Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

Deci sa inteleg ca ti-a mers cam 4 luni...

nu te mai stresa, masoara sa vezi daca incarca, cel mai bine faci rost de un ceas indicator de baterie si ignori led-ul ala, la mine tot asa face desi nu am probleme cu incarcarea asa ca ii dau "ignore" :icon_thumright:

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am facut niste masuratori.

Cu motor oprit:

Tensiune la borne baterie: 12.43v

Tensiune la borne alternator: 12.43v

Tensiune la bricheta: 12.43v

Cu motorul pornit:

Tensiune la borne baterie: 13.80v

Tensiune la borne alternator: n-am reusit din cauza vibratiilor de la motor

Tensiune la bricheta: 13.75v

Cu motorul pornit si consumatori porniti (pozitie + faza scurta)

Tensiune la borne baterie 13.05v

Tensiune la bricheta 13.01v

Cu motorul accelerat si consumatori porniti (pozitie + faza scurta)

Tensiune la borne: 13.05v

Tensiune la bricheta: 13.01v

Cu motorul accelerat fara consumatori

Tensiune la borne baterie: 13.65v

Tensiune la bricheta: 13.60v

Ce am observat ciudat ca atunci cand accelerez fara consumatori, tensiunea scade in loc sa mai urce si ledul se stinge.

Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratorile le-ai facut imediat dupa ce ai pornit motorul? Dupa pornire alternatorul e ocupat cu incarcarea bateriei, ca elementul cu cea mai mica rezistivitate.

Refa masuratorile si dupa 30 min de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alte masuratori:

Motor pornit fara consumatori: 13.85v

Motor pornit cu toti consumatorii (Faruri, Aeroterma la ultima treapta, Dezaburire luneta, Stopuri ceata, Sistemul audio): 11.83 - 11.90v

Motor pornit cu toti consumatorii inafara de faruri: 12.25v - 12.35v

Motor pornit cu Aeroterma + Dezaburire luneta: 12.35v - 12.46v

Motor pornit cu toti consumatorii inafara de sistemul audio: 11.90v

Motor pornit cu faruri, aeroterma si sistemul audio: 12.35 - 12.45v

Motor pornit cu sistemul audio: 13.50v - 13.65v (ledul din bord pulsa dupa Bass)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu patesc cam acelasi lucru,numai ca daca pornesc toti consumatori nu mai incarca aproape deloc.Am muncit trei ore sa inlocuiesc firul de plus de la alternator la baterie cu doua fire ptr. alimentat statie auto (sunt de 4 ori mai groase) acum mie jena sa le montez pe masina ,ma gandesc ca sunt mult prea groase si daca e vreo problema cu alternatorul iau foc ca sobolanul.Un sfat??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HBogdan a pus o intrebare buna. Incarcarea o masuram dupa ce porneam motorul. In momentul ala se incarca bateria si din cauza asta cu toti consumatorii porniti se vedea o tensiune mica de incarcare. Bateria o am de 55A si alternatorul de 65A. Dupa ce se incarca bateria, alternatorul face fata cu brio la toti consumatorii. Pentru o incarcare mai rapida e recomandat un alternator de 90A si un acumulator mai mare. La mine sunt cam subdimensionate dar pentru ca bateria este de capacitate mai mica se incarca mai repede dovada ca iarna asta nu am avut probleme cu pornirea.

@technoart: Doi ani am avut intre alternator si baterie pus un cablu de la un prelungitor de 220v. Un mare 'specialist' a decis ca daca s-a rupt papucelul de la cablul original care vine la alternator, sa puna direct un fir infasurat dupa surubul de la baterie si alternator. Incarcarea era jalnica, imi omora motorul, incarcarea era lenta, statea acul de la turometru 1 minut la 500-650rpm. Recent s-a pus conectat la loc instalatia originala cu care merg fara probleme. Cred ca la tine nu e cazul sa pui intre alternator si baterie un fir mai gros iar pentru statie este chit de instalare care contine 2 cabluri de cupru destul de groase (+ care vine la baterie direct cu o siguranta si - care se leaga pe caroserie) cablu audio ecranat pentru statie si firul de comanda pentru statie. Acum de ce amperaj ai alternatorul si bateria? Ai verificat releul de la alternator si periile colectoare sa nu fie tocite? Ma gandesc ca poate alternatorul tau nu mai da curent destul din cauza asta si daca mai este si de amperaj mic...

