Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

@revizorul: Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema, sper ca si la mine sa se remedieze ca sa stau cu inima impacata.

Intre timp am vorbit cu alt electrician si o sa imi ia alternatorul de rezerva sa il verifice, apoi o sa il pun sa-l pun sa il monteze sa vedem cum se comporta in sarcina. Numai bine. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

revin cu stiri ... cum spuneam pe undeva pe aici, mie imi incarca bine, doar led-ul este problema, si o problema stresanta... deci azi i-am dat de cap :) o sa revin cu poze daca intereseaza pe cineva, oricum varianta mea nu rezolva problemele de incarcare (daca le aveti) rezolva doar problema cu led-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai rezolvat-o? Daca pui si poze chiar ar fi bine. Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vreau sa stiu care-i treaba cu ledul. La mine parca-i orga de lumini :))

Modificat de iulian andor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

he he ... stiam eu ca va intereseaza ... am si poze ...

stiu ca nu se intelege mare lucru ... daca ma rugati frumos va spun si cum se face :) :P :P

l.e. hai ca se intelege si din poze .. e un condensator pus intre firul care duce la led si masa :lol:

REPET: ASTA REZOLVA DOAR PROBLEMA CU PALPAITUL LED-ULUI, NU SI PROBLEMELE PE CARE LE AVETI LA INCARCARE

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam nene!! Da spune ce fel de condensator e ala ca sa ma apuc si eu de treaba!

PS: E ca la benzinar? Ce valoare are? Eu am diesel 1.5...

Modificat de iulian andor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai teoretic e la fel, condensatorul doar filtreaza curentul, probabil ca are unu in bord care s-a uscat sau cine stie... valoarea ... prin incercari ... cu cat e mai mare (2000micro) cu atat se stinge mai repede, eu l-am pus de 1000 ca totusi sa se aprinda daca scade turatia pe la 7-800

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data multam frumos! Am sa incerc cu unul mai vechi de la fosta masina. Daca nu face Bumm si se stinge ledul e OK. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... condensator electrolitic (vezi sa il pui cu - la masa) 1000 micro /16V sau mai mult, n-are de ce sa faca bum :offtopic:

Sa zici si tu daca a functionat inventia mea si la tine :Driver:

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa faca nici un BUM, asta este clar. Dupa cum a spus si BOBBY, acel condesator filtreaza curentul si nu face rau. Acum caut schema electrica la circuitul ledului ca sa vad daca intr-adevar este un condesator pe undeva. Eu ma gandesc ca acel condesator sa il pozitionez in alta parte pentru ca el nu o sa reziste vara la temperaturile ridicate de la motor. O sa se umfle probabil si o sa devina inutil. O sa studiez maine schema care o am la pc-ul de la servici.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca gasesti schema pt led-ul ala o vreu si eu, am cautat-o dar nu am gasit-o, tre sa aiba un tranzistor si 2-3 rezistente ceva.

Initial ma gandeam sa bag condensatorul in bord undeva dar mi-a fost lene sa-l desfac asa ca l-am pus direct pe alternator ca tot era desfacut ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA dieselul meu nu are condensator. Dar cred ca-i va prinde bine unul :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o lamurim. O sa postez schema si vedem care este treaba. Sunt foarte sigur ca problema cu ledul vine de la alternator. Acum imi trebuie doar timp si un electrician priceput sa imi verifice alternatoarele in gol si mai ales in sarcina. Noapte buna tuturor. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci povestea e in felul urmator... am cumparat releu de incarcare nou, am desfacut alternatorul, l-am curatat, uns, am masurat puntea de diode (si cu aparatul si in sarcina) toate bune, am masurat infasurarile (rotor/stator) am refacut toate contactele, l-am montat la loc ... nici o modificare... 14,3 V (perfect) led-ul tot aprins... atunci mi-au venit dracii pe el ... am studiat circuitul ...am facut cateva masuratoti... am ars cateva rezistente si leduri :lol: si pana la urma am descoperit ca un condensator intre comanda de led si masa face treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu o poza a circuitului de incarcare. Este de la un motor 1.6 Diesel din 1985/1986. Din ce am vazut eu avem de a face cu o dioda, un rezistor pus in serie cu ledul si un rezistor pus in paralel cu ledul si rezistenta care o are in serie. Cert este ca vreun condesator n-am gasit.

