Jump to content

Consuma Sau Pierde Ulei?


Laurentiu_LWR
 Share

Postare recomandată

salut...am si eu o mare problema si sper sa gasesc cateva raspunsuri peaicea..am un vw bora 1.9 tdi 2003 96kw motor asz si 96000 km(care nu cred k sunt reali...masina fiind luata sh din germania) sper k am dat destule detalii la masina sani raspundeti l urmatoarea dilema...consuma pe langa motorina si ulei...?sa va zic si d c...acum cateva zile...mergeam linistit si deodata mi sa aprins la bord martorul ulei(figura aia de seamana cu lampa lui aladin) si mia dat un mesaj in germana de nam apucat sal vad...k a disparut...am tras instant p dreapta...si am verificat nivelul...intradevar...la joja..arata cam 5mm ulei...putin pe varf...putin speriat...am bagat 1 l d ulei care il aveam la mine...am masurat din mou......si cu litrul acela...arata cu vreo 5 mm peste nivelul maxim....cv ciudat..parerea mea..am plecat l drum putin speriat sa zic asa cu gandul ca am spart baia ...nu intelegeam unde sa dus uleiul ...tinand cont ca am facut doar 2800km de cand am facut schimbul....martorul acela cand se aprinde...cand se ramane fr strop de ulei sau are vreo limita cv..?pierderi stiu k am..si din cate am inteles sunt cunoscute de mai toata lumea...pe la admisie turbo p undeva..dar totusi...e vb de cativa litri...iar mie mi se scurgea...rar...cate o picatura asa..intrebarea mea este daca poate cnv sa m lamureasaca la ce sa m astept cand m duc la service...parerea mea k este cv cam grav nu...?si inca o dilema...cand debia pusesem uleiul...la joja arata ceva peste limita maxima iat a doua zi cand am masurat...arata cam la juumatea nivelului normal..si suprafata mi sa parut cat de cat la fel...deci se intampla cv...si poate ma lamuriti si pe mine ce...? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderea de ulei mi se pare mare de pe-o zi pe alta.

Ai verificat daca ai vreun furtun spart? Uite-te a doua zi sub masina si vezi daca ai pata de ulei.

Verifica furtunele, filtru, e posibil sa ai vreun furtun spart, vreo garnitura ceva...

Trebuie investigat. Si masina mea pierde ulei...nu mult dar atat cat trebuie sa ma enervez..am fost la serv si nu au identificat pe unde curge ulei.... :)

Cel mai bine fugi la service....da uleiul jos...uite-te sub masina daca ai ulei..curata bine locul...baga ulei si tine-o cateva minute in 2000 rpm. Cred ca aia or sa vada pe unde curge. La mine..nexam :huh:

bafta

Modificat de alexdias
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezultatele masurarii nivelului din baie imediat dupa oprirea motorului nu sunt corecte. Trebuie sa stai cel putin jumatate de ora cu motorul oprit, cu masina perfect orizontala, pentru a se scurge tot uleiul in baie. Pe cat de rau poate face cand nivelul este sub minim, pe atata poate face cand nivelul este peste maxim.

OT1. Greu de citit postul tau, sorry.

OT2. Oare de ce majoritatea intermediarilor tind sa vanda masina cu 96-98 mii km? Praf in ochii cumparatorilor? Un VAG-COM iti poate da km reali, asa, sa stii si tu la ce sa te astepti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi unde se duce atata ulei daca nu sunt scurgeri importante, la asa pierdere de ulei ar trebui sa fie balta sub masina. Daca motorul consuma mult ulei ar trebui sa scoata fum alb de sa lasi ceata in urma ta. E posibil sa fie o fisura in chiulasa sau bloc si sa bage uleiul in apa, verifica apa din borcan.

Modificat de MS 22 CES
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi unde se duce atata ulei daca nu sunt scurgeri importante, la asa pierdere de ulei ar trebui sa fie balta sub masina. Daca motorul consuma mult ulei ar trebui sa scoata fum alb de sa lasi ceata in urma ta. E posibil sa fie o fisura in chiulasa sau bloc si sa bage uleiul in apa, verifica apa din borcan.

