Jump to content

Problema Cu Turbina De La Un Passat B5.5 Avf 130 Cp


Slider2006
 Share

Postare recomandată

Salut

Am facut acum cateva saptamani o remapare la Voinea si acesta in urma unui test cu VAG-COM-ul a ajuns la concluzia ca trebuie curatat EGR-ul, in rest toate au iesit in parametrii normali...cu gandul ca nu va fi o reparatie costisitoare (maxim 2 milioane) m-am dus la un service din apropiere unde mecanicii au spus ca trebuie schimbata turbina (masina avand 136000 km reali) deoarece are palele cam tocite. Au mai spus ca nu recomanda curatarea/reconditionarea turbinelor in general si singura solutie este inlocuirea acesteia.Intrebarea mea este: se mai poate face ceva cu turbina mea sau e buna de aruncat ? Mentionez ca masina mergea perfect si nu dadea nici un semn cum ca ar avea ceva turbina.

Poze:

http://img215.imageshack.us/my.php?image=22481641nr8.jpg

http://img166.imageshack.us/my.php?image=45665241aa4.jpg

http://img440.imageshack.us/my.php?image=95032539ab8.jpg

http://img440.imageshack.us/my.php?image=66806198ox3.jpg

http://img166.imageshack.us/my.php?image=13101050sr4.jpg

Modificat de Slider2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Slider2006

    10

  • cipos

    6

  • R Z F

    3

  • C o s m i n

    3

dupa parerea mea acei mecanici bat campii.pt castigul/timpul lor cred si eu ca nu e recomandat de curatat/reconditionat turbina,ci doar schimbat.nu cred ca tociturile care se vad influenteaza buna functionare a ei,ma rog.turbina scoate presiune in parametrii?

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix aceeasi problema am si eu pe un golf 4 90 cp din 2001. Mergea perfect si acuma cei de la skoda au zis ca tre schimbata, ca degeaba o curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea si altii la care am facut test cu VAG-COM-ul au spus ca este in parametrii optimi. Astia de la service normal ca au de castigat din moment ce solicita 650 Euro pt o turbina noua si alte cateva milioane pe manopera.

Ei spun ca datorita turbinei s-a infundat EGR-ul si singura solutie este inlocuirea turbinei deoarece nu se pot echilibra profesionist palele in Romania si nici in alta parte...Au spus ca ce face Cipos nu e o solutie de durata si ca au avut clienti care au venit la ei cu turbinele defecte dupa ce le-au curatat la Cipos...acum eu nu mai stiu pe cine sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul se infunda din cauza mersului subturat,nu al turbinei.eu asa stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voinea si altii la care am facut test cu VAG-COM-ul au spus ca este in parametrii optimi.

dar nu inteleg de ce daca voinea ti-a spus ca este in parametri normali ai mai mers la alt service ,

sau de ce nu ai vorbit cu Cipos ..

totusi suntem o comunitate .. era mai simplu ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

s-a mai discutat problema asta de nenumarate ori...

E foooarte simplu: este evident ca reconditionarile facute de cipos, laurentiu sau cine le mai face, nu-ti transforma turbina intr-una noua. Notiunea de reconditionare este cu totul diferita decat cea de inlocuire cu una noua. De unde si diferenta de pret (media e cipos cu 100 eur, gasesti si mai ieftin, sunt sigur ca si mai scump), si >650 eur una noua.

Ce fac "reconditionatorii": CURATA cu migala toate componentele turbinei cu o solutie (carburol sau ceva asemanator), dupa care "reface geometria" printr-o metoda care nu poate fi comparata evident cu "cea de fabrica". Am mai scris ca personal ma indoiesc de eficacitatea acestei refaceri a geometriei, atata timp cat manual (oricat de indemantic si experimentat esti) nu poti atinge performantele unei masini de rectificat pentru care un micron nu reprezinta doar "o cursa cu mana pe smirghelul fin pus pe o bucata de geam".

INSA: de cele mai multe ori, curatarea cu atentie a componentelor are efecte miraculoase. Uneori, nu e suficienta, iar "refacerea geometriei", chiar emipiric facuta, are si ea rolul ei.

Rezultatul: prelungesti cu putin viata turbinei si amani evenimentul inevitabil si scump, respectiv schimbatul turbinei. Multi amana acest moment, chiar prin curatarea repetata, pana cand vand masina. Nu judec pe nimeni, mai ales ca cine cumpara SH, (ar trebuie sa) stie la ce riscuri se supune.

Personal mi-am curatat o data turbina si sunt foarte multumit de rezultat, urmeaza egr-ul. Dar nu uita, la un moment dat, ajungi sa o schimbi.

Nu discut de varianta in care efectiv reconditionezi turbina, adica schimbi componente din ea, tot cipos stie "manevra", dar costul este de asemenea semnificativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la service am fost pt curatarea EGR-ului, nici nu m-am gandit ca ar trebui schimbata turbina...

Am aratat pozele 1,2 si 5 unui specialist (ZGB) si mi-a confirmat ca turbina este rau afectata...am facut bine ca am schimbat-o.

