Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

Circuitul ala de incarcare trece si prin bord. Ledul e inseriat cu o dioda, cred (nu am schema bordului) dar schimbind 2-3 borduri la masina am avut surpriza cu unul din ele sa turez 1300-1500 rpm ca sa amorseze incarcarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am revenit cu o poza a circuitului de incarcare. Este de la un motor 1.6 Diesel din 1985/1986. Din ce am vazut eu avem de a face cu o dioda, un rezistor pus in serie cu ledul si un rezistor pus in paralel cu ledul si rezistenta care o are in serie. Cert este ca vreun condesator n-am gasit.

Schema era pusa la pagina 5 al acestui topic. :icon_thumright:

http://vwforum.ro/index.php?act=at...st&id=82994

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut alternatorul; pe stator sunt 3 bobine care sunt redresate cu 6 diode dupa redresare minusul e conectat la carcasa alternatorului iar plusul pe cele doua fire groase care pleaca de la alternator si se conecteaza la baterie. Cea de a treia conexiune de la alternator (firul albastru care merge in bord) se duce la releul de incarcare. Am conectat totul si dupa ce pornesc motorul alternatorul nu incarca(12,1V pe baterie), ledul e aprins, daca accelerez un pic timp de o secunda, pornste incarcarea bateriei (am 13,5V in crestere si se stabilizeaza la 13,75V) am repornit de vreo 3 ori masina, face la fel. Is multumit ca o data ce pornesc motorul si plec cu masina nu mai reporneste ledu indicand ca nu incarca, deci am incarcare... Ma nedumereste daca e normal sa apas pedala la inceput ca sa porneasca incarcarea.

Cat despre firul albastru nu am inteles cum functioneaza. Am desfacut tot si... exista regulatoul cu cei 2 carbuni colectori; acesta are 4 conexiuni electrice, o conexiune la masa, o conexiune la firul albastru care merge in bord, si alte 2 conexiuni care meg la cei 2 carbuni care alimenteaza bobina rotorului. In momentul in care alternatorul incarca eu am 13,5V pe firul albastru, ceea ce inseamna ca nu circula curent prin "instrument cluster" (acolo e tot 13,5V, nu exista diferenta de potential, deci nu se stabileste curent) sau circura un curent foarte mic. Daca asa este nu inteleg de unde are regulatoul curent ca sa transmita curent in bobina rotorului... (daca rotorul nu e alimentat cu curent, evident ca alternatorul nu produce curent). Bobina rotorului nu mai e conectata fizic la nimic altceva.

Probleme gasite la alternatorul meu:

-lamela pe care vine conectat regulatoul nu era poate suficient de curata ca sa faca contact (pe acolo circula fix semnalul electric de la firul albastru)

-noii carbuni nu intrau in locasul de cupru format de vechii carbuni; carbunii apasau pe o margine de cupru pe care nu a existat frecare prin urmare suprafata era murdara si nu era contact electric. cand am scos axul am curatat cele 2 inele de cupru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa imi facea si mie masina. Prima oara ledul se stingea greu, ma gandeam eu ca inca nu atingea un anumit numar de rpm si de aia trebuia o mica pedala. Dupa ce circulam putin cu ea, ledul se stingea singur si apoi dupa o pauza mare o luam de la capat. Electricianul zicea ca am avansul mic la motor, eu l-am contrazis. Am pus un releu nou si se stingea ledul mai rapid. Dupa ce mi-a reparat alternatorul ledul se stinge instant. Si sa nu uit, cu socul tras, ledul se stingea intotdeauna. In rest din pacate nu pot sa iti raspund la celalalte intrebari, o fi si ora tarzie si cine mai stie. Oricum treaba care ai facut-o e ok si e bine ca ai incarcare. Noapte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca studiai mai atent puntea de diode vedeai ca in afara de cele 6 diode mari de redresare mai sunt 3 diode mai mici (gen 1n4001) care alimenteaza releul de incarcare prin terminalul comun cu firul albastru. la pornirea motorului releul este alimentat prin firul albastru si alternatorul incepe sa incarce. din acest moment el se autoexcita prin cele 3 diode. problema ta s-ar putea sa fie la una din cele 3 diode mici dar ca sa le verifici trebuie sa le deconectezi de pe punte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit...

