Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

dupa cum ai spus si tu,prima data voi verifica cureaua daca e intinsa la maxim si daca e, voi merge la cineva sa imi schimbe daca e nevoie releul. si nu in ultimul rand contactele. de vreo 3 luni mi se rupsese cureaua de la alternator si a fost schimbata de un amic...trebuie sa vad daca nu e prea moale. orice sfat e binevenit. stima

asta seara am pornit-o....abia a pornit,la limita. nu am oprit motorul 2 ore. in continuu am mers prin oras am facut vreo 50km aprox... in aceste 2 ore normal era sa se incarce cat de cat bateria. dupa 2 ore , o opresc si vreau sa o pornesc sa vad daca s-a incarcat cat de cat. supriza, bateria mai slaba decat inainte...abia a pornit la a2a cheie, cu motorul cald! ajung la concluzia ca nu se incarca deloc bateria...maine merg sa imi schimb releul,urgent! cand sta masina la relanti,cateodata se aude un harait. oare de la alternator? astept pareri. stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bateria este noua? Incarcarea ai verificat-o (cu consumatori si fara) cu un aparat de masura? Iti recomand sa pui bateria pe redresor 24 de ore si sa ii verifici si densitatea. Cat despre sunetul ciudat e bine sa lasi motorul oprit si sa incerci sa il depistezi in ce zona se aude. Poate e vorba de rulmentii de la alternator care trebuie verificati si unsi.

Citez un certificat de garantie:

Reincarcarea acumulatorului

Starea de incarcare a acumulatorului se constata prin masurarea densitatii electrolitului, d4,20(corectata la 20 grd C) care indica urmatoarele valori pentru:

- acumulator complet incarcat d4,20 = 1,26/1,28 g/cm3

- acumulator incarcat 75% d4,20 = 1,24 g/cm3

- acumulator incarcat 50% = 1,20 g/cm3

- acumulator complet descarcat d4,20 = 1,12 g/cm3

Sub valoarea densitatii d4,20 = 1,26 g/cm3 se recomanda reincarcarea.

La densitati scazute ale electrolitului performantele acumulatorului sunt diminuate, iar sub valoarea densitatii d4,20 = 1,20 g/cm3 exista pericolul de inghet pe timpul iernii, ceea ce compromite total acumulatorul.

Inainte de reincarcare se controleaza nivelul electrolitului in fiecare celula si, daca este necesar, se completeaza numai cu apa distilata, pina la nivelul maxim indicat in interiorul elementelor.

Pentru reincarcare polul pozitiv (+) al acumulatorului se leaga la polul pozitiv (+) al redresorului, iar polul negativ (-) al acumultorului se leaga la polul negativ (-) al redresorului, dupa care redresorul se leaga la reteaua electrica. La sfirsitul reincarcarii se procedeaza in ordine inversa.

Reincarcarea acumulatorului se face cu dopurile scoase.

Curentul de reincarcare I (A) este egal cu 0,05 * C, unde C este capacitatea nominala a acumulatorului, exprimata in Ah.

Exemplu: pentru un acumulator de C = 55 Ah curentrul de reincarcare este de I = 0,05 * 55 = 2,75 A.

Timpul de reincarcare variaza in functie de gradul de descarcare al acumulatorului si este cuprins intre 24 si 48 de ore, pentru un acumulator complet descarcat.

Daca reincarcarea se face intr-un spatiu inchis, trebuie asigurata o ventilatie adecvata, tinindu-se cont de instructiunile de securitate.

Temperature electrolitului, in timpul reincarcarii, nu trebuie sa depaseasca 55 grd C.

Reincarcarea completa se recunoaste prin degajarea activa de gaze in toate elementele acumulatorului si prin faptul ca densitatea electrolitului (1,28 g/cm3) si tensiunea (16,2+-0,3V) pe acumulator ramin constante timp de 2-3 ore consecutiv, cu redresorul de tensiune.

Pentru reincarcarea acumulatoarelor cu intretinere zero se recomanda folosirea unui redresor cu incarcare la tensiune constanta la 14,4 V, cu limitarea curentului de reincarcare la 1/10 din capacitatea nominala a acumulatorului.

Montare si intretinere

Inainte de montarea/demontarea acumulatorului pe/de pe autovehicul se deconecteaza tot echipamentul electric pentru a evita scurt-circuitele

accidentale.

Fixarea acumulatorului pe autovehicul se va face astfel incat sa fie exclusa posibilitatea aparitiei vibratiilor libere, care conduc la caderea masei active de pe placi si la iesirea prematura din uz a acumulatorului.

