Jump to content

Iluminat Ambiental


GEK77
 Share

Postare recomandată

De circa o luna am observat un fenomen straniu privind iluminatul ambiental rosu al comutatoarelor. Cu motorul pornit, la aprinderea farurilor se aprind toate luminile comutatoarelor. Dupa circa 5sec. unele se sting si anume:

1 - in jurul comutatorului de lumini exista un cerc cu simbolurile farurilor (comutatorul ramane aprins dar se sting simbolurile de pe cercul mentionat)

2 - reglajul de faruri respectiv intensitatea iluminatului ambiental

3 - comutatorul ASR

4 - butonul de avarii (Are 2 intensitati: una mai slaba pentru a vedea comutatorul si una puternica intermitenta care arata pornirea avariilor. Luminita slaba se stinge).

Fenomenul se repeta de fiecare data cand aprind farurile.

S-a mai confruntat cineva cu un fenomen asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    14

  • GEK77

    11

  • F l o r i n

    11

  • cata5maj

    6

chiar ca straniu...incearca o scanare cu vag-com sau mergi la o reprezentanta...se poate sa fie un contact imperfect, o mufa, ceva de genul asta daca nu e din computer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie inca o chichitza pe 58s la modelele 2008...asteptam pareri :rolleyes: de la alti posesori de 2008

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu e din 2008 ci din 2004. Nu prea cred sa fie o mufa desprinsa deoarece cu motorul pornit, daca fac cicluri aprins/stins de faruri, se repeta figura. La fiecare aprindere a farurilor, cele 4 luminite se sting simultan dupa 5 secunde. Cred ca e o comanda gresita dintr-un ECU, un fel de temporizator similar cu iluminatul interior al autovehicolului. O sa am curand o revizie (in octombrie) si o sa fac atunci un test cu VAG com-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu la touran din 2005 mi se intampla acelasi lucru , dupa ce pornesc mi se stinge lumina la avarii si la comutatorul de la lumini

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

r4zv4an la tine a fost asa de la inceput?

Eu am observat chestia asta de 2 luni cand am vrut sa-mi reglez farurile. Am mers noaptea pe un drum drept neiluminat si am vrut sa reglez faza scurta. M-am tot chiorat dupa rotitele alea de reglaj si cucu... nu se vedeau. Am zis atunci ca mi s-a arsul beculetzul. In alta seara aveam volanul putin rotit si cand am aprins farurile, bang... sa-u aprins si ele. Am zis ca a fost un contact slabit, dar trec cateva secunde si bezna. Atunci m-am pus sa investigez si am observat ca se sting si celalalte.

Am sunat imediat la service si le-am explicat problema. Evident dosarul a fost clasat ca fiind un X-File. "Nu am mai vazut....nu am mai auzit....veniti la service sa vedem despre ce e vorba". Sincer mi-e teama sa nu-mi faca astia varza instalatia electrica cand merg la revizie sau sa ma puna sa dau jde de euroi pe ce stiu e ce componenta electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca la Golf 4 erau niste codari din VagCom care facea sa se stinga anumite elemente de bord (adica sa nu se aprinda o data cu farurile). Poate o fi ceva asemanator si la Golf 5, numai ca e putin cam straniu ce butoane se string. ECU nu are treaba cu luminile ambientale. ECU se ocupa doar cu functionarea motorului.

Verifica cu VagCom-ul daca alternatorul incarca bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am spus, voi avea in Otombrie o revizie. O sa va fac un update atunci cu problema ce a cauzat eroarea (caci speranta moare ultima :o ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Marti 09.10.2007 am facut programarea pentru revizie pe data de 12.10.2007. Prima impresie legata de problema mea: "Un defect la blocul de lumini". Cica ar mai fi fost cineva cu o problema similara, dar nu i se stingeau mai multe instrumente, ci doar comutatorul pt. aprinderea farurilor. Pe scurt...185 lei blocul de lumini fara manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu aceeasi problema bizara , dupa ce pornesc motorul se stinge in aproxim 5 sec. iluminatul de la ESP, intrerupatorul avarie,intensitate lumini in bord+reglaj faruri. Pe VAG-COM mi-a dat ceva eroare dar nu am fost inspirat sa o notez ca sa fac sapaturi....next time.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata cu revizia :screwy: . Asta-i vestea cea buna. Vestea rea: nu a fost blocul de lumini. Au facut o diagnoza care nu a dat nicio eroare (strange). Se pare ca BC-ul da comanda ca respectivele instrumente sa se stinga. Trebuie sa fac o reprogramare pentru o diagnosticare mai amanuntita care se va lasa cu desfacut de bord.

