Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

Salut,

ma numar si eu printre cei cu probleme la alternator (zic eu). La mine manifestarea este putin diferita:

- LED-ul nu se aprinde deloc.

- acul turometrului nu se ridica decit cind se incalzeste motorul !!!!!! ?????????

- bateria nu se incarca !!!!!!!!!! (am impins sa pornesc motorul la golful asta de mi-am mutat umarul din loc)

- cind incepe sa incarce, pe moment se blocheaz rotorul alternatorului pentru ca aud scirtiit de curea la alternator.

Ieri am schimbat:

- rotor alternator (nou)

- curea alternator (noua)

- releu alternator (nou)

Dupa ce am montat totul sus .. nimic schimbat !!!!!!!!!!!!!!!!!

Adica:

- acul turometrului nu se ridica deloc !!!! nici la cald !!!

- bateria nu se incarca (am 12V la borne)

- ledul din bord sta tot stins tot timpul, chiar si inainte de "cheie"

Trebuie sa rezolv problema asta cit de curind pentru ca am nevoie de masina.

Pe scurt, am bagat o gramada de bani si nu am rezolvat nimic.

Cum se pot scoate diodele redresoare (cite or fi ele) si verifica .. am desfacut alternatorul si parca in stator era un platou unde nu m-am bagat. Sincer nu am vazut cum se poate da jos si de aia l-am lasat in pace. Se pot masura fara sa le dau jos? Cum?

Are cinava o schema electrica a alternatorului? Cred ca asta ar fi mai util in diagnosticare.

Considerind simptomele mentionate mai sus si operatiile facute de mine .. fara rezultat din pacate .. care poate sa fie problema si cam ce ar trebui sa fac?

Multumes mult pentru raspuns!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Din ce mi-ai relatat cred ca este o problema cu alternatorul, mai exact cu partea electronica din interiorul lui. Dupa cum stii turometrul isi ia valorile din alternator si ledul acela rosu din bord face parte din circuitul de excitatie al alternatorului. Banuiesc ca ai niste diode care nu mai functioneaza la parametrii sau deloc si de aici lipsa de incarcare si comportamentul ciudat al ledului. Puntea de diode se afla intr-adevar in stator si le poti masura cu un aparat de masura ideal fiind scoase din circuitul electronic. Scheme din pacate nu am, foarte greu se poate gasi asa ceva. Eu nici macar schema circuitului la masina mea nu o am, ci de la alte modele. Cred ca trebuie sa apelezi la un electrician care sa iti verifice bine alternatorul in gol si in sarcina si bineinteles tot circuitul de incarcare ca sa excludem si alte posibilitati. Mult noroc.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai am fost la masina si am verificat .. firul albastru care merge de la masa alternatorului la ledul din bord era rupt .. problema ca l-am reparat si acuma ledul din bord sta tot timpul aprins. adica simte el ceva da saracul nu stie sa vorbeasca.

problema mea ca nu prea stiu pe bornele de la alternator care este excitatia, care sint firele care ies din alternator si alimenteaza circuitul electric al masinii, ... nu prea am studiat pina acuma serios problema ..

daca poti sa imi faci o mica schita sau o descriere .. care sint bornele de pe alternator, care este borna de iesire +, care este borna turometrului, care este borna pe care intra excitatia ..

deseara am sa deschid iar alternatorul si am sa dau de data asta si diodele jos.

Intrebare: trebuie cumva rupte ceva nituri pentru a putea scoate blocul de diode?

Multumesc frumos pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-o luam cu inceputul. Iti dau un exemplu. La mine in spatele alternatorului se conecteaza doar 3 fire (2 cu borne si unul cu papuc). Una din cele 2 borne este mai groasa si are conectat un fir mai gros care duce la + acumulatorului, apoi o borna mai subtire foarte aproape de prima unde se conecteaza firul de la ledul din bord si undeva mai aproape de axul alternatorului se conecteaza firul de la turometru. Din testele mele daca intrerup firul de la ledul din bord, ledul se aprinde si asa ramane. Excitatia se afla pe puntea de diode care este in interiorul alternatorului. Iti atasez o poza care am gasit-o pe net la un alternator de 65aH Bosch de pe masina ta. La punctul 46 este puntea de diode si vad ca puntea e prinsa intru-un surub cu saiba. Daca mai tin bine minte sunt 4 diode pentru redresare si 3 pentru excitatie. Din pacate nu am avut posibilitatea sa desfac un alternator de la masina mea din lipsa sculelor. Alternatorul meu l-am dus la un electrician auto, m-a costat doar 20 de ron si se pare ca in sfarsit a facut o treaba excelenta. Ti-as fi facut o poza la alternatorul meu dar masina este la mecanic pentru ceva timp deci...

