Jump to content

Vag-com Data Link Connector "unreadable Engine Control Module"


jack
 Share

Postare recomandată

buna ziua!,

sunt un nou membru al vwforum.ro....un forum excelent.

scuzati modul de prezentare ... newbie

am o problema daca cineva ma poate ajuta...

am un passat 2001 b5.5 (3b3 berlina) 1.9 TDI 131CP / 310Nm / 6v si am facut o prostie...am cumparat de la cineva un cablu VAG-COM cu soft cu tot in ideea de a-mi diagnostica masina (am avut un Ford Focus 1.8 TDDI inainte vreo 2 ani si am avut numai probleme).

a mers cablul si softul vreo 2 luni dupa aceea mi-a dat soft expirat si am intrat pe ross-tech.com sa-mi iau versiunea noua. am instalat-o cu tot cu driver-ul si mi-a cerut cu el pe masina (motorul pornit) sa fac update la firmware (cred ca al cablului are un FTDI chip in mufa OBDII) l-a facut si dupa aceea softul nu mi-a mai mers.

cat mi-a mers cablul nu am avut nicio eroare pe niciun modul (excaptie cel de confort ...usa sofer...nu mi se aprinde lumina in interior cand o deschid si nu ma avertizeaza ca am usile fata deschise ori am uitat farurile aprinse)...am prins o singura eroare, de aici si problemele ...senzorul G81 (temperatura combustibil) scurt la masa...se freaca de filtrul de motorina si dat temp din motor cablurile faceau contact si cu filtrul si intre ele. am izolat firele si am simtit o inbunatatire in mersul masinii si in consum ...insa cand sa diagnostichez ....Engine Control Module "Modulul nu raspunde!" si toate adresele incercate de la fel Vag-com. mi-am adus aminte de firmware upgrade.

am incercat cu un prieten pe A3-ul lui cu cablul lui (identic cu al meu) si mergea ....la mine nimic ...modulul nu raspunde.

am aflat pe ross-tech ca e posibil sa se strice mufa OBDII (de fapt de pe site-ul unui reseller din spania).

:icon_thumright:

am desfacut bordul si m-am uitat la mufa e ok ...firele se duc inspre computerul masinii (ECM sau ECU). am gasit o siguranta acolo de 20 (cred ca fuel lift pump relay) arsa si am inlocuit-o in speranta ca era de la DLC (data link connector) unde se baga vag-com-ul.

am desfacut si ECU si m-am uitat la sigurante ...toate bune..altfel nu-mi mergea masina... :)

m-am uitat si pe stanga bordului la sigurantele care ar putea fi DLC/ECU si nu am asa ceva.

masina merge brici ...nu a mers asa nici cand nu dadea nicio eroare....consum mediu Buc-Plo (de multe ori si nici chiar batraneste mai ales in buc)....6.2 l /100km...urca liniar in turatie si fara zgomot...toarce ca o pisicuta.

dar nu pot sa-i fac diagnoza....astfel nici nu stiu daca mai am probleme.

ma poate ajuta cineva ??

....va multumesc din suflet pentru orice raspuns.

cablul: HEX-CAN-USB / Win XP/Win2003 Server

firmware 1.65 pt VAG-COM 607.3RO/EN driver VAGUSB

firmware 1.78 pt VAG-COM 704.1 EN driver RT-USB (asta e versiunea care mi0-a stricat si cablul si mufa OBDII din masina :(( )

se pare ca stiau ce stiau ross-tech ....

macar la ce sa ma uit sau ce sa inlocuiesc...un releu ceva...

