Jump to content

Azot Sau Aer


Paul_L
 Share

Azot sau aer  

173 voturi

  1. 1. Este azotul superior aerului uscat la umflarea cauciucurilor ?

    • Da este mult superior
      40
    • Are ceva avantaje
      68
    • Avantaje minimale
      19
    • Nu e cu nimic superior
      12
    • Poveste de marketing si efect placebo
      35
  2. 2. Dace e superior, prin ce este superior ? Se pot pune mai multe optiuni dar numai verificate personal

    • Refac presiunea mai rar
      92
    • Se incalzesc cauciucurile mai putin
      90
    • Se uzeaza cauciucurile mai putin
      22
    • Caracteristici dinamice ale anvelopelor mai bune
      33
    • Corodeaza mai putin jantele de otel
      24


Postare recomandată

Am asistat la o discutie online despre superioritatea azotului fata de aerul uscat la umflarea cauciucurilor. Personal sunt sceptic pentru ca aerul are deja aproape 80% azot iar o umplere de cauciuc cu gaz dintr-o butelie de azot industrial 95% nu va schimba esential concentratia de azot din cauciuc ( avind in vedere ca nu se poate vida cauciucul initial . Apoi amindoua respecta acelesi legi fizice care dau dependenta presiune temperatura. Nu vad nici un motiv fizic pentru care azotul s-ar incalzi mi putin in cauciuc decit aerul uscat. Se discuta ca azotul nu trece prin porii cauciucului iar oxigenul da . In acest caz ramin in cauciuc cu azot si adaugind aer sa refac presiune ajung in timp la aceleasi efecte ca si cind as pune azot ( aici exagerez si extrapolez un pic). As vrea si eu sa ma convinga cineva sa ma duc sa-mi bag azot ? Care e diferenta de pret ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votat azot.Refac presiunea mult mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie am completat "poll-ul" ! Sunt binevenite si comentarille pe linga voturi. Daca ati facut umplerea cu azot dati si niste preturi si service-uri .

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am azot acum la bmw in roti, din primavara de cand am trecut la anvelopele de iarna. N-am refacut presiunea niciodata si de cate ori am verificat anvelopele dupa un drum lung erau reci.

Am votat "Are ceva avantaje" si la poll-ul 2 "Refac presiunea mai rar" si "Se incalzesc cauciucurile mai putin".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca s-a spus deja tot ce era de spus pe acest topic.

imi sustin parerea, singurul efect este cel de placebo, in rest nicio imbunatatire sesizabila sau masurabila. Adica apa sfintita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am azot acum .... N-am refacut presiunea niciodata si de cate ori am verificat anvelopele dupa un drum lung erau reci.

Am votat "Are ceva avantaje" si la poll-ul 2 "Refac presiunea mai rar" .

idem !

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am rotile umflate cu azot si de la inceputul anului pana in prezent nu mi-a mai scazut presiunea, ramanand constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am azot acum la bmw in roti, din primavara de cand am trecut la anvelopele de iarna. N-am refacut presiunea niciodata si de cate ori am verificat anvelopele dupa un drum lung erau reci.

Am votat "Are ceva avantaje" si la poll-ul 2 "Refac presiunea mai rar" si "Se incalzesc cauciucurile mai putin".

Tocmai din motivul asta pusesem si eu azot in penuri. In aprilie am luat cauciucuri noi de vara si am pus 2 atm peste tot.

Ieri am verificat presiunea..... pe fata stanga (imi tragea stanga masina si facea si un zgomot aiurea) aveam 1,1 si pe dreapta 1,5 :D

cost: 5 ron pt completare.

La mersul pe drumuri denivelate sau cu f multe gropi nu prea mai conteaza ca ai aer sau azot. Cauciucul se dezlipeste de pe jante la socuri cate putin si iese treptat aerul afara. Singura parte pozitiva care o vad la azot este ca nu iti face explozie vreun cauciuc sau riscul de a face explozie e mai mic. Azotul nu se dilata la temperaturi mari cum face aerul. Cu alte cuvinte daca faci un drum f lung vara, anvelopele se vor incalzi dar presiunea in pneuri ramane relativ constanta. Cu explicatia asta m-au vandut pe mine si m-au convins sa pun azot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Si eu am rotile umflate cu azot si de la inceputul anului pana in prezent nu mi-a mai scazut presiunea, ramanand constanta.

Idem.