Polii acumulatorului si bornele de prindere a cablurilor vor fi curatate de oxizi si se vor unge cu vaselina antiacida. Neefectuarea acestei operatiuni duce la scaderea performantei acumulatorului.

La montare, daca minusul instalatiei electrice a autovehicului este la masa, se leaga mai intii cablul pozitiv (+) la polul pozitiv (+) al acumulatorului si apoi cablul negativ (-) la polul negativ (-) al acumulatorului. La demontarea acumulatorului se procedeaza in ordine inversa.

In timpul exploatarii se verifica periodic nivelul electrolitului din acumulator (chiar daca acesta face parte din categoria cu consum redus de apa) si orificiile de aerisire ale dopurilor, care nu trebuie sa fie obturate. Exceptie fac acumulatoarele total etanse la care nu trebuie sa se verifice nivelul si/sau densitatea.

Daca nivelul electrolitului este sub limita indicata, se completeaza numai cu apa distilata, niciodata cu acid sulfuric. In cazul in care este necesar sa se adauge apa distilata mai repede decit o data la o luna, inseamna ca plaja de tensiune a releului regulator este prea ridicata si acumulatorul se supraincarca.

Daca densitatea este scazuta sub 1,24 g/cm3, inseamna ca plaja releului regulator este prea joasa si acumulatorul se subincarca.

Releul regulator de tensiune al autovehiculului trebuie sa functioneze in plaja de tensiune de 13,8 - 14,4 V.

In ambele cazuri, de supraincarcare sau de subincarcare, trebuie sa va prezentati la service pentru controlul si remedierea defectiunii sistemului de incarcare al autovehiculului.

Temperatura electrolitului, in timpul exploatarii acumulatorului, nu trebuie sa depaseasca 45 grd C.

Pe toata durata de exploatare acumulatorul trebuie pastrat curat, uscat si bine fixat pe autovehicul, bornele trebuie sa fie curatate si nedeteriorate, iar conectoarele trebuie sa fie bine stranse pe borne.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este noua? Incarcarea ai verificat-o (cu consumatori si fara) cu un aparat de masura? Iti recomand sa pui bateria pe redresor 24 de ore si sa ii verifici si densitatea. Cat despre sunetul ciudat e bine sa lasi motorul oprit si sa incerci sa il depistezi in ce zona se aude. Poate e vorba de rulmentii de la alternator care trebuie verificati si unsi.

Citez un certificat de garantie:

bateria e de aprox 3 luni. iar garantia nu am primit-o pe acest motiv,ca nu e buna incarcarcarea. voltmetrul arata 13.68 (13.86) nu mai stiu sigur, cu farurile stinse, iar cu farurile aprinse 13.60. vis-a-vis de sunet, nu am cum sa il depistez daca e oprit motorul, singurul lucru ar fi sa dau jos cureaua de la alternator si sa il invart cu mana libera sa vad daca nu se aude. azi daca am timp merg la service cu ea. cat ma costa oare schimbarea releului? n-ai idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul poti sa il schimbi chiar tu. El are doar 2 suruburi de prindere si le poti desface usor cu o surubelnita. Desi ai incarcare totusi bateria se descarca. Daca acumulatorul s-a descarcat foarte mult, nici drumul lung pe care l-ai facut nu a incarcat-o. Gandeste-te ca la un curent constant de pe redresor trebuie lasata 24/48 de ore ca sa se incarce la maxim. Sfatul meu este simplu: cauta un electrician auto sa iti verifice circuitul de incarcare pentru ca e ceva in neregula. Ma gandesc ca ai un consumator ascuns care iti consuma din baterie, gen alarma, bec din portbagaj. Altceva nu imi vine in minte acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul poti sa il schimbi chiar tu. El are doar 2 suruburi de prindere si le poti desface usor cu o surubelnita. Desi ai incarcare totusi bateria se descarca. Daca acumulatorul s-a descarcat foarte mult, nici drumul lung pe care l-ai facut nu a incarcat-o. Gandeste-te ca la un curent constant de pe redresor trebuie lasata 24/48 de ore ca sa se incarce la maxim. Sfatul meu este simplu: cauta un electrician auto sa iti verifice circuitul de incarcare pentru ca e ceva in neregula. Ma gandesc ca ai un consumator ascuns care iti consuma din baterie, gen alarma, bec din portbagaj. Altceva nu imi vine in minte acum.