L.E. Am gasit si o poza pe un forum cu alternatorul. Sursa -> http://www.swdubs.co.uk/alt1.htm

Sagetile cu negru sunt desenate de mine. (+) Este borna care duce la acumulatorul masinii, (L) Este firul care duce la ledul din bord, (T) Este locul unde se conecteaza papucul de la turometru. Restul presupun ca stii.

post-7750-1217420900_thumb.jpg

post-7750-1217419568_thumb.png

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- firul rosu care merge la baterie este iesirea .. este firul care alimenteaza circuitele din masina ..

- firul rosu/negru, subtire care este conectat cu papuc la alternator, este cel presupus de mine a fi excitatia

- firul albastru subtire .. prins tot cu surub (un surubel mic) este firul care merge in bord la led

Nu stiu care este totusi firul care merge la turometru!

daca s-ar putea cumva ..

- vreau sa vad daca pe excitatie este tensiune. daca da ..

- vreau sa merg pe iesire sa vad de ce nu am tensiune mai mare in mers decit cu motorul oprit (situatia cind incarca spre deosebire de situatia cind nu incarca alternatorul)

- mai departe mers logic la ce ar mai putea fi problema

am sa desfac deseara sa masor diodele alea ..

totusi am inteles ca degeaba le masor static .. nu are relevanta ..

Multumesc inca odata pentru ajutor!

(is suparat rau de chestia asta .. acuma cind imi trebuie masina cel mai tare .. sotia naste peste putin timp si eu sint cu ea pe butuci)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha .. am vazut edit-ul tau ulterior .. multumesc mult pentru raspunsul prompt!

deci .. sa inteleg ca firul de la led intra in circuitul de excitatie ..

deci daca pe asta nu am tensiune nu am nici pe iesire tensiune

deseara oricum dau jos tot iar si desfac tot si masor si diodele alea ..

daca poti sa ma ajuti cu sugestii despre cam ce as mai putea face aditional deseara .. daca tot desfac iar tot ..

Multumesc frumos pentru ajutor!

Am sa revin oricum cu ce rezultate am obtinut.

Modificat de larson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand imi pare rau de situatia in care esti. Deci firul care tu ii zici excitatie este defapt firul care trebuie sa duca in spre ledul din bord. Eu zic sa apelezi la un electrician auto sa te rezolve rapid. Posibil sa ai puntea de diode arsa, prajita, cum a patit recent cumnatul meu si atunci o sa ai de lucru sa refaci ce s-a stricat si o sa iti ia mult timp. Problema este sigur la puntea aia, ai putea chiar sa cauti una noua (daca se gaseste). Electricianul care mi-a reparat alternatorul mi-a zis ca merg si diode de la un alternator de Dacie in caz ca o sa ai nevoie. Mult noroc. :icon_thumright:

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot diodele astea le suspectez ..

adineauri cind am fost la masina am legat firul rupt si in afara de faptul ca s-a aprins ledul din bord, alteceva nu am vazut schimbat .. adica acul turometrului era tot jos .. tensiunea pe iesire 12V .. etc.

am vorbit deja la magazin .. costa 500.000 unul bloc de diode noi .. da ajung in magazin abia miine seara .. deci un raspuns final voi avea abia miine seara.

Modificat de larson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea cu motorul oprit trebuie sa fie undeva pe la 12.45v. Tensiunea in functionare trebuie sa fie intre 13.7 si 14v. Lipsa activitatii la turometru, ledul din bord care se comporta anormal, lipsa incarcarii, faptul ca ai schimbat deja rotorul releul de incarcare si cureaua de alternator, in speranta ca ai verificat si contactele de la acumulator, masa la caroserie, bornele la alternator, toate duc spre acea punte redresoare. 50Ron pentru o punte noua nu mi-se pare mult dar ai grija sa fie pe seria de la alternator pentru a evita surprize. Astept sa imi zici ce ai rezolvat. Ciao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este .. am verificat tot ce ai spus tu si toate indica spre diodele cu pricina ..

Oricum nu mai vreau sa spun nimic pina nu verific/schimb diodele.

Ne auzim atunci miine .. cu vesti bune sper!

Si cu o schema electrica a alternatorului :icon_thumright:

Modificat de larson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e exact invers, albastru e excitatia si rosu/negru e turometru, la golfurile cu 2 mufe la ceasuri, intra in mufa alba fix pe mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine culorile standard nu mai exista pentru ca au fost rupte cablurile, chiar am gasit anulat (+) original si era pus un cablu de prelungitor 220v. Am legat alte fire de alte culori (ce a gasit si cumnatul pe la el) si sa izolez bine zona. Din ce imi amintesc atunci cand le-am legat este cum a zis danmoise. N-am cum sa ma uit la masina, ca iti confirmam si eu. Astept vesti de la tine Larson. :icon_thumright:

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu putin. Diodele se pot verifica. Inainte sa cumperi altele. Cu toate ca indiciile duc spre diode ca fiind defecte, eu le-as fi testat totusi inainte.