post-7750-1203919321_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe firul de comanda sunt 1.5V cu motorul oprit si 13,ceva cu motorul pornit. schema aia nu ma lanureste deloc, mai rau ma baga in ceata, ledul trebuie sa fie comandat de un trenzistor altfel ar sta stins cu motorul oprit si aprins cu el pornit (conform schemei) . Eu am gasit rezolvarea la mine, daca ajuta si pe altcineva bine, daca nu, imi pare rau.

l.e. daca erai din Buc ma uitam la fatza locului ca asa nu inteleg nimic

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai schema e destul de clara. Activitatea ledului depinde in primul rand de releul de incarcare. Cred ca ai observat la pornirea motorului ca ledul inca mai sta aprins, ceea ce inseamna incarcare zero. Releul de incarcare nu pleaca pana cand motorul nu ajunge la un anumit numar de rotatii. Cand porneste releul de incarcare se stinge si ledul. Undeva la inceputul topicului, un coleg a zis ca poate sa fie o problema cu una din diodele din circuitul de excitatie al alternatorului. Raman cu presupuneri, pana nu dau de un electrician bun. Stau cu doua alternatoare si nu sunt sigur de treaba care a facut-o electricianul anterior la ele. Cert este ca daca nu aveam incarcarea acceptabila as fi ramas fara acumulator rapid. Iar solutia cu condesatorul nu am de gand s-o aplic. Eu am variatii mari la incarcare cand pornesc diferiti consumatori si nu este normal.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
ing. Catalin Duran

daca se poate sa imi vinzi vreun alternator din cele 2 ale tale sunt dispus sa cumpar, dar sa mearga senzorul pentru turatie.

multuesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_APoLLo_ Posted Feb 25 2008, 10:25 AM

salutare

scuze ca intervin si eu, dar am cautat pe net ceva materiale si in documentatia oficiala pt mk1 zice ca e normal ca martorul din bord pt incarcare baterie sa fie aprins imediat ce motorul a pornit. el tb sa se stinga dupa o usoara accelerare moment in care incarca releul.

de asemeni este normal ca el sa palpaie usor, observabil mai ales seara, in timpul mersului, daca bateria este incarcata si nici un alt consumator nu este conectat. daca pornim un consumator atunci palpaiala dispare.

acest comportament este dat de natura solutiei alese in schema electrica pt modelele mk1.

tot ceea ce am descris mai sus este confirmat in manualele oficiale golf&jetta mk1.

ps: tot din fabrica, la mk2 este montat un condensator pe alternator pt filtrarea parazitilor si eliminarea acestui fenomen care face ca ledul de avertizare al incarcarii bateriei sa se aprinda slab-intermitent.

toate bune

;)

pps:eu am alternator de 45 amperi pe dieseul meu si baterie de 72 Ah si n-am avut probleme cu incarcarea!

palpaie si la mine acel bec. nu am condensator montat.

Modificat de GLD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa pornirea motorului, ledul din bord se stinge singur dupa ce motorul ajunge la o anumita rotatie. Cu socul tras se stinge instant. Iar problema ledului care se vede doar noaptea aprins, sincer am ignorat-o de ceva timp, pentru ca incarcarea e foarte buna si face fata si la consumatorii aftermarket montati pe masina, plus de asta cumnatul pateste la fel si la mk2-urile lui. Multumesc pentru informatii si la cat mai putine (zero) probleme cu incarcarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc! sper sa nu am acest gen de probleme, ma ocup de alt capitol la jetta mea acum...