in 2 ore merg cu ea la electrician. sper sa imi porneasca ,ca daca nu trebuie sa o imping :icon_thumleft: te tin la curent cu ce se intampla. practic bateria nu se incarca deloc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult noroc. Chiar sunt curios sa vad care este problema la tine. Ciao.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt atat de specialis sa dau sfaturi pe aceasta tema dar iata ce am patit eu vara trecuta, ceva similar. Am fost la buzau si 4 zile nu am pornit masina, cand sa o pornesc...... sufletu', un carr mic si a murit bateria. am dus-o sus in casa, am pus-o pe un redresor ce scotea 13,5 v timp de 4 ore si am adus batria la masina, a pornit imediat, parca nu ar fi fost descarcata. Ok, am pornit masina si am dat sa verific incarcarea...... 13,5 v la ralanti fara nici un consumator pornit, ceea ce nu era bine deloc. mi-am bagat mana in patele alternatorului si am scos releul, periile erau cam la un sfert din lungimea lor normala. asa murdar pe maini m-am dus la un magazin de piese auto si am cerut o piesa identica. de gasit am gasit, numai ca releul vechi era pe 14 v iar cel nou pe 14,5. l-am pus pe cel nou si pe urma am masurat iar tensiunea de incarcare la ralanti... de data aceasta 14,7 v, destul de bine cred. cu toate luminile aprinse si instalatia de climatizare la maxim pe caldura incarca la 14,2 v, tot bine cred. problema la acel moment era ca bateria era de 4 ani, am luat intre timp o baterie noua. acum nu am nici o problema, am mai umblat pe lafire... este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14,7V... este putin cam mult.

sincer atat arata, releul anterior era de 14 v, asa scria pe el, cel de acum scrie pe el 14,5. la ralanti chiar in seara asta am verificat si 14,7 arata ceasul, cu consumatori, adica toate luminile, caldura la maxim si turata destul de tare 14,1 si 14,2, pe aici se misca ceasul, nu stiu daca este bine 14,7 la ralanti, totusi cel putin bine ca incarca, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am pus la indoiala afirmatia ta...am spus doar ca, este cam mult (14,7V). Turata si fara consumatori, care este tensiunea? Peste 14,5V, risti sa strici bateria intr-un timp relativ scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am pus la indoiala afirmatia ta...am spus doar ca, este cam mult (14,7V). Turata si fara consumatori, care este tensiunea? Peste 14,5V, risti sa strici bateria intr-un timp relativ scurt.

am fost azi la electrician. mi-a dat jos releul si periile abia de se mai vedeau. am schimbat releul tot cu unul de 14V. cu releul vechi imi arata 13.5 incarcarea. acum14.5 fara faruri si 14.2 (14.3) cu luminile aprinse. becul de la baterie mai ii aprins ca si cum ar fi un scurt...doar la relanti si FARA consumatori. cu releul vechi nu incarca deloc, tot mia slaba era bateria. cu asta nou, zici ca s-a incarcat instantaneu. porneste la prima cheie, nu mai da semne de oboseala bateria. va tin la curent sa vad cum in/evolueaza situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul regulator de tensiune al autovehiculului trebuie sa functioneze in plaja de tensiune de 13,8 - 14,4 V

@xxnelu: Ma gandesc ca si aparatul ala de masura are o marja de eroare. Daca e asa totusi atunci o sa faca ca pe vremea daciilor care bagau cam mult in baterie si trebuia mers cu un consumator permanent.

Sunt si eu curios unde ati gasit relee cu plaja de tensiune peste 14V. Pe ala nou cumparat de mine zice 14V fix

@tertan: Ma bucur ca la tine a fost numai releul de incarcare si sper sa nu mai ai probleme. Cat despre becul ala sincer eu nici nu l-am mai vazut aprins dar cred ca la mine problema este din cauza la cureaua de la alternator care la frig este foarte slabita iar la caldura este stransa (de aia m-a si pacalit). Dimineata se aude cum scartzaie cureaua si cam joaca pe fulii. Astept de la tine sa imi spui cum se comporta masina dupa o perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine incarca bine cu consumatori putini dar cand faceam exces de consumatori nu mai incarca de loc.