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde sant masurate aceste tensiuni ? Din ceea ce scrii nu ai incarcare ! Nu-i usor sa depistezi de unde vine problema, ai nevoie de un instrument de masura sau de un stand de masura. Alternatorul este de asa maniera conceput incat la turatia de relanti sa furnizeze atata energie electrica

incat sa poata alimenta consumatorii importanti ai masinii, fara sa consume din energia stocata a acumulatorului. Un alternator trebuie sa debiteze o tensiune cuprinsa intre 13,8- 14,2 V indiferent de turatie si cu consumatorii importanti cuplati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E al doilea alternator care da aceleasi valori. Amandoua alternatoare au fost duse si la electrician pentru verificari. Valorile au fost masurate la bornele bateriei si la bricheta. Le-am masurat dupa ce am pornit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. faptul ca la verificarea statica este in regula, asta nu inseamna ca dinamic nu sant probleme. Eu refuz sa repar alternatoare daca nu le si montez si sa verific dinamic daca functioneaza corect, am stand ptr asa ceva. Am avut cazuri cand diodele static pareau a fi in regula iar in sarcina nu !!!!

2. mai poate exista posibilitatea ca acel alternator sa nu fie ptr acel motor, nu are diametrul fuliei corespunzator, ca atare nu are turatie suficienta ptr o functionare corespunzatoare;

3. S-au masurat in sarcina caderile de tensiuni intre masa alternator-masa masina-masa acumulator ? la fel ptr plus alternator-plus acumulator ?

o valoare mai mare de 0,20 V pe fiecare conexiune da de gandit !!!!!

4. daca la mers in gol si toti consumatorii sant cuplati, iar tensiunea de incarcare scade la 13,60 V nu este o crima, daca deja la 1000-1500 rot/min

se incadreaza intre 13,8-14,2 V. Dar toate aceste tensiuni trebuie masurate. Altfel poti schimba alternatoare mult si bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici mie nu mi-se pare normal sa imi scada asa de mult tensiunea cand cuplez toti consumatorii. Alternatorul este luat de pe un motor identic. Daca erau diferente de dimensiuni la fulie probabil vedeam asta si la turometru pentru ca automat arata eronat. Cred ca pentru a rezolva problema si sa fiu impacat, trebuie sa apelez la un electrician auto, care nu il am/cunosc. Vad ca tu esti din Satu Mare deci nu ai cum sa ma ajuti. Momentan o sa circul asa pana gasesc un electrician bun si o sa am grija sa nu exagerez cu consumatorii. Iti multumesc pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apollo cred ca te-ai inregistrat gresit pe forum!!

trebuia sa te inregistrezi alternatorul... dupa aventura traita cu alternatorul.

tensiunea aia nu are voie sa scada.Iar capacitatea bateriei trebuie sa fie minim cit la alternator,bateria ta e cam mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut: Nu mi-ai zis nimic nou. Stiam asta dar dat fiind situatia materiala, trebuie sa ma multumesc cu ce am nu? Iar faza cu nick-ul chiar nu vad nimic funny in asta.

@Bobby: Daca ai chef de glume te rog sa le faci in alta parte. Eu chiar am o problema pe care vreau s-o rezolv iar tu nu mi-ai dat nici o solutie. Cred ca trebuie sa mai citesti putin regulamentul forumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voiam sa postez si eu, da nu mai e cazul.... :D

Revezi ce a zis Rudolf: masoara tensiunile de la un cap la altul al firelor. Iar cu consumatorii porniti, masuratoarea o faci la 1500 sau chiar 2000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rzone: Raspunde-mi si mie la o intrebare. Te duci la masina, pornesti motorul si pornesti toti consumatorii. Ce tensiune ai atunci? Se mentine in plaja 13.7 - 14.2? Sa nu uitam ca la motorul diesel sunt bujiile incandescente care mananca destul de mult la pornire si pana incarca bateria alternatorul e mai greu sa faca fata si la ceilalti consumatori. Asta ma intereseaza pe mine, cum trebuie sa fie valorile. Oricum, sper sa mai primesc raspunsuri la problema mea si nu glume care nu isi au rostul.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu bujiile banuiesc ca e lamurita, lasi motorul sa mearga o vreme. Valorile teoretice sint alea pe care le-ai zis: 13.8 - 14.2

La mine sta tensiunea undeva pe la 13.5, si totusi mi-au dat garantie la baterie cind am schimbat-o, insa mi-au zis sa curat cablul (mufe de fapt) care vine de la alternator (inca nu m-am obosit sa ma uit la el).

