Jump to content

Incarcare Alternator 1.6 Diesel


_APoLLo_
 Share

Postare recomandată

Poate ca problema mea s-a mai discutat dar eu nu am gasit nimic cu search asa ca am deschis acest topic. Am postat pe topicul unui alt coleg dar nu am primit decat un singur raspuns care nu m-a ajutat deloc. Asa ca permiteti-mi sa ma citez ca sa nu scriu iarasi povestea de la capat.

Ieri plec de la servici, ma urc in masina, dau cheia porneste normal si astept sa se stinga becul de la incarcare baterie singur. Ei bine nu s-a mai stins. La mine turometrul functiona dupa ce se stingea becul de incarcare din bord. Ei bine juca usor acul aproape de zero. Am dat usor o pedala si s-a stins ledul partial si turometrul a inceput sa mearga. Am stins motorul si l-am reaprins si ledul s-a stins imediat dar tot asa partial. Daca acceleram peste 2000rpm ledul se stingea total. Culmea este ca acum o luna am dus alternatorul la verificat si mi s-a pus si instalatia de incarcare la punct. Care sa fie cauza? Releul de incarcare sa fie pe moarte? Nu am apucat sa mai masor tensiunea de incarcare.

L.E. Mi-am sunat electricianul auto si mi-a zis ca e dus releul de incarcare. Acum va intreb daca stiti ce model de releu imi trebuie, o serie ceva. Alternatorul este de 70A.

Primul lucru care l-am verificat, cand a aparut problema, a fost cureaua. Cureaua este noua si intinsa. Am fost deja la electrician. Mi-a schimbat releul pe loc, fara sa imi mai dea alternatorul jos. Tensiunea cu noul releu a fost 13.8V in urcare din cauza ca aveam bateria cam descarcata. Acum este in regula, becul din bord se stinge singur complet. Releul a costat 29ron nou si toata operatiunea de schimbare s-a facut in 5 minute maxim. Cost manopera 0ron.
Hehe era prea simplu nu? Dimineata am dat o cheie, a pornit frumos ca de obicei, s-a stins ledul singur din bord dar nu de tot. Daca acceleram ledul isi mai pierdea din intensitate. Pana la urma ce poate fi? Alternatorul incarca totusi. Sa fie vreun releu din tabloul din bord? Sa fie ceva din alternator chiar daca el incarca? Sau un contact imperfect, ma gandesc masa, sau chiar firul care pleaca de la alternator catre bord la ledul indicator?
Mi-am sunat iar electricianul si zice ca e posibil sa fie o problema cu acumulatorul mai exact cu unul dintre elementii bateriei, desi bateria este noua, nu are mai mult de trei luni. Partea proasta este ca nu am nici "ochi magic". Cand o sa ajung acasa cred ca o sa desfac capacelele la toti elementii bateriei sa verific nivelul la fiecare. O sa ma mai inarmez si cu un aparat de masura sa masor valorile.
Am verificat instalatia de incarcare, am verificat masa daca este in regula, m-am uitat si la nivelul electrolitului din baterie, tensiunea de incarcare 13.75. Urmeaza sa fac proba cu alta baterie si in cel mai rau caz cu alt alternator.

Momentan nu dispun de o baterie cu care sa fac proba si nici de un alternator. Am verificat tensiunea la baterie dupa ce masina a stationat doua zile si era de 12.5v. Apoi la pornire a urcat la 13.7v. Ce am observat ciudat este ca daca incep sa mai pornesc din consumatori ledul isi mai pierde din intensitate. De mentionat ca atunci cand pornesc farurile si restul de consumatori, tensiunea de 13.7v scade. Am verificat si panoul de sigurante si cu relee si pare sa fie in regula. Pentru mine este o problema delicata pentru ca fara masina sunt mort si nu vreau sa am vreo surpriza neplacuta. Asa ca apelez la voi, poate este cineva pe aici care s-a lovit de problema asta si imi poate da un pont ca sa merg direct la tinta. Poate aveti o schema electrica pentru modelul meu de masina. Mentionez ca motorul original a fost un turbo diesel. Sper sa reusiti sa ma ajutati...

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • _APoLLo_

    69

  • B0BBY

    10

  • larson

    9

  • tertan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Primul pas ar fi sa demonetezi releul de incarcare si sa vezi cum arata carbunii de pe el. Operatia e simpla si dureaza 3-5 min si iti trebuie doar o surubelnita. Abia apoi daca constati ca sunt ok, poti cauta alta cauza.