MULTUMESC,

jack

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta interfata sau, mergi la cel de la care ai luat-o...poate o "repara" el. :cheers:

Cam asta este soarta clonelor daca schimbati versiunea de Vag-Com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta interfata sau, mergi la cel de la care ai luat-o...poate o "repara" el. :Driver:

Cam asta este soarta clonelor daca schimbati versiunea de Vag-Com.

buna ziua,

multumesc pt reply,

am verificat cablul meu pe alta masina si cu alt laptop si merge (a aparut si o problema de driver pe lap-ul meu...damn ross-tech...p'asta o sa o rezolv).

alt cablu, alt lap si alta masina merge, la mine nu.

din cate ma studiat e o problema cu mufa mea de pe masina problema e ca mufa fizic nu are nimic si se pierde intr-un manunchi de fire inspre ECU.

cauze posibile ECU control relay (releul 219 dupa VW...nu ii stiu part-number si la Augsburg mi-au zis ca altfel nu pot sa-l comande) si "matching resistor in ECU" ...asta nu stiu ce e si unde e (nu e o siguranta..era "fuse") ...trebuie sa desfac ECU-ul.?..stie cineva...

alte locatii cu sigurante....?

orice ajutor e binevenit,

jackie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa elimini din cauze: fa o scanare cu un vag-com original la masina ta(sa vezi daca pb e la masina sau nu)...s-ar putea sa ai un" short to k-line"...la interfata ta s-ar fi putut "altera" informatia din eepromul interfetei cind ai facut up-date...o duci la vinzator,poate mai salvezi ceva...oricum,nu mai faci up-date la ea ,ramii la 607.3...asta e...sa ne scrii ce ai rezolvat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT-O!!!

ca sa elimini din cauze: fa o scanare cu un vag-com original la masina ta(sa vezi daca pb e la masina sau nu)...s-ar putea sa ai un" short to k-line"...la interfata ta s-ar fi putut "altera" informatia din eepromul interfetei cind ai facut up-date...o duci la vinzator,poate mai salvezi ceva...oricum,nu mai faci up-date la ea ,ramii la 607.3...asta e...sa ne scrii ce ai rezolvat...

"primul pas spre inteligentza este sa-ti dai seama ca esti prost... :" :D super tare asta ...mi-a placut...pacat ca nu pot sa mi-o pun si eu ca e copydreapta.

multumesc pt reply,

intr-adevar asa ar trebui sa fac dar nu vreau sa mai am de-a face cu hotii si prostii din Porsche Ro si alti dilari de carute, mi-a ajuns 2 ani cu Colina Motors, BDT, Romcar Motors si Augsburg la Ford...unde pentru cateva milioane ROL primesti o cafea si un zambet...si nimic mai mult.

AM REZOLVAT-O!!!

nu am timp sa scriu acum in detaliu dar cu aprobul sefilor acestui forum o sa o fac (am si poze), pe scurt:

1. cablul bulit a fost inlocuit...l-am testat pe un A3 cu alt lap (driver bun) si a mers.

2. am instalat Win XP pe curat fara nimic (nici driverele onboard) si am folosit 607.3 (vezi OBS) cu driver cu tot...tot nu mergea.

OBS: cablurile clonate nu stiu decat versiunea pentru care au fost clonate (driver si firmware se pupa), cablurile originale la fel dar cand nu iti mai merg cred ca iti dau ei (ross-tech,... that is) altul in loc (la schimb) si noul soft...

3. am gasit pe "gugal" o explicatie similara si niste coduri legate de ECU in autodata...relee implicate 219 (cutia ECU...lasat in pace), 109 (ECU power supply...f important vezi OBS), siguranta pozitia 12 (10A) power la OBDII.

scot siguranta 12 si VAG_COM da ca interfata nu e conectata la masina

pun siguranta la loc si OK OK OK dar "no response from controller" adica n-am facut nimica.

OBS: releul 109 da power la ECU ...no relay ...no power...no ECU...no engine...adica daca moare (la mers constant pe autostrada sau la realnti la stop)...pa pa ...si sunat la tractari...ATENTIE!!!

