Jump to content

Pocnitura Sub Capota, Motor Oprit, Suierat Suspect La Turatie Mai Mare


Catalin
 Share

Postare recomandată

Postez aici, pentru ca este vorba de motorul masinii din semnatura, la 3.000 de km - teoretic si practic inca in rodaj.

La plecarea de la semafor, am auzit o bubuitura sub capota sau sub masina foarte puternica (pe moment am crezut ca a intrat cineva in mine sau am cazut cu roata intr-o groapa) masina zduncinandu-se puternic si motorul s-a oprit brusc. Am repornit motorul (ok) si am mers pana la primul service subturat cu teama de a nu fi patit ceva turbina. Cat asteptam sa intru in service am ridicat capota, si daca o turez mai mult de 2500-3000 de ture se aude un suierat puternic de aer, ca si cum ar scapa dintr-un furtun spart.

Acolo, nu a fost gasita nici o eroare stocata la motor, au dat jos scutul, au verificat cateva furtune accesibile de sub masina si totul pare a fi ok. Privitor la suieratul acela care se aude clar intre motor si bord in partea bateriei (eu sunt absolut convins ca nu l-am mai auzit pana acum) au spus ca este normal - deci pot sa merg cu masina linistit; capacul de pe motor nu a fost data jos.

Asa am si facut si am plecat spre casa 250 km utilizand normal masina si nu am avut probleme, masina trage la fel de bine, cu exceptia sunetului nou aparut la turatii mai mari specific scaparii de aer sub presiune dintr-un furtun fisurat sau pe la un colier.

Are ideie cineva de la ce putea proveni acea pocnitura urmata de oprirea motorului, despre suieratul ciudat ... ? Plec la drum in weekend si imi este teama sa nu se intample ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce spui tu pare a fi vorba de vreun furtun fisurat.fum negru nu scoate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A scos ceva fum negru cand au turat-o in service (poate peste 4.000 de rpm), dar mi-au spus ca este de la calamina adunata in rodaj, de la mersul subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur a sarit sau s-a spart vreun furtun de pe traseul turbina-admisie. trebuie verificate toate colierele de pe traseu precum si vazut/ascultat pe unde rasufla cu motorul turat destul de puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aceeasi problema o am eu. Furtunul care iese din turbina spre intercooler are o fisura de cca 2 cm la partea superioara, nu se observa de sub masina. Masina trage aproape la fel de bine (insesizabil daca nu dau talpa). Nu se observa fisura decat de deasupra, pe dedesubt furtunul e curat. Scoate fum negru numai la talpa. Am mers cu furtunul in starea asta mai bine de 6000 km si la turatii constante de 3000 rpm, fara nici un fel de modificare in comportamentul functionarii motorului. Nu stiu cat e de bine, dar am riscat.

Spune-le la mecanici sa verifice partea superioara a furtunelor (chiar si cu mana). Cel mai sigur este sa se demonteze traseul de furtune de la turbina la IC si sa se verifice fiecare colier in parte (cu toate ca sunt 98% sigur ca e vorba de fisura in furtun). Demontarea si remontarea nu dureaza mai mult de 15 min (sunt coliere rapide).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putea acest furtun spargandu-se sa produca acea bubuitura si acel soc puternic? de ce s-a oprit masina ?

Daca si la mine este tot aceeasi problema, este interesant de vazut ce se poate intampla cu ea asa... sper sa fie doar atat.

PS : ... cred ca face obiectul garantiei asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bubuitura s-a produs din cauza presiunii acumulate.motorul s-a oprit din cauza scaderii bruste de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit ceva asemanator(cred) cand eram plecat din tara! Eram intr-a 2-a si mergeam destul de usor. Am ajutat masina din ambeiaj sa demarez si ea s-a oprit brusc cu un zgomot infernal ca un "zdrang" f puternic. M-am speriat (c...) tot dar am repornit-o si am mers de atunci(2000 km) fara probleme. Ma gandesc sa-mi fi "murit"motorul...dar nu ma asteptam deloc sa faca asa..adica dupa 7000km eu zic ca l-am invatat.

Acuma...suieratul acela il aud si eu cand accelerez dar m-am gandit ca e de la turbina. Este un suierat si nu o fasaiala.(sau care naiba e diferenta intre cele doua?) :D Singura chestie care mi se pare mie cam ciudata e ca am impresia ca accelereaza cam la fel daca bag piciorul jumatate (aproximat) in pedala sau daca ii dai WOT , desigur la peste 2000 rpm. Va rog sa-mi spuneti si mie , eventual sa atasati o poza cu ceva indicatii pe ea, ce furtune ar trebui verificate ! Multumesc mult!

LE: totusi la mine nu a fost chiar o pocnitura ci un zdrang f puternic!

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!