Tensiunea cu motorul la relantii urca treptat 13,6... 14V.

Daca turez motorul tensiunea ramane constanta, poate scade 0,1V :icon_thumright: .

Daca aprind faza scura tensiunea pe baterie scade la 13,4V

Daca aprind faza lunga mai scade la 13,3V.

Cu consumatori daca turez motorul tensiunea ramane constanta 13,4 respectiv 13,3V.

Cred ca poate mai am mici probleme deoarece nu se mentine tensiunea constanta (13,6... 14V).

Eu cand miam desfacut alternatorul am urmarit circuitul electric si am observat ca firul albastru se duce direct in regulator fara sa mai aiba legatura cu nimic. Acele 3 diode daca exista cred ca erau bine ascunse :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te face sa te simti mai bine, nici la mine nu sta tensiunea constanta. Stiu ca e topicul mare dar am facut o serie de masuratori in gol si in sarcina. Ce pot sa iti spun este ca cele mai bune masuratori le faci dupa un drum lung, pentru ca la inceput se incarca acumulatorul, plus consumatori aftermarket pot afecta scaderea tensiunii de incarcare, gen becuri la faruri cu consum mai mare, statie de amplificare audio. Ciao. :offtopic:

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

http://vwforum.ro/index.php?showto...54216&st=20

ma poate ajuta cineva cu problema mea...

nu le am deloc cu partea electrica a masinii...deci nush unde e acel releu de incarcare nush traseul firelor...nu cred ca ash sti ce sa fac daca desfac alternatorul...deci daca aveti ceva sfaturi..

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii noi. Problema mea s-a rezolvat destul de simplu. Din cauza uzurii fuliei de la alternator, cureaua de alternator se uza foarte repede si patina mai ales cand era turat motorul. Pe original latimea curelei trebuia sa fie de 11.2mm dar eu am pus de 13mm care se aseaza perfect in fulia alternatorului. Acum incarcarea in ralanti este de 14V fix si turata 14.10V (inainte era 13.7V la ralanti si turata 13.5V).

@BoghYtzoY: Din ce am citit in celalalt topic, am inteles ca ai un fir la alternator care nu pleaca nicaieri. Din alternator trebuie sa plece 2 fire spre bord, unul pentru turometru si unul pentru ledul din bord care este esential sa fie conectat pentru ca face parte din circuitul de excitatie al alternatorului. Mai pot sa fie si alte cauze la problema ta, releu de incarcare defect (cel cu periile atasate), rotor alternator in scurtcircuit, mufe oxidate. Verifica intai care e treaba cu firul ala. Ciao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii noi. Problema mea s-a rezolvat destul de simplu. Din cauza uzurii fuliei de la alternator, cureaua de alternator se uza foarte repede si patina mai ales cand era turat motorul. Pe original latimea curelei trebuia sa fie de 11.2mm dar eu am pus de 13mm care se aseaza perfect in fulia alternatorului. Acum incarcarea in ralanti este de 14V fix si turata 14.10V (inainte era 13.7V la ralanti si turata 13.5V).

@BoghYtzoY: Din ce am citit in celalalt topic, am inteles ca ai un fir la alternator care nu pleaca nicaieri. Din alternator trebuie sa plece 2 fire spre bord, unul pentru turometru si unul pentru ledul din bord care este esential sa fie conectat pentru ca face parte din circuitul de excitatie al alternatorului. Mai pot sa fie si alte cauze la problema ta, releu de incarcare defect (cel cu periile atasate), rotor alternator in scurtcircuit, mufe oxidate. Verifica intai care e treaba cu firul ala. Ciao.

pai cam asta e problema....turometru nu am...deci ramane doar firul catre becul din bord...problema e ca nush mai departe unde trebuie sa mearga...

releu ala cu periile alea ( carbuni sau ce ar fi ei ) nu am vazut sa aiba vre'un fir atashat...e nou releul ala si i'am facut proba si cu alte 2 de la alte alternatoare....si la fel...

cumva magarit nu merge ?

am citit pe un forum...nu mai stiu exact...ca ash putea sa il leg direct de +'ul de pe baterie...cu o dioda pe circuit..si mai zicea ceva de un intrerupator ca sa inchid circuitu sa nu consume continuu ( probabil pt atuncia cand masina e oprita..nu ?)