4. in spatele sigurantelor...dau bordul jos a doua oara (2 cleme si 4 suruburi si 3 ghidaje) sub volan...

fascia 2 ....cateva sigurante si relee (109 aici) si in spatele lui nivelul (fascia) 3 de relee si sigurante (si mai greu de umblat). stupoare !!! releul presupus a fi 109 e de fapt un dublu releu adica ocupa doua pozitii 12 (109) si 13...nu e cum am vazut in poze..il scot mirosea a ars !!!. totusi el merge ca altfel vezi OBS de la 3. ATENTIE !!! deconectati bateria inainte de a scoate vreun releu mai ales 109 !!!!

OBS: sunt trei feluri de relee 109 ..109 negru (prost si pica destul de repede..stie si VW...procese prin USA legate de el)...109 gri (a se inlocui cu el daca "e" timp si bani...VW si-a dat seama)...si modelul meu Siemens dublu (cred ca e cel mai vechi... nu stiu daca e bine sa-mi iau la fel..am part-no acum)

5. il pun la loc...si cu mufa OBDII scoasa din bord ... (fara vreo speranta decat in D-zeu, nu stiam daca XP+driver era bun, daca releul nu e "ars pe jumatate", cine stie ce alte belele)...dau o diagnoza... !!!! WUAU mergea!!!

6. cand casetofonu a cerut codul (desi mai deconectasem bateria si nu mi l-a cerut) am inteles...ECU ca orice computer are o baterie interna si inca alimenta elementele vitale cand scoteam bateria ... am taiat complet alimentarea de la ECU si invers (adica am desprins ECU de lumea reala) si cred ca s-a resetat cumva...oricum nu mai stie de modulul de confort si mi-a dat o eroare ciudata si cam amenintatoare ...la Central Conv. 01179 - Incorrect Key Programming (Immobiliser I think)...in rest ...NO FAULT CODE de vreo 3 ori ... nici la motor, ABS/frane, radio, Climatronic, CAN Bus si ...basta.

NEXT STEP...sa-mi comand acest dublu releu ...daca se mai fabrica, ori 2 in loc...si p'asta sa-l tin de rezerva prin masina ... ca la munte e cam greu sa te tracteze.

7. am pus bordul la loc ...nu mai mergea diagnoza...acum mufa obd nu facea contact (desi vag-com o raporta ok)... am infipt-o mai bine dar cu atentie sa nu scot mana prin bord (pentru culturisti) si am potrivit-o sa stea becul verde (pe mufa) aprins...si nu respiram ...au mers toate testele.

scuze pentru lungime ... dar e bine cat am acum in cap sa nu uit ce am facut...si pentru alti necajiti care o patzesc...

Concluzii:

- CABLUL VAG-COM CLONAT DATI TIMPUL INAPOI LA CALC. DACA VA EXPIRA VERSIUNEA....NEVER EVER FIRMWARE UPDATE MAI ALES CU EL PE MASINA PORNITA...

- MUFA OBDII FACE FIGURI VW A DAT-O IN BARA CU EA FIXATA IN DOUA PLASTICE PE MIJLOC DE BORD...SE MISCA SI NU FACE CONTACT BINE, CHIAR DACA BECUL TRECE DIN ROSU IN VERDE NU VA LASATI PACALITI INCERCATI SA DIAGNOSTICATI PE UN MODUL DE DOUA TREI ORI SI NU VA MAI MISCATI SA NU DERANJATI CABLUL...ORICUM NU FACETI DIAGNOZE IN FIECARE ZI...STRICATI SI TIMP SI MUFE ;)

- NU SCOATETI RELEE CU BATERIA CONECTATA ..SIGURANTE FARA CONTACT PUS...\

- DACA PATITI CEVA DE TIPUL NU PORNESTE, SE OPRESTE SINGURA IN TRAFIC, NU MERGE DIAGNOZA, ETC...SI ALTELE DE BUN SIMT...SCOATETI RELEUL RESPECTIV DIN POZITIA 12 DUPA CE DEMONTATI BORDUL ...GENUNCHIUL STANG AL SOFERULUI...IN SPATELE SIGURANTELOR

multumesc,

pheeeewwww!!! that was a close one!!!

jackie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!