Jump to content

Se aprinde martorul la lichidul de racire


apoq
 Share

Postare recomandată

Mergeam de curand cu masina, cand dintr-o data aud 3 beepuri mai lungi si pe bord scria mare si frumos STOP urmat de indicatia in germana, pe care ulterior am tradus-o, sa verific lichidul de racire. M-am uitat la temperatura motorului: 90grade, normal. Am verificat nivelul lichidului, care era sub minim si dupa ce am dus-o catinel acasa am completat cu apa si antigel. Indicatia a disparut, insa la cateva zile, am facut circa 15km prin oras, bara la bara, cand imi da din nou aceeasi alarma. Din nou, temperatura normala si lichidul de racire era la acelasi nivel la care il lasasem. Nu am avut ce-i face si am ajuns incet cu ea acasa, subturata. In tot acest timp, termomentrul a stat constant la 90gr.

Mi-am facut programare la PBV abia pe 11 sept. La PBN, deja faceau programari pentru octombrie.

Sunt nou pe forum si am vazut ca baietii de la PBN, si presupun ca si cei de la PBV, nu isi dau toata silinta pentru satisfacerea clientului si sunt si destul de scumpi. Voi ce ati face in locul meu?

Precizez ca e vorba de un Passat 1.9 TDI, facut in 2002.08 si luat din Olanda la 162.000km toamna trecuta. Actualmente are 165.000 km, deci nu l-am frecat prea mult. I-am schimbat de curand consumabilele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sunt si pe la noi oameni care se mai pricep la astfel de masini, dar ar trebui sa ne spui si tu de unde esti, ca sa poata cineva sa se {uite}, sa-ti dea o informatie ceva, sa stii cam ce are si dupa aceea sa poti lua o hotarare pentru programare ceva, daca intradevar in tara nu se poate face. :P :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, invat pe masura ce postez :offtopic:

Sunt din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: incearca si tu sa completezi toate campurile din profil (sau cele mai importante), ca sa devii un bun forumist, si iti va fi mult mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aceiasi problema. Mecanicul meu mi-a zis ca s-a fisurat caloriferul de caldura de sub bord. Mentionez ca l mine se simte miros de antigel in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar in cazul tau temperatura motorului ramane constanta? pana acum nu am observat vreo scurgere, dar nici vigilenta mea nu mai e ce a fost :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, temperatura ramane constanta si asta se intampla pt ca masina te avertizeaza ca nu mai ai lichid de racire atunci cand el scade sub nivelul minim admis, asta nu inseamna ca motorul a ramas fara apa. Iar in legatura cu scurgerile, sa sti ca nici la mine nu se observa nimic, dar eu cred ca inainte de a se prelinge pe undeva prin masina, apa se evapora.

Si mai trebuie sa spun ceva...am impresia (sau chiar asa e) ca se aburesc putin geamurile. La tine nu?

Modificat de a_r_i_e_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu am observat aburire. faza e ca, de cand mi-a dat avertismentul, nici nu am mai scos-o din garaj. Nici miros de antigel nu simt ci doar incantatorul miros de spray de bord :)

Azi ma duc cu ea la Petru sa arunce un ochi profesionist asupra ei. Crede ca e electrica problema, inclin sa am aceeasi impresie.. in plus, aia de la PBV m-au programat la electric. :Driver:

Modificat de apoq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei ce asteptau concluzia povestii mele: am dus masina la Petru de la RPA auto si mi-a rezolvat-o repede. Aveam o mizerie alba si cremeoasa in cantitati destul de mari in recipientul cu lichid de racire care s-a depus si pe elctrozii senzorului. Electrozii nu au mai facut contact electric, cu toate ca erau imersati in lichid si mie imi raporta ca nu am destul antigel. A fost indeajuns sa-mi curete recipientul.