Carbunii aceea se uzeaza in timp. Se mai intampla sa nu calce bine si atunci sa faca o muchie care in timp creste si impiedica contactul normal al unui carbune. Trebuie curatata sau daca sunt uzati de tot carbunii cumparat un regulator nou aprox 30 RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam chiar mai sus ca am fost si am cumparat un releu nou de incarcare (29ron) care a venit si cu suportul si carbuni noi. Dupa ce a fost schimbat incarcarea cupla singura numai ca ledul indicator nu se stingea de tot in continuare. Acum o luna culmea ca alternatorul a fost verificat complet iar bateria are 3 luni vechime.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am prea inteles eu cum ai masurat tensiunea aia. Ca sa fie totul in regula procedezi cam asa: 1 - la relanti, fara consumatori electrici, de la 13.6 in sus (eu am 13.5 iar bateria e fabricatie 1998 si inca merge) maxim 14.2, dupa care turezi motorul si trebuie sa mentina valoarea.

2 - cu faza lunga aprinsa si motorul undeva pe la 2000 rpm trebuie sa fie intre valorile de mai sus, nu e obligatoriu sa fie exact aceeasi valoare, dupa care stingi faza lunga cu motorul mentinut la 2000 si iar tensiunea trebuie sa ramina fixa (aici ai nevoie de inca o mina sau pui voltmetrul pe parbriz si te joci din interior).

Daca se intimpla astea alternatorul incarca, restul sint fitzele ledului, mai precis ale bordului, contacte aiurea, umezeala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apoi daca e releul nou, poate inca nu s-au uzat un pic carbuni si nu fac contact bine.

O alta cauza ar putea sa patineze cureaua de alternator sa fie larga sau alternatorul sa nu se invarta usor. Intinderea curelei de alternator e o mare belea la golf II. Trebuiau 2 oameni, unui sa tina fortat alternatorul si altul sa stranga surubul, caci mecanismul de intindere (daca exista) era dus ( o rotita cu dinti care calcau pe o scara. dintii erau uzati).

O curea intinsa nu are voie sa aibe joc mai mare de aprox 5-10 mm la apasare pe ea. 10 mm deja e cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am masurat prima oara tensiunea cu motorul oprit si era de 12.5v, cu motorul pornit la relanti aveam 13.75v. Cureaua am verificat-o iar si este intinsa bine, alternatorul se invarte usor (cand a fost dus la verificat s-au uns si rulmentii). Cureaua a fost intinsa exact cu metoda descrisa mai sus de Litza. Am vorbit cu Elenic2000 (cumnatul meu) si o sa testam cu bateria lui si cu un alt alternator dar sa vedem cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

aproximativ aceiasi problema aveam si eu, dar releul era ok, in prima faza totul prea ok,dar dupa indelungi sapaturi am observat ca inelele colectoare de pe axul alternatorului(unde stau carbunii) sunt excesiv de uzate.

Am rezolvat relativ simplu, am fost la Militaru Stefan( multi dintre voi i-l cunoasteti) si am luat un span dintr-un cupru(adica am facut 2 inele din cupru)la diametrele respective si le-am montat cu poxipol, in locul celor existente.

p.s.

poxipolul trebuie lasat sa se intareasca bine inainte sa puneti iarasi axul alternatorului in universalul strungului si sa-i dati o centrare finala la cele doua inele.

Centarea este o operatiune neaparat necesara, deoarece daca inelele sunt ovale, inertia arcului care apasa carbunii este mare si riscati sa nu aveti o incarcare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e posibil sa aveti dreptate. Din ce imi amintesc parca electricianul auto mi-a zis ca am ceva uzura pe zona de contact carbuni - rotor. Dupa verificarea alternatorului am observat o imbunatatire foarte mare la incarcare. Practic acum pot sa pornesc toti consumatorii si nu mai scade turatia la motor. Doar ce am venit acasa si sincer ma enerveaza ledul ala, parca imi bate in ochi asa si nici nu pot sa il ignor. O sa ma ajute cumnatul meu, cu bateria lui de pe golf si cu un alternator care il are de rezerva. Oricum suspectez alternatorul ca daca era vreo problema cu bateria pana acum aveam probleme cu pornirea. Acum mai este nevoie doar de timp. Oricum orice parere este binevenita. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se intampla la fel daca pornesc masina si ma uit repede in bord. Dupa ce rulez o oarecare distanta (nu mare) se stinge. E si firesc sa se intample asa. Avand in vedere ca masina e diesel si motoarele diesel folosesc foarte mult curent al pornire dar odata ce merg bateria se redreseaza si totul e ok. Posibil sa nu ai de fapt nici o problema. Daca curentul de incarcare este intre 13.8-14.2 totul este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca la mine se stingea complet ledul singur. Acum ramane aprins pe jumatate indiferent de distanta parcursa. Acum cateva ore am venit de la munte si dupa 6 ore de condus ledul a stat aprins pe jumatate tot drumul. Este foarte enervant. :icon_thumright: Inca nu am apucat sa fac proba cu alt alternator sau baterie dar pe langa ledul idiot masina s-a comportat excelent din toate punctele de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si niste poze facute. Prima este cu motorul oprit, a doua inainte de dat la cheie si ultima cu motorul pornit. Dupa cum se observa ramane pe jumatate aprins si asa ramane. :)