Modificat de BoghYtzoY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pui cheia ledul rosu de la baterie presupun ca sta aprins. Dupa ce pornesti motorul, acel led se stinge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pui cheia ledul rosu de la baterie presupun ca sta aprins. Dupa ce pornesti motorul, acel led se stinge?

cat pun cheia se aprinde ledul de la ulei si un led portocaliu de la releul pt incalzirea bujiilor....ala portocaliu se inchide in cateva secunde...iau cel de la ulei abia dupa ce pornesc masina

becul de la bateria nu s'a aprins niciodata...nici macar atunci cand bateria a fost moarta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh uite se pare ca aici e problema. Cand pui cheia trebuie sa stea aprins permanent ledul de baterie, sa palpaie cel de apa si ulei si cel de bujie care se stinge dupa o perioada. Dupa ce pornesti, ledul trebuie sa se stinga si sa incarce bateria. Banuiesc eu ca nu ai conectat firul de la alternator in bord si automat iti afecteaza si incarcarea. Din pacate nu am o schema electrica ca sa poti identifica firele si sa remediezi problema. Sfatul meu este sa apelezi la un electrician auto pentru remedierea problemei altfel o sa schimbi des acumulatorul. Ciao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh uite se pare ca aici e problema. Cand pui cheia trebuie sa stea aprins permanent ledul de baterie, sa palpaie cel de apa si ulei si cel de bujie care se stinge dupa o perioada. Dupa ce pornesti, ledul trebuie sa se stinga si sa incarce bateria. Banuiesc eu ca nu ai conectat firul de la alternator in bord si automat iti afecteaza si incarcarea. Din pacate nu am o schema electrica ca sa poti identifica firele si sa remediezi problema. Sfatul meu este sa apelezi la un electrician auto pentru remedierea problemei altfel o sa schimbi des acumulatorul. Ciao.

multumesc...am sa tin cont de sfatul tau si am sa ma duc la un electricean

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE,exista alternatoare,modele mai vechi,care incep sa incarce prin accelerare usoara la 1200/1300rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

:)

ATENTIE,exista alternatoare,modele mai vechi,care incep sa incarce prin accelerare usoara la 1200/1300rpm.

eu am pus la kr un alternator de la un caddy din 99 1,9 sdi si is foarte multumit arata aparatul peste 14 v cu tot cu faruri si proiectoare aprinse oare cat e suficient sa incarce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am citit tot acest topic, deci din cat am inteles, daca am 13,7 V fara consumatori si 13,2 V cu faruri dupa drum lung, inseamna ca trebuie sa schimb releul regulator? e piesa aia care arata ca un tranzistor rotund mare si negru? cureaua e ok,nu e slabita.

Acestea sunt tensiunile mele si am inteles ca scurteaza viata bateriei daca nu sunt 14-,14,5 V pe ea.

Alta chestie e ca si a mea sufera de sindromul ala al necesitatii de a o tura peste 2500 dupa pornire pentru a 'cupla' releul, alfel daca o las in relanti nu va baga tensiune in vecii vecilor, am lasat odata de proba vreo 15 min cu faruri aprinse la relanti crezand ca 'isi da ea seama' dar nici vorba. dupa ce am turat-o motorul dadea se se opreasca din cauza franarii la alternator.