Problema ramane cu provenienta inca necunoscuta a mizeriei. Petru mi-a dat doua posibile cauze: apa in motor, infliltrata in ulei parca, sau inainte de a avea eu masina radiatorul a fost spart si tipu a adaugat o solutie care ar trebui sa infunde spartura dar oricum nu e foarte eficienta. Prima cauza am exclus-o deoarece am schimbat de curand uleiul si acesta era negru uniform si frumos. Mi-ar placea sa pot sa exclud si a doua cauza si sa ramana varianta mea, ca fostul stapan a avut o bataie cu frisca cu mai multe blonde pe care le-a agatat cu super Passatul asta si cumva, niste frisca a intrat in acel recipient, insa el a avut o noapte pe cinste. Petru zice ca e putin probabil.. poate daca erau brunete :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa ce sta mai mult stationata in temperaturi scazute (peste 30 de ore sa zicem, desi poate ca mai importanta e temparatura scazuta de peste noapte), la pornire mi se aprinde martorul de antigel. Am verificat nivelul si era ok, putin peste minim. Am lasat-o asa sa mearga cateva minute pe loc, apoi am repornit motorul si nu s-a mai aprins. E a doua oara. Prima data a fost pe un ger mare de peste nopate cred, si a doua oara dupa o nopate la ski.

Sa fie termostatul de vina sau antigelul?

As mai adauga si faptul ca motorul se incalzeste un pic cam greu pe temperaturi mai mici de 3-4 grade.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu ai schimbat vreodata antigelul la masina(la 2 ani e recomandat) ? Cu 100 ron :) maxim faci operatiunea. Termostatul nu are a face cu problema ta pentru ca e o piesa total mecanica fara nici un senzor pe el. In poza e nr. 15 termostatul.

post-15891-1233593391_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata cele 2 tije din vasul de expansiune. Nu ma intreba cum. Use SEARCH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Am si eu o problema, cu un 3 bg din 2003 avf, azi de dimineata am pornit fara probleme, iar la scurt timp dupa pornire, mi-a aparut pe displaiul din bord, simbolul de la lichidul de racire si mai era ceva scris in germana sub el. Antigelul e la -32 grade C, lichidul in borcan e la maxim , din ce cauza a aparut simbolul? dupa ce am oprit si am pornit din nou nu a mai aparut. Este a doua oara cand se intampla treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE ce nu cautati si voi si dupa aia sa intrebati? :ceuameni: M-am saturat sa scriu asta. Dau copy-paste de acuma.

DAca nivelul e OK, curatati cele 2 tije din vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

dupa ce am lasat masina peste noapte afara (-15 grade) dimineata la punerea contactului mi-a aparut "check coolant" si martorul palpaia rosu plus mesajul "stop". Am ridicat capota sa ma uit la antigel , era aproape de minim. Cam intre minim si maxim. Acum ce sa cred? antigelul a inghetat undeva sau din cauza nivelului mi-a aparut mesajul? sapt trecuta am fot la o verificare de iarna si baietii mi-au zis ca au verificat antigelul si e in regula.

Modificat de C o s m i n
mutare in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza nivelului ti-a aparut mesajul. Curata si electrozii din vas - posibil sa nu fie inregistrat corect nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers asa cu ea vreo 10 km...am oprit motorul si l-am repornit iar mesajul nu mi-a mai aparut. Auzisem ceva de genul ca la frig scade putin nivelul antigelului dar isi revine odata ce se incalzeste. E adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pentru ca la temperaturi scazute corpurile se contracta, ocupa un loc mai mic in spatiu. Dar diferenta e infima.

L.E. Coeficientul de dilatatie al apei este 0,00021 per 1°C

Diferenta e de 20ml pe litru (de la 4 la 90°C)

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata electrozii din vas, asa cum ti-a sugerat si Pronet.

Nivelul iti semnalizeaza doar SUB minim, nu intre minim si maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu am aceeasi problema... nivel maxim la antigel... se aprinde martorul in bord si cand e frig si cand e cald... temperatura nu creste peste 90 ba chiar in unele dati scade putin (2-3 liniute) sub 90... tin sa precizez ca masina se incalzeste putin mai greu de cat ma asteptam... vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil termostat care nu inchide perfect. Verifica cu VCDS-ul daca G62-ul e ok, dupa care ramane termostatul. Vezi daca furtunul gros di radiator, e cald cand ai 60 de grade pe ceas...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!