Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

am incercat si eu faza cu becul insa la mine nu tine ..tot aprins sta ledul din bord...iar cu incarcarea sa va spun ce am patit eu poata va e de folos...alternatorul imi incarca 13.8 v la relanti fara consumatori . am schimbat releul de incarcare si tot 13.8 v ,totusi am observat ca daca masuram tensiunea exact pe alternator nu pe bornel;e bateriei (- de pe carcasa lui si + de pe firul gros) aveam 14,1 v ...mi-am cumparat din oras un metru de cablu de sudura m-am dus la un prieten si mi-a pus papuci la fir apoi am refacut masa de pe carcasa alternatorului pe caroserie..si succes acum incarca fara consumatori la 14.2 v...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

@capone26: Inseamna ca daca pornesti farurile, dezaburirea pe fata si spate, s-a dus incarcarea in jos. Am fost si eu in situatia ta, am testat 2 alternatoare pe masina, unul de 65A si unul de 70A cel care este pe masina, ambele Bosch. Am mai testat vreo 3 relee de incarcare si cu toate astea maxim 13.7 la ralanti si 13.5 turat aveam. Singura diferenta care am vazut-o la un releu Bosch, era ca trebuia putin sprit ca altfel nu pleca incarcarea. Daca stiti un electrician bun, nu strica sa verificati alternatorul (puntea de diode, rotor), contactele la cabluri intre alternator, electromotor si baterie, masa de la baterie la caroserie. Totusi masinile astea au o varsta si mai "imbatranesc" si ele pe ici colo. Numai bine. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@capone26: Inseamna ca daca pornesti farurile, dezaburirea pe fata si spate, s-a dus incarcarea in jos. Am fost si eu in situatia ta, am testat 2 alternatoare pe masina, unul de 65A si unul de 70A cel care este pe masina, ambele Bosch. Am mai testat vreo 3 relee de incarcare si cu toate astea maxim 13.7 la ralanti si 13.5 turat aveam. Singura diferenta care am vazut-o la un releu Bosch, era ca trebuia putin sprit ca altfel nu pleca incarcarea. Daca stiti un electrician bun, nu strica sa verificati alternatorul (puntea de diode, rotor), contactele la cabluri intre alternator, electromotor si baterie, masa de la baterie la caroserie. Totusi masinile astea au o varsta si mai "imbatranesc" si ele pe ici colo. Numai bine. :icon_thumright:

Mersi mult de sfaturi, am tot zis ca o sa ii acord atentie problemei si m-am tot lungit, mai am o intrebare, cineva mi-a spus ca alternatoru meu ar fi doar de 45 Ah si ar fi de pe vreun audi (e sters ce scrie pe el si nu imi dau seama singur), si ma gandeam daca are rost sal repar, sau mai bine iau unu de minim 65 Ah (aici e dilema , ma intreb daca ajuta ca e mai mare amperaju fiind diesel) si sa il montez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine ma bantuie alternatoru lde vreo 2ani de nu ii dadu nimeni de cap. Acu de sarbatori mi-a crapat o felie din fulie si ca urmare a trebuit alta fulie. In afara de asta s-au bulit iar rumlmentii, fulii si regulatoare incarcare is satu lde cate am schimbat , la curele is mare mester acu de le stiu din cap.....si altele. O fi avand Golful multe chestii bune si proaste cam putine ... dar alea proaste si putine si date dreaq.

Eu uite acu merg asa de nerv, cu alternatorul huruind, paote crapa de tot sa il iau si sa il arunc undeva unde sa nu aud de el ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@capone26: Din ce stiu eu, la motoarele diesel am vazut alternatoare de minim 65A (la cele fara AC) si la cele cu AC de 90A. In cazul tau daca ai de 45A, e slab, mai ales in conditiile in care la motoarele noastre diesel este recomandat un acumulator de minim 65A din cauza necesitatii unui curent mare de pornire datorat bujiilor incandescente. Daca ai posibilitatea sa faci rost de un alternator mai mare si bun, de ce nu? Incarcarea proasta taie din viata acumulatorului, bineinteles se duce garantia si apoi alti bani din buzunar pentru un acumulator mai nou.

@CryWolf: Rulmentii de la alternator se duc de obicei din cauza intinderii excesive a curelei sau pur si simplu din cauza calitatii proaste a lor. Nu prea e ok sa mergi asa. Daca s-au dus rulmentii, o sa ai joc in ei si in curand, rotorul o sa loveasca de rotorul alternatorului. Rezultatul ti-l imaginezi. Releele de incarcare de ce le-ai tot schimbat?

