Jump to content

Probleme comune Ibiza MK4


Ichebau
 Share

Postare recomandată

SALUT , am si eu o problema la o IBIZA /2003 1.4 : butonul de la recirculare sta aprins mai tot timpul se mai si stinge cand i se pune lui pata si chiar daca apas sa il dezactivez ramane pornit, care sa fie problema , am vaut ca langa butoanele de directionare si cald sau rece exista niste mici orificii sub forma de grilaj , pt ce sunt? mentionez ca masina nu are climatronic. MULTAM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    33

  • Ichebau

    15

  • entu

    14

  • Toma Aurelian

    13

Nici Climatic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are climatic atunci. Daca masina e cumparata din romania in 2003 are climatic, la noi nu s-au vandut fara climatic.

Daca e luata din germania e posibil sa nu aiba nici AC.

"exista niste mici orificii sub forma de grilaj " acele orificii sunt senzori de temperatura de la climatic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toma Aurelian

din pacate pentru ca vechea ibiza mi se pare mai asezata pe rotile din spate... imi place mai joasa dar incerc sa rezolv problema prin adaugarea unor praguri :somnmare:..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

cam asta e problema la ibiza mea 1,4 tdi 2004

cand ridic mai brusc piciorul de pe acceleratie,sau cand accelerez mai brusc,se simt smucituri si parca si un usor zgomot(troncanit)

ma gandesc ca or fi tampoanele alea de prindere(sustinere ) motor

ma insel?care ar mai putea fi cauza?

si cam la cheltuieli sa ma astept?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu doua zgomote pe care le-am auzit recent. Masina are cam 2000km.

Unul e un "clanc" la ambreiaj in mers, la actionarea mai brusca. De pe alt thread am vazut ca unii zic ca ar fi normal. Ciudat e ca nu tin minte sa-l fi auzit cand am luat masina.

Al doilea zgomot e la fel un "clanc" care apare la actionarea pedalei de frana. Nu se aude instantaneu, ci aproximativ cand cursa pedalei e pe la jumatate. Mie mi se pare ca se aude in fata, pe sub motor, ceilalti din masina mi-au zis ca il aud in spate. Nu am citit despre nimic similar pana acum pe aici asa ca ma cam ingrijoreaza. Frana e ok, nu am probleme, dar oricum cred ca o sa fac o vizita la service.

Daca aveti ceva patanii similare, dati de stire plz.

Adrian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

leo_cumeteo1
salut

cam asta e problema la ibiza mea 1,4 tdi 2004

cand ridic mai brusc piciorul de pe acceleratie,sau cand accelerez mai brusc,se simt smucituri si parca si un usor zgomot(troncanit)

ma gandesc ca or fi tampoanele alea de prindere(sustinere ) motor

ma insel?care ar mai putea fi cauza?

si cam la cheltuieli sa ma astept?

multumesc

fa si tu proba babeste, pune pe cineva in masina sa o accelereze si tu te uiti la motor, daca se balanseaza, nasol, daca nu , tot nasol ca se aude

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Azi dimineata masina mea a avut probleme la pornire. Ieri n-am pornit-o (a si plouat) si azi dimineata pornesc motoru...dupa ce ridic piciorul de pe ambreiaj incepe sa trepideze puternic si dupa vreo 3 secunde se opreste. Astept un minut si o pornesc iar, masina iar trepida dar nu la fel de puternic si turatia oscila intre 900-1100 rpm. L-am oprit eu, am zis sa nu-i fac rau. Dupa alt minut (aproximativ) am dat la cheie si totul a mers normal. Iar mai tarziu, in timp ce mergeam observ ca kilometrajul pentru intervalul service-ului s-a resetat, imi arata 4 km...

Problema cu pornirea sper sa fie de la benzina (pana acum am alimentat cu OMV 95 si petrom carrera 95). Daca acum nu porneste...la iarna ce ma fac? E prima oara cand face asa, sa vad maine dimineata cum se va comporta. Masina are 2019 km parcursi.

Later edit: Pe zi, dupa ce s-a incalzit, a pornit normal mereu.

Modificat de GildedBullet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa se reseteze kilometrajul? esti sigur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte sigur...in partea de sus imi indica 2019 km (in jur de) si jos vreo 8 km...azi s-a resetat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kilometrajul despre care tu spui ca s-a resetat este cel intermediar. nu este kilometrajul pt interval service. in acel loc iti va aparea la 15.000 km un semn prin care te atentioneaza ca trebuie sa mergi la revizie.

acel buton se reseteaza prin simpla apasare. o alta cauza ar putea fi bateria dar la tine fiind masina noua nu este cazul.

cel mai indicat este sa mergi la service sa faci o scanare cu vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ave,

Si-a luat si nevasta-mea un Ibiza 1.4 acum vreo 5 saptamani. S-a declarat extrem de multumita de masina, toate bune si frumoase pana a fost instalata alarma, cadou din partea dealer-ului. Asta se intampla la 1-2 saptamani de la cumparare. De atunci se intampla fenomene ciudate.