am mai auzit chestia asta..cu ulei in apa...dar la mine nimik..si ciudat...k nici cu fum nu da...dar am observat altcv...la intercooler..este cam murdar de ulei si si bara in dreptul acestuia este cam murdara chiar foarte murtara...mai se vad si cateva picaturi asa prelinse...dar totusi...la cat ulei pierdut se aprinde beculetul...?nu cred ca sar fi scurs aculu 1-2 l...si plus dasta...nu am "balta" de ulei in parcare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saluut..am revenit cu noi informatii dar si intrebari in acelasi timp...am vorbit cu cativa baieti si miau explicat o chestie care no stiam...joja nu atinge de fundul baii...(ceea ce ma mai linistit) adica daca indica putin ulei pe varf nu inseamna ca sau dus cei 4 litri...treaba este...stie cineva la cat ulei consumat se aprinde beculetul..?sau joja incepand de la ce nivel indica..1 litru 2...?dupa ce am bagat acel litru in seara cu pricina...nivelul pare ok...la jumate din nivelul ok..daca ar fi sa fi consumat 1 litru la 2800km nu este prea mult nu...?ca in cartea ei scrie ca ar trebui 1 litru la 1000 km...poate mai imi explica si mie cineva...dar baia cati litri are...?ca in carte scrie 4.5 litri dar mecanicul mia pus doar 4..ca cica atata a intrat...sa nu fi fost nivelul ok de la inceput...?multumesc anticipat daca mai ma lamureste si pe mine cineva saluut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, tare necoerent scrii, imi e foarte greu sa urmaresc ce e intrebare si ce e afirmatie!

In primul rand tu nu ai facut un test concludent sa vezi cat ulei consuma si la cati Km! Tu nu ai raspunsul asta. Evident ca imediat dupa oprirea motorului mai poti avea ulei care nu s-a prelins in baie si de aia arata mai putin. Ca sa aduci uleiul din partea de jos a limitei pe joja in partea superioara cu limita maxima, iti trebuie in jur de un litru, poate un litru si ceva. Pe de alta parte trebuie sa fii cu masina EXACT pe orizontala cand masori, nu la marginea drumului care e usor inclinat de multe ori. Ce ulei folosesti? La urma urmei 1 l la 3000 km inseamna aproape 330 gr/ 1000km ceea ce nu este DELOC aberant de mult pentru un motor mai vechi. Fa niste masuratori precise, completeaza in parcare fix in aceleasi conditii ca sa poti vedea exact cat a scazut. Eu tare cred ca vei constata ca de fapt consuma mult mai putin decat crezi. Depinde de model, pot intra si doar 3.5-3.7 l in baie.Deaseenea verifica joja sa fie intrata PANA LA CAPAT de fiecare data. Altfel ti se pare ca ai mai putin si de fapt nu e deloc asa. Poti avea si 300 000 km reali si sa nu consume ulei exagerat.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar..sunt si eu de acord ca trbuie sa fac niste calcule...dar pentru asta am nevoie sa stiu cateva chestii:

1.dupa cati litri de ulei consumati se aprinde becul rosu?

2.stie cineva cat ulei indica joja in urmatoarele puncte..?

a)varful jojei si inceputul zonei C

b)zona C

c)zona B

d)zona A

adica am si eu nevoie de niste valori exacte..de ex:a)500ml...b)100ml...si asa mai departe...

daca este cineva sa-mi explice chestiile astea iasi fi super recunoscator...chiar as da o bere:P

post-14266-1189428544_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa vezi daca masina mananca ulei,desfa conducta de dupa turbina,tureaza motorul la 3500 ture si vezi cam cat ulei iti iese pe langa axul turbinei.daca iese,ai gasit raspunsul.daca nu se prelinge mai deloc,cauta in continuare.(in caz ca mananca mai mult de 1l/1kkm)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, oricum, ar trebui sa vada ceva si pe teava de esapament...cat de cat. Parerea mea e ca nu sunt probleme.

Nimeni nu o sa iti poata da raspunsul la intrebarea cu joja exact pentru ca variaza putin de la o masina la alta. Eu ti-am zis in mare peste 1 L, insa mai putin de 1.5 L. In rest masori cand pui si vezi cat a urcat... Dar repet FIX in aceleasi conditii sa compari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand mi-am cumparat masina (Martie 2007) mi s-a spus de catre un mecanic ca este bine ca pe la maxim 3000km sa verific nivelul uleiului sa vad daca este nevoie sa mai completez. Mi s-a spus ca este normal sa consume ulei, dar ca pe la 6000km sigur o sa trebuiasca sa completez :lol: .

Mi s-a mai spus ca ar trebui sa ma interesez cu ceva timp inainte ce ulei sa pun si ar fi indicat sa cumpar uleiul direct de la un service/dealer VW ca sa fiu sigur ca este de aceeasi calitate ca si cel din motor.

Bine-nteles ca eu nu am verificat nici la 3000km si nici la 6000km si m-am trezit Sambata seara ca-mi apare pe computer sa verific nivelul uleiului! :blink: (asta la 8000km)

Eu nu eram nici in orasul de bastina (Bucuresti) si mai era si Sambata seara ora 21 :icon_thumright:

Va dati seama ca am intrat in panica: ce ma fac, de unde sa iau la ora aia...

