introducere camasi,alezare camasi.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.honuire sau alezare este acelasi lucru.Inseamna sa aduci *camasa* la forma perfect cilindrica, fara santuri, gulere, sau alte chestii.Este o operatie simpla.Daca santul sau zgirietura descrisa nu este adinca, deci nu trebuie marit mult diametru camasii,poti folosii acelasi piston cu un rind nou de segmenti.Cand am spus mult, ma refer pina la maxim o.1mm pe diametru.Asta nu este o reparatie de durata( poti merge 100k fara probleme) dar este o optiune.Sau poti comanda un set de pistoane si segmenti la prima reparatie, daca km sant reali.Habar nu am cit costa.Cine aduce pisese ptr reparatii capitale, stie de ce ai nevoie, si cunoaste si cotele de reparatii la motorul tau.Ma refer la diametrul pistoanelor.RK 1 sau RK 2.Adica reparatie capitala 1 sau reparatie capitala 2.chiulasa daca are numai urme de tasare, lovire, nu este o problema mare.Se poate merge si asa.Trebuie verificate supapele.etanseitate scaun supapa.Nu stiu daca se aduce 1 piston separat(nou).Poti face o intrebare la magazine.Bafta. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate cumpara si un singur piston (se livreaza cu bolt si segmenti) si costa in jur de 150 E.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect FlorianD insa ideal e sa ai cat mai echilibrate pistoanele... d'asta deseori se recomanda schimbarea lor in grup.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine e sa cauti un motor second hand(blocul complet fara chiulasa). Cu bucsare , alezare nu stiu daca rezolvi mare lucru. Treburile astea dureaza undeva pe la 100.000km(de obicei). Totul depinde de materialul folosit la bucsare. Exista cazuri in care segmentii sunt mai duri decat camasile facute si apare uzura in camasi sau camasi mai dure si ajungi la segmentare dupa 100.000km. O alta problema care poate sa apara sunt batai la pistoane din cauza unei proaste prelucrari(honuire) sau piston cu fusta mai stransa. Eu stiu ca iti dau garantie cei care iti bucseaza, insa nu e o placere sa desfaci toata ziua motorul. Pe alta parte o operatiune din asta iese destul de scump si nu stiu daca merita efortul.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 solutii:

Blocul este monobloc (nu are camasi detasabile).

A.Se schimba toate pistoanele cu cota 1 (pistoane de reparatie ce vin imbracate cu segmenti) si se alezeaza blocul la cota 1 dar conteaza enorm unde faci alezarea. Daca exista o eroare mare umana sau de masina (utilaj) nu va rezista nici 10000 km.

B.Se ia blocul si se "camasuieste" doar cilindrul buclucas. mai exact se alezeaza o gaura mai mare si se baga alta camasa de cota 0. Este mai sigur si mai economic doar ca trebuie o camasa de calitate foarte buna. Se pun segmenti noi si va merge OK.

C. Din experienta iti spun ca "zgarietura" de pe cilindru daca nu este mare (f . adanca) se poate lasa asa si se pun doar segmenti (de f. buna calitate).

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate in constanta sunt doar 2 mesteri care fac operatiunea asta si nu stiu nici de ce materiale dispun. stiu ca teava de sonda e cea mai indicata, dar nu stiu cum sa fac rost de asa ceva.

bucsarea e inevitabila pt ca zgarietura e prea adanca.

tipul care o sa se ocupe de masina mi-a zis sa cumpar intai pistonul ca sa dea dimensiunile camasii in functie de cele ale pistonului. azi am umblat cu pistonul vechi pe la mai multe magaziene de piese, dar nu am gasit un alt piston de dimensiuni potrivite. mai am cateva incercari sau pot sa fac comanda in germania sau ungaria, dar dureaza cel putin 7 zile pana vine...

oricum cel mai tare ma streseaza materialul din care o sa fie facuta camasa pt ca e f important

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei camasi originale cauta sa cumperi de la un motor care a avut camasi din fabrica. Eu am cumparat de exemplu camasi goetze de la opel kadett 1.6D cu diametrul de 81mm pt ca asa se potriveau la motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andH,cumpara piston pt motorul tau nu un piston care sa se potriveasca.int-adevar materialul pt camasi este teava de sonda,este f buna stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei cumpara un singur piston va trebui sa si segmentezi motorul ! . Trebuie sa scoti si celelelte pistoane din bloc si sa le cintaresti. Toate 4 trebuie sa aiba aceeasi greutate. Ori usurezi pistonul nou ori pe celelalte 3. De obicei pistonul nou este mai greu cu 5-6 grame. Bafta.

PS. Nu poti refolosi segmentii dupa ce ii scoti din bloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!