Primul ar fi ca din cand in cand dimineata motorul porneste, dar moare imediat. Suna ca si cum motorul ar fi inecat sau n-ar avea benzina (zic eu ca un profan in domeniul mecanicii). La a doua pornire se chinuie iar putin, dar o ia.

Iar al doilea (care s-ar putea sa nu fie chiar asa ciudat, poate e normal?) - din cand in cand dimineata, dupa pornirea masinii, acul turometrului sta vreme de 1-2 minute la 1100-1150, dupa care coboara la valori normale.

Dupa ce masina a fost poprnita si pusa in miscare nu mai e nici o problema, merge bine. Iar cele de mai sus se intampla total aleator, cel putin eu nu am fost in stare sa fac nici o legatura intre zilele cu probleme si temperatura, alarma pornita/oprita, etc...

Am fost la service, au pus-o la verificari, dar nu au gasit absolut nimic. Baietii au zis sa bagam niste drumuri mai lungi, iar noi ca niste cumparatori ascultatori ce suntem am facut vreo 200 de km afara din oras duminica. Masina are acum 850 de km si de cand am condus-o pe-afara nu s-a mai inecat la pornire, dar ieri dimineata iar a stat motorul prea turat.

Daca cineva are vreo idee mai buna decat sa ma duc tunand si fulgerand la service sa repare masina NOUA, ii multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul ar fi ca din cand in cand dimineata motorul porneste, dar moare imediat. Suna ca si cum motorul ar fi inecat sau n-ar avea benzina (zic eu ca un profan in domeniul mecanicii). La a doua pornire se chinuie iar putin, dar o ia.

Esti sigur ca la pornire nu dai drumul prea repede la cheie crezand ca a luat-o?

Iar al doilea (care s-ar putea sa nu fie chiar asa ciudat, poate e normal?) - din cand in cand dimineata, dupa pornirea masinii, acul turometrului sta vreme de 1-2 minute la 1100-1150, dupa care coboara la valori normale.

Asta e normal, e socul, nu stiu cum e la alte masini insa mie mi se pare mare durata de timp pana revine la 750rpm. Am condus o Solenza o perioada si socul actiona doar cateva secunde. Acum, poate fi si de la benzina noastra romaneasca...

Adrian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: Mda... in general nu o pornesc eu, o porneste sotia, dar nu cred ca da drumul prea repede la cheie. Motorul o ia putin si se duce. Am mai facut-o si eu cum zici tu si nu e asta.

O s-o linistesc cu a doua buba. Multumesc pentru lamuriri. Socul asta e doar la motoarele pe benzina? Ca eu am condus pana nu de mult un Golf IV TDI si nici vorba de supraturare la inceput. Sau daca se intampla, dura foarte putin daca nici nu am observat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este impropriu spus socul, mai corect ar fi socul automat, de fapt la motoarele pe injectie cum sunt si pe Ibiza calculatorul (ECU) comanda turatia optima, in functie de temperatura motorului si de cea exterioara si probabil si alti parametri. Asadar totul este digital, nu exista propriu-zis o clapeta de soc ca la motoarele pe carburatie. Si la mine face chestia cu turatia, dar ce e mai ciudat e ca o face cand afara sunt si 34 de grade... Asadar nu cred ca are legatura cu temperatura exterioara. Culmea e ca acum doua ierni masina a pornit la -20 de grade si nu s-a turat in halul in care se tureaza cateodata pe canicula. Am fost in service si mi-au curatat clapeta de acceleratie, au calibrat-o cu ajutorul VAS-ului, dar tot degeaba. Cred ca e din ciclul "asa face toate"...

L.E.: Se pare ca e o problema comuna http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry474569

Modificat de DRE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte interesant postul asta din topicul dat de DRAPAR:

Dragi skodari,

In primul rand vreau sa imi cer scuze pentru absenta, dar am fost ocupat si YUPY :) cred ca am rezolvat problema.

Deci ca sa stie cei care au problema asemanatoare [tin sa aduc aminte faptul ca nu mi se aprindea in bord nici un beculetz].

Astazi am ajuns in service la skoda, era mai liber si m`au lasat inauntru, am intalnit si un mecanic ff de treaba care m-a facut

sa inteleg un pic problema. Problema era din soft, mi`a conectat masina la un calculator din ala de`al lor, s`a uitat si la

Engine Electronics [sau ceva de genu] a gasit un Update. A dat drumu la program, mi`a sters soft`ul vechi si l`a instalat pe asta nou.