Totusi credeti ca as mai putea lua ceva pe ea daca as scoate-o la vanzare ? ;)

Modificat de Slider2006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

acum dupa ce i-ai facut atata "reclama"? ;)

no offense: cantareste-o si calculeaz-o la 4500 roli/kg ;)

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul defect pare sa fie elicea aceea roasa. Daca aceasta ar fi schimbata cred ca turbina ar mai putea fi folosita mult si bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot zici ca turbina noua costa, iar schimbarea "elicii roase" ar fi tot ce trebuie facut, de ce nu o faci pentru tine ? Si iesi si ieftin :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am schimbat turbina cu alta noua, ce rost ar mai avea sa o repar pe aceasta (in cazul ca s-ar putea) ? Totusi nici la fiare vechi nu as da-o...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate-o la vanzare ca si "turbina defecta", vezi poate sunt pasionati de componente defecte :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut eu bine? Pe una din poze, se vede scris clar pe turbosuflanta "Made in Romania" si are si insemnele VW-Audi. E turbosuflanta originala de pe masina? :rolleyes:

Modificat de Daniel Iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Intradevar Garrett asambleaza turbine la Bucuresti si le distribuie la cei ce asambleaza masini. Mie mi-au spus de la reprezentanta Skoda din Brasov ca pe Octavia 2 vin turbine asamblate in Ungaria si in Romania iar cele din Romania sunt superioare. Au avut destule schimbari in garantie la turbine unguresti.

Eu mi-am schimbat turbina si am luat-o din Garmania dar e tot Made in Romania.

Oricum aici cer enorm pe una noua (1300 E). :frigbaitata:

Si la reprezentanta VW din brasov accepta turbine vechi plus diferenta pentru piesa noua, nu ar strica o intrebare poate sunt interesati de cea veche. :))

Numa bine :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru
Am vazut eu bine? Pe una din poze, se vede scris clar pe turbosuflanta "Made in Romania" si are si insemnele VW-Audi. E turbosuflanta originala de pe masina? :vaidecapulmeu:

Anumite modele de turbine Garett se produc in Romania , fiind originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O gramada sunt Made in ROmania!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer is un pic cam dezamagit, golfu meu are 163000km reali am avut tot timpu grija sa pun numa piese din cele mai bune pe el. Mi se pare un pic cam repede ca la 160000km sa se duca turbina, is un pic dezamagit de marca VW dupa ce miau zis cei de la service ca tre schimbata si am citit ce ati zis voi aici ca e doar o solutie temporara curatarea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
Sincer is un pic cam dezamagit... mi se pare un pic cam repede ca la 160000km sa se duca turbina... si am citit ce ati zis voi aici ca e doar o solutie temporara curatarea ei.

Intradevar, tinand cont ca totusi turbina (cei care au desfacut-o stiu asta) nu este nici pe departe un reactor nuclear, ba dimpotriva, este de o simplitate dezarmanta, singurul lucru spectaculos fiind turatiile la care lucreaza, singura explicatie pentru slaba fiabilitate a turbinelor am gasit-o (impreuna cu cel care mi-a curatat turbina) in slaba calitate a materialelor. Din pacate un mecanism atat de simplu ca o turbina poate pune probleme atat de mari... Intr-adevar, exista turbine care au sarit de 200k km fara probleme, mai ales cele care au mers majoritatea kilometrilor "in afara", adica la viteze superioare celor din Bucuresti spre exemplu... dar sunt putine, si concluzia mea este, ca turbina este un "calcai al lui Ahile" pentru gama VAG-Tdi... :rolleyes: si da, curatarea este o solutie temporara. Bine si schimbarea turbinei este tot o solutie temporara, pentru ca peste 150k km va face la fel... acum e doar o diferenta de orizont "temporar". Mda... si de cost...

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat este ca si mecanicii de la service au spus ca VW fabrica masini nefiabile, la care trebuie sa schimbi des piesele...Daca n-ar mai exista masini din gama VAG, le-am lua painea de la gura mecanicilor :)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la caliatea turbinelor am observat o treaba:

Cele fabricate dupa 98 sunt mai slabe, eu am avut un Fiat 1.9 TDID fabricat in 92 si l-am vandut la 214.000 km cu turbina originala care a mai si suferit de lipsa de ulei ca am crapat baia si senzorul de nivel ulei (ca era) nu a zis nimic pentru ca la schibbul de ulei in service au rupt firul si am mers fara ulei pana s-a gripat. Turbina era tot Garrett.

Dar la un fiat 1.9 TDI din 2001 a crapat turbina la 80.000 km... Garrett. Si am mai auzit cazuri de turbine cazute mai noi.

Cred ca datorita temperaturilor si turatiei de functionare se impun alte materiale dar astea costa si daca nu ar mai cadea turbine ce ar mai vinde fabricantii de turbine ?

Oricum pretul turbinelor variaza mult in functie de galerie. La unele modele se prinde pe galerie iar altele sunt cu totul de aici diferenta.

ZIC EU... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, eu nu inteleg o chestie, cum astia de la VW dau "garantie" pe motor 500 000 daca turbina se duce la 150 000 km aia inseamna ca tre sa schimb 3 turbine pana la 500 000 adica 650 X 3 = 2000 euro numa pe turbine fara alte piese si cheltuieli. Motoru e in "garantie" dar tot ce e pe langa el e praf, turbina, debitmetru, volant etc. astea is defectiuni comune la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea un factor important este si uleiul(calitatea lui).si nu in ultimul rant intervalul de schimb al uleiului.adica intervalul de schimb ar trebui adaptat in functie de calitatea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am citit si eu .. depinde si cum se merge cu masina .. aceaslasi motor am si eu ca tine .. plus remapat de voinea .. masina are peste 200.000 km din care doar vreo 30.000 in tara .. si nu am probleme cu turbina .. iar eu o calc cam des .... sau ori de cate ori am ocazia .. nu stiu cum s-a mers in germania cu ea .. dar eu ii dau nu gluma .. si e ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!