Ori le verifici cu un aparat de masura, ori le incerci la o sursa de 12V cu un curent nu prea mare, sa vezi daca iti conduce in careva din sensuri, in ambele, sau in niciunul.

Eu totdeauna asa am facut. Testul iti spune clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana nu desface alternatorul sa vada puntea de diode e greu sa ne pronuntam. Am mentionat mai sus ce a patit cumnatul, placa de diode era arsa, gaurita chiar si a fost nevoie inlocuirea puntii cu alta. Intr-adevar diodele se pot masura, ele trebuie sa conduca intr-un singur sens dar cu conditia sa fie scoase din placa pentru o masuratoare cat mai precisa. Acum depinde de Larson care din solutii o alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident ca trebuie scoasa puntea si desfacute capetele statorului de pe ea. Mai departe, nu e nevoie de scoaterea diodelor de pe radiator. Ele avand anodul sau catodul(dupa caz) separat, se poate controla fara sa le scoti. :lol:

Am trantit la repezeala o schema a puntii trifazate cu diode din alternator. Se vede clar ca se pot incerca diodele si fara a le scoate din radiatoare.

post-8441-1217495902_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am rezolvat! era firul de excitatie rupt!

Ieri cind am fost la masina nu am reusit sa il leg bine si conexiunea electrica a fost proasta.

Am lipit firul cu pistolul de lipit si de data asta merge incarcarea ca si in prima zi .. adica nu chiar pentru ca am intre baterie si alternator 0.6V cadere pe calea de masa si cam tot asa pe calea de alimentare (+).

Asa ca mai am ceva de lucru ..

Consider ca diodele sint bune din moment ce aveam dupa prima cheie dupa "reparatie" (adica bateria varza) 13.62V la bornele alternatorului.

Am sa fac mai incolo si masuratorile de tensiuni in diferite regimuri de motor.

Nu am facut schema electrica a alternatorului pentru ca nu l-am mai desfacut. Cind am vazut ca merge am dat-o pe bere :D))) (glumesc!)

Am sa dau totusi jos alternatorul inca odata sa vad si eu diodele alea! Atunci sigur am sa revin si cu promisa schema.

Ce pot sa confirm acuma ..

- firul albastru este excitatia si semnal pentru martorul din bord!

- firul rosu gros este iesirea din alternator

- firul rosu subtire conectat pe borna W merge la turometru

Dupa toate cele cite am facut m-am ales cu urmatoarele:

- rotor nou

- releu regulator nou

- ceva cunostinte in domeniu (data viitoare stiu de unde sa apuc problema)

- un alternator care ma va tine ceva ani

Multumesc frumos Apollo pentru suport!

Multumesc lui Cosmin pentru schema. Am sa revin si eu cu schema alternatorului.

Apropos .. ledul din bord este stins complet dupa "cheie" :blink:

Modificat de larson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai rezolvat-o, culmea era doar acel fir. Imi aduc aminte de o patanie de a mea. Pornesc motorul ledul de incarcare a ramas aprins, turometrul nu mai functiona dar se simtea ca incarca. Am masurat acasa si aveam incarcare buna, firele la alternator erau conectate dar totusi la mine in bord era aceeasi problema. La o inspectie mai atenta pe circuit, am observat ca in zona acumulatorului era o mufa pe care duceau cele doua fire (turometru si led bord), era deconectata si cam oxidate contactele. Am curatat bine contactele, am conectat mufele si turometrul si ledul bord s-au stins instant. Ce doream sa subliniez este faptul ca la mine era totusi incarcare si fara acele conexiuni. Probabil difera modelul de alternator si circuitele care le ai tu, vorbim totusi de modele diferite. Inca o data felicitari si asteptam masuratorile. Ciao.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate in ce priveste mufa respectiva.

Cit despre conexiunile electrice probabil ca sint diferite. Cred ca al meu are codul de motor SB.

Miine merg la bucuresti si sper sa nu am probleme cu masina. Este un drum destul de lung.

Intrebare:

Este cumva prescris o perioada de rodaj in cazul alternatorului?

Ma leg de faptul ca probabil periile si inelele de pe rotor trebuie sa se formeze un pic una pe cealalta si probabil in perioada asta de "formare" regimul de functionare trebuie sa fie unul usor. Pot sa ma aventurez la un drum de 600 de km si a doua zi inapoi?