Treaba in sine a durat 15 minute. Mi`a explicat de ce nu mi se aprindea becu in bord - "Daca motorul este tinut intre anumiti parametri

de functionare si nu afecteaza starea lui de functionare nu se aprinde becu". Cred eu totusi ca asta este o problema destul de

"sesizabila", avand in vedere faptul ca turatiile imi scadeau la 500 si tremura toata masina... Dar probabil ca si parametri sau limitele

intre care beculetul nu se aprindea erau modificate sau cine stie.... ideea e ca am reusit sa rezolv problema zic eu, voi vedea in diminetile

ce urmeaza, dar sunt sigur ca s-a rezolvat. L`am convins sa se uite pe shustache pentru ca il cunosteam si + azi de dimineata inainte

sa ma duc la ei am filmat pe telefon treaba si m`au luat in serios. Parerea mea e sa faceti la fel , ca daca nu e sesizata de ei din calculator

cum de altfel a fost si la mine prima oara [nu o fi observat update`u tipu respectiv] o sa platiti faptul ca nu s-a confirmat problema cu

care v`ati dus la ei. Filmati sau ceva de genu si duceti`va la service sa va faca update`u.

Multa bafta in continuare si sosele libere!

PS: daca va ganditi ca nu va deranjeaza faptul ca tre sa asteptati un pic de dimineata cand plecati, sau va e prea lene,

eu va zic ca nu e o chestie de neglijat si + Ce faceti la iarna?!

Eu nu am avut problema de mai sus.

Din ce stiu eu: cand deschizi usa soferului se amorseaza pompa de benzina (face si un zgomot daca asculti atent) si la prima cheie turometru sta cateva secunde in jur de 1000 rpm in cazul meu 900 rpm. Pe urma coboara in jur de 800.

Ce este enervant la ibiza mea: am curatat clapeta de acceleratie si s-a resetat cu VAS-ul. De atunci am un tremurat enervant la relanti. Ma duc inca odata si vb cu mecanicul si mai fac odata resetarea clapetei. Dupa vreo 2 sapt iar a inceput sa trepideze masina la relanti, iar daca dau drumul la AC face si mai rau...

Am sa ma interesez daca este vreun update ceva pt ibiza.

E foarte enervant, inainte nici nu simteam daca e motorul pornit sau nu si acuma trepideaza... Cei drept dupa ce am curatat clapeta (era foooarte imbacsita) masina fuge muuult mai bine.

Later edit: am sunat un electrician de la seat cu care ma inteleg f bine si mi-a zis ca are update de soft pt ibiza, depinde ce model e si ce an. Am sa merg sa vad ce pot face. Am sa revin cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu masina la spalatorie si acum, de fiecare data cand las/ridic geamul din dreapta fata, se aude un zgomot asemanator cu atingerea nisipului de geam. E posibil sa fi intrat printre cheder si geam nisip? Aveti vreo idee ce pot face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o avem si eu si multi alti posesori de ibiza... Trebuie sa mergi sa ti se greseze mecanismele de la macara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ieri am plecat de la lucru sa rezolv niste probleme, pe o caldura teribila, in concluzie am pornit AC-ul. Am facut in jur de 100km. La intoarcere m-am oprit sa vorbesc cu un prieten, aproxi 5 min. La plecare cand dau sa pornesc motorul nu a pornit (a facut un pic cam ciudat), opresc AC-ul, luminile si casetofonul si dau la cheie. Motorul a pornit dar parca sa schimbat cu totul dintr-o data si anume: relantiul mi-a scazut de la 900 cat era inainte la 700-800 iar masina toata tripideaza. La viteza constanta masina da in nas, ca si cand ar fi infundat ceva. Daca o turez nu se intampla nimic. Si inca un lucru ciudat, daca am ventilatia pornita cu AC sau fara si bag schimbatorul in masarier, se mareste ventilatia cu o treapta iar butonul de recirculare se aprinde din senin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se aprinda recircularea cand bagi in marsarier, asa se intampla la toate ibiza. Cat despre problema cu pornirea si cu scaderea turatiei de relanti, cred ca ar fi bine sa faci o scanare cu Vag-Com. Ti-as recomanda pe cineva la care sa apelezi, dar nu ai completat la profil orasul din care esti.

In alta ordine de idei, exista deja un topic de probleme Ibiza MK4, topic in care trebuia sa postezi si tu aceasta problema. De data asta ti-am mutat eu postul, dar data viitoare te rog sa fii mai atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi

Modificat de entu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lugoj... Chiar nu stiu la cine ai putea apela. Eventual incearca sa mergi la un service autorizat Seat din apropiere ca sa faci o diagnoza completa. Pot fi mai multe cauze posibile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ta ar putea fi din cauza unui furtun dintre carcasa filtru aer si capac chiulasa, cel putin astea au fost simptomele la polo. furtunul asta il vezi intre motor si parbriz privind din dreptul rotii stinga fata.

Pt. diagnoza, Timisoara e aproape; vezi pe topicul dedicat :vaidecapulmeu:

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare s-a prostit soft-ul asa din senin? Service nu este decat in Timisoara si destul de scump avand in vedere ca mi-au luat 130 lei ca sa-mi schimbe intinzatorul de la alternator care se da jos doar din 2 suruburi si curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!