Bine, cred ca mai conteaza si ce cauciucuri ai si cat de strambe sunt jantele. Pun pariu ca daca aveam niste Firestone ca la Ibiza, puteam sa pun si mama azoturilor.... :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus si eu azot in roti ..ca asa am auzit eu ca e mai bine...am dat 50Ron la Shama.Cand am aj acasa zic ia sa verific..mi-au bagat baietii 1.9 in loc de 2.2.Am facut completare la Cluj la un service..20 Ron.De data asta chiar au bagat presiunea corecta.La 2 -3 luni cand am verificat aveam in toate (cu oarece eroare) 1.8.Asa ca am renuntat la azot...fiind prea scump...si am bagat aer.Singurul avantaj la azot era ca i-si pastra presiunea.Adica se incalzea dar nu se dilata.Dupa un drum lung..cand intrai in oras..era ok..acum..mai usor..dar doar ptr 5 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si eu cu azotul. Am pus azot dupa tot ce am auzit ca se pastreaza presiunea, nu se mai dilata asa de usor ca aerul etc.

Concluzia. De cand tot am pus azot la fiecare 2 saptamani completam ptr ca mi se aprindea becul de presiune in roti.

Chiar daca in urma unei verificari miercuri aveam un cuisor in roata din spate, toate celelalte roti aveau presiune mai mica uneori considerabil, altroeri ceva mai normal.

Dat fiind ca anu am observat absolut nici unul din efectele miraculoase ale azotului precum si a pretului destul de mare si a faptului ca trebuie sa caut un service de roti cu azot ca sa fac reumplerea, am decis sa renunt si sa trec inapoi la aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante preturi. La autozone si la o vulcanizare de langa mine costa 10 RON pe toate rotile. Pentru completare costa 5 RON pe toate rotile. La mine nu s-a modificat deloc presiunea. E ciudat ce se intampla la voi. Ma intreb daca intr-adevar era azot, sau e vrajeala de la magarii astia cu vulcanizarile: uite dom'le azot, si in spate e butelia cu aer. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am facut umplerea cu azot la AutoSoft (bucuresti). Un service de roti destul de bine cotat printre oamenii de pe aici de pe forum. Daca nici astia nu ar baga azot ...in cine sa mai ai incredere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

umplut cu azot... 25 lei total 5 pneuri, la profiletyre center, dar numai pt ca plecam in grecia si imi era frica de temperaturi foarte ridicate. am mers cu viteza maxima la ei pe autostrazi, nu s-a intamplat nimic rau, presiunea pare a fi aceeasi... nu am testat-o dar ochiometric pare a fi aceeasi/ in comparatie cu aerul la care lunar scadea vizibil, masurat cate 0.1 bari pe luna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu sunt kimist, ca sa pot intra in amanunte stiintifice.

Imi permit sa citez putin de pe alt forum:

"... acuma, daca tot o dam in chimie (o veche placere de a mea de care nu ma pot lasa): azotul nu este prezent in aer sub forma de element ci sub forma de molecula (N2). Molecula respectiva este acceasi si in azotul pur si in aerul nostru de toate zilele, nu-si schimba proprietatile. Iar masa moleculara este aceeasi indiferent de conditii si de combinatii. Faptul ca azotul trece mai greu prin membrana rotii se datoreaza razei atomice a azotului care este cu 10% mai mare decat la oxigen. Cu toate acestea, daca e sa fim extrem de corecti intre moleculele de N2 si O2 nu este chiar asa de mare diferenta (numai 1%) deoarece in cazul legaturilor covalente din cele doua molecule nu se foloseste raza atomica ca referinta ci raza Van der Waals care este similara in cele 2 cazuri" (LaScurt)

Mai oameni buni, nu are cum. Eu stiu ca legile termodinamicii presupun gaz perfect dar tot acolo poti citi ca un gaz normal e aproximare foarte buna a unui gaz perfect in conditii normale. Diferentele sint minore in conditiile noastre. Io-te, pun mina pe calculator si va fac un calcul:

La 0C (273K) pui presiunea 2. La 60C (vara pe asfalt, 333K) o sa ai: 2*333/273= 2.44. Simplu, o variatie de 25%. INDIFERENT de gaz, atita vreme cit nu se produc reactii chimice sau condensari, etc. Ce naiba, ne certam cu legile de baza ale fizicii acum?