In alta ordine de idei, am constatat din experienta, mersul in oras, preponderent noaptea, dauneaza bateriei - asta inseamna ca daca stai mult la stopuri cu farurile aprinse si altele pe linga n-o sa prea incarce...

Din ce zici tu, mai ales ca ai schimbat alternatoarele, ma duce cu gindul la contacte imperfecte, in special de masa, pt ca iti urca tensiunea asa mult, dar trebuie sa masori totusi ca altfel vorbim pe linga (adica masori caderea de tensiune pe fire). Si mai e o chestie: circuitul de amorsare a releului se face prin bord - implicit acel LED - eu am plimbat citeva borduri prin masina si la unul trebuia sa accelerez ca sa amorseze (sa se stinga ledul si sa simt in relanti cum opune rezistenta alternatorul) ceea ce te complica putin.

Cit despre glume, nu cred ca vrea careva p-aici sa faca misto de tine, poate doar sa te mai destinda putin.... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rzone: Multumesc de reply in primul rand. Pe topicul asta am povestit ce am patit cu primul alternator si ledul din bord care incepuse dupa o vreme sa stea partial aprins. Am schimbat alternatorul si problema s-a remediat. Acum a aparut noul fenomen care l-am descris recent. Valorile au fost masurate dupa ce am pornit motorul, probabil din cauza asta si valorile asa scazute. M-am decis sa caut un electrician auto bun cu care sa discut si sa imi verifice care este situatia. Problema o suspectez din alternator iar pentru ca nu am fost multumit de electricianul auto care le-a desfacut pe amandoua. La primul m-a mancat pe mine undeva sa i-l dau sa il verifice si dupa doua saptamani a aparut problema. Din ce am masurat eu, masa pare sa fie in regula. Am decis sa imi cumpar un afisaj digital a tensiunii pe care sa il tin in masina pus pe contact.

HBogdan imi recomanda sa masor dupa un drum mai lung dar la mine nu se poate. Merg la servici cu masina care e la 4km distanta de casa care ii fac in maxim 5 minute.

Unii colegi de pe aici probabil cred ca am prins o obsesie legat de incarcare cand defapt e doar vorba de o problema destul de importanta pentru masina. Daca au incercat sa ma destinda, e o perioada in care nu prea mai stiu de glume. Sorry guys :icon_cool:

Momentan am decis sa nu ma mai agit cu problema asta. Am altele mai importante de rezolvat, o garnitura de la suport filtru de ulei pe unde curge destul de mult ulei + schimbarea cablurilor de la frana de mana.

Inca o data multumesc tuturor pentru sfaturi. :lol:

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca crezi ca te-am ironizat dar sincer drama ta mi se pare ca nu e asa simpla precum pare, iar eu am crezut ca in curind ne poti da lectii in materie de alternatoare :) .

Revin la problema:

Eu din experienta mea pot spune ca faci citeva greseli:

-nu faci un drum lung saptaminal unde masina se incarca, adica bateria.

-repet bateria si alternatorul trebuie sa fie conform manualului.

-o defectiune nu se poate produce doar la o piesa ci poate sa apara in lant, prin urmare iao mai incet de la curatatul bornelor pina la bord.

-consumatorii tai sunt cei din carte (becuri, bujii, casetofon), e posibil sa ai un consum mai mare.

-sigurantele sunt toate dupa carte, o siguranta mai mare poate mentine un consum mare.

-deci trebuie asa cum ai spus si tu, sa cauti un electrician bun, dar sa verifici masina peste tot....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa...expert in alternatoare nu voi putea fi pentru ca nu am sculele necesare si nici nu am manualul masinii pe partea de electrica.

Referitor la drumurile lungi, nu le-am facut pentru ca nu am avut motiv si mai este si problema materiala. La capitolul consumatori, despre bujii nu stiu nimic, nu am umblat la ele, becurile sunt cele ale masinii cu exceptia celor de la faruri care sunt mai puternice decat cele standard, mp3playerul a fost recent pus pe masina (am avut un pioneer si acum sony), statia cu tubul de bass le am de ceva timp. Consider becurile de la faruri cele mai mari consumatoare din masuratorile facute si surprinzator statia si tubul de bass nu consuma asa de mult cum credeam. Recent cand am fost sa montez noul mp3 player, dupa ce s-a facut montajul, s-a ars siguranta de la el. La o inspectie mai mare s-a observat ca era deja topita de ceva timp si am mai gasit cu baiatul din service inca 3 topite (1 arsa si una cu litza legata). Din ce tin minte erau de la semnalizari, becurile de la frana si de la aeroterma. Din ce am vazut am mozaic la capitolul sigurante. As vrea sa pun sigurante cu valorile din cartea masinii. Ideal ar fi daca are cineva un manual pentru modelul asta de masina pe motorina ca sa pot sa verific chiar eu. Am mai observat pe acolo pe un fir 3 sigurante puse in paralel care nu stiu care e treaba cu el, deci si-a cam bagat cineva nasul pe acolo. Bornele au fost curatate, masa la fel.