Firul meu albastru de la alternator e in aer, nu e cuplat niciunde in bord (evident, nu am nici beculet functional) , asta afecteaza bunul mers al alternatorului?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca masinile noastre s-au vorbit :icon_thumright: . Nici la mine tensiunea nu trece pe 13.7-13.9V si becul de la baterie (cel din bord) sta aprins cateodata chiar dupa ce pornesc motorul. Ca sa se stinga trebuie sa calc un pic acceleratia. Am prins si eu farurile si proiectoarele dar nu sa stins.

Modificat de zaytsuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ledul din bord se stinge dupa ce motorul atinge o anumita turatie. Un lucru care l-am observat la masina este faptul ca pe sezonul cald, motorul porneste rotund, becul se stinge singur imediat dupa ce am pornit motorul dar odata cu venirea sezonului rece, motorul, uleiul din interior, cel din cutie, sunt mai reci si pornirea se face mai subturata daca nu se foloseste socul manual. In cazul asta si eu sunt nevoit sa apas putin acceleratia ca sa plece incarcarea si sa se stinga ledul din bord. La pornirea cu soc motorul porneste rotund, ledul se stinge normal. Ce am observat, pe parcursul problemelor cu incarcarea, fenomenul cu turarea mai mare a motorului ca sa plece incarcarea am patit-o si eu cu un releu mai vechi. Dupa schimbarea releului ledul se stingea normal, fara accelerarea motorului. Deci cred ca ar fi bine testarea cu un releu de incarcare nou si vazut daca problema persista.

@marius_16V KR: De cat este alternatorul? Presupun ca e de minim 90A. Daca tensiunea iti sta stabila cu toti consumatorii, inseamna ca ai o incarcare perfecta. Felicitari!

@stealth: Incearca cu alt releu de incarcare (da chestia aia neagra care seamana cu un tranzistor, prins in doua suruburi). Tot pe el sunt si periile colectoare care e posibil sa fie deja tocite si nu mai fac contact bine pe rotorul alternatorului. Daca te chinui putin o sa reusesti sa-l schimbi fara sa dai jos alternatorul. La problema ta mai pot sa fie si alte cauze, gen rotorul de la alternator uzat (un scurt circuit), contacte imperfecte.

@zaytsuca: Vezi mai sus ce am scris + verifica fulia de la alternator sa nu fie prea uzata si cureaza deja sa nu mai stea bine + verifica cureaua de alternator sa nu fie prea uzata si sa fie intinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine sta becu aprins la pornire si nu se stinge pana nu o turez. Am schimbat releu de incarcare si la fel se comporta becu, indiferent ca e vara/iarna. Inainte sa schimb releu aveam doar 13,2 si acum am 13,8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca problema este chiar din interiorul alternatorului, vreo dioda din circuitul de excitatie, rotorul in scurtcircuit. Acei 13.8V sunt in Gol sau cu consumatorii porniti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de la alternator este noua si este intinsa. Am sa schimb releul de incarcare sa vad daca scoate 14v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca problema este chiar din interiorul alternatorului, vreo dioda din circuitul de excitatie, rotorul in scurtcircuit. Acei 13.8V sunt in Gol sau cu consumatorii porniti?

Din pacate e fara consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine sta becu aprins la pornire si nu se stinge pana nu o turez. Am schimbat releu de incarcare si la fel se comporta becu, indiferent ca e vara/iarna. Inainte sa schimb releu aveam doar 13,2 si acum am 13,8.

Si altermanatorul meu avea nevoie de un "sut"s-o ia din loc si sa stinga led-ul din bord.Este modelul care chiar necesita aceasta manevra.DAR am conectat un bec de 4W intre firul subtire albastru de la alternator si firul de la electrovalva(tensiune pe contact)si acum ledu-l se stinge instant cu pornirea.Becul sta aprins DOAR cu contactul pus si motorul oprit.Pe perioada functionarii mot,este stins,deci nu consuma De fapt el este montat in paralel cu ledu-ul din bord.Acum am si iluminare in compartimentul motor cand pun contactul,pentru orice verificare/interventie pe timp de noapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!