post-7750-1188751103_thumb.jpg post-7750-1188751118_thumb.jpg post-7750-1188751123_thumb.jpg

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa scape oare o componenta alternativa? Masoara cu un voltmetru tensiunea pe led - c.c. si c.a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca nu am nici o schema electrica. Nici nu stiu exact prin ce mai trece firul de la alternator pana la ledul din bord. Nici nu vreau sa ma apuc sa desfac tot, ca mi-e ca stric ceva pe acolo. Am primit promisiunea oficial de la cumnatul meu ca o sa facem proba cu o baterie si cu un alternator. Daca si cu alea face la fel, e clar ca e ceva din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici o colectie de manuale de service, gasesti in manualul VW Golf & Jetta Service and Repair Manual (Haynes, angli

Modificat de hbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. Manualul de la Haynes parca il am si eu dar parca nu am vazut ceva relevant la capitolul asta. O sa ma mai uit inca o data. Multumesc colegu.

P.S. Vad ca sunt si manuale de Audi80. Din greseala o sa il faci fericit pe cumnatul meu. Poate mai stie niste Rusa :D

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestie ciudata colegii mei. Ieri am dorit sa schimb alternatorul cu cumnatul meu dar n-am reusit ca s-a rupt surubul in alternatorul celalalt. Am fost nevoiti sa il montam la loc pe cel vechi. Am zis ca daca tot suntem acolo sa schimbam filtrul de motorina care era de anul trecut neschimbat. Dupa indelungi chinuri a fost schimbat dar nu am avut motorina sa punem in el. Am dat o cheie si a inceput sa se scuture motorul din lipsa de motorina. Ei bine dupa 2-3 chei motorul a intrat in normal. Dupa scuturatul ala violent, motorul statea la 100-200rpm, becul faimos s-a stins de tot. Am dat doua 2-3 chei si tot nu mai statea aprins.

Bucuria a durat putin, cand am pornit motorul sa plec de acolo a ramas iar aprins pe jumatate. Posibil sa am parte de un contact imperfect in bord? Nu imi dau seama inca firul de la alternator spre bord prin ce circuit electronic trece. Poate este un releu care nu functioneaza corect. Nu pot sa imi dau seama pentru ca manualul de la Haynes nu are pentru motoarele Diesel, chiar si zice la inceputul manualului. Acum trebuie sa duc alternatorul celalalt ca sa i se dea o gaura si sa fac o incercare iar cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in tot acest timp nu ti-a afectat pornirea, eu mizez tot mai tare pe contact prost, poate asa cum zici tu, chiar in bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornire la sfert intotdeauna, tensiunile sunt bune, am mers si la drum lung cu ea asa (1500km) si nu au fost probleme. Ma gandesc ca poate alternatorul nu da impulsuri corecte catre bord. Ma oftic ca n-am reusit sa fac proba cu alt alternator. Acum 2 zile am observat un fenomen ciudat. Am dat cheie la masina si asteptam sa se stinga becul din bord de incarcare si sa plece turometrul. Ei bine nu s-a oprit si vedeam pe turometru cum misca putin din pozitia zero. S-a stins ledul partial si a pornit turometrul dupa o pedala. De asta trebuie sa vad cu alt alternator neaparat. Voi mai reveni cu amanunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat alternatorul. La prima cheie am observat ca se stinge becul doar daca apas pedala dar s-a stins complet. Am luat releul de incarcare de pe alternatorul meu si se stinge si singur ledul. Acum mai este o problema: alternatorul care il am acum ca face zgomot. Huruie foarte tare si banuiesc ca este unul din rulmenti pentru ca are si joc pe ax. O sa ma duc la electricianul meu sa imi repare alternatorul care l-am schimbat si apoi o sa il fac si pe acesta care este sub capota masinii. Cam asta a fost si bine ca am aflat cauza problemei. Multumesc colegilor care au incercat sa ma ajute. La revedere. B)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in tot acest timp nu ti-a afectat pornirea, eu mizez tot mai tare pe contact prost, poate asa cum zici tu, chiar in bord...