Noroc ca era un Metro in oras si m-am dus acolo sa caut uleiul cu standardul cerut de VW (recomandat Castrol). Castrol cu standardul pentru motorul meu nu exista, abia am gasit un Valvoline :rolleyes:

Concluzia: motorul mananca ulei indiferent ca este nou sau vechi. (Mie nu mi se pare normal, am avut un Mercedes 200D din 1987 si nu manca nici 500ml ma schimb facut la 8000km, iar uleiul nu era sintetic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba este normal sa consume ulei pt ca acel ulei mai este folosit si in alta parte. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosBM, din cate vad eu,tu ai masina 2007 ,si ti s-a aprins in bord ceva cu nivelul uleiului .Esti sigur ca nu s-a aprins ceva cu schimb ulei ? Ca la unele masini dealerul seteaza schimbul la 7500km sau 10k in loc de 15k. In postul tau nu ai scris daca ai verificat sau nu uleiul, ci doar ca ti-a aparut in bord sa verifici uleiul. Si nici daca ai completat ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DragosBM in cartea tehnica a masinii scrie ca daca ti se aprinde martorul de ulei, acesta trebuie completat la urmatoarea alimentare cu carburant; deci nu e chiar tragica situatia pe moment. In plus, amestecul de uleiuri... nu stiu cat de bine face motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare...acum am venit de la service:)si din cate mia spus baiatul respectiv putin peste maxim nu este o mare problema ,motorul intretinanduse cu ulei si sa merg linistit ca nu are nici o problema masina.Mam speriat eu degeaba si de fapt nivelul uleiului cand am masurat in seara cu pricina nu era chiar putin peste varful jojei ci un pic mai mult...si mia aratat atata ca nu se scursese tot...

Intre nivelul minim si maxim al jojei intra cam un litru mia spus baiatul respectiv.

Din partea mea,care sunt oarecum lamurit in problema asta(masina nu are nimic,e normal sa consume si 1 litru la 2800 km nu este deloc mult)se poate inchide topicul si multumesc mult tuturor celor care miau raspuns oarecum intrebarii... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare cam mult 1l intre minim si maxim.

la masina din semnatura este undeva intre 400 ml, la motorul tau nu stiu exact dar mi se pare cam mult 1l.

apropo ai desfacut vreodata intrecoolerul?la baza nu sus.ia vezi nu curge ulei din el?in special la motoarele TDI uleiul se consuma pe la turbina daca are un nr mare de km.desfa si tu toata tubulatura de la turbo pana in admisie si vezi daca nu este cam mult ulei pe acolo.

oricum dupa parerea mea 1l/3000km nu este deloc de neglijat, sa fim seriosi domnilor, da ce este camion.

un motor din grupul VAG peste 500kkm ar trebui sa se comporte asa, sau chiar mai mult (binenteles depinde si de regimul de functionare la care a fost supus dealungul km).

Modificat de ygor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare cam mult 1l intre minim si maxim.

la masina din semnatura este undeva intre 400 ml, la motorul tau nu stiu exact dar mi se pare cam mult 1l.

asa stiam si eu... bine noi avem passat B5.5, poate la bora e diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu sa ajunga pe minim uleiul si sa se aprinda led-ul galben. Am pus 400 de grame si era deja la partea de sus a zonei hasurate, adica la maxim. Mi se pare ciudat ca nu mi-a consumat niciodata ulei. De aceea am si ramas surprins ca mi s-a aprins martorul. De cand am trecut pe ARAL, am abia 6000 de km si deja am completat 500 de gr. Pana am avut VALVOLINE, n-am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....oricum dupa parerea mea 1l/3000km nu este deloc de neglijat, sa fim seriosi domnilor, da ce este camion.

un motor din grupul VAG peste 500kkm ar trebui sa se comporte asa, sau chiar mai mult (binenteles depinde si de regimul de functionare la care a fost supus dealungul km).

Nu este camion, este PD.

Asa ca sau e foarte nou sau e foarte vechi ca sa consume ulei in halul asta :screwy: . Se poate foarte bine si pare-se e si "normal" dupa cum sustine VAG.