Chiar nu stiu daca sa ma bag la asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca este vreo programare... cred ca se intampla dupa ce schimbi de cateva ori pe faza lunga si inapoi... aseara am observat si la mine, dupa atatea luni de zile. :soothe[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai nu o sa va vina se credeti :D . Am fost la cele 2 service-uri din TM unde am facut si refacut dignoza la masina. Toti au spus ca va trebui schimbat ECU-ul pentru echipamentul din bord. Piesa se numeste "Steuergeraet fuer Bordnetz" si are codul J519. Va dati seama ca am fost disperat :D . Piesa respectiva costa sute de euro.

Cu 2 zile inainte de a rebaga masina in service, am postat problema pe un forum din Germania si am gasit rezolvarea. M-a costat 60 de BANI (adica 0.6 LEI), multa rabdare, ceva indemaneala si circa 1 ora de munca.

Inculpatul a fost becul ars de la bricheta. DA, BECUL DE LA BRICHETA care nu se aprindea deloc. Am desfacut scrumiera, am bagat becul si surpriza, totul functioneaza perfect :D .

Daca doriti, pot posta ordinea operatiilor cu poze si lux de amanunte.

PS: Eu stiam ca diagnoza citeste absolut toate instrumentele respectiv beculetele din bord. In mod normal ar fi trebuit sa apara un circuit OPEN. O sa merg sa-i trag putin de barba pe meseriasii nostrii :D .

Modificat de GEK77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-as ramane recunoscator si probabil si altii daca ai putea detalia operatiunea si daca ai mai atasa si poze ar fi extraordinar. Nu-mi vine sa cred mai ca din cauza becului ars de la bricheta se sting si alte becuri dupa aproximativ 3 -5 secunde---mie asta mi se pare dubios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand vezi daca arde. La G5 scrumiera si bricheta sunt acoperite cu un capac rabatabil si nu vezi daca se aprinde ceva. Eu fiind nefumator, nici nu am observat ca e bezna acolo.

Exista un singur beculet ce lumineaza atat un cerculet in jurul brichetei cat si scrumiera (o lumina mai discreta cea din urma). La mine a fost ars acel beculet. Daca la tine functioneaza, poate e ars altul.

:lol: Pozele le-am facut la o rezolutie mare astfel incat un fisier are circa 1Mb. Cum le pot adauga pe forum? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gek77 - si eu am becul de la scrumiera ars :(

am incercat sa o desfac dar nu i-am dat de cap, pune pozele alea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbare bec bricheta + scrumiera la Golf V.

1. Se scoate burduful schimbatorului de viteza prin tragere.

1.1. Daca pipaiti marginea burdufului o sa simtit un cadru de circa 1cm.

1.2. Burduful are 6 cleme (cate 2 in fata si spate; cate 1 lateral). Personal nu am reusit sa le declipsez prin burduf, astfel incat am tras de el din coltul stanga jos, pana a iesit putin plasticul. Cu coltul putin scos, am inceput sa trag de mijloc stanga pana s-a desprins si clipsul lateral. Am trecut in fata....etc.

(PIC 1 - coltul de unde am tras de burduf)

post-15505-1192875136_thumb.jpg

(PIC 2 - cele 6 cleme)

post-15505-1192875221_thumb.jpg

2. Se vad cele 2 suruburi TORX care fixeaza scrumiera (nu am poza din masina), care evident trebuie desfacute.

2.1. Dupa desfacerea suruburilor, toata consola ce contine scrumiera, se poate rabata in sus.

2.2. Observati ca de suportul brichetei este prins un plastic in care se vede beculetul (printr-o fanta). Puteti incerca sa-l declipsati din pozitia asta dar e foarte riscant (eu am scos toata consola afara).

2.3. Pentru scoaterea consolei, desfaceti mai intai conectorii (mufele) de la bricheta si de la butoanele (ASR sau ESP, TPM sau ce mai aveti acolo).

2.4. ATENTIE. Eu am avut numai butonul de ASR. Cablul acestuia mai este prins cu un "bradulet" de consola (PIC 4 cerc galben). E mai greu de scos dar merge printr-o basculare. Nu am reusit sa-l scot prin tragere.

(PIC 3 Scrumiera desfacuta-vedere de sus)

post-15505-1192875352_thumb.jpg

(PIC 4 Scrumiera desfacuta-vedere de jos)

IN PIC 4 NU SE MAI VEDE BECULETUL PT. CA A FOST DEMONTAT DEJA!!!

post-15505-1192875497_thumb.jpg

Daca nu mai e niciun cablu atasat de consola, aceasta iese relativ usor prin tragere. O sa simtit 2 piedici in spate stanga/dreapta dar nu mai exista clipsuri. Trageti cu "simt de raspundere", eventual mai puteti baga mana pe latera (prin triunghiurile din consola centrala al schimbatorului de viteze) si sa apasati lejer in partea din spate.

