Jump to content

Probleme Servo


Al3X_G4
 Share

Postare recomandată

Azi am luat o Mare Groapa, si dupa ceva timp am vazut ca am joc in volan. Am oprit masina am blocat volanul si el se misca(rotile fiind fixe se misca cam 2-3 cm dreapta si stanga eu zic ca e cam multisor nu ? ) ! si in mers am vazut ca se cam misca. Iar cand dau dreapta usor si il las sa revina simt ca revine in trepte! .

Si cand iau cate o groapa simt vibratia in volan ca si cum ar juca caseta....

Vreau niste sfaturi urgent pls. ?

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al3X_G4

    5

  • copanu

    5

  • sudberlin

    4

  • Remus66

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

e grav? e scumpa? ? ? am citit ceva topic-uri si o reparatie totala ar fi 3300 ron ! ...... :)(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil in afara de bieleta care nu e chiar asa mult ai citit ca trebuie schimbata si caseta de directie care, costa mult, daca e originala bineinteles. Acum depinde de groapa, schimba bieleta mai intai si vezi cum merge si cat mai ai joc la volan sau poate iti dispare aproape total.

Sa ne zici cum a fost, cat te-a costat etc. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan o las balta pentru ca azi am dat de o groapa si am busit baia de ulei :)( si am rupt si bara de pe spate.... as trece si biela de la directie :) ... sa fac ceva pe astia de la drumuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no offence dar in ritmul asta e posibil sa nu mai ajungi cu ea sa cumperi piese...cat despre preturi nu cred ca merg 1000 de euro piesele fata..poate cu tot cu caseta da...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa citisem ca ar fi 1000 eur caseta cu totu... sa vad cum fac sa ii pun si scut acuma.. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar totusi cum reusesti sa dai in halu asta in gropi? Parca n-ar fi masina ta. Eu merg si cu 50-60 km/h sau mai incet in afara orasului daca drumul e rau si foarte rar apare cate o groapa care sa ma surprinda. Pe mine cel mai tare ma enerveaza denivelarile tuguiate de pe mijlocu drumului; mi se zburleste paru cand trec peste ele.

Ca sa revin ontopic, la mine se aude cand virez pe loc un zgomot infundat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa revin ontopic, la mine se aude cand virez pe loc un zgomot infundat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de tip, o sa incerc si eu fara clima pornita sa vad daca dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cineva care poate sa confirme ca sunt bieletele de vina in cazul in care volanul revine la pozitia 0 in trepte? Si poate acel cineva reuseste sa explice si care este legatura bieletelor cu volanul (adica ce se intampla cu bieletele de creaza problema asta) presupunand ca avem caseta de directie in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) kitaro ai fost in brasov??? momentan brasovul este un Santier in LUCRU nu vreau eu sa dau prin gropi dar fiind plouat afara nu prea aveam solutie doar sa zbor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragon, la fel face si la mine, adica in momentul cind revin la zero simt ca agata putin. Am urcat masina pe elevator, am dat jos bieletele si am constatat ca sunt praf.

Una era intepenita rau iar cealalta era bleaga, avea joc in nuca . De asemenea cind ajung la cap de cursa se aude citeodata un trosc .

Am tras si de caseta dar nu am observat jocuri anormale. Sunt sigur ca de la bielete este problema cu agatatul cind revin spre punctul 0 .

La volksparts o bieleta costa 90 RON deci toata afacerea este 180 RON, nu este un capat de tara zic eu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva idee despre coloana de directie Golf / Bora !? Eu am un joc in volan ( ar parea o bucsa de pe undeva din masina ) atunci cand trag de el tinand de la " ora 12 si ora 6 " . Daca are cineva detalii il rog sa posteze detaliat ( cu desene daca se poate ) si eventual cat costa reparatia in service ! Din ce am observat , acest joc exista la 3 masini din 4 ( rulate prin rromanica ) :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

am constatat ca am un mic joc in coloana de directie care face ca atunci cind merg pe drum de tara sau trec peste linii de tramvai si se misca repede ambele roti deodata, sa simt niste troncanituri in volan. Eu merg cu vcoloana volanului extinsa aproape de maxim. Daca imping volanul la maxim spre bord aceste troncanituri precum si jocul nu se mai simt deloc. de asemenea am un joc si la crucea cardanica ce cupleaza coloana de directie cu caseta de directie. toate acestea ma deranjeaza la mersul in linie dreapta pe drum bun fiindca atunci cin am nevoie de corectii foarte fine misc mai mult de volan ca sa preiau aceste jocuri. In curbe si pe asfalt mai denivelat nu se mai simte fiindca oricum se misca masina la denivelari si nu mai observi cind se preia jocul.

Acestea fiind spuse sunt dispus sa-mi cumpar o coloana de directie noua si va intreb daca as dori sa mi-o montez singur poate cineva sa-mi spuna ordinea operatiilor cit mai detaliat, eventual si daca trebuie ceva sule speciale?