Daca stau si ma gandesc bine, si la mine intra sub un litru intre nivelul minim si maxim al jojei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 12 years later...

salut. ce senzor e cel de langa busonul de golire a uleiului? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut , am un passat 1.9 tdi și îmi mănâncă foarte mult ulei . Începutul povestii este de aici . Mi sa rupt distribuția,  am fost la un mecanic sa imi refaca motorul . După 10 mii de km nu mai aveam pedala la frană( se apasa foarte greu) și după problema cu frana cam o săptămână după eram în afara orașului  vroiam sa fac o depășire si nimic , nu tragea deloc. Am oprit masina am repornit mergea normal (tragea). Am mers la același mecanic , era rupt ștuțul de pompa de vaccum , l-a lipit cu poxipoll. Dupa puțin timp mergea motorul în 3 cilindri. Am fost la mecanic o zis ca nu făcea bine contact mufa de la injectoare. Am verificat nivelul la ulei aveam peste maxim . Am vorbit cu mecanicul sa merg sa fac schimbul nu o avut timp etc. Bun. Dupa 2 k km se aprinde becul de ulei . Trag pe dreapta ma uit pe joja nu era nimic. Merg la peco iau ulei 4 l . Bag 1 litru nimic mai bag 1 iară nimic mai bag 1 se vede la minim ii pun pana la maxim . Am circulat asa cu ea o săptămână si ceva ca am avut nevoie de masina . Acuma masina pornește greu (dupa 5-10 rotiri) dupa un timp parca merge în 3 cilindri ( 30 sec-5 min) , dacă o țin turata la 3000 de rotatii nu mai trage deloc . Am fost la 10 mecanic 7 au spus ca ii gata turbina (turbina a fost refăcută de 40mii de km) 3 au spus ca nu ii turbina ca ii altceva . Am luat o turbina din șrot de probă( La fel consuma ulei ) . Precizez ca pun aproximativ 4-5l de ulei la 20 km. Antigelul ii la fel nu am ulei. Țin sa precizez ca nici un mecanic nu a facut test de compresie sau altceva . Am lăsat masina sau doar am mers cu ea sa se uite . Ia dat o cheie , a desfăcut furtunul de la admisie. Ce poate fi oare ? Turbina ? Segmenții ? Pompa tandem ? Oringuri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Update , după inlocuire pompei tandem motorul mergea bine , pornea la sfert. Dupa ceva timp în afara orașului mi sa aprins becul de la ulei , eu am crezut ca o fi din cauza ca nu am schimbat garnitura la pompa tandem o fi pierdut ulei . Dupa aprinderea becului pâlpâia și am zis sa ajung intr-un refugiu undeva sa trag pe dreapta sa vad despre ce e vorba , dar am simțit ca motorul dadea sa moara asa ca am scos masina din viteză și motorul oprindu-se urmând sa las masina sa curgă pana la un refugiu. Constatând dupa oprire ca se rupsese teava care alimenta cu ulei turbina 😐 . Am Tractat masina pana acasa. Am cumpărat ceva ulei sa bag sa vad dacă sa gripat motorul. A pornit la sfert , dar a început sa se audă un țăcănit ( bănuiam tacheti). Am înlocuit tachetii . Dupa înlocuirea lor am o pornire grea și sunetul tot acolo este . (Mare grija când desfaceți turbina sa nu îndoiți teava de ulei[sa dați de mecanici cum am prins eu] ) . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Camele sigur nu sunt uzate pe axa cu came? A verificat cineva? 

Tachetii hidraulici in ce stare erau la demontare. Erau sparti? Sau se inmoaie la apasare semn ca nu mai tine ulei in ei(uzati). 

On 9/5/2020 at 6:49 AM, Mufa16 said:

Salut , am un passat 1.9 tdi și îmi mănâncă foarte mult ulei . Începutul povestii este de aici . Mi sa rupt distribuția,  am fost la un mecanic sa imi refaca motorul . Am verificat nivelul la ulei aveam peste maxim . Am vorbit cu mecanicul sa merg sa fac schimbul nu o avut timp etc. Bun. Dupa 2 k km se aprinde becul de ulei . Trag pe dreapta ma uit pe joja nu era nimic. Merg la peco iau ulei 4 l . Bag 1 litru nimic mai bag 1 iară nimic mai bag 1 se vede la minim ii pun pana la maxim .  Am fost la 10 mecanic 7 au spus ca ii gata turbina (turbina a fost refăcută de 40mii de km) 3 au spus ca nu ii turbina ca ii altceva . Am luat o turbina din șrot de probă( La fel consuma ulei ) . Precizez ca pun aproximativ 4-5l de ulei la 20 km.  Ce poate fi oare ? Turbina ? Segmenții ? Pompa tandem ? Oringuri ?

Segmenti rupti sau canale sparte in piston, segmenti uzati sau si cilindri ovalizati 

Trebuie demontat setul motor. 

Ai pus simeringuri noi de supape in chiulasa cand ai refăcut motorul? Sau nu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!