Jump to content

Azot Sau Aer


Paul_L
 Share

Azot sau aer  

173 voturi

  1. 1. Este azotul superior aerului uscat la umflarea cauciucurilor ?

    • Da este mult superior
      40
    • Are ceva avantaje
      68
    • Avantaje minimale
      19
    • Nu e cu nimic superior
      12
    • Poveste de marketing si efect placebo
      35
  2. 2. Dace e superior, prin ce este superior ? Se pot pune mai multe optiuni dar numai verificate personal

    • Refac presiunea mai rar
      92
    • Se incalzesc cauciucurile mai putin
      90
    • Se uzeaza cauciucurile mai putin
      22
    • Caracteristici dinamice ale anvelopelor mai bune
      33
    • Corodeaza mai putin jantele de otel
      24


Postare recomandată

pun aer din asta de oras si n-am avut probleme cu presiunea niciodata.

o intrebare insa, e bine sau rau ca nu se mai incalzesc anvelopele daca au azot in ele? in ideea ca azotul e ok, in fine. vad ca nu se incalzesc e considerat un mare plus. de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@c6t9

1. Nu e vorba ca nu se incalzesc, ambele se incalzesc... ideea e ca azotul nu se dilata asa tare ca aerul cand e incalzit, scazand teoretic pericolul de explozie.

2. Dupa cum a spus si DanR mai sus, diferenta intre aer si azot este de fapt f mica, 5-7%... absolut neglijabil.

3. Nu inteleg deloc faza cu "nu mai trebuie sa refac presiunea". Ce legatura are??? Daca anvelopa nu etanseaza complet si permite iesirea gazului dinauntru, poti sa bagi acolo si xenon ca tot la fel ca aerul o sa rasufle.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la punctul 2 le-ai desfiintat pe toate :D

am inteles acum ideea cu incalzitul, insa anvelopele astea nu sunt gandite sa explodeze la 2-3atm, ci la mult mult mai mult. a mai facut careva pana acum explozie la anvelope fara camera???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Nu inteleg deloc faza cu "nu mai trebuie sa refac presiunea". Ce legatura are??? Daca anvelopa nu etanseaza complet si permite iesirea gazului dinauntru, poti sa bagi acolo si xenon ca tot la fel ca aerul o sa rasufle.

Nu e vorba ca nu etanseaza, ci faptul ca particulele de azot sunt mai mari fata de cele de oxigen si scapa mai putin prin microcrapaturile cauciucului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e vorba de gazul care trece PRIN cauciuc si unde intr-adevar azotul e superior. DAR! O roata care este perfect etansa va ramane umflata cu aer ani de zile, cantitatea de gaz care trece prin cauciuc fiind extrem de mica. Deci avantajul azotului e cam degeaba. In plus, daca ne amintim iar ca aerul contine oricum 78% azot si ca rotile umflate cu "azot" au maxim 85% azot... iar ajungem la un placebo cu azotul asta :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raportat la pretul de cost al "umplerii cu N" avantajele sunt multiple.

Teoretic nu se justifica dar practica o dovedeste ca merita, in special in timp.

Marci de renume (MB) folosesc "N" in anvelope la prim montaj.

Modificat de teko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Nu e vorba ca nu etanseaza, ci faptul ca particulele de azot sunt mai mari fata de cele de oxigen si scapa mai putin prin microcrapaturile cauciucului.

Asta-i tare rau de tot! Cam cat de mari sunt microfisurile din cauciuc astfel incat sa treaca numai oxigenul?