Mi-e frica de airbag-ul soferului si de acei 2 senzori de pe volan G85 si G200 (sper ca am scris corect) ca nu cumva sa-i stric.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acel joc la directie si din cate am investigat eu, jocul nu provine din caseta de directie ci din coloana de directie. Cum a spus si MSH, pare a fi o bucsa de vina pentru acest joc. Banuiesc eu ca bucsa sau bucsele sunt montate la capetele crucii cardanice. O sa caut in manualul de reparatii, sa vad partile componente si revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Inainte de a demonta coloana de directie, trebuie verificat ce versiune este. La Golf 4 s-au montat 2 coloane de directie, de la Nacam si Presta.

A - coloana de directie Producator Nacam.

B - coloana de directie Producator Presta.

n480404tg4.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Judecind dupa pozele de mai sus inseamna ca eu am varianta B - coloana de directie Producator Presta.

Spun asta deoarece capatul dinspre casta de directie, reperul 3, la mine are forma aceea cu 4 lobi.

Asta inseamna ca atunci cind voi intreba de coloana de directie sa specific cu siguranta producator Presta?

In mod normal nu ar fi suficient codul de caroserie?

Am o vaga banuiala ca cele doua tipuri nu sunt interschimbabile!!!!!!!???????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
In mod normal nu ar fi suficient codul de caroserie?

Am o vaga banuiala ca cele doua tipuri nu sunt interschimbabile!!!!!!!???????????

Dupa seria de sasiu, se comanda exact ce piesa iti trebuie.

Da, asa este, nu sunt interschimbabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare:

caseta de directie este tot una cu coloana de directie?unde se afla cseta de directie exact?in interiorul masinii,de la volan pana in podea sau afara din masina?

pun aceste intrebari deoarece nu ma pricep si mai nou,am sesizat un mic joc la volan,care sper sa nu fie de la caseta.

mentionez ca nu pierd lichid de servo,nu aud zgomote la viraje...etc.Jocul este cam de maxim jumatate de cm stanga-dreapta si imi pare ca este doar la pozitia`0` a volanului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta de directie nu este totuna cu coloana de directie. Caseta de directie se afla sub masina, sub podea, montata cumva deasupra puntii fata. De la ea in masina nu trece decit axul casetei care se cupleaza cu coloana de directie printr-o cruce cardanica. Acest lucru poti sa-l observi daca demontezi de sub pedale, o aparatoare de plastic.

Coloana de directie tine de la volan pina la caseta de directie.

La fel am si eu joc numai in pozitia ""o"" a volanului, si in aceeasi pozitie a volanului, dar rotit o tura la stinga sau la dreapta, ca sa vina tot ca si cum ar merge cu rotile drept.

Eu am joc in coloana de directie intre cele doua componenete telescopice din care se face reglarea pe adincime a volanului. Am descoperit ca daca imping la maximum volanul spre bord. jocul dispare aproape complet, si nu mai troncane la liniile de tramvai, directia este ferma.

Poti face asa, demontezi aparatoare de care ti-am spus mai sus, stai in genunchi afara din masina si cei vedea partea terminala a coloanei, piesa 3 din figura pusa de colegul Last mai sus cu citeva posturi.

Cu un cleste ceva mai mare gen mops, eu am unul cu autoblocate, apuci cit mai strins piesa 3 o tii cit poti de fix si cu cealata mina rotesti usor de volan. Daca ai joc acolo acum trebuie sa-l simti, aparent nu este mare, dar din cauza lui eu trebuia sa misc aproape continuu de volan, de imi venea sa ni mai plec nicaieri cu masina.

Acum trebuie sa caut coloana de directie. Dupa indicatiile mecanicilor era gata-gata sa cumpar caseta de directie, noroc ca am avut o ezitare de ultim moment si apoi a doua zi am reusit sa identific unde este jocul. Tot aici pe forum am citit si cred ca este adevarat ca acest joc apare cu precadere la masinile la care se conduce cu volanul tras la maxim sau aproape de maxim catre sofer, fiindca zona de contact dintre cele doua piese telecopice este mai mica in acest caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa arata. Si se pot observa bine circuitele de lichid de servo zic :) In fine.

Caseta de directie la golf IV, si nu numai, e foarte rezistenta. Sunt foarte rare cazurile cand cedeaza caseta de directie. Asta mi-a spus-o un mecanic cu experienta de la Tess. De obicei uzura se manifesta la coloana de directie, bielete de directie, capete de bara.

Atentie mare la roti neechilibrate, discuri de frana strambe.....toate acestea influenteaza negativ intreg sistemul de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu vreau sa cred ca jocul este de la caseta...masina are 100k reali

si precum a spus si remus66,daca imping volanul al maxim in fata,jocul dispare aproape total.

are cineva idee cat mai pot merge asa?am facut deja vreo 3000 km fara sa se agraveze nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!