Multumesc pentru raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere ideal ar fi fost sa faci la inceput drumuri prin oras, daca aparea vreo problema, te puteai intoarce acasa si asa. Intr-o zi eram cu Golf 2-ul cumnatului si ma indreptam spre casa, cand s-a aprins ledul rosu. Am tras pe dreapta si am constatat ca s-a rupt cureala de la alternator. Am mers asa cu ea din Constanta pana la Eforie Sud unde era mecanicul lui si a fost in regula. La drum lung nu stiu ce sa iti zic, e oarecum riscant, asta depinde de tine. Eu am cam riscat la faza asta. Dusesem alternatorul meu original la verificat si dupa o perioada s-a aprins pe jumatate ledul de incarcare dar incarcarea era ok. Am facut un drum de 1500km cu faza scurta pornita tot timpul, aeroterma pe treapta 1 si statia audio la volum destul de ridicat. Am ajuns acasa in siguranta. Incearca pana pleci sa faci drumuri prin oras, cu consumatorii uzuali porniti si vezi cum sta incarcarea. Drum bun si linistit fara peripetii. :D

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa-i .. ai dreptate. Azi am luat-o la lucru iar si am si dat ceva ture rin oras.

Aseara am dus-o putin cu faza lunga in afara orasului. Am turat-o putin mai tare si inca nu s-a intimplat nimic. Incep sa am incredere in ea ca pe vremurile bune !! :D

Sa auzim numai de bine! Si inca odata multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca totul este in regula. Masinutele astea sunt destul de fiabile, robuste si se poate pune baza pe ele. Drum bun! :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, si la mine alternatorul imi face probleme... mari...

Nu de mult mi-a masurat un prieten tensiunea pe baterie si era 12,00V. Amandoi ne-am uitat unu la celalat si ne-am scarpinat in cap, e clar ca am o problema, bateria e descarcata.

La mine dupa pornirea motorului alternatorul nu incarca bateria si ledu era aprins. Dupa ce turam un pic motorul se stingea ledul si relanti-ul era mai mic deoarece alternatorul incepea sa incarce bateria. Recent am observat ca trebuie sa accelerez mai tare motorul ca sa mi se stinga ledu si sa inceapca incarcarea. Am pus regulator nou (care are si periile colectoare) deoarece cel vechi avea periile colectoare de 4,5mm si mai nou nu incarca deloc, nici daca turez motorul (tensiunea pe baterie fiind 12V cu motorul pornit). Alternatorul meu (bosch de 65A - mtor diesel) are 3 fire, 2 goase care vin conectate la plusul beteriei si unul albastru subtire care se duce la circuitul ce contine ledul din bord. Singura varianta de a incarca baterie este... desfac legatura firului albastru de la alternator la bord; firul albastru care vine de la alternator il ating un pic de plusul bateriei apoi fac legatura la loc. Din acest moment ledul din bord se stinge. relantiul coboara si tensiunea pe baterie creste inspre 13,5... 13,7V.

Eu am inteles ca totul e din alternator, firul albastru se duce in bord doar pentru a comunica soferului daca alternatorul incarca sau nu. Eu voi incerca sa-mi desfac alternatorul bucati si sa il verific. Daca puteti sa am ajutati cu vreun sfat... multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, problema descrisa de tine pare sa provina din alternator, probabil din puntea de diode si chiar si din colector care probabil are spire in scurcircuit. Acel fir albastru este destul de important, nu are numai rolul de a indica in bord daca este o problema cu incarcarea, el face parte din circuitul de excitatie al alternatorului. Probabil ai vreo dioda sau mai multe care sunt "obosite" sau chiar arse. Sfatul meu este sa mergi cu alternatorul la un electrician auto sa iti faca o verificare la alternator si bineinteles la tot circuitul de incarcare. Mult noroc. :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de profesie is electronist. Nu am experienta in domeniul auto.., marea problema e schema electrica, daca a-s avea asa ceva as putea sa repar orice.. dar fara schema e ca si cum ai umbla prin intuneric. Eu sper sa imi fac schema electrica studiind alternatorul pe interior (daca nu dau de "black box"-uri, chesti pe care sa nu scrie nimica si pe care sa nu pot desface mai departe) asa cum am dat de regulator... e ceva capsat pe care nu scrie nimica... si atunci nu pot sa stiu ce anume e ca sa stabilesc cum functioneaza. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de incarcare este capsulat intr-adevar si nu ai ce sa ii faci decat sa il inlocuiesti. Poti sa incepi prin a desface alternatorul si sa verifici puntea de diode. Nu e nimic capsulat pe acolo deci poti sa verifici chiar tu. Din ce stiu sunt 4 diode pentru redresare si 3 pentru excitatie. Ciao.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!