dupa ce am schimbat tot baterie,alternator,cabluri,releu,cureaua intinsa am ramas in pana de idei si m am dus la doctor. Electricianul a aruncat un ochi si mi a zis sa schimb cureaua.Am schimbat cureaua si totul e OK .A costat 20 de lei cu tot cu diagnostic,asta dupa ce am pierdut doua saptamani ,am cumparat doua alternatoare SH un releu ,am muncit sa inlocuiesc toate cablurile care tin de alternator.Ce se intampla de fapt,cureaua arata bine ,era intinsa insa datorita uzurii fuliilor in timp isi face oglinda pe laterale si in sarcina patineaza insa fara sa scartaie nedand nimic de banuit.Am gasit tot pe forum un superpont,pentru a compensa uzura fuliilor se inlocuieste cureaua originala de 10 mm latime cu una un pic mai lata de 12mm (ideal dar rara ) sau 13mm(uzuala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar azi ma gandeam la chestia asta, cu uzura la fulii si luciul de pe ele. Deja la mine s-a apelat la solutia de 13mm pentru ca cea de 10mm patina si se uza rapid. Daca mai este si condens de la trecerile bruste de la cald la frig automat incepe sa patineze si sa joace aiurea pe fulii. Trebuie s-o strang si la mine in curand, ajutat ca de obicei de cumnatul meu.

:P Ce chestie, nu mai sunt anuntat ca s-a postat aici. Am verificat si acum vin in bulk, marcate ca spam desi eu nu le-am trecut ca spam. Le tot dau "not spam" dar tot asa vin. Ufff...

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar azi ma gandeam la chestia asta, cu uzura la fulii si luciul de pe ele. Deja la mine s-a apelat la solutia de 13mm pentru ca cea de 10mm patina si se uza rapid. Daca mai este si condens de la trecerile bruste de la cald la frig automat incepe sa patineze si sa joace aiurea pe fulii. Trebuie s-o strang si la mine in curand, ajutat ca de obicei de cumnatul meu.

:) Ce chestie, nu mai sunt anuntat ca s-a postat aici. Am verificat si acum vin in bulk, marcate ca spam desi eu nu le-am trecut ca spam. Le tot dau "not spam" dar tot asa vin. Ufff...

am ramas ca te tin la curent cu problema...schimbasem releul de pe alternator sapt trecuta si pana ieri a fost totul ok. ieri dimineata cand sa o pornesc...nimic...se auzea doar un tzacanic...am tractat-o pana la mecanic...a zis ca ii electromotorul de vina.am luat electromotorul frumos in mana si am mers la electrician. l-a desfacut si a zis ca nu mai am perii deloc...le-a schimbat si acum porneste la rece mai bine ca niciodata, la sfert....dar becul ala de la baterie la relanti tot ramane ff putin aprins ca si cum ar fi in scurt. :-? nu mai stiu ce sa fac cu el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu: Ma gandesc ca si aparatul ala de masura are o marja de eroare. Daca e asa totusi atunci o sa faca ca pe vremea daciilor care bagau cam mult in baterie si trebuia mers cu un consumator permanent.

Normal ca poate fi si eroarea aparatului de masura; de aceea intrebam si: "Turata si fara consumatori, care este tensiunea?"

Daca se duce si mai sus de 14,7V, deja cred ca putem sari peste eroarea de masura. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am pus la indoiala afirmatia ta...am spus doar ca, este cam mult (14,7V). Turata si fara consumatori, care este tensiunea? Peste 14,5V, risti sa strici bateria intr-un timp relativ scurt.

cu toate luminile aprinse, cu caldura la maxim arata ceasul 14,2 volti, ce zici, este bine asa? am verificat ieri 9 febr cand am prins vreme buna sa spal masina si am mai facut cateva verificari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vorbim pe starzi paralele :) :D "Turata si fara consumatori, care este tensiunea?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tertan: Interesanta patania si cu Electromotorul. Bine ca au fost numai periile la el. Ideal ar fi sa fie verificat inainte de iarna ca e jale fara electromotor. Recent cand a fost la mecanic, s-a verificat si starea electromotorului si se pare ca si la mine erau periile cam tocite. Cat despre Ledul ala, e cam enervant. L-am vazut si eu iar aprins asa usor, sambata seara. Cu aeroterma pornita si tot mai statea putin aprins. Am vorbit cu cumnatul meu si imi pun alternatorul de 70A inapoi, cel care il aveam inainte pe masina si o sa cumpar si un releu nou de incarcare (iar).

@xxnelu: Marja de eroare la un aparat de masura digital nu poate sa fie asa de mare (doar daca e facut praf :beer:) Daca tensiunea in gol, neturata, depaseste limita normala, nici nu vreau sa ma gandesc cand o sa fie turata masina ce o sa se intample cu acumulatorul.

@revizorul: Unde ai gasit tu releu de 14.5v? Eu am 3 relee si toate sunt de 14V (2 Bosch si unul oarecare).

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu:

1. Marja de eroare la un aparat de masura digital nu poate sa fie asa de mare (doar daca e facut praf :D)

2.Daca tensiunea in gol, neturata, depaseste limita normala, nici nu vreau sa ma gandesc cand o sa fie turata masina ce o sa se intample cu acumulatorul.