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu vesti noi. Ieri a fost cumnatul meu ca sa ma ajute sa imi pun alternatorul meu original de 70A care fusese la reparat. S-au simtit imediat diferente dupa ce am pornit motorul. S-a stins singur ledul de incarcare si stins de tot a ramas. Imediat dupa pornirea motorului, incarcarea era de 13.80v. Am masurat si la cumnatul meu si era aceeasi valoare. Ca o concluzie la acest topic, pot sa spun ca avand de a face cu un motor diesel, bujiile incandescente cu care este dotat, mananca destul de mult la pornirea motorului si practic bateriei ii trebuie ceva timp ca sa se incarce. Tocmai de aceea trebuie facuta o masuratoare dupa un drum mai lung facut. Consider ca problema mea este rezolvata dar rugamintea mea este ca acest topic sa ramana deschis pentru eventuale probleme ale altor colegi si poate in acest fel pot fi ajutati sa isi rezolve si ei problemele. La reverede. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Ma bucur ca ai reusit sa rezolvi o problema care te-a cam chinui ceva.

pina la urma e similar cu ce am spus eu in postul 42 si 44.

Asta e dieselul are citeva particularitati dintre care una se desprinde: dieselul ii place la drum lung

de ce:

-pentru ca se incarca bateria,

-se curata injectoarele daca motorina este aditivata,

-se curata turbina de depuneri,

-se curata toba de depuneri,

-motorul isi face ungerea corespunzatoare si implicit si turbina,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu vesti noi. Ieri a fost cumnatul meu ca sa ma ajute sa imi pun alternatorul meu original de 70A care fusese la reparat. S-au simtit imediat diferente dupa ce am pornit motorul. S-a stins singur ledul de incarcare si stins de tot a ramas. Imediat dupa pornirea motorului, incarcarea era de 13.80v. Am masurat si la cumnatul meu si era aceeasi valoare. Ca o concluzie la acest topic, pot sa spun ca avand de a face cu un motor diesel, bujiile incandescente cu care este dotat, mananca destul de mult la pornirea motorului si practic bateriei ii trebuie ceva timp ca sa se incarce. Tocmai de aceea trebuie facuta o masuratoare dupa un drum mai lung facut. Consider ca problema mea este rezolvata dar rugamintea mea este ca acest topic sa ramana deschis pentru eventuale probleme ale altor colegi si poate in acest fel pot fi ajutati sa isi rezolve si ei problemele. La reverede. :)

Poti sa spui, ca s-ar putea sa am si eu niste simtome, ce ai reparat la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primele impresii de dimineata dupa montarea alternatorului original al masinii:

- Ledul de la baterie s-a stins instant chiar dupa 24 de ore de nefunctionare a motorului.

- Ledul a ramas stins complet, fara nici o modificare la instalatia electrica.

- Turatia la ralanti a crescut, semn ca alternatorul nu mai ingreuneaza asa mult motorul ca cel anterior.

- Tensiunea de incarcare imediat dupa pornirea motorului era mai mare fata de cea masurata pe alternatorul vechi - 13.80v

- Tensiunea de incarcare dupa un drum de 4km rulati (distanta de acasa pana la munca) - 14.00v

@cristianionut: Si eu ma bucur ca am rezolvat-o si ca acum este in regula asa cum imi doream. Sper sa nu mai am probleme la capitolul asta de acum incolo. Deja cand ajunge sa ma urmareasca in vise e grav. :Driver: Probabil ca sunt genul de om care vrea sa mearga totul "ceas". :offtopic:

@rzone: Din ce am inteles de la electrician, era vorba de o dioda de la circuitul de excitatie a alternatorului. De aici si ledul partial aprins care semnala o problema si releul de incarcare care cupla doar la apasarea pedalei de acceleratie. Un coleg zicea pe topicul acesta ca diodele pot sa fie in regula pe bancul de verificari dar in sarcina sa nu functioneze la parametrii lucru care s-a intamplat si la mine, confirmat si de electrician.

Sunt sigur ca daca apelezi la un electrician bun se va rezolva problema ta, nu inainte de o verificare completa a circuitului de incarcare al masinii tale. Astept sa imi zici ce verificari ai facut si ce ai rezolvat.

Topicul ramane deschis in continuare pentru discutii. ^_^

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!