In fine, o sa apelez la un electrician pentru o verificare completa a circuitului electric dupa ce o rezolv cu celalalte probleme mentionate in postul anterior.

L.E.: Vad ca ai un Vw Golf2 1.6 Td. Nu ai cumva manualul de la el? Masina mea a avut motor 1.6 Td si instalatiile sunt identice. Multam'

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da apollo am si un golf II la care tin foarte mult si acum il exploateaza tata (pina la piata la cumparaturi si retur) iar eu ii fac evident mentenanta.

Manualul original al masini nu am, dar am o carte de intretinere a masini unde se pare ca am si ceva electrica.Cred ca sunt pe net manualul original undeva pe un cite rusesc, http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09.Voi cauta cartea, dar sincer nu stiu pe unde e si scanez partea electrica care te intereseaza.

Cit priveste consumul la masina ta e cam mare fata de cel initial si atunci iti trebuie o sursa mai puternica (baterie mai mare , alternator mai mare nu prea ai cum si atunci suplinesti prin acel mers la drum lung unde se incarca acumulatorul sau folosesti robot de pornire).

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am manualul de la Haynes dar este numai pentru motoare pe benzina si mai am ceva de la Bentley pentru Scirroco. Daca reusesti sa ma ajuti cu schema pe partea electrica mi-ar fi de mare ajutor. M-am gandit si eu la solutia alternator mai mare acumulator mai mare. Urmatorul alternator ca marime la amperaj ar fi cel de 90A si probabil o baterie de aceeasi capacitate si apropiata. E o investitie cam maricica dar o sa tin cont de ea pe viitor. Pana atunci o sa incerc sa mai fac un drum lung macar o data pe saptamana dar intai sa rezolv cu o scurgere de ulei care o am pe la garnitura dintre suportul de filtru de ulei si motor. O sa le rezolv pe toate, incet si cu grija. Ciao.

L.E. Multumesc pentru link. Sunt cateva pdf-uri interesante.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Iao incet cu masina, sunt totusi masini cu 20 de ani la activ asa ca te poti astepta la orice de la ea.

Din experienta eu am stat o jumatate de an in cautare de diverse piese (service-magazine de piese-second hand) dar dupa a luat revizia la RAR pe bune fara spaga si au forjato baietii.Din fericire la mine motorul si cutia erau bune dar in rest am umblat la tot (inclusiv montat de papuci la contacte)

Cartea o am dar este undeva la 60 de kilometri de Bucuresti, cind ajung acolo o iau , dar nu curind.

Deci problema la alternator eu o vad tot ca tine: cit ii ceri (curent-capacitate) atita tebuie sa-ti ofere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Da, sunt constient ca au si ele (masinile) o varsta. Referitor la scurgerea de ulei, sunt constient ca totusi garniturile alea au o varsta, motorul nu a fost desfacut niciodata si este si mai vechi decat masina din ce zice cumnatul meu. Sunt chestii normale care ma asteptam sa apara candva dar totusi nu m-a dezamagit masina.

Cat despre incarcare m-am autoeducat sa zic asa. Folosesc strict consumatorii de care am nevoie iar masuratorile pe care le-am facut mi-a dat o idee cam despre ce consum e vorba. Bateria o am din martie anul trecut si n-am avut probleme cu ea. Am fost si la drum lung cu ea si cu multi consumatori porniti si a fost ok. Poate ca e mai bine sa nu ma mai agit pe partea electrica care a mers ok si pana acum. O sa ma axez intai pe lucrurile urgente, apoi o sa imi fac timp sa caut un electrician auto ca sa imi faca o verificare completa si in timp o sa ii iau un alternator mai puternic si un acumulator pe masura. Iti multumesc inca o data Cristian Ionut. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Da, sunt constient ca au si ele (masinile) o varsta. Referitor la scurgerea de ulei, sunt constient ca totusi garniturile alea au o varsta, motorul nu a fost desfacut niciodata si este si mai vechi decat masina din ce zice cumnatul meu. Sunt chestii normale care ma asteptam sa apara candva dar totusi nu m-a dezamagit masina.