Cred ca avem o problema de comunicare :D .

1. Am dat/arat eu valori ale marjei de eroare? :) Eu doar am confirmat spusele tale, adica, faptul ca poate exista si o eroare a ap. demasura.

2. Asta am spus si eu ceva mai inainte si de aceea am insistat cu citirea valorii tensiunii de incarcare, cu motorul turat si fara consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca eu am citit corect ce ai zis tu dar noi nu stim cu ce aparat a masurat. Poate sa aiba marja de eroare mica dar pentru acumulator poate sa conteze mult. Poate ne lamureste colegul si ne da mai multe detalii dupa cateva teste facute.

Mai greu cu exprimatul, dar conteaza sa ne intelegem intre noi. :)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releu de 14,5l l-am gasit in buzau la un magazinde piese auto AUTO ROLLA, langa blocul unde am stat, cel putin asa scrie pe el, initial releul pe care l-am avut pana in august era de 14 v, asa scria pe el, din august il am pe cel cumparat de la auto rolla, m-am uitat la inceput cand l-am cumparat si scrie 14,5 V, dupa ce l-am montat pe cel de 14,5 V incarcarea este buna, initial primele luni de la montare la ralanti , fara sa fie turata , fara lumini incarca 14,7, acum incarca la 14,5v, iar cu lumini aprinse, caldura pornita si turata 14,2 V. nu mai stiu daca este bosch sau alta marca.....nu mai retin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa ne lamurim,la golf 2 diesel sunt mai multe tipuri de alternatoare de exemplu de 70 A,de 50 A,de 90A bine ar fi sa mergeti cu part number-ul de pe alternator la un magazin de piese si sa va caute in catalog releul de incarcare pentru tipul de alternator pe care-l aveti .

Sa nu mai vorbim ca niste tzate de 14 v ,14,5v si despre ce credem noi ca ar fi bine pentru o incarcare mai buna,sa lasam producatorul sa ne ofere solutiile cele mai bune pentru fiecare tip de alterntor si este binecunoscut faptul ca la pornire ledul rosu sta aprins pana la o mica accelerare dupa care el se va stinge dar nu total,seara se vede ca el palpaie daca nu avem consumatori,iar la cel mai mic consumator cuplat se va stinge imediat.

Dupa mine cel mai important lucru este ca atunci cand masuram incarcarea pe bornele bateriei cu motorul pornit sa indice ce spune producatorul in functie de tipul alternatorului pentru ca la un laternator de 90 A trebuie sa fie o tensiune ,la alternatorul de 70 A trebuie sa fie alta tensiune s.a.m.d.

Multumesc pentru rabdarea de a citi acest post ,sper sa fie util tuturor cu probleme de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Peter Bz: Eu cand am cumparat releul am fost cu seria de la alternator ca sa fiu sigur si este de 14v. Am zis cu cateva posturi inapoi ca am fost calmat de cumnatul meu care are aceeasi problema cu ledul si ca este o problema tipica la aceste masini. Sunt doar nemultumit de faptul ca tensiunea de incarcare variaza prea mult cand pornesc anumiti consumatori. Imi fac griji pentru bateria mea atat. Totusi si cu frigurile astea, cu distantele mici parcurse si cu destui consumatori, bateria nu mi-a dat semne de oboseala deloc. Vreau doar sa vorbesc cu un electrician serios care sa ma lamureasca care este situatia.

P.S.: Hai totusi ca nu suntem la piata ca sa vorbim ca "niste tzate". Suntem pe un forum tehnic si este normal sa discut despre o problema daca am neclaritati. Poate acest topic va fi util la anumite persoane.

@revizorul: Sper ca acei 0.3v peste limita normala sa nu iti faca probleme, asta daca aparatul de masura indica corect. Este clar ca si la mine trebuie sa am o tensiune de incarcare cat de cat constanta intre limitele normale de incarcare. O sa mai studiez problema la mine cand se mai incalzeste vremea.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aparatul de masura nu este unu de marca, este o jucarie mica, digitala, bateria la ap. de masura este schimbata de 3 sapt, nu cred sa dea eroare mare, parerea mea este ca pot considera o marja de eroare de 0,1 v, cred ca este suficienta. bateria pe masina o am de 1 luna, cealalta veche de 5 ani era "de vara", nu mai avea vlaga la o grade. de incarcat incarca bine alternatorul, ochiul magic la baterie este verde - verde, nu o "urma" de verde. oricum inainte de a monta bateria am verificat toate contactele electrice, le-am curatat bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!