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat si eu faza cu becul insa la mine nu tine ..tot aprins sta ledul din bord...iar cu incarcarea sa va spun ce am patit eu poata va e de folos...alternatorul imi incarca 13.8 v la relanti fara consumatori . am schimbat releul de incarcare si tot 13.8 v ,totusi am observat ca daca masuram tensiunea exact pe alternator nu pe bornel;e bateriei (- de pe carcasa lui si + de pe firul gros) aveam 14,1 v ...mi-am cumparat din oras un metru de cablu de sudura m-am dus la un prieten si mi-a pus papuci la fir apoi am refacut masa de pe carcasa alternatorului pe caroserie..si succes acum incarca fara consumatori la 14.2 v...

Iti sta aprins dupa pornire la relanti sau si dupa ce o turezi?Poti conecta de proba un fir direct de la borna + la firul albastru si vezi daca :

-se stinge led-ul cu contact pus si mot oprit;

-pornesti cu firul conectat si apoi il deconectezi.Ramane led-ul stins?

Daca da,incearca cu un bec de 15/21W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca acum incarcarea merge dar becul inca sta aprins in bord. Daca e asa eu suspectez ca firul care pleaca de la alternator spre bordul masinii, catre circuitul led-ului, este intrerupt pe undeva sau este o problema cu vreo dioda din circuitul de excitatie, ca si la mine statea aprins dar pe jumatate.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat si tot aprins sta dupa pornire (cand incepe alternatorul sa incarce se mai stinge un pic) insa e aprins asa pe jumatate ..am crezut ca nu incarca bine alternatorul 13,8 apoi am refacut masa la caroserie si am curatat toate contactele pana la baterie si acum incarca peste 14 la relanti si cu pozitiile aprinse ... tot aprins e ledul din bord....simptoma asta o am de cand am schimbat releul de incarcare cu care a venit masina cand am cumparat-o ...l-am schimbat la un service pt ca se terminasera carbunii si nu l-am mai luat :coffee_lol: si imi pare rau....am luat de la cineva de proba un releu bosch si nici o schimbare..."ram40andy" am sa incerc dar cand se mai incalzeste putin sa pot pune bateria inapoi (o tin la cald in casa :D ) si "_APoLLo_" se poate sa ai dreptate cu dioda am fost la un electrician auto si i-am explicat problema si a spus acelasi lucru

Modificat de yda_v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai APOLLO nu pricepusi ce am zis ca merg cu el sa vad cand crapa ... ca atunci am un motiv serios sa il arunc la gunoi, firear ai de il proiectasera si ai de il reparasera.

intindere excesiva zici .... si dreptate, numa ica vezi tu ... la mine curea intinsa nu a stat neam. Iar releele intreaba-ma de ce le-am schimbat .... ca nu icnarca dracovenia aia de alternator ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am priceput de la inceput Crywolf. Acum sa vedem cand crapa. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yda_v Deconecteaza firul care vine de la bord la alternator(cel albastru)si pune-l la borna"+".Cu contactul pus TREBUIE sa se stinga complet si cand il iei de la borna tre sa se aprinda.Daca NU,exista un contact imperfect pe traseu .Inlocuieste de proba cu un fir traseul de la alt. pana la bord.Urmareste cablajul de pe placa indicatoarelor si gaseste circuitul care alimenteaza led-ul de incarcare.Un terminal este alimentat cu "+'' de la contact iar celalat pleaca la alt.Conecteaza firul la pin-ul care pleaca la alt si verifica daca se stinge COMPLET cu contactul pus si firul la borna"+''.Daca DA,conecteaza firul la alt. si porneste mot.Se stinge acum complet led-ul?Si cand? Imediat sau dupa accelerare?

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie! In bord nu este doar un simplu led. Face parte din circuitul de excitatie al alternatorului. Am atasat o schema mai jos. Dupa cum se vede, in circuit mai este o dioda si doua rezistente. Firul albastru care vine in alternator, sta conectat la masa atata vreme cat nu incarca alternatorul. Anul trecut am patit-o eu cu firul albastru care se rupsese din papucul care intra in alternator. Practic ledul din bord nu se mai aprindea deloc. Daca il conectam la masa caroseriei acesta se aprindea. Schema imi confirma cele spuse de mine dar daca totusi am gresit cu ceva, va rog sa ma corectati.

post-7750-1264663011_thumb.jpg

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salu! merci pt sugestii !... ram40andy am desfacut firul albastru de pe alternator si ledul din bord se stinge cu contactul pus si se aprinde daca pun pe borna + . este exact invers de cum ai spus tu. am desfacut mufa de langa baterie la firul albastru si am incercat sa pun un bec pe fir , am incercat toate becurile pe care le aveam si am gasit unul (pt torpedo) cu care mergea super ...m-am dus in casa sa lipesc doua fire pe bec sa-l pot lega bine si am stricat becul :( am fost in tot orasul sa caut unul identic pt ca cu alt bec de aceasi putere (10w) ramane aprins ledul....da si nu am avut noroc sa gasesc . ce ciudat se uitau vanzatorii din magazine auto cand ceream un bec exact la fel :D ...astept ceva sugestii poate aveti vreo idee .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am priceput de la inceput Crywolf. Acum sa vedem cand crapa. :icon_thumright:

mah ii dau da degeaba, refuza sa moara ;)