Ce spune vane la punctul 2 e foarte posibil sa fie adevarat, pentru ca intradevar daca bag aer umed vara si noaptea pe frig aburul se condenseaza, o sa scada presiunea mai mult decit dupa legea de mai sus. Dar asta pare a fi singurul avantaj. Aer uscat e la fel de bun. Culmea e ca presiunea scazuta nu prezinta asa mare pericol, doar ca mareste putin consumul de benzina si uzeaza cauciucul.

Cit despre acr-uri, blablablauri, sint si ei oameni si pot fi pacaliti de reclama ca oricare altii. Singurii cu o opinie competenta sint producatorii de cauciucuri, de aia nu m-am uitat decit pe un site. Cam suspect ca singurele asociatii care s-au prins de aceste avantaje majore ale azotului sint in Australia. (...) (vrajitorul din orz)

poate cineva sa contrazica cele de mai sus cu argumente stiintifice?

btw am si am avut aer in roti (numai 78% azot) si nu a fost nevoie sa refac presiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am votat :

1.Are ceva avantaje

2.Se incalzesc cauciucurile mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am pus si eu azi, la prima vulcanizare pe varianta manastur-zorilor, in curba, 5 lei/roata. Sper ca e totusi azot, si ca nu va fi doar un placebo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 2 ani merg pe azot cu 2 perechi de jante ( vara 17" iarna 15" ) sincer nu am refacut niciodata presiunea chiar si cand am facut trecerile de iarna - vara doar au fost verificate fara a necesita modificarea presiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Placebo. Nu am bagat si nici nu am de gand. Am citit o abordare mai stiintifica legata de azot: http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

OT: Pentru alte probleme ale rotilor cititi o traducere in rezumat aici: http://polo6n2.ariss.ro/viewtopic.php?p=21884#21884

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant link-ul :lol:

Cred ca citatul de mai jos lamureste dilema:

So does it make a difference to drivers in the real world? Well consider this; The air you breathe is already made up of 78% nitrogen. The composition is completed by 21% oxygen and tiny percentages of argon, carbon dioxide, neon, methane, helium, krypton, hydrogen and xenon. The kit that is used to generate nitrogen for road tyres typically only gets to about 95% purity. To get close to that in your tyres, you'd need to inflate and deflate them several times to purge any remaining oxygen and even then you're only likely to get about 90% pure nitrogen. So under ideal conditions, you're increasing the nitrogen content of the gas in the tyre from 78% to 90%. Given that nitrogen inflation from the average tyre workshop is a one-shot deal (no purging involved) you're more likely to be driving around with 80% pure nitrogen than 90%. That's a 2% difference from bog standard air. On top of that, nitrogen inflation doesn't make your tyres any less prone to damage from road debris and punctures and such. It doesn't make them any stronger, and if you need to top them up and use a regular garage air-line to do it, you've diluted whatever purity of nitrogen was in the tyres right there. For $30 a tyre for nitrogen inflation, do you think that's worth it? For all the alleged benefits of a nitrogen fill, you'd be far better off finding a tyre change place that has a vapour-elimination system in their air compressor. If they can pump up your tyres with dry air, you'll get about the same benefits as you would with a nitrogen inflation but for free.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povesti, povesti, povesti...

Am aer in anvelope de si de un an si jumatate - nu a fost nevoie sa refac presiunea !

Deci pur market si fite, mai ales !

(exact cum se inzorzoneaza o bagaboanta de pe centura asa vor si cei care baga azot sa para mai cu mot , dar in esenta sunt la fel)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Chiar daca alegi optiunea 4 sau 5 in primul poll tot esti obligat sa votezi si la al doilea poll, care presupune din start ca azot e mai bun ca aer.

Ontopic: parearea mea: dupa cum scrie si mai sus... strict efect placebo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Poll-ul este, intr-adevar, prost facut. De ce trebuie sa raspund la a doua parte daca la prima am ajuns la concluzia ca nu consider ca merita azot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

PneuExpert Brasov - 7 ron

Personal nu simt nici o diferenta. Am bagat azot doar de fite. Nici cu aerul uscat nu am avut nici o problema.

Nu am votat ca nu stiu unde sa incadrez.

Toate vesele!

Modificat de pascat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fac presiunea de 3 ori pe an (3x4 lei= 12lei total) si ridic de la 1,7-1.9 la 2,2. Consider ca nu merita sa pun azot... Cred ca daca ar avea efect pozitiv masinile ar veni "incarcate" din fabrica cu azot in pneuri...

Modificat de ciprian_68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!