Ca sa fim mai precisi: raza atomica a azotului este de 56 pm, cea a oxigenului de 48 pm. Un pm (picometru) reprezinta 1/1.000.000.000.000 dintr-un metru. Iar diferenta de 6 pm e, intr-adevar uriasa! :lol:

Asa ca toate vrajelile astea legate de atomi mai mici sau mai mari sunt marketing pur, scris de oameni care considera atomii un fel de bile de rulment micute care se strecoara printre crapaturi. :))

Din punctul meu de vedere cel mai clar efect al alimentarii cu azot este faptul ca se coloreaza capacelele de ventil in verde. Culoarea acestora determina toate celelalte efecte (incalzire redusa, scapari mai mici, coroziune scazuta, samd).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

deci e adevarat sau nu ce imi spunea nenea de la vulcanizare ca pe roti de 18 nu se mai fac galci cu azot sau e doar sa vanda azotu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e as bullshit as it gets :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci e adevarat sau nu ce imi spunea nenea de la vulcanizare ca pe roti de 18 nu se mai fac galci cu azot sau e doar sa vanda azotu :D

Lasa-ma sa ghicesc... "sefu'" de la Clinica de roti :). Eu acolo mi-am pus azot si ma amuz de fiecare data cand imi amintesc ce aberatii vorbea...explica beneficiile (ca nu mai simti gropile, ca o sa consume mai putin etc.) prin expresia "are lansajul altfel" :), repetata obsesiv din 2 in 2 min.

Iar vis a vis de galci ii duc eu o roata pe 17 (225/45 R17) cu azot si galca (mica ce e drept dar nici in ditamai santul nu am dat).

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat 2 gropi pe coborare pe ranca de am o janta deja deformata ca am jdrelit buza si un cauciuc ciupit si rupt pe buza de la protectie si de asta ma gandeam

ps : nu cel de la clinica de roti mi-a zis mi-a zis ala de la senata alt mare cunoscator dar nu mai spun ca deja am fost la toate 4 cele mai mari de la noi si toti spun de ceilalti ca sunt varza si ca e mai bine la ei , oricum cel mai bine pana acuma e la sama la stadion....

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din 15 martie pana azi, aceeasi presiune... si am facut si macadam la greu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva avantaje: nu se dilata.

In ceea ce priveste pastrarea presiunii, astept sa-mi dovedeasca cineva ca o roata care pierdea presiune fiind umflata cu aer nu mai pierde doar ca a umflat-o cu azot.

Eu n-am simtit absolut nicio diferenta ca si confort sau tinuta de drum, iar presiunea se pastreaza la fel ca si inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COnstantin, diferenta e ca daca iei o groapa, doua, trei...aerul iese, azotul nu... am verificat :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RIon, cum iese aerul si azotul ramane? Poti sa dai mai multe explicatii te rog? E vorba de fenomen de difuzie prin peretele cauciucului sau ce vrei sa zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de cand ma stiu nu am auzit asa ceva , cum naiba daca dai in gropi iese aerul , si daca ar iesi azotul de ce nu iese , am terminat o facultate de profil si nu prea imi explic de ce nu ar iesi si unu si altu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta este si motivul intrebarii mele de mai sus. Sa vedem ce-are de zis cel care a facut afirmatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iese si azotul fara probleme. Am avut rotile umflate cu azot de vreo citeva luni (de prin aprilie) si am fost nevoit sa fac din nou presiunea la roata dreapta fata deoarece avea 1.7 in loc de 2.3,mentionez ca nu am pana, drept dovada de atunci si pina acum nu a scazut deloc presiunea in roata. Singurul avantaj real, cred ca este faptul ca nu este afectat de diferentele de temperatura, in rest,se comporta identic cu rotile umflate cu aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, azotul pur nu este afectat de temperatura. Dar acea umflare cu azot care se practica in service-uri, duce concentratia zic eu pe la un 85%. Avand in vedere ca in aer, oricum exista 78% azot.... Se dilata cu 7% mai putin. WOW :)

P.S. Faza cu "aerul iese, azotul nu" nu o comentez ca sigur o dau in mistouri si nu-i frumos :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca RIon vroia sa spuna ca in situatia in care ai anvelopa umflata cu aer, la o groapa acesta iese. Iar in cazul in care anvelopa ar fi umflata cu azot acesta nu ar iesi. Nu e vorba ca la un impact intr-o groapa iese din anvelopa "aerul" si azotul ramane.