(MAI URMEAZA!!!)

Modificat de GEK77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3. Plastitul verde este carcasa becului (eu o sa-i spun prescurtat TGB de la The Green Bastard).

3.1. Peste TGB mai este un plastic negru (marcajul gablen din PIC 5). Este clipsat atat de partea alba cat si de TGB (e usor de scos dar nu am poze cu el).

post-15505-1192877528_thumb.jpg

3.2. Poza (PIC 6) arata clipsarea TGB-ului de plasticul portocaliu. Se incearca declipsarea lui actionand cu obiecte subtiri in directiile 1 si/sau 2.

post-15505-1192877683_thumb.jpg

3.3. Dupa inlaturarea TGB-ului, puteti vedea sinele unde a fost clipsat (PIC 7). Marcajul 1 arata clipsurile TGB-ului de suportul portocaliu, iar marcajul 2 arata unde a fost clipsat acel plastic negru amintit la 3.1.

post-15505-1192877900_thumb.jpg

4. (Scoaterea becului!) O sa aveti nevoie de rabdare si indemanare pt. a deschide carcasa verde (de aia ii spun The Green Bastard).

4.1. Aveti 3 zone de clipsare (PIC 8).

post-15505-1192878072_thumb.jpg

4.2. Deoarece partea de jos este parte comuna a celor 2 jumatati (o sa vedeti poza dupa deschidere), se incepe declipsarea in partea de sus.

post-15505-1192878176_thumb.jpg

Apasati cu degetele capetele celor 2 aripioare in directia indicata de marcajul 1. O sa vedeti ca se creaza un spatiu in zonele marcate cu 2. Puteti introduce un instrument subtire in fanta circulara marcata cu 3 (eu am folosit un deget cu o unghie de la nevasta-mea ca avea o forma cat-de-cat asemanatoare :icon_thumright: )

NU FORTATI FOARTE MULT DESCHIDEREA. O sa rupeti clipsurile de la mijloc.

De aici, fiecare cu tehnica lui. Chiar daca rupeti un clips, carcasa se va putea inchide cu ajutorul unui lipici pana la urmatoarea ardere a becului.

5. TGB desfacut (am pus o moneda de 50 Bani langa el sa vedeti ce minuscul e)

post-15505-1192878625_thumb.jpg post-15505-1192878646_thumb.jpg

6. Montajul se face in ordine inversa. Luati-va timp pentru montarea consolei inapoi in lacas. Faceti eventual o proba a montajului inainte de a prinde firele. E un pic mai ciudata geometria in partea din spate al consolei si trebuie putin de timp pana nimeriti pozitia initiala. Daca pozitia este buna, aceasta se culca usor peste gaurile suruburilor. Sugerez ca inainte de scoaterea in intregime a consolei, sa studiati VIZUAL asezarea ei si usurinta cu care se poate rabate in sus/jos dupa scoaterea suruburilor.

7. Burduful schimbatorului se baga prin apasare in lacasul initial. Aveti grija sa nu-l impingeti stramb deoarece riscati sa rupeti clipsurile. Faceti pozitionarea peste lacas si impingeti incet si simetric cu palmele pe partile laterale.

HAVE FUN

PS: NU SCOATETI BUTOANELE DE ASR/ESP etc. CUM AM FACUT EU. MI-AM RUPT DEGETELE PANA LE-AM BAGAT INAPOI. MUFELE AU SI ELE NISTE SIGURANTE SUB FORMA DE CLIPSURI CE PREVIN DECONECTAREA ACCIDENTALA A ACESTORA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu am aceeasi problema cu beculetele care se sting dupa vreo 3 secunde dar la cat de complicat suna... cred ca imi tin lanterna la indemana. :)

Modificat de golf5owner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar atat de complicat. Mie mi s-a spus doar cum sa ajung la cele 2 suruburi TORX, adica sa trag de burduful schimbatorului. Toata manevra a durat maxim 1 ora si cel mai complicat lucru, a fost sa-mi dau seama cum se declipseaza toate "plasticele". Voi avand toate pozele ar trebuii sa va descurcati mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai facut o treaba extraordinara! maine cred ca ma apuc si eu de ea, am timp liber!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

@ GEK77 - Am citit posturile tale cu schimbarea beculetului de la scrmuiera si vreau sa il schimb si eu, dar nu stiu de unde si de care beculet... :) Poate imi spune cineva... Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

becul este identic ca si dimensiune cu cel de bord de la daciile vechi! (eu unul de acolo am luat)

acum caut codul pe net ... este foarte mic, asta e tot ce pot sa-ti spun momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, merci, astept detalii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite asta e:

www.accesoriu.ro/image/nt10116b.jpg

sau asta daca il scoti din soclu:

www.accesoriu.ro/image/nt10145.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!