acum este tarziu acest post (acum lam vazut) dar la acel alternator sunt 2 posibilitati prima cum sa zis contact imperfect dar nu in bord ci pe alternator la + principal sau 1 din cele 9 diode arse (sunt 6 de redresare mari si 3 mici pentru monoalternanta care alimenteaza cu + releul de incarcare dupa pornire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vioelectric faptul ca am inlocuit cu alt alternator si problema a disparut mi-a confirmat ca este o problema din partea electrica a alternatorului. Contactele pe el le-am verificat si tot nu s-a rezolvat nimic. Ca sa fie cercul complet aseara am plecat cu masina si surpriza...dupa ce am pornit farurile mi-a cazut turometrul la 700rpm dar la motor nu s-a simtit. Am mers cam 2km si a cazut la 500rpm turometrul. Am tras pe dreapta si ce credeti. Iesea fum din fulia de la alternator dar cureaua era in regula. Am apelat la cumnatul meu, elenic2000, si a venit repede cu vechiul alternator si l-am schimbat pe loc. Ei bine huruitul ciudat care il aveam era din cauza ca fulia nu era stransa bine si in ultima instanta a mers in gol pana s-a incins.

Maine ma duc sa vad ce pot sa fac cu celalalt alternator si apoi o sa il repar si pe acesta care mi-a facut probleme. O sa mai revin cu detalii pentru ca povestea sigur nu o sa se termine aici. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca lumina ledului variaza functie de turatie in sensul ca scade cu cit turatia creste poate veni si de la diode. Verifica-le si pe ele poate e vreuna strapunsa.

Regulatorul eu stiu ca poate fi banuit daca este invers (tensiunea out din plaja de reglaj, de obicei mai mare decit normal -> atunci cu cit creste turatia creste si tensiunea, depaseste valoarea maxima si treptat se aprinde ledul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am fost si am lasat unul din alternatoare (cel cu probleme la fulie) sa mi-l repare, iar azi merg sa mi-l monteze si sa il ia si pe acesta care imi face probleme cu ledul din bord. Discutia cu el initiala a fost ca e de la baterie, ca are vreun element cu probleme, ca are nivelul scazut si asta la baterie de 3 luni vechime. Ieri am discutat cu el si s-a lamurit ca nu e asa cum zice el. Poate ca trebuie sa schimb electricianul auto ca prea ma expediaza. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Joi am fost la electrician. Mi-a reparat fulia la celalalt alternator, l-a montat pe masina, a pus releul nou care il cumparasem recent si pot sa spun ca se opreste complet ledul si incarcarea este foarte buna. Am lasat si celalalt alternator care a fost pe masina ca sa il repare si pe acela. Cred ca pot considera acest topic inchis. Multumesc la toti colegii care au incercat sa ma ajute. :Driver:

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Si eu care credeam ca am rezolvat problema acum a reaparut dar putin schimbata. Am observat aseara ca daca opresc toti consumatorii din masina se aprins foarte slab becul de la alternator. Daca aprind un singur consumator, ca pornesc aeroterma, daca apas pedala de frana, daca pun semnalizarea, pozitii, faruri, mp3 playerul, deci orice consumator, ledul se stinge complet. Am mai observat ca daca accelerez tot asa se stinge ledul. Ce mai poate sa fie?! O sa imi masor incarcarea iar cu prima ocazie pentru ca nu e de jucat. Mai trebuie sa ma ocup de ledul de la sonda de ulei care cand se aprinde cand nu se aprinde, la prima cheie de dimineata. Mentionez ca sondele de ulei mi le-a schimbat cumnatul si problema persista.

P.S. Am uitat sa mentionez ceva. Azi dimineata am pornit motorul iar becul de la baterie s-a stins complet. Dupa cateva minute a aparut problema de mai sus. Acelasi lucru l-am observat aseara. Cureaua de alternator este intinsa, am verificat-o azi dimineata.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!