Oricum, nu are nici o legatura si nu cred ca este reala nici una din afirmatii in orice varianta. Daca s-a intamplat asa (a zis ca a verificat), a fost o simpla coincidenta. Ce ar fi cumva legat de asta, era faptul ca moleculele de azot sunt mai mari decat cele de "aer" (desi nu stiu cum se masoara asta atata timp cat azotul FACE PARTE din "aer") si nu ies asa usor prin porii existenti in cauciuc. Dar de aici pana la a zice ca nu iese azotul din roata daca dai in gropi, este cale lunga.

Pana la urma, cred ca stabilitatea la diferente de temperatura, ar fi singurul avantaj concret. Pe diverse site-uri se explica si faptul ca riscul exploziei este mai mic...asa se spunea de cand au aparut anvelopele tubeless...ca nu explodeaza. Acum despre cele umflate cu azot se spune acelasi lucru.

In plus, asa cum au spus si alti colegi, sunt foarte putine locuri (service-uri) in care, la umflarea cu azot a rotii, se scoate inainte "aerul" din ea. Majoritatea baga efectiv azot direct in anvelopa, eu am intalnit unul singur care folosea o pompa reversibila pentru ca intai sa scoata aerul (anvelopa se "lipea" pe janta si dupa aceea, se apasa un buton pentru a se introduce azot. Nici la AutoSoft nu am vazut sa aiba asa...umfla cu azot in modul clasic, bagand peste aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu se masoara aerul Rapier, nu exista "molecula de aer". Aerul este compus din molecule de ... de ... si de..., care molecule au dimensiunile de de si de. Azotul evident ca are molecula de aceeasi dimentiune ca si molecula din componenta aerului numai ca densitatea este mai mare. Insa fenomenul de difuzie nu depinde de concentratie, depinde tocmai de dimensiunea moleculei.

Bun, avand in vedere ce-am zis mai sus, putem sa judecam problema asa: roata umflata cu aer, avand concentratie mai mica de azot pierde mai mult din presiune DOAR prin difuzia celorlalte componente. Roata umflata cu azot nu pierde din presiune pentru ca e mai mult azot care nu difuzeaza hmmm.... De aici nu pot sa trag decat concluzia ca molecula de azot e mai mare decat O2, decat CO2 etc? O sa caut prin carti sa vad ce gasesc...

P.S. personal mi se pare o porcarie treaba cu azotul in roti, n-are lumea pe ce sa dea banii. Adica daca iti subvireaza sau iti pleaca de cur ultimul lucru la care m-as gandi ar fi ca n-am avut azot in roti, mai degraba m-as gandi ca am intrat prea tare, ca nu-s incalzite bine cauciucurile, ca s-au inmuiat amortizoarele etc... raspunsuri posibile:

1. refac presiunea mai rar - ei da? depinde de norocul de a intalni cuie, sarme, suruburi etc pe carosabil in proportie covarsitoare, nu de faptul ca ai azot

2. se incalzesc cauciucurile mai putin - Da de ce??? care-i fenomenul? cauciucurile se incalzesc datorita fortelor de frecare, ce-are a face aici azotul? si creste aderenta cand cauciucurile se incalzesc

3. se uzeaza cauciucurile mai putin - opaaa? cum asa? poate ca fiind mai reci, aderenta mai proasta rezulta uzura mai mica....

4. caracteristici dinamice mai bune - pai daca-s reci conform punctului 2?

5. corodeaza mai putin jantele de otel - oare? mai degraba ma gandesc la sarea de pe asfalt iarna....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
P.S. Faza cu "aerul iese, azotul nu" nu o comentez ca sigur o dau in mistouri si nu-i frumos :)

La cat de discutata si luata la misto este problema pe forum cred ca nici nu se simtea...

Oricum, orice teorie si teorema enuntata nu este bazata pe chestii stiintifice ci numai pe pareri ale unor baieti de la vulcanizare, chestii de tip placebo sau auzite pe aiurea. Orice afirmatie de aici poate fi demontata rapid. Chiar ma mir ca unii nu se plictisesc sa rescrie aceleasi chestii combatute pe alt topic sau cu cateva posturi mai sus.

Nu mai vreau sa polemizez aiurea, dar incercati sa dati un search pe forum, uitativa pe internet, wikipedia are multe detalii interesante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!