Cred ca tot pe asta il repar daca nu sare unul la cap cu vreo idee de inclocuire de la vreo masina inrudita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Led-ul tre sa se stinga cand pui firul albastru(care ramane conectat la alt.) la borna"+" cu ajutorul ALTUI fir, contactul fiind pus.El este alimentat de la contact(12V) si isi face masa("-") prin firul albastru si releul regulator de pe alt.Cand conectezi firul la borna "+" ,led-ul este alimentat cu "+' la ambele terminale si se stinge.Becul NU trebuie inseriat pe firul albastru(care TREBUIE sa ramana conectat la alt. TOT TIMPUL).Becul auxiliar se monteaza la "+'' pe contact(electrovalva sau bobina de inductie)si la firul albastru(care RAMANE conectat la alt.)

Scuze de repetitii dar sa fie cat mai limpede.

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cred ca am o problema cu continuitatea firului albastru ..si daca pun becul pe firul albastru si plusul de la baterie becul sta aprins si cand iau contactul si ledul tot aprins e in bord..da!! ..cred ca am inteles pana la urma..nu trebuie pus direct pe plusul de la baterie ci cautat un plus care sa fie de la contact .. am sa incerc maine daca nu o sa fie prea frig

Modificat de yda_v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah ii dau da degeaba, refuza sa moara :lol:

Cred ca tot pe asta il repar daca nu sare unul la cap cu vreo idee de inclocuire de la vreo masina inrudita.

De cati amperi este, 90? Daca e de 90A merita sa-l faci. Ciao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

n-am gasit alt topic, iar ca sa nu deschid altul ma gandeam sa intreb aici

a mai schimbat cineva acidul din baterie? daca cineva a facut aceasta operatie sau se pricepe, il rog sa ma ajute cu ceva sfaturi. bateria nu e stricata in sensul ca are toti elementii buni, problema e cu incarcarea la masina ca incarca doar 13.8V si daca nu umblu cateva zile cu masina bateria se descarca. nu stiu ce are....nu-mi dati sfaturi de genul"cumpara alta baterie", aia si eu stiu...vreau sa o resuscitez pe asta mai intai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

electrolitul se schimba usor, desfaci capacelele si golesti continutul intr-un lighean de plastic, speli bateria pe interior de cateva ori cu apa distilata (o agiti bine), dupa care torni pana la semn electrolit gata preparat pe care il gasesti in comert.

dupa care trebuie sa o pui macar 24 de ore pe un redresor.

verifica legaturile de la alternator si curata bine papucii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi frumos am sa fac asa

tu ai facut aceasta miscare? astia de la rombat n-au vrut sa-mi vanda acidu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am lasat incalzirea din scaune pornita vreo 3 zile, bateria era moarta, am cumparat electrolit si ma pregateam sa fac treaba asta dar nu a fost nevoie, am tinut-o pe redresor 24 de ore si si-a revenit.

electrolitul e in jur de 8 lei litrul, iti trebuie vreo 2 litrii, eu am luat de la un magazin de piese auto

e normasl sa nu vrea sa iti dea cand pot face si ei o spaga, doar traim in romania.

oricum mai bine il iei sigilat la sticla ca jegosii aia sigur il subtiaza.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut o prostie. Am 1.6 td si turometrul nu a functionat niciodata de cand am masina. Azi evident ca m-am apucat sa "vad care-i baiu'". La alternator borna W este lasata in aer, fire legate sunt unul rosu gros si unul rosu-maro la o borna imediat langa +. Dar cautand eu pe ici pe colo gasesc ca virgula cablul care merge la alternator are 3 fire si nu 2. Evident am dat si de firul albastu. Si primul lucru care l-am facut a fost sa ii pun un papuc si sa-l leg la W. Gresit! Nu a mers, dar nici nu a mai incarcat..

Dupa ce am scormonit un pic pe forum am descoperit ca de fapt erau invers.. rosu turometru si albastru incarcarea. Acum nu imi mai merge incarcarea dar merge turometru. L-am legat eu cum a fost initial dar..nu a mai vrut sa incarce. Acu fiindca e sambata seara si nu am de unde sa cumpar un releu sa il probez, credeti ca e posibil sa scap numai cu releul de incarcare ars sau va fi si ceva diode de prin alternator.

cu stima,

maryus315

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!