Cat despre incarcare m-am autoeducat sa zic asa. Folosesc strict consumatorii de care am nevoie iar masuratorile pe care le-am facut mi-a dat o idee cam despre ce consum e vorba. Bateria o am din martie anul trecut si n-am avut probleme cu ea. Am fost si la drum lung cu ea si cu multi consumatori porniti si a fost ok. Poate ca e mai bine sa nu ma mai agit pe partea electrica care a mers ok si pana acum. O sa ma axez intai pe lucrurile urgente, apoi o sa imi fac timp sa caut un electrician auto ca sa imi faca o verificare completa si in timp o sa ii iau un alternator mai puternic si un acumulator pe masura. Iti multumesc inca o data Cristian Ionut. :D

am si eu aceeasi problema:|. ii un golf 2 cu motor de polo de 1.3 diesel. am avut o baterie de 55 care m-a tinut 4 ani. acum in octombrie 2007, a inceput sa mi se aprinda ff slab becul de la baterie,tot asa ,cand cuplam un consumator sau o turam becul se stingea. nu am bagat in seama problema si am ajuns la moartea bateriei:|. am cumparat o baterie victor de 62ah, si cand am fost sa imi dea garantia ,a masurat si era 13.86 cu farurile stinse si 13.60 cu farurile aprinse. pe acest motiv nu mi-a dat garantia.am mers la alt electrician si a zis ca e ok si sa nu imi fac probleme ca nu vor aparea de nici o natura. mentionez ca becul a ramas ff putin aprins la relant,indiferent daca motorul era cald sau rece. ieri (1 feb 2008) ...mi-a facut bateria probleme la pornire,abia a pornit...E GATA bateria!! si e baterie de 2 luni jumate :|. care poate fi problema? trebuie tinut cont ca cealalta baterie care era de 55 m-a tinut 4 ani si doar de cand a inceput becul "vietii" sa se aprinda fff slab am avut probleme. va rog sa ma ajutati cu sfaturi si cu posibile defectiuni. de asemenea si niste preturi de reparatie. va multumesc anticipat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie verificate toate contactele, bornele de la bateria, masa pe caroserie, masa pe motor. Apoi trebuie verificat alternatorul, in special releul de incarcare poate s-au tocit periile colectoare si apoi desfacut si alternatorul, curatata zona de contact de pe rotor cu periile colectoare, verificate si diodele de pe el. De cati amperi este alternatorul? Ai verificat si cureala sa fie bine intinsa? Eu zic ca esti norocos, la mine scade tensiunea la 13v dar scuza mea este ca sunt becuri mai puternice pe masina. Poti sa faci niste teste ca mine cu diferiti consumatori si sa vezi cum se comporta. Nu uita ce a zis HBogan ca verificarea sa o faci dupa un drum mai lung, pentru ca la pornire bateria se incarca si alternatorul este ocupat cu incarcarea bateriei. Mult noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie verificate toate contactele, bornele de la bateria, masa pe caroserie, masa pe motor. Apoi trebuie verificat alternatorul, in special releul de incarcare poate s-au tocit periile colectoare si apoi desfacut si alternatorul, curatata zona de contact de pe rotor cu periile colectoare, verificate si diodele de pe el. De cati amperi este alternatorul? Ai verificat si cureala sa fie bine intinsa? Eu zic ca esti norocos, la mine scade tensiunea la 13v dar scuza mea este ca sunt becuri mai puternice pe masina. Poti sa faci niste teste ca mine cu diferiti consumatori si sa vezi cum se comporta. Nu uita ce a zis HBogan ca verificarea sa o faci dupa un drum mai lung, pentru ca la pornire bateria se incarca si alternatorul este ocupat cu incarcarea bateriei. Mult noroc.

dupa cum ai spus si tu,prima data voi verifica cureaua daca e intinsa la maxim si daca e, voi merge la cineva sa imi schimbe daca e nevoie releul. si nu in ultimul rand contactele. de vreo 3 luni mi se rupsese cureaua de la alternator si a fost schimbata de un amic...trebuie sa vad daca nu e prea moale. orice sfat e binevenit. stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!